Niemieckie autostrady: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(popraweczki)
Znacznik: edytor źródłowy
M
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 9: Linia 9:


[[Kategoria:Niemcy]]
[[Kategoria:Niemcy]]
[[Kategoria:Budownictwo]]
[[Kategoria:Architektura i Budownictwo]]

Wersja z 20:58, 25 paź 2015

O, właśnie tak

Niemieckie autostrady – sieć dróg przecinających wzdłuż i wszerz ojczyznę naszych sąsiadów z zachodu, będących najbardziej zakorkowanymi na świecie. Służą przerzutowi sprzętu wojskowego towarów ze wschodu na zachód i z zachodu na wschód oraz uprawianiu piractwa drogowego przez Polaków. Słyną z braku wszelkich ograniczeń, nie tylko prędkości.

Historia

Tak zwane autobany zaczęły powstawać w połowie lat 30, a ich ojcem chrzestnym został nie kto inny jak sam Adolf Hitler. Mimo porażki w drugiej wojnie światowej, zniszczenia kraju wskutek tejże, stanowczym potępieniu nazizmu i śmierci wodza, tradycja budowy autostrad w Niemczech przetrwała po dzień dzisiejszy, zasadniczo nie zmieniając się przez 80 lat. Jedyne co się zmieniło, to cel budowy autostrad, który przestał być militarny - temu obecnie służy budowa autostrad w Polsce, GrossDeutschland Unia Europejska konsekwentnie udziela Polsce dotacji na budowę autostrad o przebiegu równoleżnikowym, ale Niemcy są tu jedynie płatnikiem, od 70 lat wyznając skrajny pacyfizm.

Cennik

Przez wiele lat niemieckie autostrady słynęły z solidności i bezpłatności, za co były bardzo cenione zwłaszcza przez Polaków. Niemcy postanowili jednak, aby Polacy dorzucili się do remontu w tym celu wprowadzając myto. Polacy zareagowali natychmiast, używając słów Hitler, pierwszy września i tak dalej.