Karōshi: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Nowy podpunkt)
Znaczniki: mobilna mobilna www
M (poprawki, podmiana linku (poprzedni już nie prowadzi od gry))
 
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika)
Linia 5: Linia 5:
== Kategorie ==
== Kategorie ==
Karoshi de facto nie jest jednym sportem, lecz dziedziną, do której należą subdyscypliny. Znane są między innymi:
Karoshi de facto nie jest jednym sportem, lecz dziedziną, do której należą subdyscypliny. Znane są między innymi:
*Skok z dachu wieżowca.
* Skok z dachu wieżowca.
*Przedawkowanie kleju.
* Przedawkowanie kleju.
*Powieszenia się na krawacie.
* Powieszenia się na krawacie.
*Zszycie spinaczami biurowymi wszystkich otworów fizjologicznych.
* Zszycie spinaczami biurowymi wszystkich otworów fizjologicznych.
*Opalanie się w kserokopiarce.
* Opalanie się w kserokopiarce.
*Bawienie się z niszczarką w ''koci-koci-łapki''.
* Bawienie się z niszczarką w ''koci-koci-łapki''.
*Podcięcie sobie żył umową o fuzję.
* Podcięcie sobie żył umową o fuzję.
*Autotracheotomia długopisem.
* Autotracheotomia długopisem.
*Zjedzenie toneru do drukarek.
* Zjedzenie toneru do drukarek.
*Udar mózgu spowodowany siłą odśrodkową z kręcenia się na krześle.
* Udar mózgu spowodowany siłą odśrodkową z kręcenia się na krześle.
*Przypięcie się do tablicy korkowej.
* Przypięcie się do tablicy korkowej.
*Próba zmieszczenia się do szafki.
* Próba zmieszczenia się do szafki.
*Dekapitacja klawiaturą.
* Dekapitacja klawiaturą.
*Na trzydziestu do windy.
* Na trzydziestu do windy.
*Próba sforsowania głową meblościanki.
* Próba sforsowania głową meblościanki.
*Robienie tatuażów stałych za pomocą pieczątki.
* Robienie tatuażów stałych za pomocą pieczątki.
*Spowodowanie hipertermii telefonami komórkowymi.
* Spowodowanie hipertermii telefonami komórkowymi.
*[[Britmilah]] gilotyną introligatorską.
* [[Britmilah]] gilotyną introligatorską.
*Ubranie na głowę kosza i biegnięcie przed siebie.
* Ubranie na głowę kosza i biegnięcie przed siebie.
*Uduszenie się kablem od telefonu.
* Uduszenie się kablem od telefonu.
*Udawanie dr. Huxa.
* Udawanie dr. Huxa.
*Rozlanie kawy na jednostkę centralną.
* Rozlanie kawy na jednostkę centralną.
*Utopienie się w dozowniku na wodę.
* Utopienie się w dozowniku na wodę.
*Wycieczka do [[Aokigahara|Aokigahary]].
* Wycieczka do [[Aokigahara|Aokigahary]].
*Rozbicie okularów na nosie o ścianę.
* Rozbicie okularów na nosie o ścianę.


I wciąż powstają nowe.
I wciąż powstają nowe.
Linia 37: Linia 37:


== Popularność ==
== Popularność ==
Mimo że karoshi jest oryginalniejsze niż [[bandy]], sławniejsze niż [[lacrosse]], bardziej widowiskowe niż [[krykiet]] i przynoszące większe zyski niż [[hokej na lodzie|hokej]]<ref>W sporej części to zasługa zakładów ubezpieczeniowych.</ref>, to nie są organizowane żadne oficjalne mistrzostwa, anie nawet ligi karoshi. Jednak nieoficjalnie, zawodnicy rywalizują o [[Nagroda Darwina|Nagrodę Darwina]], która w kręgach sportowych uchodzi za najwyższe odznaczenie dla każdego Karoshianina.
Mimo że karoshi jest oryginalniejsze niż [[bandy]], sławniejsze niż [[lacrosse]], bardziej widowiskowe niż [[krykiet]] i przynoszące większe zyski niż [[hokej na lodzie|hokej]]<ref>W sporej części to zasługa zakładów ubezpieczeniowych.</ref>, to nie są organizowane żadne oficjalne mistrzostwa, ani nawet ligi karoshi. Jednak nieoficjalnie zawodnicy rywalizują o [[Nagroda Darwina|Nagrodę Darwina]], która w kręgach sportowych uchodzi za najwyższe odznaczenie dla każdego Karoshianina.


