Karōshi: Różnice pomiędzy wersjami
M (→Kategorie) |
Dronerczyk (dyskusja • edycje) M (poprawki, podmiana linku (poprzedni już nie prowadzi od gry)) |
||
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 5: | Linia 5: | ||
== Kategorie == |
== Kategorie == |
||
Karoshi de facto nie jest jednym sportem, lecz dziedziną, do której należą subdyscypliny. Znane są między innymi: |
Karoshi de facto nie jest jednym sportem, lecz dziedziną, do której należą subdyscypliny. Znane są między innymi: |
||
*Skok z dachu wieżowca. |
* Skok z dachu wieżowca. |
||
*Przedawkowanie kleju. |
* Przedawkowanie kleju. |
||
*Powieszenia się na krawacie. |
* Powieszenia się na krawacie. |
||
*Zszycie spinaczami biurowymi wszystkich otworów fizjologicznych. |
* Zszycie spinaczami biurowymi wszystkich otworów fizjologicznych. |
||
*Opalanie się w kserokopiarce. |
* Opalanie się w kserokopiarce. |
||
*Bawienie się z niszczarką w ''koci-koci-łapki''. |
* Bawienie się z niszczarką w ''koci-koci-łapki''. |
||
*Podcięcie sobie żył umową o fuzję. |
* Podcięcie sobie żył umową o fuzję. |
||
*Autotracheotomia długopisem. |
* Autotracheotomia długopisem. |
||
*Zjedzenie toneru do drukarek. |
* Zjedzenie toneru do drukarek. |
||
*Udar mózgu spowodowany siłą odśrodkową z kręcenia się na krześle. |
* Udar mózgu spowodowany siłą odśrodkową z kręcenia się na krześle. |
||
*Przypięcie się do tablicy korkowej. |
* Przypięcie się do tablicy korkowej. |
||
*Próba zmieszczenia się do szafki. |
* Próba zmieszczenia się do szafki. |
||
*Dekapitacja klawiaturą. |
* Dekapitacja klawiaturą. |
||
*Na trzydziestu do windy. |
* Na trzydziestu do windy. |
||
*Próba sforsowania głową meblościanki. |
* Próba sforsowania głową meblościanki. |
||
*Robienie tatuażów stałych za pomocą pieczątki. |
* Robienie tatuażów stałych za pomocą pieczątki. |
||
*Spowodowanie hipertermii telefonami komórkowymi. |
* Spowodowanie hipertermii telefonami komórkowymi. |
||
*[[Britmilah]] gilotyną introligatorską. |
* [[Britmilah]] gilotyną introligatorską. |
||
*Ubranie na głowę kosza i biegnięcie przed siebie. |
* Ubranie na głowę kosza i biegnięcie przed siebie. |
||
*Uduszenie się kablem od telefonu. |
* Uduszenie się kablem od telefonu. |
||
*Udawanie dr. Huxa. |
* Udawanie dr. Huxa. |
||
*Rozlanie kawy na jednostkę centralną. |
* Rozlanie kawy na jednostkę centralną. |
||
*Utopienie się w dozowniku na wodę. |
* Utopienie się w dozowniku na wodę. |
||
*Wycieczka do [[Aokigahara|Aokigahary]]. |
* Wycieczka do [[Aokigahara|Aokigahary]]. |
||
* Rozbicie okularów na nosie o ścianę. |
|||
I wciąż powstają nowe. |
I wciąż powstają nowe. |
||
Linia 36: | Linia 37: | ||
== Popularność == |
== Popularność == |
||
Mimo |
Mimo że karoshi jest oryginalniejsze niż [[bandy]], sławniejsze niż [[lacrosse]], bardziej widowiskowe niż [[krykiet]] i przynoszące większe zyski niż [[hokej na lodzie|hokej]]<ref>W sporej części to zasługa zakładów ubezpieczeniowych.</ref>, to nie są organizowane żadne oficjalne mistrzostwa, ani nawet ligi karoshi. Jednak nieoficjalnie zawodnicy rywalizują o [[Nagroda Darwina|Nagrodę Darwina]], która w kręgach sportowych uchodzi za najwyższe odznaczenie dla każdego Karoshianina. |
||
Na |
Na podstawie przygód Karoshian powstała pięcioepizodowa gra „Karoshi”, w której zabijasz się na przeszło 100 różnych sposobów poprzez porażenie prądem, upadek do wilczego dołu, zgniecenie przez spadający sejf lub przez kombinacje wymienionych elementów. |
||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
||
== Linki zewnętrzne == |
== Linki zewnętrzne == |
||
*[ |
* [https://armorgames.com/play/2407/karoshi-suicide-salaryman Potrenuj!] |
||
[[Kategoria:Dyscypliny sportowe]] |
[[Kategoria:Dyscypliny sportowe]] |
||
[[Kategoria: |
[[Kategoria:Japońska kultura]] |
Aktualna wersja na dzień 21:43, 14 paź 2024
Karōshi, karoshi (żółtk. 過労死) – sport indywidualny[1], dyscyplina narodowa Japonii. Gra powstała w Japonii w latach 60. XX wieku, historycznie nawiązuje do tradycji boskiego wiatru. Jeden ze sposobów znalezienia się na głównej stronie Rotten.com.
