Battlefield 1942: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
M (bot wprowadza drobne poprawki)
Znacznik: przez API
Linia 1: Linia 1:
{{Bezgrafik}}
{{Bezgrafik}}
{{t|Battlefield 1942}}pierwsza [[gra]] z zacnej serii Battlefield. Teoretycznie dzieje się w latach [[1940]]–[[1945]], ale te wszystkie daty to jeden ch{{Cenzura3}}, co nie? Od Anno Domini 2013 można sobie BF1942 ściągnąć za darmo.
'''Battlefield 1942''' – pierwsza [[gra]] z zacnej serii Battlefield. Teoretycznie dzieje się w latach [[1940]]–[[1945]], ale te wszystkie daty to jeden ch{{Cenzura3}}, co nie? Od Anno Domini 2013 można sobie BF1942 ściągnąć za darmo.


== Rozgrywka ==
== Rozgrywka ==
Linia 10: Linia 10:
=== Scout ===
=== Scout ===
Inne nazwy to zwiadowca oraz snajper. Posługiwanie się snajperką w tej grze jest nieco trudniejsze niż w innych strzelankach, dlatego scout cieszy się stosunkowo małą popularnością. Wyposażenie scouta to:
Inne nazwy to zwiadowca oraz snajper. Posługiwanie się snajperką w tej grze jest nieco trudniejsze niż w innych strzelankach, dlatego scout cieszy się stosunkowo małą popularnością. Wyposażenie scouta to:
* {{t|Karabin snajperski}}No4 dla aliantów i k98 dla nie-aliantów. jedna z nielicznych broni, która zabija jednym headshotem. Przeładowanie po każdym strzale trwa zasrane trzy sekundy, nawet więcej niż wymiana magazynka.
* '''Karabin snajperski''' – No4 dla aliantów i k98 dla nie-aliantów. jedna z nielicznych broni, która zabija jednym headshotem. Przeładowanie po każdym strzale trwa zasrane trzy sekundy, nawet więcej niż wymiana magazynka.
* {{t|[[Lornetka]]}}teoretycznie ma służyć do pomagania artylerzystom, jednak żaden scout jej nie używa.
* '''[[Lornetka]]''' – teoretycznie ma służyć do pomagania artylerzystom, jednak żaden scout jej nie używa.
* {{t|Granaty}}wrzucenie kilku pod czołg powoduje jego zniszczenie, co wcale nie wymaga niesamowitego skilla.
* '''Granaty''' – wrzucenie kilku pod czołg powoduje jego zniszczenie, co wcale nie wymaga niesamowitego skilla.


=== Assault ===
=== Assault ===
Według oficjalnej instrukcji najważniejsza klasa dla przebiegu bitwy. A g{{Cenzura3}}o prawda. Wybranie tej klasy równa się śmierci z ręki medyka. Wyposażenie:
Według oficjalnej instrukcji najważniejsza klasa dla przebiegu bitwy. A g{{Cenzura3}}o prawda. Wybranie tej klasy równa się śmierci z ręki medyka. Wyposażenie:
* {{t|RKM}}BAR dla Brytoli i Jankesów, Johnson dla Kanadyjczyków<ref>Serio, w BF1942 jest taka armia</ref>, DP dla Ruskich, Stg44 dla Szwabów i Typ99 dla Żółtków. Mimo przeróżnych kształtów i odgłosów łączy je jedno – cholerny odrzut i strasznie mały damage.
* '''RKM''' – BAR dla Brytoli i Jankesów, Johnson dla Kanadyjczyków<ref>Serio, w BF1942 jest taka armia</ref>, DP dla Ruskich, Stg44 dla Szwabów i Typ99 dla Żółtków. Mimo przeróżnych kształtów i odgłosów łączy je jedno – cholerny odrzut i strasznie mały damage.
* '''Tona amunicji''', zupełnie niepotrzebnie.
* '''Tona amunicji''', zupełnie niepotrzebnie.
* {{t|Granaty}}assaulci zazwyczaj nie zdążą wyjąć granatu zanim nie zginą.
* '''Granaty''' – assaulci zazwyczaj nie zdążą wyjąć granatu zanim nie zginą.
Warto zaznaczyć, że najlepsi gracze wybierają assaulta jako formę wyzwania postawionego samemu sobie.
Warto zaznaczyć, że najlepsi gracze wybierają assaulta jako formę wyzwania postawionego samemu sobie.


