Doom: Różnice pomiędzy wersjami
(doom) |
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 149.156.124.21; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Pytajka.) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 393 pośrednich wersji utworzonych przez 100 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Retro}} |
|||
Doom - większy pojemnościowo [[Dom]], z tym, że bardziej w stylu 'armagjedona', jak to babcia kiepska zwykła mawiać... |
|||
[[Plik:Masakra w Columbine.jpg|thumb|200px|Typowi gracze Dooma]] |
|||
{{cytat| KILLS – 100% <br/> ITEMS – 100% <br/> SECRETS – 75% <br/> |
|||
''Gdzie niby jeszcze były ukryte te pie{{cenzura3}}ne sekrety?!''| Typowy gracz widzący ekran podsumowujący poziom}} |
|||
'''Doom''' – kultowa [[gra komputerowa|gra]] ze stajni [[ID Software|Ajdi Softłer]], protoplasta [[First-person shooter|FPSów]]. Składa się z niezliczonej liczby poziomów i trybów. Wydana w roku [[1993]], szokuje genialną, fotorealistyczną grafiką, ścieżką dźwiękową zerżniętą z kultowych metalowych utworów i dużym wyborem broni. Świetna pozycja dla domowników i sadystów. |
|||
== Zachowanie przeciwników == |
|||
Przed pojawieniem się gracza przeciwnicy <del>opierdalają się</del> prawdopodobnie śpią, wykonując przy tym nieokreślone ruchy. Oczywiście Imp musiał się wyróżnić, dlatego jako jedyny demon w grze <del>chrumka, charczy, pierdzi</del> [[Growl|growluje]] podczas stanu uśpienia. |
|||
== Noob w Doomie == |
|||
[[Plik:nuts.wad.png|thumb|200px|Efekt żmudnej pracy jednego z twórców map]] |
|||
[[Plik:Bez komentarza2.png|thumb|200px|Jak widać, na Marsie [[Aleksander Łukaszenka|Łukaszenka]] też zawitał]] |
|||
* Sądzi, że biorąc 8 apteczek, może uchronić się przed rakietą<ref>Tymczasem zdrowy psychicznie gracz wie, że można wziąć ich najwyżej 4</ref>. |
|||
* Strzela do Imp-a BFG-em, a do bossa wali z pięści. |
|||
* Ginie od razu przy jednym strzale pistoletem. |
|||
* Nie odróżnia Hell Knighta od Barona of Hell. |
|||
* Strzela do ciał wbitych na pal/rozpiętych na ścianach/zwisających z sufitów do wyczerpania amunicji, bo myśli, że są megaodporne na ostrzał. |
|||
* Jak widzi nowego potwora, to nie strzela, tylko podchodzi bliżej, żeby mu się przyjrzeć i czeka, aż potwór go uszkodzi, żeby sprawdzić, czy jest groźny. |
|||
* Strzela do Demonów ze strzelby na daleki dystans i dziwi się, że nie padają po trzecim wystrzale. |
|||
* Rozbija beczki pięścią lub piłą mechaniczną. |
|||
* Dziwi się dlaczego po wzięciu ''Partial invisilibity'' nie może przechodzić przez ściany ''mimo rze jest duhem''. |
|||
* Myśli, że Berserk to pułapka. |
|||
* Gdy jednak weźmie przypadkiem Berserka i ekran robi się czerwony, to myśli, że umarł i wciska [[''Esc'']]. |
|||
* Gdy nauczy się, że od Berserka się nie ginie, to zaczyna myśleć, że po jego wzięciu jest nieśmiertelny. |
|||
* Dziwi się, że nie daje rady otworzyć drzwi z niebieską/żółtą/czerwoną futryną bez klucza. |
|||
* W razie niepowodzenia strzela do drzwi, żeby się otworzyły. |
|||
* Na późniejszych levelach nie otwiera żadnych drzwi, póki klucza nie znajdzie. |
|||
* Myśli, że skoro Demon nie strzela, to nie jest niebezpieczny. |
|||
* Nie odróżnia Arachnotrona od Spider Masterminda – widząc Arachnotrona, wali do niego z BFG. |
|||
