Wiedźmin (postać): Różnice pomiędzy wersjami
GriegorBOT (dyskusja • edycje) M (removed Category:Wiedźmin; added Category:Postacie z Wiedźmina using HotCat) |
|||
(Nie pokazano 152 pośrednich wersji utworzonych przez 100 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Sur|postaci fikcyjnej|inne|Wiedźmin}} |
|||
⚫ | '''Wiedźmin''' |
||
{{cytat|Chędoż studia, zostań '''wiedźminem'''!|Stara wiedźmińska mądrość}} |
|||
{{Poradnik|[[Poradnik:Jak zostać wiedźminem|Jak zostać wiedźminem]]}} |
|||
⚫ | '''Wiedźmin''' (inaczej '''vedymin''', '''vidomin''', '''wiedźmak''', '''vatt'ghern''', '''wiedmolol bull''', '''wiesiek''') – znany z twórczości towarzysza [[Andrzej Sapkowski|Andrzeja Sapkowskiego]] potwór, którego rodzą mrożące ludowi prostemu krew w żyłach rytuały, wykonywane w czeluściach siedliska wszelakiego zła – wielkiej kupy gruzów o mianie [[Kaer Morhen]], nazywanej także dla zmyłki Warownią Starego Morza. |
||
== Sens życia wiedźmina == |
|||
⚫ | |||
⚫ | Głównym celem wiedźminów jest przybywanie znienacka, odbieranie zlecenia na zarżnięcie z zimną krwią jakiegoś zacofanego [[potwór|potwora]], który najwyraźniej nie przeszedł na modną obecnie [[wegetarianizm|dietę bezmięsną]], a następnie odebranie zapłaty, najczęściej swego zleceniodawcę puszczając z torbami; Plus zatrzymanie się jeszcze na zaszczycenie swą obecnością [[kobieta|dziewki]] będącej córką zleceniodawcy, o ile oczywiście takową on ma, oraz zabranie tego, czego uratowany nie spodziewa się zastać po powrocie do domu (np. rachunek, pozew sądowy, sąsiad w łóżku żony). |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
== Zdolności wiedźmina == |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
* Widzenie w ciemności, co ma m.in. nie doprowadzać do krępujących sytuacji, gdy się wkłada koszulę na lewą stronę; |
* Widzenie w ciemności, co ma m.in. nie doprowadzać do krępujących sytuacji, gdy się wkłada koszulę na lewą stronę; |
||
* Rozwalanie potworów przy pomocy dwóch typów oręża |
* Rozwalanie potworów przy pomocy dwóch typów oręża – stalowego i srebrnego, zakupionego w [[Empik]]u z wyprzedaży; |
||
* Sporządzanie eliksirów, które Wiedźminom zwiększają jeszcze bardziej ich zdolności, a |
* Sporządzanie eliksirów, które Wiedźminom zwiększają jeszcze bardziej ich zdolności, a u zwykłych ludzi powodują silne [[wymioty|odruchy wymiotne]]; |
||
* Rozpoznawanie ziół, by wiedzieć które to doskonałe [[afrodyzjak]]i, a które powodują [[ |
* Rozpoznawanie ziół, by wiedzieć które to doskonałe [[afrodyzjak]]i, a które powodują [[biegunka|sraczkę]]; |
||
* Skakanie z dużych wysokości bez uszczerbku na zdrowiu, przydatne, gdy chce się komuś znienacka skoczyć na plecy i pojeździć na barana. |
* Skakanie z dużych wysokości bez uszczerbku na zdrowiu, przydatne, gdy chce się komuś znienacka skoczyć na plecy i pojeździć na barana. |
||
Takich zdolności jest pewnie więcej, ale nie podajemy ich w obawie, że przyjdzie jakiś wkurzony Wiedźmin i zrobi nam [[jesień średniowiecza]]. |
Takich zdolności jest pewnie więcej, ale nie podajemy ich w obawie, że przyjdzie jakiś wkurzony Wiedźmin i zrobi nam z [[dupa|rzyci]] [[jesień średniowiecza]]. |
||
⚫ | Głównym celem |
||
Uniwersum, w którym funkcjonują wiedźmini, bardzo łatwo rozpoznać - jest to świat, w którym wszyscy klną jak szewc, wszyscy mieszkają w wielkiej wsi, nikt się nie myje i każdy, już od dziecka, wie jak [[seks|chędożyć]]. |
|||
Za wiele opowiadań z tej scenerii Sapkowski wygrał popularną Nagrodę Zajdla. |
|||
{{wiedźmin}} |
|||
== Bohaterowie == |
|||
⚫ | |||
* [[Geralt]] - główny bohater sagi i opowiadań. Chędoży wszyskie czarodziejki i nie tylko. Mimo niespecjalnej aparycji, każda o nim marzy. |
