Rap: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika Azoniasty, powód: nic niewnosząca edycja)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 347 pośrednich wersji utworzonych przez 100 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{słownik|[[Słownik:Raperskie powitania|raperskie powitania]]}}
'''Hip hop''' ''(tzw. hop siup, hip hłop)'' - rodzaj muzyki polegający na poddaniu się rytmowi owej muzyki i robieniu w rytmie przysiadów. Preferują to tzw. [[skejt|skejci]], ci którzy dymają skręty na osiedlu ([[blokersi|blokersi]]) oraz na przystankach ([[przystankersi|przystankersi]]) i goście co lubią se popakować na siłce i podrywać chłopaków na osiedlu (przedstawiając im swoje racje bejsbolem). Ogólnie nie wiedzą co to dobra muzyka dlatego sie tak zachowują
'''Rap''' – gatunek „muzyki” polegający na poddaniu się rytmowi owej „muzyki” i nawijaniu w kółko rymów, przy rytmicznym machaniu ręką w górę i dół, twierdząc, że w ten sposób [[ziemia|świat]] stanie się lepszy. Jeden z elementów kultury [[hip-hop]]owej.


== Historia ==
Rozróżniamy parę rodzajów tej muzy:
Na początku było słowo, a słowo było wypowiadane. Potem był bit, a bit był zapodawany. Potem przyszli [[czarni bracia]], wszystko zlepili w kupę i słowo bitem się stało, i nawijało razem z nami. Następnie nadano mu imię hip-hop (nazwa wywodzi się z charakterystycznego podskakiwania – tak, aby luźne spodnie nie spadły). Następnie zatrudniono marketingowców do reklamy, aby rozsławić dobrą nowinę (tak powstało [[graffiti]]). Rap zyskał popularność głownie w biednych dzielnicach [[Stany Zjednoczone Ameryki|USA]]. Wielu początkujących [[DJ|DJ-ów]] nie chciało rezygnować z obiadu, aby kupić sprzęt, więc zaczęli naśladować dźwięki gramofonu ustami ([[beatbox]]).
* hip-hop;
* hip-hop;
* hip-hop;
* hip-hopolo;
* ''yo, elo, pod blokiem ciężko jest'' - typowo polska odmiana;
* ''łańcuchy, bling-bling, szampan, spinnery, laseczki i futra z norek'' - popularny wśród [[czarni bracia|czarnych braci]] z [[Stany Zjednoczone Ameryki Północnej|USA]];
* ''rzuciłaś mnie, a było tak pięknieeee'' - tzw. hiphopolo, kolejny polski folklor;
* jazz-hip-hop/abstrakcyjny/alternatywny/bacpackerski - ten gatunek istnieje tylko po to, żeby odpierać ataki krytyków odnośnie brutalności tekstów;
* "true G'z straight from da streetz ov QB nigga" - Total Madafakin Hardcore; jedyna rzecz która demoralizuje Twoje dzieci bardziej niż [[TVN]];


==Polska odmiana==
== Podział ==
* Polski rap polega na wariacjach wokół myśli: „yo, elo, pod blokiem ciężko jest, ziom”. Kiedy się już trochę podpasie, mówi o [[clubbing]]u, [[gandzi]] i [[Bols]]ie bez przepojki.
* Jest też rap amerykański, w którym [[czarni bracia]] rapują o życiu na dzielce, prostytutach, gangsterce i o ist kołst.
* ''Rzuciłaś mnie, a było tak pięknie'' – [[hiphopolo]], kolejny polski folklor.
* W końcu można też robić true G'z straight from da streetz ov QB nigga, być jak pierdolone [[Group Home]] i jednocześnie przyznawać się, że mama wyrzuciła z domu za to, że jest się gejem.


