Wiedźmin (postać): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
 
(Nie pokazano 49 wersji utworzonych przez 31 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Sur|książkowej sagi o Wiedźminie|[[Wiedźmin (gra)]], [[Wiedźmin (film)]]}}
{{Sur|postaci fikcyjnej|inne|Wiedźmin}}

{{cytaty|Saga o wiedźminie}}
{{cytat|Chędoż studia, zostań '''wiedźminem'''!|Stara wiedźmińska mądrość}}
{{cytat|Chędoż studia, zostań '''wiedźminem'''!|Stara wiedźmińska mądrość}}
{{Poradnik|[[Poradnik:Jak zostać wiedźminem|Jak zostać wiedźminem]]}}
'''Wiedźmin''' (inaczej '''vedymin''', '''vidomin''', '''wiedźmak''', '''vatt'ghern''', '''wiedmolol bull''', '''wiesiek''') – znany z twórczości towarzysza [[Andrzej Sapkowski|Andrzeja Sapkowskiego]] potwór, którego rodzą mrożące ludowi prostemu krew w żyłach rytuały, wykonywane w czeluściach siedliska wszelakiego zła wielkiej kupy gruzów o mianie [[Kaer Morhen]], nazywanej także dla zmyłki Warownią Starego Morza.


== Sens życia wiedźmina ==
'''Wiedźmin''' (Inaczej vedymin, vidomin, wiedźmak, vatt'ghern. Co nie, że dużo?) – znany z twórczości towarzysza [[Andrzej Sapkowski|Andrzeja Sapkowskiego]] potwór, którego rodzą mrożące ludowi prostemu krew w żyłach rytuały, wykonywane w czeluściach siedliska wszelakiego zła - wielkiej kupy gruzów o mianie [[Kaer Morhen]], nazywanej także dla zmyłki Warownią Starego Morza.
Głównym celem wiedźminów jest przybywanie znienacka, odbieranie zlecenia na zarżnięcie z zimną krwią jakiegoś zacofanego [[potwór|potwora]], który najwyraźniej nie przeszedł na modną obecnie [[wegetarianizm|dietę bezmięsną]], a następnie odebranie zapłaty, najczęściej swego zleceniodawcę puszczając z torbami; Plus zatrzymanie się jeszcze na zaszczycenie swą obecnością [[kobieta|dziewki]] będącej córką zleceniodawcy, o ile oczywiście takową on ma, oraz zabranie tego, czego uratowany nie spodziewa się zastać po powrocie do domu (np. rachunek, pozew sądowy, sąsiad w łóżku żony).


== Zdolności wiedźmina ==
Wiedźmin, przez lud prosty Wiedźmakiem zwany, ma to do siebie, że zdolnościami wykracza poza ludzkie możliwości. Takie zdolności to między innymi:
Wiedźmin, przez lud prosty wiedźmakiem zwany, ma to do siebie, że zdolnościami wykracza poza ludzkie możliwości. Takie zdolności to między innymi:
* Robienie wielkich oczu niczym kot ze [[Shrek]]a, tudzież wąskich jak latarnia uliczna;
* Robienie wielkich oczu niczym kot ze [[Shrek]]a, lub wąskich jak latarnia uliczna;
* Miotanie pseudoczarami, [[Znak]]ami zwanymi, które mają z prawdziwą magią tylko tyle wspólnego, że też im towarzyszą rozmaite efekty specjalne;
* Miotanie pseudoczarami, Znakami zwanymi, które mają z prawdziwą magią tylko tyle wspólnego, że też im towarzyszą rozmaite efekty specjalne;
* Widzenie w ciemności, co ma m.in. nie doprowadzać do krępujących sytuacji, gdy się wkłada koszulę na lewą stronę;
* Widzenie w ciemności, co ma m.in. nie doprowadzać do krępujących sytuacji, gdy się wkłada koszulę na lewą stronę;
* Rozwalanie potworów przy pomocy dwóch typów oręża - stalowego i srebrnego, zakupionego w [[Empik]]u z wyprzedaży;
* Rozwalanie potworów przy pomocy dwóch typów oręża stalowego i srebrnego, zakupionego w [[Empik]]u z wyprzedaży;
* Sporządzanie eliksirów, które Wiedźminom zwiększają jeszcze bardziej ich zdolności, a u zwykłych ludzi powodują silne [[wymioty|odruchy wymiotne]];
* Sporządzanie eliksirów, które Wiedźminom zwiększają jeszcze bardziej ich zdolności, a u zwykłych ludzi powodują silne [[wymioty|odruchy wymiotne]];
* Rozpoznawanie ziół, by wiedzieć które to doskonałe [[afrodyzjak]]i, a które powodują [[sraczka|sraczkę]];
* Rozpoznawanie ziół, by wiedzieć które to doskonałe [[afrodyzjak]]i, a które powodują [[biegunka|sraczkę]];
* Skakanie z dużych wysokości bez uszczerbku na zdrowiu, przydatne, gdy chce się komuś znienacka skoczyć na plecy i pojeździć na barana.
* Skakanie z dużych wysokości bez uszczerbku na zdrowiu, przydatne, gdy chce się komuś znienacka skoczyć na plecy i pojeździć na barana.
Takich zdolności jest pewnie więcej, ale nie podajemy ich w obawie, że przyjdzie jakiś wkurzony Wiedźmin i zrobi nam z [[rzyć|rzyci]] [[jesień średniowiecza]].
Takich zdolności jest pewnie więcej, ale nie podajemy ich w obawie, że przyjdzie jakiś wkurzony Wiedźmin i zrobi nam z [[dupa|rzyci]] [[jesień średniowiecza]].