* Biorąc Radiation Suit, gdy ekran robi się zielony, myśli, że to jakaś awaria – czeka, aż efekt minie i dopiero idzie do ''tego zielonego bajora''. |
|||
* Jak weźmie drugą strzelbę, to dziwi się, czemu nie trzyma po jednej w każdej ręce. |
|||
* Jak odkryje ukryte miejsce, to jara się, że znalazł błąd w grze. |
|||
* Zapisuje grę po każdym zabitym ''ludziu''. |
|||
* Wczytuje zapisaną grę po straconym HP lub zmarnowanej amunicji. |
|||
* Próbuje sprawić, żeby potwory tego samego typu ze sobą walczyły. |
|||
* Wybiera trudność NIGHTMARE! i dziwi się że kody ''niedziałajo'' (Jak już działają, to wpisuje IDDQD i IDKFA). |
|||
* Instaluje Brutal Dooma i dziwi się, że przeciwnicy są trudniejsi. |
|||
== Modyfikacje graczy == |
|||
Gra otrzymując liczne porty, doczekała się szeregu modyfikacji graczy, które <del>skutecznie rujnują i profanują pierwotny gameplay i radość</del> nieraz kreatywnie wzbogacają rozgrywkę o nowe elementy. Oto najsłynniejsze z nich: |
|||
* '''Brutal Doom''' – czyli jak zrobić z klimatycznej i kultowej gry bezmózgą łupaninę. Autor moda doskonale wiedział, czym zachęcić spragnionych rozrywki graczy... |
|||
* '''Nuts.wad''' – niezłe wyzwanie, ale nie dla gracza lecz dla mocy obliczeniowej jego komputera. Jeżeli szukasz kreatywnej mapki – to coś dla ciebie. |
|||
* '''Plansze Eric'a Harrisa''' – mapki zrobione przez twórcę bardzo popularnej w [[Stany Zjednoczone Ameryki|USA]] [[Masakra w Columbine High School|imprezy szkolnej]] |
|||
== Galeria == |
|||
<gallery> |
|||
Plik:Spider_Mastermind_model_crop.jpg|Wydarzenie w grze są oparte na prawdziwych zdarzeniach. Tutaj mamy autentyczne zdjęcie Spider Masterminda. |
|||
Plik:Hellknight.gif|''Przepraszam, którędy do solarium?'' |
|||
Plik:Doomvirusbattle.gif|Matko! Wirusy chcą zabić marine! Ale na szczęście ma sposób, aby się z nimi uporać... |
|||
Plik:19.jpg|Znajdź pięć różnic. |
|||
Plik:Doom_travolta.jpg|Na 666 poziomie możemy się zaprzyjaźnić z samym Johnem Travoltą |
|||
Plik:fuck.jpg|Doom to także wspaniałe miejsce do popisu dla artystów. |
|||
Plik:13_2.JPG|Buzi na dobranoc? |
|||
Plik:Doom.jpg|Jedne z najsilniejszych potworów w grze. |
|||
Plik:Kaczyńskiwdoomie.png|Twórcy gry umieścili na marsie również naszego zmarłego prezydenta. |
|||
</gallery> |
|||
== Zobacz też == |
|||
* [[Wolfenstein 3D]] |
|||
* [[Painkiller]] |
|||
* [[Przemoc]] |
|||
* [[First-person shooter]] |
|||
* [[Demon]] |
|||
{{Przypisy}} |
|||
{{idsoftware}} |
|||
{{FPS}} |
|||
[[Kategoria:FPS]] |
|||
[[en:Doom (disambiguation)]] |
|||
[[es:DooM]] |
|||
[[fi:Projekti Doom]] |
|||
[[fr:Doom]] |
|||
[[it:Doom]] |
|||
[[pt:Doom]] |
|||
[[ru:ДООМ 2]] |
Aktualna wersja na dzień 23:07, 22 paź 2021
HEJ, RETROMANIAKU!
Ta gra najprawdopodobniej ma więcej lat niż ty i wszyscy twoi znajomi.
Jeżeli jeszcze nie zniechęciła cię grafika, odkurz Pegasusa i czytaj ten artykuł.
|
KILLS – 100%
ITEMS – 100%
SECRETS – 75%
Gdzie niby jeszcze były ukryte te piene sekrety?!
- Typowy gracz widzący ekran podsumowujący poziom
Doom – kultowa gra ze stajni Ajdi Softłer, protoplasta FPSów. Składa się z niezliczonej liczby poziomów i trybów. Wydana w roku 1993, szokuje genialną, fotorealistyczną grafiką, ścieżką dźwiękową zerżniętą z kultowych metalowych utworów i dużym wyborem broni. Świetna pozycja dla domowników i sadystów.