== Rap w Polsce ==
Muzyka czarnych madafaków gangstaziomów z [[Stany Zjednoczone Ameryki Północnej|USA]] podpasowała nieokreślonej grupce wykonawców pochodzących z Kraju Kwitnącej Wisły, którzy postanowili całkowicie skopiować pomysły w/w madafaków i przenieść je na nasze rodzime zadupie. Typowy polski kawałek charakteryzuje się boleśnie, [[seks analny|analnie]] zerżniętą linią [[bit]]u pochodzącą najczęściej ze strony www.dobryrap.pl, tekstem o tym ''jak tu w tym bloku mi źle, se nie moge zajarać zielska, jak mnie opuściła moja ławeczka'', w którym jako przerywnik stosuje się słowo ''[[o o]]'', ''[[tak tak]]'', ''[[kurwa]]'', ''[[elo]]'' lub ''joł joł'' oraz ''[[skrecz]]ów'', czyli tego, co nastukany kolo w fikuśnej czapce i kozackich słuchawkach wybębni na starej płycie winylowej. Wszystkie cepy występujące w teledyskach hip-hopowych, niekoniecznie nawet wykonawcy, miotają łapami przed [[kamera|kamerą]] bez wyraźnego powodu, zachowujc się jednocześnie bardzo agresywnie wobec Bogu ducha winnego pana kamerzysty Henia (jeden jedyny kręci wszystkie teledyski H-H, z resztą widać jego kunszt, bo żaden teledysk nie różni się od drugiego praktycznie niczym, no może dupami).
„Muzyka” czarnych gangstaziomów z USA podpasowała grupce wykonawców pochodzących z [[Polska|Kraju Kwitnącej Cebuli]], którzy postanowili całkowicie skopiować pomysły w/w madafaków i przenieść je na nasze rodzime zadupie.


Typowy polski kawałek charakteryzuje się boleśnie analnie zerżniętą linią bitu pochodzącą najczęściej ze strony www.dobryrap.pl, tekstem o tym, jak tu, w tym bloku mi źle, se nie mogę zajarać zielska, jak mnie opuściła moja ławeczka, w którym jako przerywnik stosuje się skrecze, czyli to, co nastukany kolo w fikuśnej czapce i kozackich słuchawkach wybębni na starej płycie winylowej.
==Znani wykonawcy==
Jednym z czołowych hip-hopowców na polskiej scenie jest DJ Ojciec Rodzynek (pseudonim art.)
działający w "podziemu" nagrał już dużo płyt z Doniem (jestem tu) i resztą jego ziomali z miasta Poznań, które leży nad rzeką Rydzykówką. Początek tej rzeki zaczyna się w Temelinie niedaleko elektrowni atomowej współdziałającej z moherowymi beretami. Zaraz za nim na topowej liście parszywej trzynastki czołowych hip-hopolowców tego gatunku jest Patryk C. znany wielu słuchaczom jako "Czabi" (nie kojarzyć z Xabi Alonso chociaż tak samo sie wymawia), "Pacio" lub też "dwa cztery l" oprócz oryginalnych tekstów znany jest ze swoich niezwykłych opowieści, o którym się nawet największym naukowcom nie śniło. W tym przypadku nie warto używać słowa muzyka ani muzyk, ten człowiek po prostu bylejaczy polski hip-hop ("bylejaczą" - słowo używane w wierszu przez Bolesława Leśmiana, oznacza byle jak robić, majaczyć).


Wszystkie osobniki występujące w teledyskach hiphopowych, niekoniecznie nawet wykonawcy, miotają łapami przed [[kamera|kamerą]] bez wyraźnego powodu, zachowując się jednocześnie bardzo agresywnie wobec Bogu ducha winnego pana kamerzysty Henia.