Głównym celem Wiedźminów jest przybywanie znienacka, odbieranie zlecenia na zarżnięcie z zimną krwią jakiegoś zacofanego [[potwór|potwora]], który najwyraźniej nie przeszedł na modną obecnie [[wegetarianizm|dietę bezmięsną]], a następnie odebranie zapłaty, najczęściej swego zleceniodawcę puszczając z torbami; Plus zatrzymanie się jeszcze na zaszczycenie swą obecnością [[kobieta|dziewki]] będącej córką zleceniodawcy, o ile oczywiście takową on ma, oraz zabranie tego, czego uratowany nie spodziewa się zastać po powrocie do domu (np. rachunek, pozew do sądu, sąsiad w łóżku żony).


{{wiedźmin}}
Uniwersum, w którym funkcjonują wiedźmini, bardzo łatwo rozpoznać - jest to świat, w którym wszyscy klną jak szewc, wszyscy mieszkają w wielkiej wsi, nikt się nie myje i każdy, już od dziecka, wie jak [[seks|chędożyć]].
[[Kategoria:Postacie z Wiedźmina| ]]
Za wiele opowiadań z tej scenerii Sapkowski wygrał popularną Nagrodę Zajdla.


[[pt:The Witcher]]
== Bohaterowie ==
* [[Geralt]] – główny bohater sagi i opowiadań. Chędoży wszystko co się rusza i nie tylko. Włóczy się tu i tam szukając przeznaczenia, bo samo nie przyszło. Mimo niespecjalnej aparycji, każda o nim marzy.
* Vesemir – ojciec chrzestny wszystkich pozostałych przy życiu wiedźminów. Ciągle siedzi w Kaer Morhen. Jest wielkim fanem wszelkiego rodzaju parad. Wielce smuci się, gdy żadnej nie może obejrzeć. Często słychać jego narzekania, że "Nie było parady"
* Lambert - no po prostu Lambert! O! W Triss Merigold lubi tylko jej cycki.
* Coen - Nie wiemy o nim za dużo... właściwie tylko tyle co nam jakaś stara łajza-ogrodnik przed szpitalem francuza Le-biody że ,,nie był zbyt rozmowny"
* Eskel – jeden z lepszych wiedźminów zaraz po Geralcie. Miał chłop nieszczęście, że mu ptak na twarz narobił i teraz paraduje z brzydką blizną.
* [[Jaskier]] zwany Hrabią Julianem – wierny druh Geralta i niespotykany kurwiarz, mimo podobieństwa do Zbigniewa Zamachowskiego potrafi wyrwać każdą białogłowę
* [[Cirilla|Ciri]] zwana Falką – dziecko przeznaczenia, przybrana córka Geralta i Yennefer podróżująca w czasie i przestrzeni, 12 rzeczywistych wymiarach i zjednoczonych galaktykach, i szmuglująca co popadnie (nawet zarazę Catrionę), przyjaciółka jednorożców, najlepsza szermierka mimo lat 15, najbardziej inteligentna, cudowna, kocha się w niej conajmniej pięciu bohaterów sagi. Zabija bossa trzy razy większego od niej, postury dwóch Giertychów, silnego niczym ciągnik, którego ukatrupić nie potrafili inni najwięksi bossowie Wiedźminlandii. A tu przychodzi taka mała Ćri i, o! Istna Mary Sue w wersji "bojowej"!
*Zoltan - przyjaciel Geralta , zawsze się pojawia gdy najmniej go potrzeba , jak każdy krasnolud jego zakres znajomości przekleństw ogranicza się do znanego powszechnie Polakom słowa "KURWA", zawsze służy pomocą oczywiście za małą perswazja w postaci wysokoprocentowego trunku .
* [[emhyr|Emhyr]] – pedofil, który chciał wychędożyć własną córkę. W dawnych czasach transformował się w jeża, by zaczęto zwracać na niego uwagę.Przysmażył 150 magów, aby zrobić z nich pasztet. Zabił własną żonę wyjątkowo okrutnie utopiwszy ją w kałuży.
* [[Vilgefortz|Vilgefortz]] – chyba największy skur****n w całym pięcioksięgu, oszukał cały cech czarnoksięski i zaszył się w zamku, by eksperymentować, wyrywając laskom łożyska. Macha stukilogramowym drągiem jakby to był patyk, mimo postury motyla Emanuela.
* [[Yennefer|Yennefer]] – ostatnia czarodziejka, którą zaliczył Geralt.
* [[Fringilla Vigo|Fringilla Vigo]] - przedostatnia czarodziejka, którą zaliczył Geralt.
* [[triss|Triss Merigold]] – przedprzedostania czarodziejka, którą zaliczył Geralt.
* [[Milva|Maria Barring "Milva"]] - Dziw ... dziewka z lasu która na początku kradła gazety z kiosku dla Geralta a potem przyłączyła się do niego bo miała nadzieje że ją wychędoży. Strzela z łuku niczym niemiecki karabin maszynowy MG42. Ginie pod koniec postrzelona w dupę przez ślepego snajpera
* Emiel Regis Coś Tam Jakoś Tam - wampir, który nie pija krwi. Woli od niej bimber z zielska które kradnie po cmentarzach. Znany z tego, że nikt go nie zna. Mimo, że jest nieśmiertelny udaje mu się na końcu zaliczyć zgona.
*Cahir Mawr aep Dalej Nie Pamiętam-Podobno całkiem przystojny Nilfgardczyk ,który twierdził ,iż nie jest Nilfgardczykiem.W wolnych chwilach agent Cesarstwa Nilfgardu oraz koszmar senny małych 10-letnich dziewczynek,które potem snią mu się nagie od pasa w dół.Czasami lubił poudawać ,że jest wiedźminem co nie wyszło mu na dobre
[[Kategoria:Wiedźmin]]
[[Kategoria:Postacie fikcyjne|{{PAGENAME}}]]

