Wiedźmin (postać): Różnice pomiędzy wersjami
GriegorBOT (dyskusja • edycje) M (removed Category:Wiedźmin; added Category:Postacie z Wiedźmina using HotCat) |
|||
(Nie pokazano 78 wersji utworzonych przez 51 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Sur| |
{{Sur|postaci fikcyjnej|inne|Wiedźmin}} |
||
{{cytat|Chędoż studia, zostań '''wiedźminem'''!|Stara wiedźmińska mądrość}} |
|||
{{Poradnik|[[Poradnik:Jak zostać wiedźminem|Jak zostać wiedźminem]]}} |
|||
⚫ | '''Wiedźmin''' (inaczej '''vedymin''', '''vidomin''', '''wiedźmak''', '''vatt'ghern''', '''wiedmolol bull''', '''wiesiek''') – znany z twórczości towarzysza [[Andrzej Sapkowski|Andrzeja Sapkowskiego]] potwór, którego rodzą mrożące ludowi prostemu krew w żyłach rytuały, wykonywane w czeluściach siedliska wszelakiego zła – wielkiej kupy gruzów o mianie [[Kaer Morhen]], nazywanej także dla zmyłki Warownią Starego Morza. |
||
== Sens życia wiedźmina == |
|||
⚫ | '''Wiedźmin''' – znany z twórczości towarzysza [[Andrzej Sapkowski|Andrzeja Sapkowskiego]] potwór, którego rodzą mrożące ludowi prostemu krew w żyłach rytuały, wykonywane w czeluściach siedliska wszelakiego zła |
||
⚫ | Głównym celem wiedźminów jest przybywanie znienacka, odbieranie zlecenia na zarżnięcie z zimną krwią jakiegoś zacofanego [[potwór|potwora]], który najwyraźniej nie przeszedł na modną obecnie [[wegetarianizm|dietę bezmięsną]], a następnie odebranie zapłaty, najczęściej swego zleceniodawcę puszczając z torbami; Plus zatrzymanie się jeszcze na zaszczycenie swą obecnością [[kobieta|dziewki]] będącej córką zleceniodawcy, o ile oczywiście takową on ma, oraz zabranie tego, czego uratowany nie spodziewa się zastać po powrocie do domu (np. rachunek, pozew sądowy, sąsiad w łóżku żony). |
||
== Zdolności wiedźmina == |
|||
Wiedźmin, przez lud prosty |
Wiedźmin, przez lud prosty wiedźmakiem zwany, ma to do siebie, że zdolnościami wykracza poza ludzkie możliwości. Takie zdolności to między innymi: |
||
* Robienie wielkich oczu niczym kot ze [[Shrek]]a, |
* Robienie wielkich oczu niczym kot ze [[Shrek]]a, lub wąskich jak latarnia uliczna; |
||
* Miotanie pseudoczarami, |
* Miotanie pseudoczarami, Znakami zwanymi, które mają z prawdziwą magią tylko tyle wspólnego, że też im towarzyszą rozmaite efekty specjalne; |
||
* Widzenie w ciemności, co ma m.in. nie doprowadzać do krępujących sytuacji, gdy się wkłada koszulę na lewą stronę; |
* Widzenie w ciemności, co ma m.in. nie doprowadzać do krępujących sytuacji, gdy się wkłada koszulę na lewą stronę; |
||
* Rozwalanie potworów przy pomocy dwóch typów oręża |
* Rozwalanie potworów przy pomocy dwóch typów oręża – stalowego i srebrnego, zakupionego w [[Empik]]u z wyprzedaży; |
||
* Sporządzanie eliksirów, które Wiedźminom zwiększają jeszcze bardziej ich zdolności, a |
* Sporządzanie eliksirów, które Wiedźminom zwiększają jeszcze bardziej ich zdolności, a u zwykłych ludzi powodują silne [[wymioty|odruchy wymiotne]]; |
||
* Rozpoznawanie ziół, by wiedzieć które to doskonałe [[afrodyzjak]]i, a które powodują [[ |
* Rozpoznawanie ziół, by wiedzieć które to doskonałe [[afrodyzjak]]i, a które powodują [[biegunka|sraczkę]]; |
||
