Boeing 737: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Dragon142. Ofiarą rewertu jest Ellaggeros.)
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika Anonimowyjednorozec77, powód: Swobodna wikipedia)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 28 wersji utworzonych przez 20 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Aloha Airlines Flight 243 fuselage.png|thumb|Prototypowy 737 w wersji kabrio]]
{{redakcja|Nikt nic nie wie, naprawmy to}}
'''Boeing 737''' – samolot niewiadomego pochodzenia z fabyki pod nazwą [[Boeing]]. Jest to nic innego jak autobus ze skrzydłami przystosowany do transportu drogowego (zanim wystartuje) jak i powietrznego, czego autobus jednak nie potrafi. Strukturą i uniwersalnością przypomina [[Autosan|Autosana]] H9 pod barwami PKS, jest ponadto jego odpowiednikiem w spółce po fachu [[PLL LOT]], gdzie ma oznaczenie SP-LLC. Ilości tych "maszyn" w obu spółkach są porównywalne, co oznacza jedna, jak i druga mają po tyle samo złomu.
'''Boeing 737''' – wypuszczony w 1967 roku przez [[Boeing]]a [[samolot]], a w zasadzie autobus ze skrzydłami przystosowany do transportu drogowego (zanim wystartuje) oraz powietrznego. Strukturą i uniwersalnością przypomina [[Autosan H9|Autosana H9]] w barwach [[Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej|PKS]] (zbieżność dat opracowania pierwszych prototypów obu maszyn nieprzypadkowa), jest ponadto jego odpowiednikiem w spółce [[Polskie Linie Lotnicze LOT|PLL LOT]]. Procentowe udziały tych maszyn w obu spółkach są porównywalne, co oznacza, że obydwie mają po tyle samo złomu.


== Nazwa ==
== Nazwa ==
Nazwa również przypadkowa tak samo jak jego sprawność lotu. Najprawdopodobniej została wzięta z napisu na [[bunkier|bunkrze]] przed/powojennym w którym został pospawany z materiałów z odzysku (czołgi z [[Druga wojna światowa|Drugiej Wojny Światowej]] zostały zebrane i przetopione, a następnie wyprasowane na blachę, z której stworzono ów samolot).
Nazwa najprawdopodobniej została wzięta z napisu na [[bunkier|bunkrze]], w którym samolot został pospawany z materiałów z odzysku (czołgi z [[II wojna światowa|drugiej wojny światowej]] zostały zebrane i przetopione, a następnie wyprasowane na blachę, z której stworzono maszynę). Liczba 737 teoretycznie może być wytłumaczona tym, że opracowano go po 727, ale przed [[Boeing 747|747]], jednakowoż teorii tej przeczą fakty – przez lata w numeracji pomiędzy 707<ref>Do którego jakimś cudem nie przypierdzielił się Peżot o 0 w środku nazwy</ref> a 727 ziała dziura, załatana dopiero w 1998.
Liczba 737 to nic innego jak funkcja matematyczna znajoma tylko jednemu człowiekowi na świecie (mianowicie projektantowi tegoż zlepu metali). Funkcja ta opisuje każdy model z fabryki Boeinga jako kolejność produkcji modeli. Tą liczbę oplata w dwie tajemnicze liczby 7. Ich pochodzenie w nazwie również nie jest do końca znane i rozumiane. Nie mniej jednak, model 737 oznacza że jest to model trzeci (przed czwartym - 747 i po drugim - 727 modelu).


Nazwy pochodne:
Nazwy pochodne:
*Benio
* Benio
*Beniek
* Beniek
*Benkov (za czasów PRL pod władzą ZSRR)
* Benkov (za czasów PRL pod władzą ZSRR)
*Benkart (ze względu na jakość podróży)
* Benkart (ze względu na jakość podróży)
*Bojejing (z ust [[Jacek Gmoch|Jacka Gmocha]])
* Bojejing (z ust [[Jacek Gmoch|Jacka Gmocha]])

== Użytkownicy ==
Ponieważ jest ich w cholerę, nikt ich nigdy nie policzył, nawet pracownicy [[Boeing]]a (oni liczą tylko kasę z zamówień). Pewne jest jednak, że korzystają z nich prawie wszystkie linie lotnicze [[Trzeci Świat|Trzeciego Świata]] (w tym [[polskie Linie Lotnicze LOT|nasz narodowy przewoźnik]]), a także [[Ryanair]]. Natomiast [[Wizz Air]] ma [[Airbus A320|Airbusy A320]] i Bogu dzięki, bo gdyby nie barwy firmowe, maszyn tych nie dałoby się od siebie odróżnić.


