Fernando Alonso: Różnice pomiędzy wersjami
M („Fernando alonso” przeniesiono do „Fernando Alonso”: wiadome.) |
(redakcja) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{popr|drobne poprawki, jeśli takie będą potrzebne}} |
|||
{{cytat|Muszą państwo przyznać, że Fernando Alonso jest kierowcą niesympatycznym...|Andrzej Borowczyk o '''Fernandzie Alonso'''}} |
|||
⚫ | |||
Andrzej Borowczyk o Alonso |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
Jeden z komentatorów o Fernando Alonso |
|||
[[Plik:http://cms7.blogia.com/blogs/e/el/eli/elinformador/upload/20060401135549-fernando-alonso.jpg|right|250px]] |
|||
⚫ | |||
== Formułowe dzieciństwo == |
|||
Fernando jako młodzik lubił tzw. przygody w betoniarce, mimo iż była ona pełna betonu, Alonso ochoczo do niej wsiadał. Wtedy jeszcze nasz dwukrotny mistrz nie znał reguł owego sportu. W wieku 7 lat poznał brutalną prawdę o zasadach sportów motoryzacyjnych i w tym oto wieku zamontował w swoim "bolidzie" pierwszą siłę napędową - akumulator. Pewny swojej konstrukcji Ferdzio wystartował w wyścigu nie sprawdzając wcześniej stanu swojego pojazdu, niestety jednak na starcie okazało się, że taki układ nie działa. Załamany ''Horse'', postanowił dowiedzieć się więcej o swoim wymarzonym sporcie. Kończąc 10 lat Fernando pokonał depresje formułując motto "po trupach do celu". Ferdziu po skonstruowaniu nowego "beto-mobilu" o dziwo zaczynał odnosić sukcesy. Po latach okazało się jednak, że w owych wyścigach konkurentami Alonso były psy, nie wiedzieć czemu nie docierały żywe do mety, zaś w wywiadach nasz mistrz często opowiadał jak to w dzieciństwie koledzy chwalili go: "Ty to Ferdziu masz cela, na prawdę dobrze rzucasz tymi kamieniami". [[Plik:|right|250px|thumb|Pierwszy poważny pojazd]] |
|||
== Zmagania z formułą == |
== Zmagania z formułą == |
||
⚫ | Tata Fernanda przy uważając zapał to formuły syna, postanowił wkręcić go w owy sport. Po sukcesach w kartingu (betoniarka), talent debiutanta został zauważony i zatrudniono go jako testowego w zespole [[Renault]]. Z czasem jednak (w 2003 roku) Ferdek jak przystało na konia, został głównym kierowcą stajni. Po wielu sukcesach (dwa tytuły mistrza świata) i wielu kolizjach w tym problemy z preferencjami dotyczącymi obuwia, przyszedł czas na lepszy team. Nieświadomy nienawiści, jaką pała do niego Lewis Hamilton, w 2007 Alonso (nie wiedząc jaki czeka go los) podpisał kontrakt z zespołem McLaren Mercedes. |
||
⚫ | Tata Fernanda przy uważając zapał to formuły syna, postanowił wkręcić go w owy sport. Po sukcesach w kartingu (betoniarka), talent debiutanta został zauważony i zatrudniono go jako testowego w zespole Renault. Z czasem jednak (w 2003 roku) Ferdek jak przystało na konia, został głównym kierowcą stajni. Po wielu sukcesach (dwa tytuły mistrza świata) i wielu kolizjach w tym problemy z preferencjami dotyczącymi obuwia, |
||
== Problemy w McLarenie == |
== Problemy w McLarenie == |
||
⚫ | Już na początku współpracy szefostwu nie podobały się bujne loki Alonso, na ogolenie głowy kierowca się zgodził. Ku sprzyjającym okolicznościom, wychodząc z toalety Alonso dowiedział się o aferze szpiegowskiej, w którą zamieszani byli Lewis Hamilton i były kierowca McLarena Pedro de la Rosa. Fernando uznał tę informację za odpowiedni pretekst do zemsty. Szybciej niż jeździ jego bolid zgłosił aferę FIA, która zareagowała błyskawicznie, wszczynając śledztwo. W rezultacie kontrakt między Hiszpanem a McLarenem został rozwiązany. |
||
⚫ | Już na początku współpracy szefostwu nie podobały się |
||
[[Plik:http://www.16valvulas.com.ar/wp-content/uploads/2007/11/alonso.jpg|right|250px|thumb|Taniec bongo-bongo]] |
|||
== Ujarzmić konia == |
== Ujarzmić konia == |
||
⚫ | Fernando powrócił do dawnego teamu Renault, gdzie znów chciał być kierowcą stajni. Motto z dzieciństwa stało się sensem życia kierowcy, począwszy od [[Grand Prix]] [[Singapur]]u gdzie zdobył zwycięstwo, jak dowiadujemy się po roku dzięki umyślnemu zderzeniu partnera z zespołu Nelsona Piqueta w ogrodzenie toru. Sprawa okazała się najgłośniejszym skandalem F1, jakby tego było mało Alonso wykorzystując nadarzającą się sytuację w GP [[Japonia|Japonii]] zdobył drugie miejsce, jednak skandale i oszustwa nie pomogły Ferdziowi, był bliski końca stawki w kwalifikacji ogólnej. Alonso zaczął wątpić w niezwykłą moc swojej magicznej łysiny. Hiszpan marzył o bolidzie w kolorze jakimś-takim-nijakim, w związku z tym uznał iż Renault mu tego nie zapewni, więc podpisał kontrakt z [[Ferrari]]. I znowu konflikt. Stylowy Massa wiedział iż wieśniak Alonso nie da mu żyć za obrazę. I tak też się stało, nienawiść Alonso przerodziła się w zemstę (przebijanie opon, tratowanie w pit stopie i inne zabawy). Nieporozumienie trwa do dziś. |
||
⚫ | Fernando powrócił do dawnego teamu Renault, gdzie znów chciał być kierowcą stajni. Motto z dzieciństwa stało się sensem życia kierowcy, począwszy od Grand Prix |
||
[[Plik:http://www.ebafutebol.com.br/wp-content/uploads/2010/05/alonso.jpg|right|250px|thumb|W świetle sławy]] |
|||
== Ciekawostki == |
== Ciekawostki == |
||
* Żywi się paszą. |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
[[Kategoria:Kierowcy Formuły 1]] |
|||
--[[Użytkownik:Buraczek|Buraczek]] 00:02, sie 7, 2010 (UTC)Buraczek, 7 sierpnia 2010, godz. 01:25 |
Wersja z 02:14, 7 sie 2010
W tym artykule konieczne są drobne poprawki. Zajmij się tym, to nie boli.