== Siła polskiego rapu ==
==Słuchacze tego gatunku "muzyki"==
{{Youtube|1GG0o5zGDW0|width=300|Aranżacja tekstu po lewej}}
Wielbiciela hip-hopu spotkać można każdego dnia na niemalże każdym rogu tego splugawionego przez nich kraju. Standardowym ich ubiorem są jak najszersze spodnie z krokiem spuszczonym jak najniżej (dżins albo dres), pognieciona kolorowa i obszerna bluza (marna bawełna albo dres) z jakimś tępym wzorkiem, czapka z daszkiem na której wymalowano równie tępy wzorek. Ubiory ich nawiązują od motywów marihuany, graffiti, deskorolek, złotych łańcuchów po uwielbianych "artystów" i wulgarne przekazy. Cechami charakterystycznymi są:
:''Elo, Elo, Elo''
* ogolony na łyso, pusty jak kosz PCK łeb
:''Lysyn Lysyn Lysyn''
* ich karki są szersze niż opony w beemkach
:''Kto to czyta''
* krzywy wyraz twarzy
:''Ten Skurwysyn''
* zabójczy wzrok
:''Kurwa jedzie na sankach''
* zabójcza twarz
:''A ja mówię: „to moja koleżanka”''
* zabójcza pięść
:''Co ty w rapie z góry?''
* nadmiar przekleństw
:''Nie! Ona mówi że takie chmury''
* oraz odór różnego rodzaju używek
:''Wyjebiste, wykurwiste''
:''A ja tych chmur się nie boję''
:''Bo ja w rapie twardo stoję''
:''Jestem wyjebany, jestem wykurwisty''
:''W rapie nie ma na mnie listy''
:''Jestem w Starym Tomaszowie raper''
:''I chuj!''
:''A co ty myślisz frajerze?''
:''Że ty jedziesz na rowerze?''
:''Ja cię zaraz zwalę, ja cię na glebę''
:''Ja ci przyjebe''
:''Bo jestem cwany''
:''Rap jest wyjebany!''
:''Joł!''
:''Sam jestem do tego skory by z pokory bić te zmory
:''niczym wzory wzorca zawartości puszki pandory


== Tematyka utworów raperskich ==
Nie można zapomnieć o ulubionym sposobie chodzenia, popularnie nazywanym "falowaniem". W tym specyficznym chodzie, należy odpowiednio układać stopy, poruszać biodrami oraz ramionami i ewentualnie rękoma. Stopy podczas chodu mają układać się po ukosie na zewnątrz stopy, towarzyszyć temu ma wysuwanie raz lewego (równocześnie z lewą noga) raz prawego (z prawą) biodra oraz równomierne do tego kołysanie ramionami na boki. Występują też odmiany z wiszącymi rękoma (swobodnie poruszane przez ramiona) oraz wykonywanie tułowiem rotacyjnych ruchów.
# Rapowanie.
# Jak to jest dla autora być raperem i jaka to jest dla niego pasja.
# Rymy i beaty, czyli tajniki warsztatu rapera.
# Rapera portret własny („Oto ja, 90 kilo żywego hiphopu”).
# Kronika towarzyska światka raperskiego (raperzy, dziennikarze, przemysł muzyczny, itp.).
# Porachunki z wrogimi raperami (zawsze zwycięska dyskusja z nieobecnym adwersarzem).
# Podkreślenie swojej miażdżącej przewagi intelektualnej („nie podskakuj, bo cię zgładzę”, „mówi Tede, więc zamknij gębę”).
# Przypomnienie podziału na rap prawdziwy oraz komercyjny.
# Przypomnienie oczywistego faktu, że rap naszego autora jest najlepszy.
# Przypomnienie oczywistego faktu, że autor jest absolutnym supersamcem.
# Polityczny przekaz dla społeczeństwa (skrzyżowanie ambony z wiecem Samoobrony).
# Podkreślenie poetyckiego charakteru swojej twórczości („liryczny terrorysta”, „liryczna mafia”).
# Etos osiedlowej ławki, ulicy, klatki schodowej, wycieraczki, trzepaka, śmietnika, warzywniaka, itp.
# Etos afro-janosika ze słowiańskiego getta, uciskanego przez system, a który się wybił, pomimo trudnego, szarego dzieciństwa.
# Wspomnienie swoich zasług wychowawczych dla trudnej młodzieży („To, że nagrywam, że daję wam wiarę we własne siły - to znaczy tylko, że wymagam od was więcej”).
# Przeliterowanie pseudonimu artystycznego (kojarzy mi się z periodycznym przypominaniem numeru konta w Radyju).
# Wstawki hi-tech, dowodzące wszechstronności autora („PFK jak dwa akceleratory na Pentium”).
# Merytoryczne argumenty („Masz jakieś wąty? Nie zrozumiałem cię, idź do ortodonty”).