== Wersje ==
== Wersje ==
Istnieje ich wiele. Różnią się od siebie przeważnie rozstawem osi kół (tak jak w przypadku autobusów, nie inaczej) oraz stosunkiem miejsc siedzących do miejsc stojących. Wartość ta jednak ulega zmianie podczas podróży, oczywiście zależnie od twardego bądź miękkiego lądowania z przewagą na twarde. Innym czynnikiem zmieniającym proporcję jest styl i ułożenie siedzeń. Jeśli jest ono takie jak w Autosanie H9, życzę miłego [[PLL LOT|LOT]]-u.
Istnieje ich wiele. Różnią się od siebie przeważnie rozstawem osi kół (tak jak w przypadku autobusów, nie inaczej), a gdyby do skutku doszedł pewien pomysł prezesa [[Ryanair]]a, różniłyby się także stosunkiem miejsc siedzących do miejsc stojących. Wartość ta jednak ulegałaby zmianie podczas podróży, zwłaszcza podczas twardego lądowania (kiedy to pojawiałyby się miejsca leżące), dlatego prezesowi powiedziano, żeby się wypchał. Innym czynnikiem różniącym wersje samolotu jest styl i ułożenie siedzeń. Jeśli one takie jak w [[Autosan H9|Autosanie H9]], życzę miłego [[Polskie Linie Lotnicze LOT|LOT]]-u.

== Kabina ==
W przeciwieństwie do innych samolotów pasażerskich, tutaj przynajmniej można poczuć, że się faktycznie leci. Stery faktycznie robią to, co się im każe, przynajmniej jeśli hydraulika nie wysiadła. Minusem takiego rozwiązania jest natomiast to, że latać trzeba umieć, tzn. nie każdy pierwszy lepszy domorosły awiator może się tym wzbić w powietrze, ponieważ nie można tutaj poczuć wsparcia ze strony [[komputer osobisty|komputera]], choć autopilot podobno istnieje. Wskaźników jest całkiem sporo. Nie wiadomo jedynie, dlaczego ktoś nie pomyślał, że pilot w trakcie lotu może zechcieć usiąść inaczej niż w postawie sugerowanej przez producenta foteli – nie ma na to miejsca. Nie bardzo da się też wstać. Być może [[Boeing]] po prostu zasugerował się kokpitami bombowców, gdzie przecież najważniejszy jest ładunek, a nie pilot. Sęk w tym, że projektując „przestrzeń” dla pasażerów chyba o tym zapomniał.


== Ciekawostki ==
== Ciekawostki ==
* Wyglądem przypomina banana przebitego dwoma nożami pod kątem.
*Prostota konstrukcji nie zakłada użycia typowych czarnych skrzynek, ale tachometrów zapożyczonych z Autosanu.
* Ma lepsze ogrzewanie niż Autosan.
*Wyglądem przypomina banana przebitego dwoma nożami pod kątem.
* Posiada system hamowania silnikami – może je włączyć na rewers, w przeciwieństwie do Autosana, który musi się zadowolić [[Skrzynia biegów|skrzynią biegów]].
*Ma lepsze ogrzewanie niż Autosan.
* W latach 1967–2002 samolot miał wadę konstrukcyjną, która powodowała samoistne przestawianie się steru kierunku, a w efekcie korkociąg i [[katastrofa|katastrofę]].
*Posiada system hamowania silnikiem poprzez Thrust Reverser, natomiast Autosan poprzez [[Skrzynia biegów|skrzynię biegów]].
* Początkowo oznaczeniem modelu miało być 666, ale po sprzeciwie ze strony „pewnych środowisk” wycofano się z tego pomysłu.
{{stubtrans}}
[[Kategoria:Transport]]


{{przypisy}}
[[en:Boeing 737]]
[[en:Boeing 737]]
[[Kategoria:Lotnictwo cywilne]]

Aktualna wersja na dzień 11:20, 18 gru 2022

Prototypowy 737 w wersji kabrio

Boeing 737 – wypuszczony w 1967 roku przez Boeinga samolot, a w zasadzie autobus ze skrzydłami przystosowany do transportu drogowego (zanim wystartuje) oraz powietrznego. Strukturą i uniwersalnością przypomina Autosana H9 w barwach PKS (zbieżność dat opracowania pierwszych prototypów obu maszyn nieprzypadkowa), jest ponadto jego odpowiednikiem w spółce PLL LOT. Procentowe udziały tych maszyn w obu spółkach są porównywalne, co oznacza, że obydwie mają po tyle samo złomu.