Do poprawienia: drobne poprawki, jeśli takie będą potrzebne. |
Muszą państwo przyznać, że Fernando Alonso jest kierowcą niesympatycznym...
- Andrzej Borowczyk o Fernandzie Alonso
{{cytat|Zgadzam się|Fernando Alonso zapytany o to, czy zgadza się z ukaraniem Lewisa Hamiltona w Grand Prix JaponiiBłąd w przypisach: Brak znacznika zamykającego </ref>
po otwartym znaczniku <ref>
(ur. 29 lipca 1981 w Oviedo) – dwukrotny mistrz świata Formuły 1. Obecnie mieszka w Szwajcarii, gdzie prowadzi stadninę koni. Żonaty ze swoją żoną.
Zmagania z formułą
Tata Fernanda przy uważając zapał to formuły syna, postanowił wkręcić go w owy sport. Po sukcesach w kartingu (betoniarka), talent debiutanta został zauważony i zatrudniono go jako testowego w zespole Renault. Z czasem jednak (w 2003 roku) Ferdek jak przystało na konia, został głównym kierowcą stajni. Po wielu sukcesach (dwa tytuły mistrza świata) i wielu kolizjach w tym problemy z preferencjami dotyczącymi obuwia, przyszedł czas na lepszy team. Nieświadomy nienawiści, jaką pała do niego Lewis Hamilton, w 2007 Alonso (nie wiedząc jaki czeka go los) podpisał kontrakt z zespołem McLaren Mercedes.
Problemy w McLarenie
Już na początku współpracy szefostwu nie podobały się bujne loki Alonso, na ogolenie głowy kierowca się zgodził. Ku sprzyjającym okolicznościom, wychodząc z toalety Alonso dowiedział się o aferze szpiegowskiej, w którą zamieszani byli Lewis Hamilton i były kierowca McLarena Pedro de la Rosa. Fernando uznał tę informację za odpowiedni pretekst do zemsty. Szybciej niż jeździ jego bolid zgłosił aferę FIA, która zareagowała błyskawicznie, wszczynając śledztwo. W rezultacie kontrakt między Hiszpanem a McLarenem został rozwiązany.
Ujarzmić konia
Fernando powrócił do dawnego teamu Renault, gdzie znów chciał być kierowcą stajni. Motto z dzieciństwa stało się sensem życia kierowcy, począwszy od Grand Prix Singapuru gdzie zdobył zwycięstwo, jak dowiadujemy się po roku dzięki umyślnemu zderzeniu partnera z zespołu Nelsona Piqueta w ogrodzenie toru. Sprawa okazała się najgłośniejszym skandalem F1, jakby tego było mało Alonso wykorzystując nadarzającą się sytuację w GP Japonii zdobył drugie miejsce, jednak skandale i oszustwa nie pomogły Ferdziowi, był bliski końca stawki w kwalifikacji ogólnej. Alonso zaczął wątpić w niezwykłą moc swojej magicznej łysiny. Hiszpan marzył o bolidzie w kolorze jakimś-takim-nijakim, w związku z tym uznał iż Renault mu tego nie zapewni, więc podpisał kontrakt z Ferrari. I znowu konflikt. Stylowy Massa wiedział iż wieśniak Alonso nie da mu żyć za obrazę. I tak też się stało, nienawiść Alonso przerodziła się w zemstę (przebijanie opon, tratowanie w pit stopie i inne zabawy). Nieporozumienie trwa do dziś.
Ciekawostki
- Żywi się paszą.
- Ubiera się w odzież.
- Nie kąpie się pod prysznicem, po tym jak spadło mu mydło.
- W roku 2010 wygrał zawody w kategorii „Przebij i staranuj”, pokonał m.in. Michaela Schumachera i Sebastiana Vettela.
- Lubi spacery po łące.