* Skakanie z dużych wysokości bez uszczerbku na zdrowiu, przydatne, gdy chce się komuś znienacka skoczyć na plecy i pojeździć na barana. |
* Skakanie z dużych wysokości bez uszczerbku na zdrowiu, przydatne, gdy chce się komuś znienacka skoczyć na plecy i pojeździć na barana. |
||
Takich zdolności jest pewnie więcej, ale nie podajemy ich w obawie, że przyjdzie jakiś wkurzony Wiedźmin i zrobi nam [[jesień średniowiecza]]. |
Takich zdolności jest pewnie więcej, ale nie podajemy ich w obawie, że przyjdzie jakiś wkurzony Wiedźmin i zrobi nam z [[dupa|rzyci]] [[jesień średniowiecza]]. |
||
{{wiedźmin}} |
|||
⚫ | Głównym celem |
||
⚫ | |||
[[pt:The Witcher]] |
|||
Uniwersum, w którym funkcjonują wiedźmini, bardzo łatwo rozpoznać - jest to świat, w którym wszyscy klną jak szewc, wszyscy mieszkają w wielkiej wsi, nikt się nie myje i każdy, już od dziecka, wie jak [[seks|chędożyć]]. |
|||
Za wiele opowiadań z tej scenerii Sapkowski wygrał popularną Nagrodę Zajdla. |
|||
== Bohaterowie == |
|||
* [[Geralt]] – główny bohater sagi i opowiadań. Chędoży wszystkie czarodziejki i nie tylko. Włóczy się tu i tam szukając przeznaczenia, bo samo nie przyszedło. Mimo niespecjalnej aparycji, każda o nim marzy. |
|||
* Vesemir – ojciec chrzestny wszystkich pozostałych przy życiu wiedźminów. Ciągle siedzi w Kaer Morhen. Jest wielkim fanem wszelkiego rodzaju parad. Wielce smuci się, gdy żadnej nie może obejrzeć. Często słychać jego narzekania, że "Nie było parady" |
|||
* Lambert - no po prostu Lambert! O! |
|||
* Coen - Nie wiemy o nim za dużo... właściwie tylko tyle co nam jakaś stara łajza-ogrodnik przed szpitalem francuza Le-biody że ,,nie był zbyt rozmowny" |
|||
* Eskel – jeden z lepszych wiedźminów zaraz po Geralcie. |
|||
* [[Jaskier]] zwany Hrabią Julianem – wierny druh Geralta i niespotykany kurwiarz, mimo podobieństwa do Zbigniewa Zamachowskiego potrafi wyrwać każdą białogłowę |
|||
* [[Cirilla|Ciri]] zwana Falką – dziecko przeznaczenia, przybrana córka Geralta i Yennefer podróżująca w czasie i przestrzeni, 12 rzeczywistych wymiarach i zjednoczonych galaktykach, i szmuglująca co popadnie (nawet zarazę Catrionę), przyjaciółka jednorożców, najlepsza szermierka mimo lat 15, najbardziej inteligentna, cudowna, kocha się w niej conajmniej pięciu bohaterów sagi. Zabija bossa trzy razy większego od niej, postury dwóch Giertychów, silnego niczym ciągnik, którego ukatrupić nie potrafili inni najwięksi bossowie Wiedźminlandii. A tu przychodzi taka mała Ćri i, o! Istna Mary Sue w wersji "bojowej"! |
|||
*Zoltan - przyjaciel Geralta , zawsze się pojawia gdy najmniej go potrzeba , jak każdy krasnolud jego zakres znajomości przekleństw ogranicza się do znanego powszechnie Polakom słowa "KURWA", zawsze służy pomocą oczywiście za małą perswazja w postaci wysokoprocentowego trunku. |
|||
* [[emhyr|Emhyr]] – pedofil, który chciał wychędożyć własną córkę. W dawnych czasach transformował się w jeża, by zaczęto zwracać na niego uwagę.Przysmażył 150 magów, aby zrobić z nich pasztet. Zabił własną żonę wyjątkowo okrutnie utopiwszy ją w kałuży. |
|||
