Bułkowóz: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Szoferka. Autor wycofanej wersji to 62.111.131.251.)
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:Bułkowóz.jpeg|thumb|150px|Przykładowy bułkowóz (buda w rozmiarze S)]]
==Czyli Żuk do przewożenia bułek i nietylko==
'''Bułkowóz''' – pojazd przeznaczony do przewozu bułek oraz innego pieczywa. Jest to przeważnie wysłużony samochód odkupiony za grosze od niemieckiej poczty, lub też krajowy wynalazek typu "Żuk".
'''Żuk''' to pierwszy półcylindrowy polski samochód.


----
==Historia==
Historia tego pojazdu dokońca nie jest znana, ale z nieoficjalnych źródeł ten pojazd wymyślił, jakiś głupek siedzący na muszli klozetowej i mający biegunkę.


'''Kierowca'''
==Pare ciekawostek o Żuku==
*Nowszy model Żuka posiada otwory na szyby. Poprzedni model nie posiadał takiego czegoś, więc kierowca siedzący za kierownicą nic nie widział.
*Posiada pare luksusowych rzeczy, jak: gumowe dywaniki, popielniczka oraz fotel dla kierowcy.
*Ten pojazd był wyposażony w półcylindrową, środkowozaworową jednostkę napędzaną wymiocinami kierowcy i pasażerów.
*Napęd był przekazywany tylko na jedno koło za pomocą gumki recepturki.
*Do amortyzacji użyto poduszek z piór strusi arabskich.
*Żuk nie posiadał hamulców.
*Największą prędkość osiągał, gdy spadał z przepaści.


Kierowcą bułkowozu jest najczęściej [[mężczyzna]] po czterdziestce, o mizernym wyglądzie, przeważnie z [[Wąsy|wąs]]em, koniecznie palący tanie [[papierosy]] z filtrem. Jego zarobki wynoszą około 500–700 [[zł]] (wliczając nadgodziny, wolne soboty, niedziele, święta, noce itd.). Niską pozycję społeczną kierowca bułkowozu rekompensuje sobie szalejąc samochodem po osiedlu, na którym mieszka.


'''Wygląd pojazdu'''

Na naszych drogach występują 2 typy bułkowozów:
#Żółty [[opel]] niemieckiej poczty z widocznymi przebarwieniami na lakierze (pozostałości pocztowych oznaczeń).
#[[Żuk]] koloru białego, z dużą budą, bez ważnych badań technicznych (przeważnie nie działają kierunkowskazy oraz hamulce). Poruszając się po drodze buja się od lewej krawędzi jezdni do prawej (niezależnie od zachowania kierowcy).


'''Uprawnienia w ruchu drogowym'''

Bułkowozy ze względu na swoje szczególne przeznaczenie mają szereg uprawnień, które umożliwiają im pracę. Należą do nich:

#Możliwość zatrzymania sie w dowolnym miejscu w dowolnym czasie. Aby nie powodować zagrożenia w ruchu, kierowca powienien włączyć światła awaryjne stojąc na środku jednopasmowej jezdni.
#Możliwość włączania się do ruchu w dowolnym miejscu i czasie. Należy bezwzględnie ustępować pierwszeństwa bułkowozowi włączającemu się do ruchu.
#Kierowca bułkowozu nie musi się stosować się do znaku B-29 (zakaz używania sygnałów dźwiękowych). Poprzez sygnały dźwiękowe kierowca bułkowozu daje upust swojemu niezadowoleniu.
#Kierowca bułkowozu zawsze może przejechać przez skrzyżowanie na żółtym świetle, nawet jeżeli zatrzymanie pojazdu nie wymaga gwałtownego hamowania.
#Na skrzyżowaniu kierowca bułkowozu zawsze ma pierwszeństwo przed pieszymi.
#Bułkowóz w każdym miejscu może wyprzedzać rowerzystów; inni uczestnicy drogi są zobowiązani umożliwić mu przejazd.


[[Kategoria:Samochody]]
[[Kategoria:Samochody]]

Wersja z 14:47, 17 kwi 2008

Plik:Bułkowóz.jpeg
Przykładowy bułkowóz (buda w rozmiarze S)

Bułkowóz – pojazd przeznaczony do przewozu bułek oraz innego pieczywa. Jest to przeważnie wysłużony samochód odkupiony za grosze od niemieckiej poczty, lub też krajowy wynalazek typu "Żuk".


Kierowca

Kierowcą bułkowozu jest najczęściej mężczyzna po czterdziestce, o mizernym wyglądzie, przeważnie z wąsem, koniecznie palący tanie papierosy z filtrem. Jego zarobki wynoszą około 500–700 (wliczając nadgodziny, wolne soboty, niedziele, święta, noce itd.). Niską pozycję społeczną kierowca bułkowozu rekompensuje sobie szalejąc samochodem po osiedlu, na którym mieszka.


Wygląd pojazdu

Na naszych drogach występują 2 typy bułkowozów:

  1. Żółty opel niemieckiej poczty z widocznymi przebarwieniami na lakierze (pozostałości pocztowych oznaczeń).
  2. Żuk koloru białego, z dużą budą, bez ważnych badań technicznych (przeważnie nie działają kierunkowskazy oraz hamulce). Poruszając się po drodze buja się od lewej krawędzi jezdni do prawej (niezależnie od zachowania kierowcy).


Uprawnienia w ruchu drogowym

Bułkowozy ze względu na swoje szczególne przeznaczenie mają szereg uprawnień, które umożliwiają im pracę. Należą do nich:

  1. Możliwość zatrzymania sie w dowolnym miejscu w dowolnym czasie. Aby nie powodować zagrożenia w ruchu, kierowca powienien włączyć światła awaryjne stojąc na środku jednopasmowej jezdni.
  2. Możliwość włączania się do ruchu w dowolnym miejscu i czasie. Należy bezwzględnie ustępować pierwszeństwa bułkowozowi włączającemu się do ruchu.
  3. Kierowca bułkowozu nie musi się stosować się do znaku B-29 (zakaz używania sygnałów dźwiękowych). Poprzez sygnały dźwiękowe kierowca bułkowozu daje upust swojemu niezadowoleniu.
  4. Kierowca bułkowozu zawsze może przejechać przez skrzyżowanie na żółtym świetle, nawet jeżeli zatrzymanie pojazdu nie wymaga gwałtownego hamowania.
  5. Na skrzyżowaniu kierowca bułkowozu zawsze ma pierwszeństwo przed pieszymi.
  6. Bułkowóz w każdym miejscu może wyprzedzać rowerzystów; inni uczestnicy drogi są zobowiązani umożliwić mu przejazd.