== Cytaty raperskie pełne przesłania ==
Równie popularne jest noszenie telewizorów pod pachami, która to czynność powtarzana wielokrotnie prowadzi do złudnego odczucia bycia napakowanym, czytaj bycie fajnym.
* „Jelonek bambi, Rap to nie hoop cola” – [[O.S.T.R.]];
* „Wpływam na hip-hop jak Titanic na lodowiec” – [[Abra dAb|Abradab]];
* „Pisze, że przybysze są zieloni jak ciasto kiwi. Dla mnie obrzydliwi” – Joka;
* „Jak syczące pierdnięcie z niedziewiczej dupy” – [[Sokół (raper)|Sokół]];
* „Gurala bastion, liryczne szambo” – Gural;
* „Która miauczy? Chciałaś kurwo pomarańczy?” – [[Peja]];
* „Czy są tu moje ziomy? A więc giń skurwysynu w rzece wpierdalać glony!” – O.S.T.R.;
* „Mowią na mnie zły Pomidor! Mowią na mnie dobry Pomidor! Pierdole to!” – [[Firma (grupa muzyczna)|Firma]];
* „To jest kryminalny rap, ściągaj dziwko spodnie, to jest kryminalny rap, zajebać ci w mordę?” – Firma;
* „PDG yoo wybuchowy jak niewypał” – Gural;
* „Wyrucham cię w dupę jak Roman Polko” – Jimson;
* „Ja to pierdole, zdejmuję kominiarę” – [[Waszka G]];
* „Chuj ci w dupę i widelec w oko” – Popek;
* „Ty to Wuwua, kurwa fi, kurwa fa” – [[Tede]];
* „Robimy rap, rap zdrowy, robimy rap hardkorowy, to nie spedalona nuta, to nie kolor jest różowy” – Firma;
* „Xeroboj myśli, że jest niezłym ściemniaczem, można go porównać tylko z obsranym sraczem” – Molesta;
* „Dziecko, chcesz coś do ust, to kup se kurwa batonik!” – Peja;
* „To nie „bum ta la la” z wiejskiej dyskoteki, bum bam napierdalam, bum bum – tak to leci” – Diox;
* „Hip Hop, tip top, kurwa, rodzynki w cieście” – Diox;
* „Twoja dupa się puszcza jak białowieska” – VNM;
* „Bu hu hu hu ha ha ha ha” – Firma;
* „Joł joł, joł joł joł joł joł joł, wielkie joł” – Tede;
* „Twoja dupa potrzebuje tu mężczyzny jak ja” – VNM;
* „W mordę jebane kurwy rozjeżdżałbym walcem” – Hemp Gru;
* „Co wypijesz, to wypocisz” – Gural;
* „Zbladłeś jakbyś przy pierdzeniu jebnął kleks w dżinsy” – Słoń;
* „Marihenhłenohłanahanahłinonana, porazi cię jak prąd, regularnie stosowana” – Basin FPS;
* „Mam więcej punchy niż Rodowicz ma celulitowych fałd!” – Słoń;
* „Tralala kurwa mać!” – Hemp Gru;
* „Spójrz prawdzie w oczy ty obsrana parówo, twoje zachowanie podłe śmierdzi gorzej niż gówno” – Bonus RPK;
* „Chciałeś wyjebać Freda, to teraz Fred cię wyjebie!” – Bonus RPK;
* „Rozjebany jak pizda starego kurwiska” – Bonus RPK;
* „Wjeżdża hardkorowy rap, a lamusy dupa, cicho!” – Bonus RPK;
* „Moja kariera, zaczęła się dwa dni temu, kiedy wpierdalałem słoik dżemu” – Lech Roch Pawlak;
* „Chciałbym wyjebać w kosmos jak Łajka!” – Baron;
* „Trzepać hajs, tak jak kapucyna w domu” – NNFoF;
* „Ej, ej, ej, lepiej kurwa wiej!” – Sowa;
* „Kiedy biorę 3 dychy na klatę zaciskam zęby, żeby nikt mi nie włożył chuja do gęby” – Sowa;
* „Co się lampisz frajerze jak na pizdę Rubik?” – O.S.T.R.;
* „Wsadzę ci głowę do pralki!” – Smocza Jama;
* „Mów nam hemoroidy, chcemy mieszać gejom szyki” – Eripe;
* „Szukaj se już kurwo kul #dragon_ball” – TomB;
* „Czemu tak krótko trwa orgazm?” – Pih;
* „Tu pada śnieg, bo Polska to nie Afryka” – ZBUKU;
* „Teraz mój kumpel diabeł, tak to jest, mam gest, dziś wpierdalam [[Jogobella|Jogobellę]] i od babci keks.” – HST;
* „Nigdy kurwa, nigdy nigdy kurwa!” – Eripe;
* „Zjadam grę, między kłami mam kawałki sromu, utne jej kończyny, żeby gwałcić korpus!” – Słoń;
* „Strącam kurwy do studni z buta niczym [[Leonidas]]!” – Słoń;
* „Hola hola, hola hola, wyluzuj i zapal lola” – Sowa;
* „W ch{{cenzura3}} mam od kogo jesteś" – Malik Montana;
* „Pierdol dziwko się, chuj ci w dupę liż banana” – Malik Montana;
* „Chuj mnie obchodzi jakiś pierdolony Chief Keef” – Fejz;
* „Mój kumpel dotknął ją siusiakiem” – Young Igi;
* „Mówisz prawdę na trackach? Wiesz mi, rozumiem, ja też ci powiem prawdę, mam pieprzyk nad chujem” – Bedoes.


