Bis: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (-szablon) |
|||
(Nie pokazano 9 wersji utworzonych przez 8 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Bis''' – powtórzenie danego utworu na koncercie na życzenie publiczności. Wykonawca może uznać że widzowie chcą bisu wtedy, gdy wywołają go zza kulis by się jeszcze raz ukłonił więcej niż piętnaście razy. |
'''Bis''' – powtórzenie danego utworu na koncercie na życzenie publiczności. Wykonawca może uznać że widzowie chcą bisu wtedy, gdy wywołają go zza kulis by się jeszcze raz ukłonił więcej niż piętnaście razy. |
||
__BEZSPISU__ |
|||
==Formy bisowania== |
== Formy bisowania == |
||
ZOBACZ ELDOKA NA WOLNO, MASZ TUTAJ PRZED SOBĄ MOJĄ MYŚL UWOLNIONĄ, GOTÓW DO WALKI JAK LOBO I TAK JAK COP ROBO OCZYSZCZAM MIASTO ZE...<SMARKNIĘCIE> Z PUSTĄ GŁOWĄ.A WIĘC ZOBACZ JAK NA WOLNO ELDO JEDZIE CAŁY ŚWIAT PADA TUTAJ NA KOLANA, ZOBACZ ELDO CAŁY CZAS SIE STARA NO BO OBROŃCY TYTUŁU ZNISZCZĄ KAŻDEGO KTO FIKA Z PUSTĄ GŁOWĄ, ZNISZCZE WSZYSTKICH ZOBACZYSZ, ELDO MIASTO WYCZYŚCI Z TYCH KTÓRZY SĄ NIE NAJSYS ALE WORST,LEŻĄ NA PODŁODZE ZOBACZ ELDOKA ZNISZCZY PRZEJDZIE PO NICH JAK TAK JAK WALEC,ZNISZCZE, ZOSTAWIE CIE SEMPOM,ELDO PREZIDENTO,ZOBACZ TAK JAK NA KUBIE FIDEL CASTRO NIGDY NIE SKOŃCZE BO CAŁY CZAS MIKROFON WŁĄCZE, NIKT MI GO NIE ODETNIE, ZOBACZ ELDOKA WIĘC ZOBACZ TERAZ SPRAWDŹ TU, W PROGRAMIE SKŁAD, ERDO I RED, ZOBACZ WIĘC NA WOLNYCH MAJKACH NIGDY TO NIE KOŃCZY SIE, A ELDO POZDRAWIA WSZYSTKICH PIS JOU |
|||
* Wykonanie tego samego utworu lub jego fragmentu raz lub kilka razy. Nie ma w tym nic niezwykłego, zaś publiczność dostaje +30 pkt. do wskaźnika znudzenia. |
|||
* Wykonanie innego utworu, niż program koncertu przewiduje. Jest to dość popularny chwyt, używa się go wyłącznie wtedy, gdy nie ma się pewności, że dany utwór zagrany drugi raz wyjdzie tak samo dobrze. Stosując tą metodę, można np. puścić [[techno]] z samplera na koncercie rockowym lub zacząć rapować na koncercie chopinowskim. |
|||
⚫ | |||
* Pojedynczy wykonawca może nie chcieć bisować, i od razu po zakończeniu przewidzianego koncertowego lub [[Recital|recitalowego]] programu ucieka za kulisy i nie daje się stamtąd wywabić brawami. Jeśli jest wystarczająco odważny, może wyjść i ukłonić się ponownie kilka razy, ale nie bisować. |
|||
* Zasada jest inna w przypadku jakiejkolwiek formy orkiestry. Tam już o bisowaniu decyduje dyrygent, więc ani jeden instrumentalista będący w składzie orkiestry nie ma w tej sprawie prawa głosu. Jeżeli dyrygent decyduje, że zmęczona orkiestra nie będzie bisować, zabiera partyturę ze stołka i zmusza orkiestrę do zejścia ze sceny. |
|||
{{Fałszywe kategorie|tytuł=Kategoria|[[:Kategoria:Teoria i praktyka muzyki|Teoria i praktyka muzyki]]}} |
|||
