Wolfschanze 1944: Różnice pomiędzy wersjami
Włodek Kij (dyskusja • edycje) |
M (+{{FPS}}) |
||
Linia 46: | Linia 46: | ||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
||
{{FPS}} |
|||
[[Kategoria:FPS]] |
[[Kategoria:FPS]] |
Wersja z 11:18, 20 sie 2012
To najgorsza gra FPS pod słońcem.
- Gracz nie znający Wolfensteina 3D
Szablon:T gra FPS uważana przez za najgorszą w galaktyce.
Fabuła
Musisz zabić Hitlera i kilku jego kolesiów. Genialny pomysł (oczywiście cudzysłowie). Wcielasz się w nijakiego[1] niejakiego hrabię Clausa Staufenberga, wermachtowskiego pułkownika biorącego udział w spisku. Podkładasz teczkę z jakimiś ładunkami pod Hitlera, on tego nie zauważa i uciekasz. Potem dowiadujesz się o tym, że Opatrzność ratuje Adka. Gonisz go więc po całej Trzeciej Rzeszy, a po zabiciu 142 Niemców – wszyscy znają cię z widzenia tak dobrze, że poznają cię na kilometr – dopadasz go w sterowcu, rozwalasz autopilota, wyskakujesz przez okno i giniesz. Nie ma żadnych napisów gratulujących zakończenie gry. Przecież zginąłeś.
Uzbrojenie
Jedyną zaletą tej gry jest duży arsenał, czyli:
- spluwa,
- empe40,
- Mauser,
- Mauser snajperka,
- granaty[2],
- emgie42,
- miotacz ognia,
- panzerfaust.
A ponadto:
- Kiełbasa – tak! Kiełbasa. Można ją dość często znaleźć na śmietnikach. Tresowane pieski Cię nie dopadną. Służy również do zabijania esesmanów.
- But – najlepszy przyjaciel Niemca, ze względu na poziom IQ. Jest najskuteczniejszą, niszczącą drewniane skrzynie, detonującą beczki z
piwempaliwem, zabijającą wrogów jednym kopnięciem bronią. Amunicja nigdy się nie kończy.
Nie ma noża. Oryginalne.
Ciekawostki
- Można się przejechać czołgiem.
- Czołg ma tylko 200 HP, żołnierz 100 HP. WTF?
- Steruje się jednocześnie czołgiem i wieżyczką.
- Możliwe jest rozwalenie metrowej grubości ściany panzerfaustem, ale tylko w wyznaczonych miejscach.
- Muzyki praktycznie nie ma, jest tylko ciche rąbanie smyczkiem po rozstrojonym kontrabasie.
- Sterowcem wbrew pozorom nie da się sterować.
- Wszystkie głosy podkłada jeden męski syntezator mowy, nawet głos sekretarki Rommla. Ponadto brzmi on, jakby lektor miał poderżnięte gardło[3].
- Ta gra ma najbardziej realistycznie ragdolle przeciwników.
- Nie ma trójwymiarowego rozchodzenia się dźwięku. W pewnym momencie gry wchodzimy do pokoju z radiem na stole. Słyszymy przemówienie Führera o tym, jak przeżył zamach. Możemy wybiec z pokoju, wyskoczyć z balkonu, a i tak słyszymy jego bełkot. Ba, możemy rozwalić radio z karabinu, a nic się nie zmieni.
- Za każdym razem, gdy ktoś nas atakuje, słyszymy prawie szeptem: „To ty, Claus?” albo „Skąd się tu wziąłeś, Claus?” lub trochę głośniej „Panie pułkowniku!” lub „Odłóż broń!”, „Stój, bo strzelam!”
- NPC są tak głupi, że zrobiłem osobny podtytuł.
- Można znaleźć aż trzy rodzaje tej gry: Wolfschanze: Wilczy Szaniec – ze Staufenbergiem mierzącym ze snajperki na pudełku, Wolfschanze – z grupą Niemców siedzących w okopach, ostrzeliwanych przez aliancki myśliwiec lub Staufenbergiem mierzącym ze snajperki oraz Wolfschanze: Final attempt – z Hitlerem.
Głupota NPC/AI
- Zdarza się, że uzbrojony szkop biegnie na Ciebie, byś rozwalił go kopnięciem.
- Sami się wykańczają.
- Jeżeli zrespi się koło murka, nie ukryje się za nim – będzie sterczał jak widły w gnoju.
- Jeżeli któryś z nich nie ma w kodzie zapisanej ścieżki, będzie stał cały czas w tym samym miejscu, np. strażnik bramy, choćbyś 20 razy z niej wyskoczył i 20 razy się się w niej schował, nie ruszy się.
- Kolesie z emgiekami mają nieskończony zapas granatów, jednak zawsze rzucają na 10 metrów, jakkolwiek daleko od nich stoisz.
- Możesz stanąć 10 cm od przeciwnika z Mauserem, a on i tak wymierzy Ci w łeb i strzeli, mimo że Mauser jest o wiele za długi, żeby zmieścić się pomiędzy nami i nie wpadnie na to, żeby Cię kopnąć.
- Strzelają z pistoletu w czołg.
- Nie potrafią Cię trafić, jeżeli biegniesz.