Zachowanie przeciwników[edytuj • edytuj kod]
Przed pojawieniem się gracza przeciwnicy opierdalają się prawdopodobnie śpią, wykonując przy tym nieokreślone ruchy. Oczywiście Imp musiał się wyróżnić, dlatego jako jedyny demon w grze chrumka, charczy, pierdzi growluje podczas stanu uśpienia.
Noob w Doomie[edytuj • edytuj kod]
- Sądzi, że biorąc 8 apteczek, może uchronić się przed rakietą[1].
- Strzela do Imp-a BFG-em, a do bossa wali z pięści.
- Ginie od razu przy jednym strzale pistoletem.
- Nie odróżnia Hell Knighta od Barona of Hell.
- Strzela do ciał wbitych na pal/rozpiętych na ścianach/zwisających z sufitów do wyczerpania amunicji, bo myśli, że są megaodporne na ostrzał.
- Jak widzi nowego potwora, to nie strzela, tylko podchodzi bliżej, żeby mu się przyjrzeć i czeka, aż potwór go uszkodzi, żeby sprawdzić, czy jest groźny.
- Strzela do Demonów ze strzelby na daleki dystans i dziwi się, że nie padają po trzecim wystrzale.
- Rozbija beczki pięścią lub piłą mechaniczną.
- Dziwi się dlaczego po wzięciu Partial invisilibity nie może przechodzić przez ściany mimo rze jest duhem.
- Myśli, że Berserk to pułapka.
- Gdy jednak weźmie przypadkiem Berserka i ekran robi się czerwony, to myśli, że umarł i wciska ''Esc''.
- Gdy nauczy się, że od Berserka się nie ginie, to zaczyna myśleć, że po jego wzięciu jest nieśmiertelny.
- Dziwi się, że nie daje rady otworzyć drzwi z niebieską/żółtą/czerwoną futryną bez klucza.
- W razie niepowodzenia strzela do drzwi, żeby się otworzyły.
- Na późniejszych levelach nie otwiera żadnych drzwi, póki klucza nie znajdzie.
- Myśli, że skoro Demon nie strzela, to nie jest niebezpieczny.
- Nie odróżnia Arachnotrona od Spider Masterminda – widząc Arachnotrona, wali do niego z BFG.
- Biorąc Radiation Suit, gdy ekran robi się zielony, myśli, że to jakaś awaria – czeka, aż efekt minie i dopiero idzie do tego zielonego bajora.
- Jak weźmie drugą strzelbę, to dziwi się, czemu nie trzyma po jednej w każdej ręce.
- Jak odkryje ukryte miejsce, to jara się, że znalazł błąd w grze.
- Zapisuje grę po każdym zabitym ludziu.
- Wczytuje zapisaną grę po straconym HP lub zmarnowanej amunicji.
- Próbuje sprawić, żeby potwory tego samego typu ze sobą walczyły.
- Wybiera trudność NIGHTMARE! i dziwi się że kody niedziałajo (Jak już działają, to wpisuje IDDQD i IDKFA).
- Instaluje Brutal Dooma i dziwi się, że przeciwnicy są trudniejsi.
Modyfikacje graczy[edytuj • edytuj kod]
Gra otrzymując liczne porty, doczekała się szeregu modyfikacji graczy, które skutecznie rujnują i profanują pierwotny gameplay i radość nieraz kreatywnie wzbogacają rozgrywkę o nowe elementy. Oto najsłynniejsze z nich:
- Brutal Doom – czyli jak zrobić z klimatycznej i kultowej gry bezmózgą łupaninę. Autor moda doskonale wiedział, czym zachęcić spragnionych rozrywki graczy...
- Nuts.wad – niezłe wyzwanie, ale nie dla gracza lecz dla mocy obliczeniowej jego komputera. Jeżeli szukasz kreatywnej mapki – to coś dla ciebie.
- Plansze Eric'a Harrisa – mapki zrobione przez twórcę bardzo popularnej w USA imprezy szkolnej
Galeria[edytuj • edytuj kod]
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
Przypisy
- ↑ Tymczasem zdrowy psychicznie gracz wie, że można wziąć ich najwyżej 4