Reguły[edytuj • edytuj kod]
Gra polega na jak najefektywniejszym popełnieniu samobójstwa z powodu przepracowania lub z nudów. Rozgrywki karoshi odbywają się w warunkach biurowych, najlepiej w korporacyjnym wieżowcu. Więcej reguł nie ma – liczy się kreatywność.
Kategorie[edytuj • edytuj kod]
Karoshi de facto nie jest jednym sportem, lecz dziedziną, do której należą subdyscypliny. Znane są między innymi:
- Skok z dachu wieżowca.
- Przedawkowanie kleju.
- Powieszenia się na krawacie.
- Zszycie spinaczami biurowymi wszystkich otworów fizjologicznych.
- Opalanie się w kserokopiarce.
- Bawienie się z niszczarką w koci-koci-łapki.
- Podcięcie sobie żył umową o fuzję.
- Autotracheotomia długopisem.
- Zjedzenie toneru do drukarek.
- Udar mózgu spowodowany siłą odśrodkową z kręcenia się na krześle.
- Przypięcie się do tablicy korkowej.
- Próba zmieszczenia się do szafki.
- Dekapitacja klawiaturą.
- Na trzydziestu do windy.
- Próba sforsowania głową meblościanki.
- Robienie tatuażów stałych za pomocą pieczątki.
- Spowodowanie hipertermii telefonami komórkowymi.
- Britmilah gilotyną introligatorską.
- Ubranie na głowę kosza i biegnięcie przed siebie.
- Uduszenie się kablem od telefonu.
- Udawanie dr. Huxa.
- Rozlanie kawy na jednostkę centralną.
- Utopienie się w dozowniku na wodę.
- Wycieczka do Aokigahary.
- Rozbicie okularów na nosie o ścianę.
I wciąż powstają nowe.
Sposób oceny[edytuj • edytuj kod]
Nie istnieje oficjalna skala porównawcza, ani sędziowie[2]. Jednak wierni fani dla najpopularniejszych sposobów określi wzory oceny. Tak, dla skoku z wieżowca, jakość popełnienia Karoshi określa się poprzez iloczyn pola zabrudzonego chodnika w centymetrach kwadratowych, a odległości głowy od największej części ciała w metrach[3].
Popularność[edytuj • edytuj kod]
Mimo że karoshi jest oryginalniejsze niż bandy, sławniejsze niż lacrosse, bardziej widowiskowe niż krykiet i przynoszące większe zyski niż hokej[4], to nie są organizowane żadne oficjalne mistrzostwa, ani nawet ligi karoshi. Jednak nieoficjalnie zawodnicy rywalizują o Nagrodę Darwina, która w kręgach sportowych uchodzi za najwyższe odznaczenie dla każdego Karoshianina.
Na podstawie przygód Karoshian powstała pięcioepizodowa gra „Karoshi”, w której zabijasz się na przeszło 100 różnych sposobów poprzez porażenie prądem, upadek do wilczego dołu, zgniecenie przez spadający sejf lub przez kombinacje wymienionych elementów.
Przypisy
- ↑ Znane są przypadki rozgrywek drużynowych, jednak nie znalazło to większej popularności.
- ↑ Niektórzy za sędziów uważają patologów, ale różnie to bywa.
- ↑ Jeżeli wyróżnienie poszczególnych części ciała jest niemożliwe, wynik pola mnoży się razy dwadzieścia.
- ↑ W sporej części to zasługa zakładów ubezpieczeniowych.