=== Anti-Tank ===
=== Anti-Tank ===
Skuteczna klasa do robienia demolki w bazie wroga. Uzbrojenie to:
Skuteczna klasa do robienia demolki w bazie wroga. Uzbrojenie to:
* {{t|Granatnik}}alianci dostają bazookę, a osiaki panzerschrecka. Trafienie w rufę lekkiego czołgu gwarantuje zniszczenie jedną rakietą.
* '''Granatnik''' – alianci dostają bazookę, a osiaki panzerschrecka. Trafienie w rufę lekkiego czołgu gwarantuje zniszczenie jedną rakietą.
* {{t|Granaty}}bardzo rzadko używane przez tą klasę.
* '''Granaty''' – bardzo rzadko używane przez tą klasę.


=== Medic ===
=== Medic ===
Najczęściej wybierana klasa, gwarantująca długie kill streaki. Bardzo uniwersalna, nawet trochę za bardzo. Sprzęt medyka to:
Najczęściej wybierana klasa, gwarantująca długie kill streaki. Bardzo uniwersalna, nawet trochę za bardzo. Sprzęt medyka to:
* {{t|Pistolet maszynowy}}Thompson dla aliantów zachodnich, Mp40 dla Niemców oraz Mp18 dla Wódkochlejów i Japończyków. Dobra szybkostrzelność, zadowalająca celność, niski odrzut, duży magazynek.
* '''Pistolet maszynowy''' – Thompson dla aliantów zachodnich, Mp40 dla Niemców oraz Mp18 dla Wódkochlejów i Japończyków. Dobra szybkostrzelność, zadowalająca celność, niski odrzut, duży magazynek.
* {{t|Apteczka}}można nią healować samego siebie, co jest bardzo pomocne w urządzaniu rampagów.
* '''Apteczka''' – można nią healować samego siebie, co jest bardzo pomocne w urządzaniu rampagów.
* {{t|Granaty}}ta klasa używa granatów do epickich spawnkilli, a nie do niszczenia czołgów.
* '''Granaty''' – ta klasa używa granatów do epickich spawnkilli, a nie do niszczenia czołgów.


=== Engineer ===
=== Engineer ===
Skuteczna klasa w powstrzymywaniu czołgów i robieniu pułapek. Mało ludzi ją wybiera ze względu na ''słaby'' karabin, jednak jego słabość zależy od skilla – w rękach dobrego gracza staje się zabójczą bronią. Inżynier ma najbardziej wykokszone uzbrojenie, czyli:
Skuteczna klasa w powstrzymywaniu czołgów i robieniu pułapek. Mało ludzi ją wybiera ze względu na ''słaby'' karabin, jednak jego słabość zależy od skilla – w rękach dobrego gracza staje się zabójczą bronią. Inżynier ma najbardziej wykokszone uzbrojenie, czyli:
* {{t|Karabin powtarzalny}}nazwijmy go snajperką bez celownika. Postrzelenie przeciwnika z karabinu i dobicie pistoletem gwarantuje szybkie wbijanie fragów, dopóki nie musimy walczyć z kilkoma naraz. Niektórzy kamperzy wolą takie karabiny od snajperek, ponieważ zadają takie same obrażenia, a mają dwa razy więcej amunicji. Niemcy używają k98, a Alianci No4.
* '''Karabin powtarzalny''' – nazwijmy go snajperką bez celownika. Postrzelenie przeciwnika z karabinu i dobicie pistoletem gwarantuje szybkie wbijanie fragów, dopóki nie musimy walczyć z kilkoma naraz. Niektórzy kamperzy wolą takie karabiny od snajperek, ponieważ zadają takie same obrażenia, a mają dwa razy więcej amunicji. Niemcy używają k98, a Alianci No4.
* {{t|Karabin samopowtarzalny}}Japończycy i Amerykanie używają go w walkach na Pacyfiku zamiast karabinów powtarzalnych. Japończycy mają Typ5, a Jankesi Garanda. Nieco skuteczniejszy od karabinu powtarzalnego, bo strzela pięć razy szybciej.
* '''Karabin samopowtarzalny''' – Japończycy i Amerykanie używają go w walkach na Pacyfiku zamiast karabinów powtarzalnych. Japończycy mają Typ5, a Jankesi Garanda. Nieco skuteczniejszy od karabinu powtarzalnego, bo strzela pięć razy szybciej.
* {{{t|TNT}}każdy szanujący się fan [[Minecraft|Minecrafta]] '''NIE''' wie, jak go używać. Dynamit rzuca się pod gąsienice czołgu i odpala na odległość za pomocą ''pompki''. Inżynier po podłożeniu ładunku musi się nieźle oddalić, by samemu nie dostać (I tak zginie szybciej od granatów kolegów).
* {'''TNT''' – każdy szanujący się fan [[Minecraft|Minecrafta]] '''NIE''' wie, jak go używać. Dynamit rzuca się pod gąsienice czołgu i odpala na odległość za pomocą ''pompki''. Inżynier po podłożeniu ładunku musi się nieźle oddalić, by samemu nie dostać (I tak zginie szybciej od granatów kolegów).
* {{t|Mina}}zielony krążek z guziczkiem na środku, niszczący '''każdy''' pojazd. Niestety nie niszczy piechoty.
* '''Mina''' – zielony krążek z guziczkiem na środku, niszczący '''każdy''' pojazd. Niestety nie niszczy piechoty.
* {{t|Klucz francuski}}zwykły żelazny klucz, a czyni cuda. Może naprawiać pojazdy.
* '''Klucz francuski''' – zwykły żelazny klucz, a czyni cuda. Może naprawiać pojazdy.