== Przyszłość rapera ==
{{nonnews|[[NonNews:Hip-hopowcy to zboczeńcy|Hip-hopowcy to zboczeńcy]], [[NonNews:Hip-hop nie jest już muzyką|Hip-hop nie jest już muzyką]]|y}}
Plotka głosi, że rytuał wymachiwania rękami w nieokreślonym kierunku, o różnej prędkości oraz układanie znaków na palcach przez raperów to tak naprawdę ukryta wiadomość w języku migowym. Nie udało się jeszcze nikomu tego udowodnić, ponieważ migowi lektorzy dla głuchoniemych odchodzą do lamusa. W wyniku tego przyszłość raperów jest wątpliwa, ponieważ nie zostaną lektorami, a pozwolenie im na rozpoczęcie kariery poety byłoby zbrodnią przeciwko ludzkości i literackiemu dorobkowi ludzkiej cywilizacji.


== Zobacz też ==
[[kategoria:gatunki muzyczne]]
{{nonnews|[[NonNews:Hip-hop nie jest już muzyką|Hip-hop nie jest już muzyką]]}}
[[Kategoria:Hip-hop| ]]
{{poradnik|[[Poradnik:Jak stworzyć doskonały kawałek hip-hopowy|Jak stworzyć doskonały kawałek hip-hopowy]]}}
* [[hip-hop]]
* [[:kategoria:hip-hop według narodowości|hip-hop według narodowości]]
* [[raper]], [[flow]], [[freestyle (muzyka)|freestyle]]
* [[beatbox]]


[[cs:Hip-hop]]
[[Kategoria:Hip-hop]]

[[en:Rap]]
[[zh:Rap]]
[[de:Rap]]
[[es:Rap]]
[[fi:Rap-musiikki]]
[[fr:Rap]]
[[it:Rap]]
[[no:Rap]]
[[pt:Rap]]
[[ru:Рэп]]

Aktualna wersja na dzień 09:13, 4 lis 2023

Słownik
Zobacz w słowniku:
raperskie powitania

Rap – gatunek „muzyki” polegający na poddaniu się rytmowi owej „muzyki” i nawijaniu w kółko rymów, przy rytmicznym machaniu ręką w górę i dół, twierdząc, że w ten sposób świat stanie się lepszy. Jeden z elementów kultury hip-hopowej.

