Warszawska Szybka Kolej Miejska: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 10: | Linia 10: | ||
<br>* W największym szczycie porannym każdy pociąg SKM zawiera tylko jedną jednostkę EZT, co umożliwia pasażerom korzystanie z komfortowych miejsc na dachu, gdy badziewne KM wypuszczające 2 jednostki pozwalają tylko na drugorzędne miejsce w wagonie. |
<br>* W największym szczycie porannym każdy pociąg SKM zawiera tylko jedną jednostkę EZT, co umożliwia pasażerom korzystanie z komfortowych miejsc na dachu, gdy badziewne KM wypuszczające 2 jednostki pozwalają tylko na drugorzędne miejsce w wagonie. |
||
<br>* Ze względów <s>nieumiejętności maszynistów</s> bezpieczeństwa prędkość przejazdowa pociągów SKM oscyluje na wysokości 10km/h. |
<br>* Ze względów <s>nieumiejętności maszynistów</s> bezpieczeństwa prędkość przejazdowa pociągów SKM oscyluje na wysokości 10km/h. |
||
<br>* Mając na uwadze komfort podróży [[Władze]] postanowiły zamówić Ezety 14WE niewyposażone w toalety. |
<br>* Mając na uwadze komfort podróży [[Józef Stalin|Władze]] postanowiły zamówić Ezety 14WE niewyposażone w toalety. |
||
== Tabor == |
== Tabor == |
Wersja z 14:27, 4 gru 2009
SKM Warszawa – spółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością. Szybka (tylko z nazwy) Kolej Miejska obsługująca miasto Warszawa z okolicą.
Historia
Powstała w 2005 roku z powodu nie dogadania się PKP z władzami Warszawy, które obiecały warszawiakom szybką kolej miejską. Jeżeli już upierasz się na przejazd SKMką, nie wybieraj godzin porannego, popołudniowego i wieczornego szczytu. W tych godzinach pociągi przypominają bardziej pociągi rzeźnie, niż zwykłe podmiejszczaki.
SKM vs Koleje Mazowieckie
SKM w Warszawie różni się od Kolei Mazowieckich następującymi szczegółami:
* W największym szczycie porannym każdy pociąg SKM zawiera tylko jedną jednostkę EZT, co umożliwia pasażerom korzystanie z komfortowych miejsc na dachu, gdy badziewne KM wypuszczające 2 jednostki pozwalają tylko na drugorzędne miejsce w wagonie.
* Ze względów nieumiejętności maszynistów bezpieczeństwa prędkość przejazdowa pociągów SKM oscyluje na wysokości 10km/h.
* Mając na uwadze komfort podróży Władze postanowiły zamówić Ezety 14WE niewyposażone w toalety.
Tabor
Dawno, dawno temu z jakiegoś zadupia do Warsza-wsi przyjechało kilka pseudo-EZEtów.
- 14WE – pseudoelektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie i po wsiach województwa małopolskiego jako Pociąg Papieski. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM.
- EN57 – oprócz pseudo-kibli (14WE) SKM ma wypożyczone 6 jednostek typu EN57. Wypożyczone z 3 różnych firm (z 3 rożnymi schematami malowania) po 2 sztuki. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm:
- PKP Przewozy Regionalne – cechą charakterystyczną tych jednostek jest to, że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki, jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu.
- SKM Trójmiasto – te oryginalnie pomalowane jednostki już drugi raz objęło w posiadanie SKM Warszawa.
- Zakład Napraw Taboru Kolejowe w Mińsku Mazowieckim – sprowadzone z Jugosławii, podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku tylko wyświetlacze nad drzwiami między-wagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57.
Trasa
Trasa przebiega z drugiej stolicy Polski, jaką jest Pruszków, przez mazowiecką wieś oraz Rembertów na jakieś zadupie po drugiej stronie Wisły. Pociągi sprytnie omijają Dworzec Centralny (Warszawa), czyli lokalne centrum meneli, ćpunów itp. By jednak wspomnieni wcześniej mieli co demolować SKM podczas swojej krótkiej okropnie długiej trasy odwiedza dworzec Warszawa Śródmieście.