TBM: Różnice pomiędzy wersjami
(+szablon nawigacyjny) |
M (Przeniesiono z Category:Gatunki muzyczne do Category:Electronic body music przy użyciu Cat-a-lot) |
||
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 5 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
⚫ | |||
{{cytat|Get your body beat! Shut up and swallow!|Myśl przewodnia gatunku}} |
{{cytat|Get your body beat! Shut up and swallow!|Myśl przewodnia gatunku}} |
||
⚫ | '''Techno body music''' – o wiele bardziej agresywna forma [[harsh EBM]]-u, którą grają producenci chcący wnieść do klimatu rozkładu nieco tańca. Wynalazł ją [[Andy LaPlegua]] z [[Combichrist]]a, który stwierdził, że ma dość [[future pop]]u i nagrałby coś, przy czym mógłby być naprawdę ''harsh''. Pomimo tego, że udało mu się zbić gruby hajs oraz zapoczątkować nowy gatunek, palnął niezłą gafę już od samego początku. Puryści gatunkowi łapią się za głowę wykrzykując „To nie jest kurwa techno!”, jednak każdy normalny człowiek ma ich głęboko w dupie. |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
== Brzmienie == |
== Brzmienie == |
||
TBM wbrew pozorom nie brzmi jak ulepszony EBM, ponieważ bliżej mu do <s>prymitywnej</s> muzyki klubowej. Basior wyliftowany jest w [[kosmos]], a w [[beat|beacie]] nie ma miejsca na przeskoki, ponieważ utrudniało by to taniec. W zasadzie, jedyną różnicą |
TBM wbrew pozorom nie brzmi jak ulepszony EBM, ponieważ bliżej mu do <s>prymitywnej</s> muzyki klubowej. Basior wyliftowany jest w [[wszechświat|kosmos]], a w [[beat|beacie]] nie ma miejsca na przeskoki, ponieważ utrudniało by to taniec. W zasadzie, jedyną różnicą TBM-u z muzyką graną w klubach na całym świecie jest tekst, który przeciętny [[żeluś]] z lokalnego przytułku dla upośledzonych nazwałby ''chorym''. |
||
== Teksty == |
== Teksty == |
||
W przeciwieństwie do |
W przeciwieństwie do EBM-u, teksty w TBM-ie nie mają realnego przesłania, a jedynie namawiają do tańca, chlania, ćpania i ruchania kogo popadnie, niezależnie od płci. Nie zmienia to jednak faktu, że są tak samo ''harsh'' jak ich mroczne odpowiedniki. Jednym z namacalnych przykładów zależności pomiędzy tymi dwoma gatunkami jest ''Jan L'', który posiada dwa bliźniacze projekty. W [[X-Fusion|jednym z nich]] jest poważny, ułożony, głęboki i ''harsh'', a w [[Noisuf-X|drugim]] daje sobie upust windując bass, upraszczając linie melodyjne i wrzucając teksty o dupie Maryni. |
||
{{cytat|Twój płacz nigdy nie zostanie wysłuchany, wymów moje imię i błagaj o przebaczenie.|Zajebiście typowy, harsh |
{{cytat|Twój płacz nigdy nie zostanie wysłuchany, wymów moje imię i błagaj o przebaczenie.|Zajebiście typowy, harsh EBM-owy tekst}} |
||
{{cytat|Kurwa, ruchaj się dziwko, ssij to szybko.|Ten sam producent po drugiej stronie lustra}} |
{{cytat|Kurwa, ruchaj się dziwko, ssij to szybko.|Ten sam producent po drugiej stronie lustra}} |
||
<br clear=all> |
<br clear=all> |
||
⚫ | |||
{{Andylaplegua}} |
|||
⚫ |
Aktualna wersja na dzień 10:22, 28 lut 2020
Get your body beat! Shut up and swallow!
- Myśl przewodnia gatunku
Techno body music – o wiele bardziej agresywna forma harsh EBM-u, którą grają producenci chcący wnieść do klimatu rozkładu nieco tańca. Wynalazł ją Andy LaPlegua z Combichrista, który stwierdził, że ma dość future popu i nagrałby coś, przy czym mógłby być naprawdę harsh. Pomimo tego, że udało mu się zbić gruby hajs oraz zapoczątkować nowy gatunek, palnął niezłą gafę już od samego początku. Puryści gatunkowi łapią się za głowę wykrzykując „To nie jest kurwa techno!”, jednak każdy normalny człowiek ma ich głęboko w dupie.
Brzmienie[edytuj • edytuj kod]
TBM wbrew pozorom nie brzmi jak ulepszony EBM, ponieważ bliżej mu do prymitywnej muzyki klubowej. Basior wyliftowany jest w kosmos, a w beacie nie ma miejsca na przeskoki, ponieważ utrudniało by to taniec. W zasadzie, jedyną różnicą TBM-u z muzyką graną w klubach na całym świecie jest tekst, który przeciętny żeluś z lokalnego przytułku dla upośledzonych nazwałby chorym.
Teksty[edytuj • edytuj kod]
W przeciwieństwie do EBM-u, teksty w TBM-ie nie mają realnego przesłania, a jedynie namawiają do tańca, chlania, ćpania i ruchania kogo popadnie, niezależnie od płci. Nie zmienia to jednak faktu, że są tak samo harsh jak ich mroczne odpowiedniki. Jednym z namacalnych przykładów zależności pomiędzy tymi dwoma gatunkami jest Jan L, który posiada dwa bliźniacze projekty. W jednym z nich jest poważny, ułożony, głęboki i harsh, a w drugim daje sobie upust windując bass, upraszczając linie melodyjne i wrzucając teksty o dupie Maryni.
Twój płacz nigdy nie zostanie wysłuchany, wymów moje imię i błagaj o przebaczenie.
- Zajebiście typowy, harsh EBM-owy tekst
Kurwa, ruchaj się dziwko, ssij to szybko.
- Ten sam producent po drugiej stronie lustra