Historia[edytuj • edytuj kod]

Na początku było słowo, a słowo było wypowiadane. Potem był bit, a bit był zapodawany. Potem przyszli czarni bracia, wszystko zlepili w kupę i słowo bitem się stało, i nawijało razem z nami. Następnie nadano mu imię hip-hop (nazwa wywodzi się z charakterystycznego podskakiwania – tak, aby luźne spodnie nie spadły). Następnie zatrudniono marketingowców do reklamy, aby rozsławić dobrą nowinę (tak powstało graffiti). Rap zyskał popularność głownie w biednych dzielnicach USA. Wielu początkujących DJ-ów nie chciało rezygnować z obiadu, aby kupić sprzęt, więc zaczęli naśladować dźwięki gramofonu ustami (beatbox).

Podział[edytuj • edytuj kod]

  • Polski rap polega na wariacjach wokół myśli: „yo, elo, pod blokiem ciężko jest, ziom”. Kiedy się już trochę podpasie, mówi o clubbingu, gandzi i Bolsie bez przepojki.
  • Jest też rap amerykański, w którym czarni bracia rapują o życiu na dzielce, prostytutach, gangsterce i o ist kołst.
  • Rzuciłaś mnie, a było tak piękniehiphopolo, kolejny polski folklor.
  • W końcu można też robić true G'z straight from da streetz ov QB nigga, być jak pierdolone Group Home i jednocześnie przyznawać się, że mama wyrzuciła z domu za to, że jest się gejem.

Rap w Polsce[edytuj • edytuj kod]

„Muzyka” czarnych gangstaziomów z USA podpasowała grupce wykonawców pochodzących z Kraju Kwitnącej Cebuli, którzy postanowili całkowicie skopiować pomysły w/w madafaków i przenieść je na nasze rodzime zadupie.

Typowy polski kawałek charakteryzuje się boleśnie analnie zerżniętą linią bitu pochodzącą najczęściej ze strony www.dobryrap.pl, tekstem o tym, jak tu, w tym bloku mi źle, se nie mogę zajarać zielska, jak mnie opuściła moja ławeczka, w którym jako przerywnik stosuje się skrecze, czyli to, co nastukany kolo w fikuśnej czapce i kozackich słuchawkach wybębni na starej płycie winylowej.

Wszystkie osobniki występujące w teledyskach hiphopowych, niekoniecznie nawet wykonawcy, miotają łapami przed kamerą bez wyraźnego powodu, zachowując się jednocześnie bardzo agresywnie wobec Bogu ducha winnego pana kamerzysty Henia.

Siła polskiego rapu[edytuj • edytuj kod]

Aranżacja tekstu po lewej
Elo, Elo, Elo
Lysyn Lysyn Lysyn
Kto to czyta
Ten Skurwysyn
Kurwa jedzie na sankach
A ja mówię: „to moja koleżanka”
Co ty w rapie z góry?
Nie! Ona mówi że takie chmury
Wyjebiste, wykurwiste
A ja tych chmur się nie boję
Bo ja w rapie twardo stoję
Jestem wyjebany, jestem wykurwisty
W rapie nie ma na mnie listy
Jestem w Starym Tomaszowie raper
I chuj!
A co ty myślisz frajerze?
Że ty jedziesz na rowerze?
Ja cię zaraz zwalę, ja cię na glebę
Ja ci przyjebe
Bo jestem cwany
Rap jest wyjebany!
Joł!
Sam jestem do tego skory by z pokory bić te zmory
niczym wzory wzorca zawartości puszki pandory

Tematyka utworów raperskich[edytuj • edytuj kod]