ZOBACZ ELDOKA NA WOLNO, MASZ TUTAJ PRZED SOBĄ MOJĄ MYŚL UWOLNIONĄ, GOTÓW DO WALKI JAK LOBO I TAK JAK COP ROBO OCZYSZCZAM MIASTO ZE...<SMARKNIĘCIE> Z PUSTĄ GŁOWĄ.A WIĘC ZOBACZ JAK NA WOLNO ELDO JEDZIE CAŁY ŚWIAT PADA TUTAJ NA KOLANA, ZOBACZ ELDO CAŁY CZAS SIE STARA NO BO OBROŃCY TYTUŁU ZNISZCZĄ KAŻDEGO KTO FIKA Z PUSTĄ GŁOWĄ, ZNISZCZE WSZYSTKICH ZOBACZYSZ, ELDO MIASTO WYCZYŚCI Z TYCH KTÓRZY SĄ NIE NAJSYS ALE WORST,LEŻĄ NA PODŁODZE ZOBACZ ELDOKA ZNISZCZY PRZEJDZIE PO NICH JAK TAK JAK WALEC,ZNISZCZE, ZOSTAWIE CIE SEMPOM,ELDO PREZIDENTO,ZOBACZ TAK JAK NA KUBIE FIDEL CASTRO NIGDY NIE SKOŃCZE BO CAŁY CZAS MIKROFON WŁĄCZE, NIKT MI GO NIE ODETNIE, ZOBACZ ELDOKA WIĘC ZOBACZ TERAZ SPRAWDŹ TU, W PROGRAMIE SKŁAD, ERDO I RED, ZOBACZ WIĘC NA WOLNYCH MAJKACH NIGDY TO NIE KOŃCZY SIE, A ELDO POZDRAWIA WSZYSTKICH PIS JOU |
|||
⚫ | |||
'''Bis''' – powtórzenie danego utworu na koncercie na życzenie publiczności. Wykonawca może uznać że widzowie chcą bisu wtedy, gdy wywołają go zza kulis by się jeszcze raz ukłonił więcej niż piętnaście razy. |
|||
== Formy bisowania == |
|||
* Wykonanie tego samego utworu lub jego fragmentu raz lub kilka razy. Nie ma w tym nic niezwykłego, zaś publiczność dostaje +30 pkt. do wskaźnika znudzenia. |
|||
* Wykonanie innego utworu, niż program koncertu przewiduje. Jest to dość popularny chwyt, używa się go wyłącznie wtedy, gdy nie ma się pewności, że dany utwór zagrany drugi raz wyjdzie tak samo dobrze. Stosując tą metodę, można np. puścić [[techno]] z samplera na koncercie rockowym lub zacząć rapować na koncercie chopinowskim. |
|||
== Rezygnacja z bisu == |
|||
* Pojedynczy wykonawca może nie chcieć bisować, i od razu po zakończeniu przewidzianego koncertowego lub [[Recital|recitalowego]] programu ucieka za kulisy i nie daje się stamtąd wywabić brawami. Jeśli jest wystarczająco odważny, może wyjść i ukłonić się ponownie kilka razy, ale nie bisować. |
* Pojedynczy wykonawca może nie chcieć bisować, i od razu po zakończeniu przewidzianego koncertowego lub [[Recital|recitalowego]] programu ucieka za kulisy i nie daje się stamtąd wywabić brawami. Jeśli jest wystarczająco odważny, może wyjść i ukłonić się ponownie kilka razy, ale nie bisować. |
||
* Zasada jest inna w przypadku jakiejkolwiek formy orkiestry. Tam już o bisowaniu decyduje dyrygent, więc ani jeden instrumentalista będący w składzie orkiestry nie ma w tej sprawie prawa głosu. Jeżeli dyrygent decyduje, że zmęczona orkiestra nie będzie bisować, zabiera partyturę ze stołka i zmusza orkiestrę do zejścia ze sceny. |
* Zasada jest inna w przypadku jakiejkolwiek formy orkiestry. Tam już o bisowaniu decyduje dyrygent, więc ani jeden instrumentalista będący w składzie orkiestry nie ma w tej sprawie prawa głosu. Jeżeli dyrygent decyduje, że zmęczona orkiestra nie będzie bisować, zabiera partyturę ze stołka i zmusza orkiestrę do zejścia ze sceny. |
||
[[Kategoria:Muzyka]] |
|||
[[Kategoria:Teoria i praktyka muzyki]] |
Aktualna wersja na dzień 21:54, 18 maj 2021
Bis – powtórzenie danego utworu na koncercie na życzenie publiczności. Wykonawca może uznać że widzowie chcą bisu wtedy, gdy wywołają go zza kulis by się jeszcze raz ukłonił więcej niż piętnaście razy.
