Twoja wieś: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
 
(Nie pokazano 8 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 2: Linia 2:


== Historia ==
== Historia ==
Pierwsza wzmianka na temat twojej wsi pochodzi z 2137 roku przed naszą erą, kiedy to [[Juliusz Cezar]], podczas najazdu na Wielką Lechię, próbował dotrzeć ze swoją armią do Morza Bałtyckiego i napotkał na swojej drodze osadę. W swoich pamiętnikach pisał, że nigdy jeszcze nie zetknął się z ludem tak dzikim, brudnym i brutalnym.
Pierwsza wzmianka na temat twojej wsi pochodzi z czasów kiedy [[Mieszko I]] jeszcze nie porzucił starych zwyczajów i łupił grody sąsiadujące z Polską, aby je siłą przyłączać do nowo powstającego kraju. Gall Anonim pisał, że pod wpływem tego, co ujrzał w twojej wsi, nawrócił się na chrześcijaństwo, mając nadzieję, że Bóg zlituje się nad nim i jego ludem.


Jeden z generałów Napoleona Bonapartego pisał w liście do cesarza, że stracił 30.000 żołnierzy, próbując przedrzeć się przez wioskę. Wszyscy zostali [[kanibalizm|mile ugoszczeni]], a dzięki ich ofierze, mieszkańcy mieli jedzenie na co najmniej 1,5 roku.
[[Mieszko I]] w swoich pamiętnikach pisał, że pod wpływem tego, co widział na wsi nieopodal wybrzeża nawrócił się na chrześcijaństwo, mając nadzieję, że Bóg zlituje się nad nim i jego ludem.


Podczas konferencji pokojowej w Paryżu, po I wojnie światowej, delegacja polska sprzeciwiła się włączeniu twojej wsi w obszar Rzeczypospolitej Polskiej, proponując przekazanie jej w niemieckie władanie jako karę za 123 lat zaborów, próby germanizacji Polaków i rozpoczęcie [[I wojna światowa|Wielkiej Wojny]].
Jeden z generałów Napoleona Bonapartego pisał w liście do cesarza, że połowę oddziałów stracił próbując przedrzeć się przez wioskę zamieszkaną przez dzikich tubylców na południe od Gdańska (stracił wtedy ok. 30.000 ludzi).


W 1957 r. władze Związku Radzieckiego rozważały wykorzystanie broni atomowej na terenie wsi w celach testowych. Ostatecznie jednak nie zdecydowano się na to, ponieważ próba przyniosłaby większe korzyści, niżeli straty.
Podczas konferencji pokojowej w Paryżu, po I wojnie światowej, [[Ignacy Mościcki]] sprzeciwiał się włączeniu twojej wsi w obszar Rzeczypospolitej Polskiej, proponując przekazanie jej w niemieckie władaniu jako karę za rozpoczęcie Wielkiej Wojny.


W 2003 r. nowo mianowany miejscowy szaman ogłosił, że rozwinie cywilizacyjnie wieś, wprowadzając ogień i koło. Następnego dnia widziano jak ludność, objąwszy nowego szamana, w ogniu składała poprzedniego w ofierze.
W 1957 r. władze Związku Radzieckiego rozważały wykorzystanie broni atomowej w celu oczyszczenia wsi, jednak ostatecznie postanowiono, by nadzór nad nią przekazać Polsce, by długofalowo zaburzać jej rozwój.

W 2003 r., wedle ustaleń badaczy, nowo mianowany miejscowy szaman o imieniu YYyyUUo Aaeare Pfpfpf ogłosił, że rozwinie cywilizacyjnie wieś, wprowadzając ogień i koło. Następnego dnia widziano jak, objąwszy nowego szamana, miejscowa ludność składała poprzedniego w ofierze.


== Status prawny i administracja ==
== Status prawny i administracja ==
Linia 20: Linia 18:
Mimo że dokładnej liczby ludności Twojej Wsi nie da się ustalić, badacze szacują, że wieś zamieszkuje około 500 osób. Nie da się określić ich przynależności narodowościowej, ponieważ żadna osoba próbująca ją ustalić nie przeżyła.
Mimo że dokładnej liczby ludności Twojej Wsi nie da się ustalić, badacze szacują, że wieś zamieszkuje około 500 osób. Nie da się określić ich przynależności narodowościowej, ponieważ żadna osoba próbująca ją ustalić nie przeżyła.


Miejscowa ludność posługuje się skomplikowanym i niezrozumiałym językiem, który wykazuje on żadnych podobieństw do języków indoeuropejskich, ani żadnego innego języka ludzkiego. Dzieli się na 420 rozpoznanych dialektów (po jednym na każdego mieszkańca wsi). Potocznie nazywany jest bełkotem.
Miejscowa ludność posługuje się skomplikowanym i niezrozumiałym językiem, który wykazuje on żadnych podobieństw do języków indoeuropejskich, ani żadnego innego języka ludzkiego. Potocznie nazywany jest bełkotem.


We wsi obowiązuje silna hierarchia społeczna: na czele wioski stoi starszyzna, z której najważniejszą osobą jest szaman. Niżej w hierarchii stoją wojownicy, potem tak zwani ''ludzie wolni'', a najniżej niewolnicy.
We wsi obowiązuje silna hierarchia społeczna: na czele wioski stoi starszyzna, z której najważniejszą osobą jest szaman. Niżej w hierarchii stoją wojownicy, potem tak zwani ''ludzie wolni'', a najniżej niewolnicy.
Linia 43: Linia 41:
* [[Ty]]
* [[Ty]]
* [[wieś]]
* [[wieś]]
* [[wioska]]
* [[miasto]]
* [[miasto]]

[[Kategoria:Humor wewnętrzny]]

Aktualna wersja na dzień 11:23, 24 mar 2024

Twoja wieś – przeciętna polska wieś według początkujących edytorów Nonsensopedii. Protektorat i kolonia Rzeczypospolitej. Miejsce znane z braku jakiejkolwiek cywilizacji czy oznak inteligentnego życia. Prawdopodobnie ostatnie siedlisko ludojadów w Europie.