|||
* Vesemir - ojciec chrzestny wszystkich pozostałych przy życiu wiedźminów. Ciągle siedzi w Kaer Morhen. Jest wielkim fanem wszelkiego rodzaju parad. Wielce smuci się gdy żadnej nie może obejrzeć. Często słychac jego narzekania, ze "Nie było parady" |
|||
* Lambert |
|||
* Coen |
|||
* Eskel |
|||
* Jaskier zwany Hrabią Julianem - wierny druh Geralta i niespotykany kurwiarz, mimo podobienstwa do Zbigniewa Zamachowskiego potrafi wyrwac każdą białogłowę |
|||
* Ciri zwana Falką - dziecko przeznaczenia, przybrana córka Geralta i Yennefer podróżująca w czasie i przestrzeni i szmuglująca co popadnie, nawet zarazę Catrionę. Córka Pawetty Buzkówny i Emhyr var Emreisa Jeża Imperatora Nilfgaardu. |
|||
* Emhyr var Emreis - pedofil, który chciał wychędożyć własną córkę. W dawnych czasach transformował się w jeża, by zaczeto zwracać na niego uwagę.Przysmażył 150 magów, aby zrobić z nich pasztet.Zbił własną żonę celowo utopiwszy ja w kałuży. |
|||
* Vilgefortz - chyba największy skur****n w całym pięcioksiągu, oszukał cały cech czarnoksięski i zaszył się w zamku by eksperymentować wyrywając laskom łożyska.Macha stukilogramowym drągiem jakby to był patyk, mimo postury motyla Emanuela. |
|||
* Yennefer - ostatnia dupa Geralta. |
|||
*Triss Merigold - przedostatnia dupa Geralta. |
|||
[[pt:The Witcher]] |
|||
⚫ | |||
[[Kategoria:Wiedźmin]] |
Aktualna wersja na dzień 12:09, 6 cze 2021
Ten artykuł dotyczy postaci fikcyjnej. Zobacz też inne znaczenia tego słowa. |
Chędoż studia, zostań wiedźminem!
- Stara wiedźmińska mądrość
Wiedźmin (inaczej vedymin, vidomin, wiedźmak, vatt'ghern, wiedmolol bull, wiesiek) – znany z twórczości towarzysza Andrzeja Sapkowskiego potwór, którego rodzą mrożące ludowi prostemu krew w żyłach rytuały, wykonywane w czeluściach siedliska wszelakiego zła – wielkiej kupy gruzów o mianie Kaer Morhen, nazywanej także dla zmyłki Warownią Starego Morza.
Sens życia wiedźmina[edytuj • edytuj kod]
Głównym celem wiedźminów jest przybywanie znienacka, odbieranie zlecenia na zarżnięcie z zimną krwią jakiegoś zacofanego potwora, który najwyraźniej nie przeszedł na modną obecnie dietę bezmięsną, a następnie odebranie zapłaty, najczęściej swego zleceniodawcę puszczając z torbami; Plus zatrzymanie się jeszcze na zaszczycenie swą obecnością dziewki będącej córką zleceniodawcy, o ile oczywiście takową on ma, oraz zabranie tego, czego uratowany nie spodziewa się zastać po powrocie do domu (np. rachunek, pozew sądowy, sąsiad w łóżku żony).
Zdolności wiedźmina[edytuj • edytuj kod]
Wiedźmin, przez lud prosty wiedźmakiem zwany, ma to do siebie, że zdolnościami wykracza poza ludzkie możliwości. Takie zdolności to między innymi:
- Robienie wielkich oczu niczym kot ze Shreka, lub wąskich jak latarnia uliczna;
- Miotanie pseudoczarami, Znakami zwanymi, które mają z prawdziwą magią tylko tyle wspólnego, że też im towarzyszą rozmaite efekty specjalne;
- Widzenie w ciemności, co ma m.in. nie doprowadzać do krępujących sytuacji, gdy się wkłada koszulę na lewą stronę;
- Rozwalanie potworów przy pomocy dwóch typów oręża – stalowego i srebrnego, zakupionego w Empiku z wyprzedaży;
- Sporządzanie eliksirów, które Wiedźminom zwiększają jeszcze bardziej ich zdolności, a u zwykłych ludzi powodują silne odruchy wymiotne;
- Rozpoznawanie ziół, by wiedzieć które to doskonałe afrodyzjaki, a które powodują sraczkę;
- Skakanie z dużych wysokości bez uszczerbku na zdrowiu, przydatne, gdy chce się komuś znienacka skoczyć na plecy i pojeździć na barana.
Takich zdolności jest pewnie więcej, ale nie podajemy ich w obawie, że przyjdzie jakiś wkurzony Wiedźmin i zrobi nam z rzyci jesień średniowiecza.