Formy bisowania[edytuj • edytuj kod]
- Wykonanie tego samego utworu lub jego fragmentu raz lub kilka razy. Nie ma w tym nic niezwykłego, zaś publiczność dostaje +30 pkt. do wskaźnika znudzenia.
- Wykonanie innego utworu, niż program koncertu przewiduje. Jest to dość popularny chwyt, używa się go wyłącznie wtedy, gdy nie ma się pewności, że dany utwór zagrany drugi raz wyjdzie tak samo dobrze. Stosując tą metodę, można np. puścić techno z samplera na koncercie rockowym lub zacząć rapować na koncercie chopinowskim.
Rezygnacja z bisu[edytuj • edytuj kod]
- Pojedynczy wykonawca może nie chcieć bisować, i od razu po zakończeniu przewidzianego koncertowego lub recitalowego programu ucieka za kulisy i nie daje się stamtąd wywabić brawami. Jeśli jest wystarczająco odważny, może wyjść i ukłonić się ponownie kilka razy, ale nie bisować.
- Zasada jest inna w przypadku jakiejkolwiek formy orkiestry. Tam już o bisowaniu decyduje dyrygent, więc ani jeden instrumentalista będący w składzie orkiestry nie ma w tej sprawie prawa głosu. Jeżeli dyrygent decyduje, że zmęczona orkiestra nie będzie bisować, zabiera partyturę ze stołka i zmusza orkiestrę do zejścia ze sceny.
Bis – powtórzenie danego utworu na koncercie na życzenie publiczności. Wykonawca może uznać że widzowie chcą bisu wtedy, gdy wywołają go zza kulis by się jeszcze raz ukłonił więcej niż piętnaście razy.
Formy bisowania[edytuj • edytuj kod]
- Wykonanie tego samego utworu lub jego fragmentu raz lub kilka razy. Nie ma w tym nic niezwykłego, zaś publiczność dostaje +30 pkt. do wskaźnika znudzenia.
- Wykonanie innego utworu, niż program koncertu przewiduje. Jest to dość popularny chwyt, używa się go wyłącznie wtedy, gdy nie ma się pewności, że dany utwór zagrany drugi raz wyjdzie tak samo dobrze. Stosując tą metodę, można np. puścić techno z samplera na koncercie rockowym lub zacząć rapować na koncercie chopinowskim.
Rezygnacja z bisu[edytuj • edytuj kod]
- Pojedynczy wykonawca może nie chcieć bisować, i od razu po zakończeniu przewidzianego koncertowego lub recitalowego programu ucieka za kulisy i nie daje się stamtąd wywabić brawami. Jeśli jest wystarczająco odważny, może wyjść i ukłonić się ponownie kilka razy, ale nie bisować.
- Zasada jest inna w przypadku jakiejkolwiek formy orkiestry. Tam już o bisowaniu decyduje dyrygent, więc ani jeden instrumentalista będący w składzie orkiestry nie ma w tej sprawie prawa głosu. Jeżeli dyrygent decyduje, że zmęczona orkiestra nie będzie bisować, zabiera partyturę ze stołka i zmusza orkiestrę do zejścia ze sceny.