Na podstawię przygód Karoshian powstała pięcioepizodowa gra „Karoshi”, w której zabijasz się na przeszło 100 różnych sposobów poprzez porażenie prądem, upadek do wilczego dołu, zgniecenie przez spadający sejf lub przez kombinacje wymienionych elementów.
Na podstawie przygód Karoshian powstała pięcioepizodowa gra „Karoshi”, w której zabijasz się na przeszło 100 różnych sposobów poprzez porażenie prądem, upadek do wilczego dołu, zgniecenie przez spadający sejf lub przez kombinacje wymienionych elementów.


{{przypisy}}
{{przypisy}}


== Linki zewnętrzne ==
== Linki zewnętrzne ==
*[http://www.karoshigame.com/ Potrenuj!]
* [https://armorgames.com/play/2407/karoshi-suicide-salaryman Potrenuj!]


[[Kategoria:Dyscypliny sportowe]]
[[Kategoria:Dyscypliny sportowe]]
[[Kategoria:Japonia]]
[[Kategoria:Japońska kultura]]

Aktualna wersja na dzień 21:43, 14 paź 2024

Karōshi, karoshi (żółtk. 過労死) – sport indywidualny[1], dyscyplina narodowa Japonii. Gra powstała w Japonii w latach 60. XX wieku, historycznie nawiązuje do tradycji boskiego wiatru. Jeden ze sposobów znalezienia się na głównej stronie Rotten.com.

Reguły[edytuj • edytuj kod]

Gra polega na jak najefektywniejszym popełnieniu samobójstwa z powodu przepracowania lub z nudów. Rozgrywki karoshi odbywają się w warunkach biurowych, najlepiej w korporacyjnym wieżowcu. Więcej reguł nie ma – liczy się kreatywność.

Kategorie[edytuj • edytuj kod]

Karoshi de facto nie jest jednym sportem, lecz dziedziną, do której należą subdyscypliny. Znane są między innymi:

  • Skok z dachu wieżowca.
  • Przedawkowanie kleju.
  • Powieszenia się na krawacie.
  • Zszycie spinaczami biurowymi wszystkich otworów fizjologicznych.
  • Opalanie się w kserokopiarce.
  • Bawienie się z niszczarką w koci-koci-łapki.
  • Podcięcie sobie żył umową o fuzję.
  • Autotracheotomia długopisem.
  • Zjedzenie toneru do drukarek.
  • Udar mózgu spowodowany siłą odśrodkową z kręcenia się na krześle.
  • Przypięcie się do tablicy korkowej.
  • Próba zmieszczenia się do szafki.
  • Dekapitacja klawiaturą.
  • Na trzydziestu do windy.
  • Próba sforsowania głową meblościanki.
  • Robienie tatuażów stałych za pomocą pieczątki.
  • Spowodowanie hipertermii telefonami komórkowymi.
  • Britmilah gilotyną introligatorską.
  • Ubranie na głowę kosza i biegnięcie przed siebie.
  • Uduszenie się kablem od telefonu.
  • Udawanie dr. Huxa.
  • Rozlanie kawy na jednostkę centralną.
  • Utopienie się w dozowniku na wodę.
  • Wycieczka do Aokigahary.
  • Rozbicie okularów na nosie o ścianę.

I wciąż powstają nowe.

Sposób oceny[edytuj • edytuj kod]

Nie istnieje oficjalna skala porównawcza, ani sędziowie[2]. Jednak wierni fani dla najpopularniejszych sposobów określi wzory oceny. Tak, dla skoku z wieżowca, jakość popełnienia Karoshi określa się poprzez iloczyn pola zabrudzonego chodnika w centymetrach kwadratowych, a odległości głowy od największej części ciała w metrach[3].

Popularność[edytuj • edytuj kod]

Mimo że karoshi jest oryginalniejsze niż bandy, sławniejsze niż lacrosse, bardziej widowiskowe niż krykiet i przynoszące większe zyski niż hokej[4], to nie są organizowane żadne oficjalne mistrzostwa, ani nawet ligi karoshi. Jednak nieoficjalnie zawodnicy rywalizują o Nagrodę Darwina, która w kręgach sportowych uchodzi za najwyższe odznaczenie dla każdego Karoshianina.

Na podstawie przygód Karoshian powstała pięcioepizodowa gra „Karoshi”, w której zabijasz się na przeszło 100 różnych sposobów poprzez porażenie prądem, upadek do wilczego dołu, zgniecenie przez spadający sejf lub przez kombinacje wymienionych elementów.

Przypisy

  1. Znane są przypadki rozgrywek drużynowych, jednak nie znalazło to większej popularności.
  2. Niektórzy za sędziów uważają patologów, ale różnie to bywa.
  3. Jeżeli wyróżnienie poszczególnych części ciała jest niemożliwe, wynik pola mnoży się razy dwadzieścia.
  4. W sporej części to zasługa zakładów ubezpieczeniowych.


Linki zewnętrzne[edytuj • edytuj kod]