  1. Rapowanie.
  2. Jak to jest dla autora być raperem i jaka to jest dla niego pasja.
  3. Rymy i beaty, czyli tajniki warsztatu rapera.
  4. Rapera portret własny („Oto ja, 90 kilo żywego hiphopu”).
  5. Kronika towarzyska światka raperskiego (raperzy, dziennikarze, przemysł muzyczny, itp.).
  6. Porachunki z wrogimi raperami (zawsze zwycięska dyskusja z nieobecnym adwersarzem).
  7. Podkreślenie swojej miażdżącej przewagi intelektualnej („nie podskakuj, bo cię zgładzę”, „mówi Tede, więc zamknij gębę”).
  8. Przypomnienie podziału na rap prawdziwy oraz komercyjny.
  9. Przypomnienie oczywistego faktu, że rap naszego autora jest najlepszy.
  10. Przypomnienie oczywistego faktu, że autor jest absolutnym supersamcem.
  11. Polityczny przekaz dla społeczeństwa (skrzyżowanie ambony z wiecem Samoobrony).
  12. Podkreślenie poetyckiego charakteru swojej twórczości („liryczny terrorysta”, „liryczna mafia”).
  13. Etos osiedlowej ławki, ulicy, klatki schodowej, wycieraczki, trzepaka, śmietnika, warzywniaka, itp.
  14. Etos afro-janosika ze słowiańskiego getta, uciskanego przez system, a który się wybił, pomimo trudnego, szarego dzieciństwa.
  15. Wspomnienie swoich zasług wychowawczych dla trudnej młodzieży („To, że nagrywam, że daję wam wiarę we własne siły - to znaczy tylko, że wymagam od was więcej”).
  16. Przeliterowanie pseudonimu artystycznego (kojarzy mi się z periodycznym przypominaniem numeru konta w Radyju).
  17. Wstawki hi-tech, dowodzące wszechstronności autora („PFK jak dwa akceleratory na Pentium”).
  18. Merytoryczne argumenty („Masz jakieś wąty? Nie zrozumiałem cię, idź do ortodonty”).

Cytaty raperskie pełne przesłania[edytuj • edytuj kod]

