Warcaby: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to ZelDelet. Autor wycofanej wersji to 78.8.170.180.) |
|||
Linia 11: | Linia 11: | ||
== Cel gry == |
== Cel gry == |
||
Cel gry polega na [[kradzież|zapitoleniu]] całej ferajny [[przeciwnik]]owi, ewentualnie przyblokowaniu pionów z grupy przeciwnika. Ale by gra zakończyła się tym drugim końcem, twój przeciwnik musi być znacznie głupszy od ciebie (albo tak samo debilny jak ty, o ile w ogóle masz skłonności do |
Cel gry polega na [[kradzież|zapitoleniu]] całej ferajny [[przeciwnik]]owi, ewentualnie przyblokowaniu pionów z grupy przeciwnika. Ale by gra zakończyła się tym drugim końcem, twój przeciwnik musi być znacznie głupszy od ciebie (albo tak samo debilny jak ty, o ile w ogóle masz skłonności do debilizmu). |
||
Gra jest [[rasizm|rasistowska]] bo nie wiadomo z jakiego powodu zaczynają pionki białe... |
Gra jest [[rasizm|rasistowska]] bo nie wiadomo z jakiego powodu zaczynają pionki białe... |
Wersja z 21:18, 10 gru 2014
Szablon:T gra planszowa osadzona w scenerii biało–czarnej... czegoś w rodzaju pustyni. Głównym zadaniem graczy (jest ich tylko dwóch) polega na dowodzeniu dwiema armiami płaskich pionków. Każdy może awansować na superpionka o skomplikowanej nazwie damka.
Charakterystyka pionków
Zwykłe pionki to ogłupiałe gostki, poruszające się wolno, a co najgorsze – krzywo. Ich uzbrojenie jest owiane tajemnicą – zabijają się, przeskakując przeciwnika, a czasem więcej. Z kolei damki to również niezłe lachony, tylko że poruszają się szybciej. Oba rodzaje pionków charakteryzuje też swoistą fobia graniczna – nigdy nie tkną przeciwnika przy granicy planszy.
Zasady gry
Główna zasada to przede wszystkim przesuwanie swojej debilnej bandy po planszy w kierunku wroga i jak najszybsze osiągnięcie celu gry...
Cel gry
Cel gry polega na zapitoleniu całej ferajny przeciwnikowi, ewentualnie przyblokowaniu pionów z grupy przeciwnika. Ale by gra zakończyła się tym drugim końcem, twój przeciwnik musi być znacznie głupszy od ciebie (albo tak samo debilny jak ty, o ile w ogóle masz skłonności do debilizmu).
Gra jest rasistowska bo nie wiadomo z jakiego powodu zaczynają pionki białe...
Jak się gra
Po tym jak ktoś białe już zaczną, swój ruch będą mogły wykonać czarne. Ruch polega na przesunięciu swojego kapselka tak, aby pobić jak najwięcej kapselków przeciwnika, ale stracić jak najmniej swoich kapselków. Jest jednak jeden myk, mianowicie jak jakiś koleś z twojej bandy dobiegnie do końca mapki, to staje się super kapslem i może latać ile se chce. Mimo to taki super kapsel nie jeździ pionowo, tylko tak jak reszta czyli po skosie.
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny gier. Jeśli umiesz grać nie tylko na nerwach – rozbuduj go.