Łatwo zauważyć: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
NerV-0-sol (dyskusja • edycje) M (szyk wyrazów) |
M (kukaj tyż) |
||
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik: |
[[Plik:Cracow University of Economics - Lecture Room 9.JPG|240px|thumb|Standardowa reakcja studentów na '''łatwo zauważyć''']] |
||
'''Łatwo zauważyć''' – metoda stosowana powszechnie w pisaniu [[podręcznik]]ów akademickich. Zwalnia ona piszącego od tłumaczenia najbardziej zawiłych partii wywodu, sugerując jednocześnie, że opisane w ten sposób przejście jest tak oczywiste, że nie ma sensu się nad nim rozwodzić. |
'''Łatwo zauważyć''' – metoda stosowana powszechnie w pisaniu [[podręcznik]]ów akademickich. Zwalnia ona piszącego od tłumaczenia najbardziej zawiłych partii wywodu, sugerując jednocześnie, że opisane w ten sposób przejście jest tak oczywiste, że nie ma sensu się nad nim rozwodzić. |
||
==Przykład językoznawczy== |
== Przykład językoznawczy == |
||
W zdaniu <code>''Idzie Ewa przez wieś''</code> łatwo zauważyć elementarne opozycje alofoniczne. Stąd wniosek, iż samogłoska /e/ posiada różne warianty w zależności od kontekstu wokalicznego i konsonantycznego. |
W zdaniu <code>''Idzie Ewa przez wieś''</code> łatwo zauważyć elementarne opozycje alofoniczne. Stąd wniosek, iż samogłoska /e/ posiada różne warianty w zależności od kontekstu wokalicznego i konsonantycznego. |
||
==Przykład matematyczny== |
== Przykład matematyczny == |
||
<poem> |
<poem> |
||
jak łatwo zauważyć, ze wzoru |
jak łatwo zauważyć, ze wzoru |
||
Linia 16: | Linia 16: | ||
</poem> |
</poem> |
||
==Przykład [[europeistyka|europeistyczny]]== |
== Przykład [[europeistyka|europeistyczny]] == |
||
*Wersja wykładowców: Łatwo zauważyć implikacje dla krajów członkowskich wynikające z danego rozporządzenia Rady Unii Europejskiej. |
* Wersja wykładowców: Łatwo zauważyć implikacje dla krajów członkowskich wynikające z danego rozporządzenia Rady Unii Europejskiej. |
||
*Wersja doktorantów: Łatwo zauważyć przepisy rozporządzenia Rady Unii Europejskiej. |
* Wersja doktorantów: Łatwo zauważyć przepisy rozporządzenia Rady Unii Europejskiej. |
||
*Wersja studentów II stopnia: Łatwo zauważyć |
* Wersja studentów II stopnia: Łatwo zauważyć rozporządzenie Rady Unii Europejskiej. |
||
*Wersja studentów I stopnia: Łatwo zauważyć Radę Unii Europejskiej. |
* Wersja studentów I stopnia: Łatwo zauważyć Radę Unii Europejskiej. |
||
*Wersja zdających WOS na maturze: Łatwo zauważyć Unię Europejską. |
* Wersja zdających WOS na maturze: Łatwo zauważyć Unię Europejską. |
||
*Wersja Prezydenta USA: Łatwo zauważyć Europę. |
* Wersja Prezydenta USA: Łatwo zauważyć Europę. |
||
== Zobacz też == |
|||
* [[studia]] |
|||
* [[bełkot pseudonaukowy]] |
|||
[[Kategoria:Nauki niezbyt ścisłe]] |
[[Kategoria:Nauki niezbyt ścisłe]] |
Aktualna wersja na dzień 09:32, 20 lut 2024
Łatwo zauważyć – metoda stosowana powszechnie w pisaniu podręczników akademickich. Zwalnia ona piszącego od tłumaczenia najbardziej zawiłych partii wywodu, sugerując jednocześnie, że opisane w ten sposób przejście jest tak oczywiste, że nie ma sensu się nad nim rozwodzić.
Przykład językoznawczy[edytuj • edytuj kod]
W zdaniu Idzie Ewa przez wieś
łatwo zauważyć elementarne opozycje alofoniczne. Stąd wniosek, iż samogłoska /e/ posiada różne warianty w zależności od kontekstu wokalicznego i konsonantycznego.
Przykład matematyczny[edytuj • edytuj kod]
jak łatwo zauważyć, ze wzoru
po prostych przekształceniach wynika zależność
co kończy dowód.
Przykład europeistyczny[edytuj • edytuj kod]
- Wersja wykładowców: Łatwo zauważyć implikacje dla krajów członkowskich wynikające z danego rozporządzenia Rady Unii Europejskiej.
- Wersja doktorantów: Łatwo zauważyć przepisy rozporządzenia Rady Unii Europejskiej.
- Wersja studentów II stopnia: Łatwo zauważyć rozporządzenie Rady Unii Europejskiej.
- Wersja studentów I stopnia: Łatwo zauważyć Radę Unii Europejskiej.
- Wersja zdających WOS na maturze: Łatwo zauważyć Unię Europejską.
- Wersja Prezydenta USA: Łatwo zauważyć Europę.