Cezary Grabarczyk: Różnice pomiędzy wersjami
M (podmiana grafiki na wolną, {{t}} → formatowanie) Znacznik: edytor źródłowy |
Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 3: | Linia 3: | ||
[[Plik:PL Dzień Kolejarza 2009 09.JPG|200px|thumb|right|Cezary Grabarczyk po kolejnym odrzuceniu wniosku o jego dymisję]] |
[[Plik:PL Dzień Kolejarza 2009 09.JPG|200px|thumb|right|Cezary Grabarczyk po kolejnym odrzuceniu wniosku o jego dymisję]] |
||
{{Cytat|Głosami posłów PO i PSL Sejm odrzucił wniosek o odwołanie ministra '''Cezarego Grabarczyka'''.|Jedno z częściej powtarzanych zdań w Sejmie i mediach}} |
{{Cytat|Głosami posłów PO i PSL Sejm odrzucił wniosek o odwołanie ministra '''Cezarego Grabarczyka'''.|Jedno z częściej powtarzanych zdań w Sejmie i mediach}} |
||
'''Cezary Grabarczyk''' (ur. [[26 kwietnia]] [[1960]] w [[Łódź|Łodzi]]) – polski [[poseł]] i były minister infrastruktury, osoba odpowiedzialna za przecinanie wstęg na nowo otwartych drogach (a raczej ścieżkach) w [[Rząd Donalda Tuska|Rządzie Donalda Tuska]]. [[miłośnicy kolei|Miłośnik kolejnictwa]], zwłaszcza [[pociąg]]ów historycznych, które za jego |
'''Cezary Grabarczyk''' (ur. [[26 kwietnia]] [[1960]] w [[Łódź|Łodzi]]) – polski [[poseł]] i były minister infrastruktury, osoba odpowiedzialna za przecinanie wstęg na nowo otwartych drogach (a raczej ścieżkach) w [[Rząd Donalda Tuska|Rządzie Donalda Tuska]]. [[miłośnicy kolei|Miłośnik kolejnictwa]], zwłaszcza [[pociąg]]ów historycznych, które za jego zasługą do tej pory można spotykać na polskich torach. Przez cztery lata nieprzerwanie zasiadał na stanowisku, mimo że niektórzy źli ludzie próbowali wielokrotnie usunąć go z urzędu. |
||
Cezary Grabarczyk posiada zwyczaj kwestionowania potrzeby istnienia [[drzwi]] w wagonach, gdyż uważa, że do pociągów najlepiej wsiada się przez okna. |
Cezary Grabarczyk posiada zwyczaj kwestionowania potrzeby istnienia [[drzwi]] w wagonach, gdyż uważa, że do pociągów najlepiej wsiada się przez okna. |
||
Linia 17: | Linia 17: | ||
* Wyprowadził pojęcie „prac w polu” ze [[wieś|wsi]] do [[miasto|miasta]]. Każdy zapytany o postęp prac w inwestycjach miejskich odpowie, że są polu. |
* Wyprowadził pojęcie „prac w polu” ze [[wieś|wsi]] do [[miasto|miasta]]. Każdy zapytany o postęp prac w inwestycjach miejskich odpowie, że są polu. |
||
* Donald Tusk często denerwował się na postępowania Cezarego Grabarczyka, gdyż obwiniał go za spadki notowań [[Platforma Obywatelska|PO]], jednak zawsze robił wszystko, żeby obronić go przed dymisją. Wszyscy się zastanawiają, dlaczego. |
* Donald Tusk często denerwował się na postępowania Cezarego Grabarczyka, gdyż obwiniał go za spadki notowań [[Platforma Obywatelska|PO]], jednak zawsze robił wszystko, żeby obronić go przed dymisją. Wszyscy się zastanawiają, dlaczego. |
||
* Cezary Grabarczyk uchodzi za jednego z najprzystojniejszych polskich posłów. |
|||
{{PO}} |
{{PO}} |
Wersja z 14:42, 31 sie 2015
Ten artykuł już od dłuższego czasu jest nieaktualny. Jeśli możesz, zajmij się nim i dodaj najnowsze informacje. |
Ten artykuł dotyczy polskiego polityka. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu. |
Głosami posłów PO i PSL Sejm odrzucił wniosek o odwołanie ministra Cezarego Grabarczyka.
- Jedno z częściej powtarzanych zdań w Sejmie i mediach
Cezary Grabarczyk (ur. 26 kwietnia 1960 w Łodzi) – polski poseł i były minister infrastruktury, osoba odpowiedzialna za przecinanie wstęg na nowo otwartych drogach (a raczej ścieżkach) w Rządzie Donalda Tuska. Miłośnik kolejnictwa, zwłaszcza pociągów historycznych, które za jego zasługą do tej pory można spotykać na polskich torach. Przez cztery lata nieprzerwanie zasiadał na stanowisku, mimo że niektórzy źli ludzie próbowali wielokrotnie usunąć go z urzędu.
Cezary Grabarczyk posiada zwyczaj kwestionowania potrzeby istnienia drzwi w wagonach, gdyż uważa, że do pociągów najlepiej wsiada się przez okna.
Zasługi
Cezary Grabarczyk jest człowiekiem zasłużonym dla wielu dziedzin życia. Od początku swej kadencji dbał o ochronę przyrody w Polsce – konsekwentnie utrudniał budowę dróg, która wiązała się z niszczeniem środowiska naturalnego. Dbał on również o kondycje pasażerów PKP, którym zapewnił znakomitą gimnastykę polegającą na wsiadaniu do pociągów przez okna. Zapewnił im również uroczystość Dnia Pieszego Pasażera. Od tego momentu uznaje się oficjalnie, że PKP jest najlepszym polskim operatorem, gdyż gwarantuje największą liczbę darmowych minut. Przyczynił się do powstania dużej ilości wesołych miasteczek, zwłaszcza w centrach dużych miast i na dworcach kolejowych. Poprawił też punktualność kursowania pociągów, które przyjeżdżały zawsze o wyznaczonej godzinie. Dnia następnego.
Fakty
- Był najbardziej odpornym na wnioski o dymisję ministrem.
- Donald Tusk, chcąc obronić go przed dymisją, musiał oddawać PSL-owi kolejne ministerstwa.
- Ulubioną pogodą Cezarego Grabarczyka są opady śniegu, ponieważ winę za wszystkie katastrofy komunikacyjne można przypisać właśnie im.
- Przez pięć lat szukał zaginionej drogi. Nie znalazł jej, ale wciąż ma nadzieję na odnalezienie, toteż konsekwentnie jej nie buduje.
- Wyprowadził pojęcie „prac w polu” ze wsi do miasta. Każdy zapytany o postęp prac w inwestycjach miejskich odpowie, że są polu.
- Donald Tusk często denerwował się na postępowania Cezarego Grabarczyka, gdyż obwiniał go za spadki notowań PO, jednak zawsze robił wszystko, żeby obronić go przed dymisją. Wszyscy się zastanawiają, dlaczego.