* [[Vilgefortz|Vilgefortz]] – chyba największy skur****n w całym pięcioksięgu, oszukał cały cech czarnoksięski i zaszył się w zamku, by eksperymentować, wyrywając laskom łożyska. Macha stukilogramowym drągiem jakby to był patyk, mimo postury motyla Emanuela. |
|||
* [[Yennefer|Yennefer]] – ostatnia czarodziejka, którą zaliczył Geralt. |
|||
* [[Fringilla Vigo|Fringilla Vigo]] - przedostatnia czarodziejka, którą zaliczył Geralt. |
|||
* [[triss|Triss Merigold]] – przedprzedostania czarodziejka, którą zaliczył Geralt. |
|||
* [[Milva|Maria Barring "Milva"]] - Dziw ... dziewka z lasu która na początku kradła gazety z kiosku dla Geralta a potem przyłączyła się do niego bo miała nadzieje że ją wychędoży. Strzela z łuku niczym niemiecki karabin maszynowy MG42. Ginie pod koniec postrzelona w dupę przez ślepego snajpera |
|||
*Yarpen Zigrin - kolejny krasnolud, według nieoficjalnych źródeł wzorowany na żulach spod monopolowego. Cierpi na kompleksy z powodu "babskiej wszechmocy". |
|||
[[Kategoria:Wiedźmin]] |
|||
⚫ |
Aktualna wersja na dzień 12:09, 6 cze 2021
Ten artykuł dotyczy postaci fikcyjnej. Zobacz też inne znaczenia tego słowa. |
Chędoż studia, zostań wiedźminem!
- Stara wiedźmińska mądrość
Wiedźmin (inaczej vedymin, vidomin, wiedźmak, vatt'ghern, wiedmolol bull, wiesiek) – znany z twórczości towarzysza Andrzeja Sapkowskiego potwór, którego rodzą mrożące ludowi prostemu krew w żyłach rytuały, wykonywane w czeluściach siedliska wszelakiego zła – wielkiej kupy gruzów o mianie Kaer Morhen, nazywanej także dla zmyłki Warownią Starego Morza.
Sens życia wiedźmina[edytuj • edytuj kod]
Głównym celem wiedźminów jest przybywanie znienacka, odbieranie zlecenia na zarżnięcie z zimną krwią jakiegoś zacofanego potwora, który najwyraźniej nie przeszedł na modną obecnie dietę bezmięsną, a następnie odebranie zapłaty, najczęściej swego zleceniodawcę puszczając z torbami; Plus zatrzymanie się jeszcze na zaszczycenie swą obecnością dziewki będącej córką zleceniodawcy, o ile oczywiście takową on ma, oraz zabranie tego, czego uratowany nie spodziewa się zastać po powrocie do domu (np. rachunek, pozew sądowy, sąsiad w łóżku żony).
Zdolności wiedźmina[edytuj • edytuj kod]
Wiedźmin, przez lud prosty wiedźmakiem zwany, ma to do siebie, że zdolnościami wykracza poza ludzkie możliwości. Takie zdolności to między innymi:
- Robienie wielkich oczu niczym kot ze Shreka, lub wąskich jak latarnia uliczna;
- Miotanie pseudoczarami, Znakami zwanymi, które mają z prawdziwą magią tylko tyle wspólnego, że też im towarzyszą rozmaite efekty specjalne;
- Widzenie w ciemności, co ma m.in. nie doprowadzać do krępujących sytuacji, gdy się wkłada koszulę na lewą stronę;
- Rozwalanie potworów przy pomocy dwóch typów oręża – stalowego i srebrnego, zakupionego w Empiku z wyprzedaży;
- Sporządzanie eliksirów, które Wiedźminom zwiększają jeszcze bardziej ich zdolności, a u zwykłych ludzi powodują silne odruchy wymiotne;
- Rozpoznawanie ziół, by wiedzieć które to doskonałe afrodyzjaki, a które powodują sraczkę;
- Skakanie z dużych wysokości bez uszczerbku na zdrowiu, przydatne, gdy chce się komuś znienacka skoczyć na plecy i pojeździć na barana.
Takich zdolności jest pewnie więcej, ale nie podajemy ich w obawie, że przyjdzie jakiś wkurzony Wiedźmin i zrobi nam z rzyci jesień średniowiecza.