  • „Jelonek bambi, Rap to nie hoop cola” – O.S.T.R.;
  • „Wpływam na hip-hop jak Titanic na lodowiec” – Abradab;
  • „Pisze, że przybysze są zieloni jak ciasto kiwi. Dla mnie obrzydliwi” – Joka;
  • „Jak syczące pierdnięcie z niedziewiczej dupy” – Sokół;
  • „Gurala bastion, liryczne szambo” – Gural;
  • „Która miauczy? Chciałaś kurwo pomarańczy?” – Peja;
  • „Czy są tu moje ziomy? A więc giń skurwysynu w rzece wpierdalać glony!” – O.S.T.R.;
  • „Mowią na mnie zły Pomidor! Mowią na mnie dobry Pomidor! Pierdole to!” – Firma;
  • „To jest kryminalny rap, ściągaj dziwko spodnie, to jest kryminalny rap, zajebać ci w mordę?” – Firma;
  • „PDG yoo wybuchowy jak niewypał” – Gural;
  • „Wyrucham cię w dupę jak Roman Polko” – Jimson;
  • „Ja to pierdole, zdejmuję kominiarę” – Waszka G;
  • „Chuj ci w dupę i widelec w oko” – Popek;
  • „Ty to Wuwua, kurwa fi, kurwa fa” – Tede;
  • „Robimy rap, rap zdrowy, robimy rap hardkorowy, to nie spedalona nuta, to nie kolor jest różowy” – Firma;
  • „Xeroboj myśli, że jest niezłym ściemniaczem, można go porównać tylko z obsranym sraczem” – Molesta;
  • „Dziecko, chcesz coś do ust, to kup se kurwa batonik!” – Peja;
  • „To nie „bum ta la la” z wiejskiej dyskoteki, bum bam napierdalam, bum bum – tak to leci” – Diox;
  • „Hip Hop, tip top, kurwa, rodzynki w cieście” – Diox;
  • „Twoja dupa się puszcza jak białowieska” – VNM;
  • „Bu hu hu hu ha ha ha ha” – Firma;
  • „Joł joł, joł joł joł joł joł joł, wielkie joł” – Tede;
  • „Twoja dupa potrzebuje tu mężczyzny jak ja” – VNM;
  • „W mordę jebane kurwy rozjeżdżałbym walcem” – Hemp Gru;
  • „Co wypijesz, to wypocisz” – Gural;
  • „Zbladłeś jakbyś przy pierdzeniu jebnął kleks w dżinsy” – Słoń;
  • „Marihenhłenohłanahanahłinonana, porazi cię jak prąd, regularnie stosowana” – Basin FPS;
  • „Mam więcej punchy niż Rodowicz ma celulitowych fałd!” – Słoń;
  • „Tralala kurwa mać!” – Hemp Gru;
  • „Spójrz prawdzie w oczy ty obsrana parówo, twoje zachowanie podłe śmierdzi gorzej niż gówno” – Bonus RPK;
  • „Chciałeś wyjebać Freda, to teraz Fred cię wyjebie!” – Bonus RPK;
  • „Rozjebany jak pizda starego kurwiska” – Bonus RPK;
  • „Wjeżdża hardkorowy rap, a lamusy dupa, cicho!” – Bonus RPK;
  • „Moja kariera, zaczęła się dwa dni temu, kiedy wpierdalałem słoik dżemu” – Lech Roch Pawlak;
  • „Chciałbym wyjebać w kosmos jak Łajka!” – Baron;
  • „Trzepać hajs, tak jak kapucyna w domu” – NNFoF;
  • „Ej, ej, ej, lepiej kurwa wiej!” – Sowa;
  • „Kiedy biorę 3 dychy na klatę zaciskam zęby, żeby nikt mi nie włożył chuja do gęby” – Sowa;
  • „Co się lampisz frajerze jak na pizdę Rubik?” – O.S.T.R.;
  • „Wsadzę ci głowę do pralki!” – Smocza Jama;
  • „Mów nam hemoroidy, chcemy mieszać gejom szyki” – Eripe;
  • „Szukaj se już kurwo kul #dragon_ball” – TomB;
  • „Czemu tak krótko trwa orgazm?” – Pih;
  • „Tu pada śnieg, bo Polska to nie Afryka” – ZBUKU;
  • „Teraz mój kumpel diabeł, tak to jest, mam gest, dziś wpierdalam Jogobellę i od babci keks.” – HST;
  • „Nigdy kurwa, nigdy nigdy kurwa!” – Eripe;
  • „Zjadam grę, między kłami mam kawałki sromu, utne jej kończyny, żeby gwałcić korpus!” – Słoń;
  • „Strącam kurwy do studni z buta niczym Leonidas!” – Słoń;
  • „Hola hola, hola hola, wyluzuj i zapal lola” – Sowa;
  • „W chCenzura2.svg mam od kogo jesteś" – Malik Montana;
  • „Pierdol dziwko się, chuj ci w dupę liż banana” – Malik Montana;
  • „Chuj mnie obchodzi jakiś pierdolony Chief Keef” – Fejz;
  • „Mój kumpel dotknął ją siusiakiem” – Young Igi;
  • „Mówisz prawdę na trackach? Wiesz mi, rozumiem, ja też ci powiem prawdę, mam pieprzyk nad chujem” – Bedoes.

Przyszłość rapera[edytuj • edytuj kod]

Plotka głosi, że rytuał wymachiwania rękami w nieokreślonym kierunku, o różnej prędkości oraz układanie znaków na palcach przez raperów to tak naprawdę ukryta wiadomość w języku migowym. Nie udało się jeszcze nikomu tego udowodnić, ponieważ migowi lektorzy dla głuchoniemych odchodzą do lamusa. W wyniku tego przyszłość raperów jest wątpliwa, ponieważ nie zostaną lektorami, a pozwolenie im na rozpoczęcie kariery poety byłoby zbrodnią przeciwko ludzkości i literackiemu dorobkowi ludzkiej cywilizacji.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

NonNews
Zobacz w NonNews temat:
Poradniki
Zobacz poradnik: