Bułkowóz: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 34: | Linia 34: | ||
==Ciekawostki== |
==Ciekawostki== |
||
* |
*Bułkowóz wyposażony jest w silnik napędzany wymiocinami kierowcy, mający moc czterech karasi rzecznych. |
||
*Do amortyzacji użyko poduszek z piór strusi arabskich. |
*Do amortyzacji użyko poduszek z piór strusi arabskich. |
||
*Zawieszenie stanowią dwa kije od szczotek i stara zwinięta sprężyna z tapczanu. |
*Zawieszenie stanowią dwa kije od szczotek i stara zwinięta sprężyna z tapczanu. |
Wersja z 00:11, 22 lut 2009
Bułkowóz – pojazd przeznaczony do przewozu bułek oraz innego pieczywa. Jest to przeważnie wysłużony samochód odkupiony za grosze od niemieckiej poczty, lub też krajowy wynalazek typu "Żuk".
Kierowca
Kierowcą bułkowozu jest najczęściej mężczyzna po czterdziestce, o mizernym wyglądzie, przeważnie z wąsem, koniecznie palący tanie papierosy z filtrem. Jego zarobki wynoszą około 500–700 zł (wliczając nadgodziny, wolne soboty, niedziele, święta, noce itd.). Niską pozycję społeczną kierowca bułkowozu rekompensuje sobie szalejąc samochodem po osiedlu, na którym mieszka.
Wygląd pojazdu
Na naszych drogach występują 2 typy bułkowozów:
- Żółty opel niemieckiej poczty z widocznymi przebarwieniami na lakierze (pozostałości pocztowych oznaczeń).
- Żuk koloru białego, z dużą budą, bez ważnych badań technicznych (przeważnie nie działają kierunkowskazy oraz hamulce). Poruszając się po drodze buja się od lewej krawędzi jezdni do prawej (niezależnie od zachowania kierowcy).
Uprawnienia w ruchu drogowym
Bułkowozy ze względu na swoje szczególne przeznaczenie mają szereg uprawnień, które umożliwiają im pracę. Należą do nich:
- Możliwość zatrzymania się w dowolnym miejscu w dowolnym czasie. Aby nie powodować zagrożenia w ruchu, kierowca powienien włączyć światła awaryjne stojąc na środku jednopasmowej jezdni.
- Możliwość włączania się do ruchu w dowolnym miejscu i czasie. Należy bezwzględnie ustępować pierwszeństwa bułkowozowi włączającemu się do ruchu.
- Kierowca bułkowozu nie musi się stosować się do znaku B-29 (zakaz używania sygnałów dźwiękowych). Poprzez sygnały dźwiękowe kierowca bułkowozu daje upust swojemu niezadowoleniu.
- Kierowca bułkowozu zawsze może przejechać przez skrzyżowanie na żółtym świetle, nawet jeżeli zatrzymanie pojazdu nie wymaga gwałtownego hamowania.
- Na skrzyżowaniu kierowca bułkowozu zawsze ma pierwszeństwo przed pieszymi.
- Bułkowóz w każdym miejscu może wyprzedzać rowerzystów; inni uczestnicy drogi są zobowiązani umożliwić mu przejazd.
Jak zostać kierowcą Bułkowozu ???...oto jest pytanie.
Wymagany jest:
- Dymplom ukończenia podstawówki, ewentualnie przedszkola.
- Uprawnienia do przewozu bułek i pieczywa.
- Legitymacja ochrony przyrody.
- Wysoka głupota, aby zgodzić się pracować na tym stanowisku.
Ciekawostki
- Bułkowóz wyposażony jest w silnik napędzany wymiocinami kierowcy, mający moc czterech karasi rzecznych.
- Do amortyzacji użyko poduszek z piór strusi arabskich.
- Zawieszenie stanowią dwa kije od szczotek i stara zwinięta sprężyna z tapczanu.
- Prędkościomierz jest wyrażany w milach morskich.
- Każdy Bułkowóz posiadał magnetofon na taśmy szpulowe. Na jednej szpuli dało się zmieścić, aż 40 sekund piosenek.
- Bułkowóz posiadał również pare luksusowych rzeczy takich, jak gumowe dywaniki, popielniczka, fotel dla kierowcy oraz boczne lusterka i parę szyb.