Historia[edytuj • edytuj kod]

Pierwsza wzmianka na temat twojej wsi pochodzi z czasów kiedy Mieszko I jeszcze nie porzucił starych zwyczajów i łupił grody sąsiadujące z Polską, aby je siłą przyłączać do nowo powstającego kraju. Gall Anonim pisał, że pod wpływem tego, co ujrzał w twojej wsi, nawrócił się na chrześcijaństwo, mając nadzieję, że Bóg zlituje się nad nim i jego ludem.

Jeden z generałów Napoleona Bonapartego pisał w liście do cesarza, że stracił 30.000 żołnierzy, próbując przedrzeć się przez wioskę. Wszyscy zostali mile ugoszczeni, a dzięki ich ofierze, mieszkańcy mieli jedzenie na co najmniej 1,5 roku.

Podczas konferencji pokojowej w Paryżu, po I wojnie światowej, delegacja polska sprzeciwiła się włączeniu twojej wsi w obszar Rzeczypospolitej Polskiej, proponując przekazanie jej w niemieckie władanie jako karę za 123 lat zaborów, próby germanizacji Polaków i rozpoczęcie Wielkiej Wojny.

W 1957 r. władze Związku Radzieckiego rozważały wykorzystanie broni atomowej na terenie wsi w celach testowych. Ostatecznie jednak nie zdecydowano się na to, ponieważ próba przyniosłaby większe korzyści, niżeli straty.

W 2003 r. nowo mianowany miejscowy szaman ogłosił, że rozwinie cywilizacyjnie wieś, wprowadzając ogień i koło. Następnego dnia widziano jak ludność, objąwszy nowego szamana, w ogniu składała poprzedniego w ofierze.

Status prawny i administracja[edytuj • edytuj kod]

Twoja wieś oficjalnie znajduje się pod protekcją rządu polskiego, jednak wszelkie dokumenty w tej sprawie są utajnione, bo nikt nie chce się przyznać do styczności z tym miejscem. Kontrola nad obszarem wsi sprowadza się do regularnych przelotów helikopterów bojowych w celach patrolowych. Wieś jest otoczona kordonem wojskowym, który uniemożliwia migrację z i do wsi, a żołnierze, którzy służyli w ochronie, zostają poddani eutanazji, celem utrzymania tajemnicy państwowej i z litości dla ich zdrowia psychicznego.

Ludność i język[edytuj • edytuj kod]

Mimo że dokładnej liczby ludności Twojej Wsi nie da się ustalić, badacze szacują, że wieś zamieszkuje około 500 osób. Nie da się określić ich przynależności narodowościowej, ponieważ żadna osoba próbująca ją ustalić nie przeżyła.

Miejscowa ludność posługuje się skomplikowanym i niezrozumiałym językiem, który wykazuje on żadnych podobieństw do języków indoeuropejskich, ani żadnego innego języka ludzkiego. Potocznie nazywany jest bełkotem.

We wsi obowiązuje silna hierarchia społeczna: na czele wioski stoi starszyzna, z której najważniejszą osobą jest szaman. Niżej w hierarchii stoją wojownicy, potem tak zwani ludzie wolni, a najniżej niewolnicy.

Architektura[edytuj • edytuj kod]

Architektura wsi sprowadza się do lepianek i ziemianek, zaś bogatsze jednostki zamieszkują szałasy. W centrum wsi stoi monumentalna świątynia, wybudowana ku czci nieznanego badaczom bóstwa. Składani są w niej ofierze niewolnicy i osoby próbujące przekroczyć granice.

Transport i kultura[edytuj • edytuj kod]

Podstawę komunikacji stanowi szereg wydeptanych ścieżek łączących większość szałasów i lepianek. Najszybszym środkiem transportu mieszkańców twojej wsi jest dzik.

O dziwo najważniejszym miejscem kultu nie jest żaden kościół, nieważne jak wielki by był. Tym miejscem jest sklep, ale tylko pod warunkiem, że ma koncesję na alkohol. Właściciele są godni goszczenia najwyższych grup społecznych na wsi, wliczając w to samego szamana.

Siły zbrojne[edytuj • edytuj kod]

Siły zbrojne twojej wsi pełnią funkcję zarówno wojska jak i policji. Składają się z nieokreślonej liczby wojowników wyposażonych w drewniane dzidy lub maczugi oraz drewniane tarcze. Ubrani są, podobnie jak cała lokalna społeczność, w liściaste przepaski, a od cywilów odróżniają je charakterystyczne barwy wojenne w kształcie męskiego przyrodzenia na całym ciele.

W ostatnich latach, w związku z coraz częstszymi przelotami śmigłowców i użytkowaniem dronów, wieś wytworzyła swoiste siły przeciwlotnicze.

Gospodarka[edytuj • edytuj kod]

Podstawę wyżywienia ludności wiejskiej stanowią szyszki. Nie uprawiają żadnych owoców, warzyw, czy zbóż, ani nie hodują żadnych zwierząt – nie znają upraw ani hodowli, mimo to prowadzą osiadły tryb życia. Gospodarka wsi opiera się o zbieractwo i łowiectwo. Dziczyznę mają prawo spożywać tylko wojownicy i starszyzna, a osoby wolne – w święta (niewolnicy nigdy). Dieta uzupełniana jest o grzyby, korzonki, trawę i sporadycznie śmieci.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]