== Pojazdy ==
== Pojazdy ==
Linia 63: Linia 63:


=== Statki ===
=== Statki ===
* {{t|Lotniskowce}}mają je tylko Amerykanie i Japończycy. Ogromne statki z samolotami na pokładzie.
* '''Lotniskowce''' – mają je tylko Amerykanie i Japończycy. Ogromne statki z samolotami na pokładzie.
* {{t|Pancerniki}}czyli kupa dział nagromadzona na maleńkiej łupince. Jak wszystkie okręty w grze, występują tyko na Pacyfiku.
* '''Pancerniki''' – czyli kupa dział nagromadzona na maleńkiej łupince. Jak wszystkie okręty w grze, występują tyko na Pacyfiku.
* {{t|Łodzie podwodne}}ulubiony pojazd noobów, którzy i tak nie potrafią nimi walczyć.
* '''Łodzie podwodne''' – ulubiony pojazd noobów, którzy i tak nie potrafią nimi walczyć.
* {{t|Barki}}służą do wysadzania żołnierzy na ląd.
* '''Barki''' – służą do wysadzania żołnierzy na ląd.
* {{t|Łodzie patrolowe}}spore łodzie z zamontowanymi CKM-ami.
* '''Łodzie patrolowe''' – spore łodzie z zamontowanymi CKM-ami.


==Multiplayer==
== Multiplayer ==
Gra posiada bardzo rozbudowany multiplayer (i nic poza tym, chyba że lubisz przechodzić kampanię z przeciwnikami o inteligencji przeciętnego [[ślimaka]]).
Gra posiada bardzo rozbudowany multiplayer (i nic poza tym, chyba że lubisz przechodzić kampanię z przeciwnikami o inteligencji przeciętnego [[ślimaka]]).


==Typy graczy==
== Typy graczy ==


===Troll===
=== Troll ===
Jedna z najpowszechniejszych grup. Swój sukces mierzą w ilościach banów. Sposoby ich działania są różne, od zwykłego strzelania do swojej drużyny, przez spychanie czających się snajperów w przepaść, zakładanie ładunków wybuchowych na skrzydłach przyjaznych samolotów aż po zapraszanie kolegów z drużyny do samochodu i wrzucanie ich do rzeki. Gatunek pozbawiony ochrony, sezon łowiecki trwa cały rok. Statystyki -3:15 (później dostaje kicka lub [[ban|bana]])
Jedna z najpowszechniejszych grup. Swój sukces mierzą w ilościach banów. Sposoby ich działania są różne, od zwykłego strzelania do swojej drużyny, przez spychanie czających się snajperów w przepaść, zakładanie ładunków wybuchowych na skrzydłach przyjaznych samolotów aż po zapraszanie kolegów z drużyny do samochodu i wrzucanie ich do rzeki. Gatunek pozbawiony ochrony, sezon łowiecki trwa cały rok. Statystyki -3:15 (później dostaje kicka lub [[ban|bana]])