Nazwa[edytuj • edytuj kod]

Nazwa najprawdopodobniej została wzięta z napisu na bunkrze, w którym samolot został pospawany z materiałów z odzysku (czołgi z drugiej wojny światowej zostały zebrane i przetopione, a następnie wyprasowane na blachę, z której stworzono maszynę). Liczba 737 teoretycznie może być wytłumaczona tym, że opracowano go po 727, ale przed 747, jednakowoż teorii tej przeczą fakty – przez lata w numeracji pomiędzy 707[1] a 727 ziała dziura, załatana dopiero w 1998.

Nazwy pochodne:

  • Benio
  • Beniek
  • Benkov (za czasów PRL pod władzą ZSRR)
  • Benkart (ze względu na jakość podróży)
  • Bojejing (z ust Jacka Gmocha)

Użytkownicy[edytuj • edytuj kod]

Ponieważ jest ich w cholerę, nikt ich nigdy nie policzył, nawet pracownicy Boeinga (oni liczą tylko kasę z zamówień). Pewne jest jednak, że korzystają z nich prawie wszystkie linie lotnicze Trzeciego Świata (w tym nasz narodowy przewoźnik), a także Ryanair. Natomiast Wizz Air ma Airbusy A320 i Bogu dzięki, bo gdyby nie barwy firmowe, maszyn tych nie dałoby się od siebie odróżnić.

Wersje[edytuj • edytuj kod]

Istnieje ich wiele. Różnią się od siebie przeważnie rozstawem osi kół (tak jak w przypadku autobusów, nie inaczej), a gdyby do skutku doszedł pewien pomysł prezesa Ryanaira, różniłyby się także stosunkiem miejsc siedzących do miejsc stojących. Wartość ta jednak ulegałaby zmianie podczas podróży, zwłaszcza podczas twardego lądowania (kiedy to pojawiałyby się miejsca leżące), dlatego prezesowi powiedziano, żeby się wypchał. Innym czynnikiem różniącym wersje samolotu jest styl i ułożenie siedzeń. Jeśli są one takie jak w Autosanie H9, życzę miłego LOT-u.

Kabina[edytuj • edytuj kod]

W przeciwieństwie do innych samolotów pasażerskich, tutaj przynajmniej można poczuć, że się faktycznie leci. Stery faktycznie robią to, co się im każe, przynajmniej jeśli hydraulika nie wysiadła. Minusem takiego rozwiązania jest natomiast to, że latać trzeba umieć, tzn. nie każdy pierwszy lepszy domorosły awiator może się tym wzbić w powietrze, ponieważ nie można tutaj poczuć wsparcia ze strony komputera, choć autopilot podobno istnieje. Wskaźników jest całkiem sporo. Nie wiadomo jedynie, dlaczego ktoś nie pomyślał, że pilot w trakcie lotu może zechcieć usiąść inaczej niż w postawie sugerowanej przez producenta foteli – nie ma na to miejsca. Nie bardzo da się też wstać. Być może Boeing po prostu zasugerował się kokpitami bombowców, gdzie przecież najważniejszy jest ładunek, a nie pilot. Sęk w tym, że projektując „przestrzeń” dla pasażerów chyba o tym zapomniał.

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

  • Wyglądem przypomina banana przebitego dwoma nożami pod kątem.
  • Ma lepsze ogrzewanie niż Autosan.
  • Posiada system hamowania silnikami – może je włączyć na rewers, w przeciwieństwie do Autosana, który musi się zadowolić skrzynią biegów.
  • W latach 1967–2002 samolot miał wadę konstrukcyjną, która powodowała samoistne przestawianie się steru kierunku, a w efekcie korkociąg i katastrofę.
  • Początkowo oznaczeniem modelu miało być 666, ale po sprzeciwie ze strony „pewnych środowisk” wycofano się z tego pomysłu.

Przypisy

  1. Do którego jakimś cudem nie przypierdzielił się Peżot o 0 w środku nazwy