Inżynieria oprogramowania: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (półpauzy)
M (→‎Wyzwania dla inżynierii oprogramowania: pogrubienie haseł, +stub listy)
 
(Nie pokazano 11 wersji utworzonych przez 7 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
'''Inżynieria oprogramowania''' – ściśle teoretyczna gałąź [[informatyka|informatyki]] zajmująca się tworzeniem wyidealizowanych metod wytwarzania [[oprogramowanie|oprogramowania]], opartych na optymistycznych założeniach i przystosowanych do działania w [[Utopia|utopijnym]] świecie.
'''Inżynieria oprogramowania''' – ściśle teoretyczna gałąź [[informatyka|informatyki]] zajmująca się tworzeniem wyidealizowanych metod wytwarzania [[program|oprogramowania]], opartych na optymistycznych założeniach i przystosowanych do działania w [[Utopia|utopijnym]] świecie.


== Wyzwania dla inżynierii oprogramowania ==
== Wyzwania dla inżynierii oprogramowania ==
* systemy spadkowe – jak nieprzerwanie czerpać zyski z oprogramowania, które powstało wiele lat temu i ciągle jest w użyciu
* '''systemy spadkowe''' – jak nieprzerwanie czerpać zyski z oprogramowania, które powstało wiele lat temu i ciągle jest w użyciu
* systemy heterogeniczne – problem obniżenia kosztów integracji systemów zbudowanych z użyciem różnych języków i technologii
* '''systemy heterogeniczne''' – problem obniżenia kosztów integracji systemów zbudowanych z użyciem różnych języków i technologii
* sprawna produkcja systemów – umożliwienie produkcji oprogramowania na czas bez uszczerbku dla sumy wpływów z jego sprzedaży
* '''sprawna produkcja systemów''' – umożliwienie produkcji oprogramowania na czas bez uszczerbku dla sumy wpływów z jego sprzedaży
{{stub|lista}}


==Etapy życia oprogramowania==
==Etapy życia oprogramowania==
<gallery>
<gallery>
Grafika:IO 1.GIF|Zamówienie klienta
Grafika:IO 1.svg|Zamówienie klienta
Grafika:IO 2.GIF|Model wstępny sporządzony przez analityka
Grafika:IO 2.svg|Model wstępny sporządzony przez analityka
Grafika:IO 3.GIF|Projekt
Grafika:IO 3.svg|Projekt
Grafika:IO 4.GIF|Efekt pracy programistów
Grafika:IO 4.svg|Efekt pracy programistów
Grafika:IO 5.GIF|Produkt po wdrożeniu
Grafika:IO 5.svg|Produkt po wdrożeniu
Grafika:IO 6.GIF|Projekt, za który klient zapłacił
Grafika:Southern_Star_Complete.jpg|Produkt, za który klient zapłacił
Grafika:IO 7.GIF|Projekt, którego klient potrzebował
Grafika:IO 7.svg|Produkt, którego klient potrzebował
Grafika:IO 8.GIF|Praktyczne zastosowanie produktu
Grafika:IO 8.svg|Praktyczne zastosowanie produktu
</gallery>
</gallery>


== Fantazje na temat wytwarzania oprogramowania ==
== Fantazje na temat wytwarzania oprogramowania ==
* [[pisz i poprawiaj]]
* [[programowanie zwinne]]
* [[model kaskadowy]]
* [[programowanie ekstremalne]]
* [[model prototypowy]]
* [[programowanie obiektowe]]
* [[model przyrostowy]]
* [[bug (informatyka)|bug]]
* [[model równoległy]]
* [[programowanie ekstremalne]]
* [[synchronizuj i stabilizuj]]
* [[model spiralny]]


{{stopka}}
[[Kategoria:Inżynieria oprogramowania|!]]
[[Kategoria:Inżynieria oprogramowania|*]]

Aktualna wersja na dzień 12:20, 17 mar 2022

Inżynieria oprogramowania – ściśle teoretyczna gałąź informatyki zajmująca się tworzeniem wyidealizowanych metod wytwarzania oprogramowania, opartych na optymistycznych założeniach i przystosowanych do działania w utopijnym świecie.

Wyzwania dla inżynierii oprogramowania[edytuj • edytuj kod]

  • systemy spadkowe – jak nieprzerwanie czerpać zyski z oprogramowania, które powstało wiele lat temu i ciągle jest w użyciu
  • systemy heterogeniczne – problem obniżenia kosztów integracji systemów zbudowanych z użyciem różnych języków i technologii
  • sprawna produkcja systemów – umożliwienie produkcji oprogramowania na czas bez uszczerbku dla sumy wpływów z jego sprzedaży

Notebook blue.png Masz pomysł na kolejny punkt? Dodaj go!

Etapy życia oprogramowania[edytuj • edytuj kod]

Fantazje na temat wytwarzania oprogramowania[edytuj • edytuj kod]