Aktualna wersja na dzień 12:09, 6 cze 2021

Chędoż studia, zostań wiedźminem!

Stara wiedźmińska mądrość
Poradniki
Zobacz poradnik:

Wiedźmin (inaczej vedymin, vidomin, wiedźmak, vatt'ghern, wiedmolol bull, wiesiek) – znany z twórczości towarzysza Andrzeja Sapkowskiego potwór, którego rodzą mrożące ludowi prostemu krew w żyłach rytuały, wykonywane w czeluściach siedliska wszelakiego zła – wielkiej kupy gruzów o mianie Kaer Morhen, nazywanej także dla zmyłki Warownią Starego Morza.

Sens życia wiedźmina[edytuj • edytuj kod]

Głównym celem wiedźminów jest przybywanie znienacka, odbieranie zlecenia na zarżnięcie z zimną krwią jakiegoś zacofanego potwora, który najwyraźniej nie przeszedł na modną obecnie dietę bezmięsną, a następnie odebranie zapłaty, najczęściej swego zleceniodawcę puszczając z torbami; Plus zatrzymanie się jeszcze na zaszczycenie swą obecnością dziewki będącej córką zleceniodawcy, o ile oczywiście takową on ma, oraz zabranie tego, czego uratowany nie spodziewa się zastać po powrocie do domu (np. rachunek, pozew sądowy, sąsiad w łóżku żony).

Zdolności wiedźmina[edytuj • edytuj kod]

Wiedźmin, przez lud prosty wiedźmakiem zwany, ma to do siebie, że zdolnościami wykracza poza ludzkie możliwości. Takie zdolności to między innymi:

  • Robienie wielkich oczu niczym kot ze Shreka, lub wąskich jak latarnia uliczna;
  • Miotanie pseudoczarami, Znakami zwanymi, które mają z prawdziwą magią tylko tyle wspólnego, że też im towarzyszą rozmaite efekty specjalne;
  • Widzenie w ciemności, co ma m.in. nie doprowadzać do krępujących sytuacji, gdy się wkłada koszulę na lewą stronę;
  • Rozwalanie potworów przy pomocy dwóch typów oręża – stalowego i srebrnego, zakupionego w Empiku z wyprzedaży;
  • Sporządzanie eliksirów, które Wiedźminom zwiększają jeszcze bardziej ich zdolności, a u zwykłych ludzi powodują silne odruchy wymiotne;
  • Rozpoznawanie ziół, by wiedzieć które to doskonałe afrodyzjaki, a które powodują sraczkę;
  • Skakanie z dużych wysokości bez uszczerbku na zdrowiu, przydatne, gdy chce się komuś znienacka skoczyć na plecy i pojeździć na barana.

Takich zdolności jest pewnie więcej, ale nie podajemy ich w obawie, że przyjdzie jakiś wkurzony Wiedźmin i zrobi nam z rzyci jesień średniowiecza.