Czołg: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Szoferka. Autor wycofanej wersji to 79.185.165.164.) |
|||
Linia 3: | Linia 3: | ||
== Pradzieje == |
== Pradzieje == |
||
Historia czołgu jest tak stara jak Leonardo da Vinci. Prawdopodobnie to ten właśnie makaroniarz walnął na papierze pierwszą grafę czołgu. Później na jakiś czas zaniechano tego pomysłu. Powrócił on do życia dopiero w XXw. |
Historia czołgu jest tak stara jak Leonardo da Vinci. Prawdopodobnie to ten właśnie makaroniarz walnął na papierze pierwszą grafę czołgu. Później na jakiś czas zaniechano tego pomysłu. Powrócił on do życia dopiero w XXw. |
||
Pojawiają się też domysły, że twórcą czołgu był [[Generał Archie]]. Po otrzymaniu kilkudziesięciu śmiertelnych ran postrzałowych od kul [[Niemiec|Niemców]] zdecydował, że w jego wyprawach na wojnę potrzebny mu będzie jakiś pojazd uzbrojony po zęby, ciężko opancerzony i przede wszystkim zdolny pomieścić jego samego. Tak powstał pierwszy czołg. Warto dodać, że był trochę większy od przeciętnego domu jednorodzinnego. |
|||
== Budowa == |
== Budowa == |
Wersja z 17:04, 13 gru 2007
Czołg – luksusowy pojazd z funkcjami militarystycznymi.
Pradzieje
Historia czołgu jest tak stara jak Leonardo da Vinci. Prawdopodobnie to ten właśnie makaroniarz walnął na papierze pierwszą grafę czołgu. Później na jakiś czas zaniechano tego pomysłu. Powrócił on do życia dopiero w XXw.
Budowa
Czołg składa się z podwozia, nadwozia, wieżyczki, czterech pancernych i psa. Pierwsze czołgi były budowane już w Starożytnym Egipcie z drewna, były one napędzane benzyną z papirusu. Dzisiejsze czołgi zbudowane są z aluminium i są pozłacane.
Podwozie: najlepsze czołgi budowane były na podwoziu gąsienicowym. Budowano też czołgi na kołach, ale to już nazywały się " sprawy". Podwozie było odpowiednio wzmacniane przeciwko np. przeciwpancernym kotom samobójcom, minom popiechotnym, rosyjskim komandosom ścielących swoje ciała i odchody po polu bitwy i elokwentnym wypowiedziom przedstawicieli Młodzieży Wszechpolskiej.
Nadwozie: najlepsze były nadwozia odlewane, ale olane też były dobre. Optymalna grubość pancerza to około 1 000 000mm, musi koniecznie być w kropki i w ciapki. Taki pancerz najlepiej chronił przed koktajlami Mołotowa i pociskami spuszczanymi przez ptaśki, a także różnego rodzaju odłamkami. Dodatkowo za każdą gąsienicą powinna się ciągnąć brona do orania i plandeka przeciwko pokemonom.
Wieżyczka: w niej znajdowało się działo, ale nie zawsze (czasem znajdowano tam coś innego). Im większa rura, tym większa możliwa amunicja. Im dłuższa rura, tym większa celność. Najchętniej stosowano amunicję dum-dum, ale taką zarąbiście skuteczną.
Czołg ma też beczki na paliwo, służą one do tego żeby kadra oficerska kradła z nich benzynę jak będzie jechać na wakacje.
Skrzynia biegów: czołg ma biegi do przodu których jest więcej i biegi do tyłu których jest mniej. Wyjątek stanowią francuskie czołgi które mają wszystkie biegi do tyły i tylko jeden do przodu, na wypadek jak by wróg pojawił sie z tyłu.
Nowinki techniczne
Najbardziej zaawansowane technicznie były ruskie czołgi, ponieważ musiały wytrzymać promieniowanie rosyjskich komandosów. Znajdowały się tam ekrany promieniochłonne, przez co miejsca było tyle, ile w ruskim czołgu. Miejsca wystarczyło już tylko na sprzęt grający zrywający z lasek ciuchy i 4 członków załogi. Osoba nr 5 musiała 24 godziny na dobę wystawać przez wieżyczkę.
Osiągi i dane techniczne!
V max: od 1(kapitalistyczne świnie) do 100'000'000(mateczka rosja) km/h
Spalanie: około 1 litr jugosłowiańskiej śliwowicy na 100'000 km(ruskie czołgi) i około 50 litrów Johnnie Walkera w przypadku kapitalistów.
Przyspieszenie od 0 do 100: kapitalisci nie osiągneli 100 na godzinę. Rosjanie stówę robią w 3,5s(tyle co McLaren F1 lub kombajn Bizon).
Natura czołgu
Czołg się czołga oraz wyjeżdża z nienacka, więc nikt go nie lubi.