===Pro===
=== Pro ===
Zazwyczaj no-life który gra 28 godzin na dobę. Charakteryzuje się wynikiem na poziomie 50:0
Zazwyczaj no-life który gra 28 godzin na dobę. Charakteryzuje się wynikiem na poziomie 50:0


===Noob===
=== Noob ===
Jego statystyki to około 1:10, jeżeli udało mu się w ogóle przejechać tego jednego przeciwnika (noob nie radzi sobie z innymi rodzajami zabijania).
Jego statystyki to około 1:10, jeżeli udało mu się w ogóle przejechać tego jednego przeciwnika (noob nie radzi sobie z innymi rodzajami zabijania).


===Normalny człowiek===
=== Normalny człowiek ===
Człowiek jaki jest każdy widzi. Wynik zazwyczaj mniej więcej 5:2.
Człowiek jaki jest każdy widzi. Wynik zazwyczaj mniej więcej 5:2.



Wersja z 00:04, 4 paź 2016

Battlefield 1942 – pierwsza gra z zacnej serii Battlefield. Teoretycznie dzieje się w latach 19401945, ale te wszystkie daty to jeden chCenzura2.svg, co nie? Od Anno Domini 2013 można sobie BF1942 ściągnąć za darmo.

Rozgrywka

Panowie z Easy Games udostępnili nam grę zarówno w sieci, jak i w pseudosieci (walka z botami)[1]. Wybieramy sobie stronę konfliktu (źli naziole – dobrzy alianci), klasę i punkt respawnu. Do wyboru mamy jakieś 15 map i sześć armii. Cała zabawa polega na przejęciu jak największej ilości masztów flagowych, nabijaniu fragów i wkCenzura2.svgu noobów-czołgistów granatami. Słodko.

Klasy

Mamy tu pięć soczystych klas. Każda z klas ma nóż, pistolet (colt dla alintów i p38 dla osiaków) i spadochron.

Scout

Inne nazwy to zwiadowca oraz snajper. Posługiwanie się snajperką w tej grze jest nieco trudniejsze niż w innych strzelankach, dlatego scout cieszy się stosunkowo małą popularnością. Wyposażenie scouta to:

  • Karabin snajperski – No4 dla aliantów i k98 dla nie-aliantów. jedna z nielicznych broni, która zabija jednym headshotem. Przeładowanie po każdym strzale trwa zasrane trzy sekundy, nawet więcej niż wymiana magazynka.
  • Lornetka – teoretycznie ma służyć do pomagania artylerzystom, jednak żaden scout jej nie używa.
  • Granaty – wrzucenie kilku pod czołg powoduje jego zniszczenie, co wcale nie wymaga niesamowitego skilla.

Assault

Według oficjalnej instrukcji najważniejsza klasa dla przebiegu bitwy. A gCenzura2.svgo prawda. Wybranie tej klasy równa się śmierci z ręki medyka. Wyposażenie:

  • RKM – BAR dla Brytoli i Jankesów, Johnson dla Kanadyjczyków[2], DP dla Ruskich, Stg44 dla Szwabów i Typ99 dla Żółtków. Mimo przeróżnych kształtów i odgłosów łączy je jedno – cholerny odrzut i strasznie mały damage.
  • Tona amunicji, zupełnie niepotrzebnie.
  • Granaty – assaulci zazwyczaj nie zdążą wyjąć granatu zanim nie zginą.

Warto zaznaczyć, że najlepsi gracze wybierają assaulta jako formę wyzwania postawionego samemu sobie.

Anti-Tank

Skuteczna klasa do robienia demolki w bazie wroga. Uzbrojenie to:

  • Granatnik – alianci dostają bazookę, a osiaki panzerschrecka. Trafienie w rufę lekkiego czołgu gwarantuje zniszczenie jedną rakietą.
  • Granaty – bardzo rzadko używane przez tą klasę.

Medic

Najczęściej wybierana klasa, gwarantująca długie kill streaki. Bardzo uniwersalna, nawet trochę za bardzo. Sprzęt medyka to:

  • Pistolet maszynowy – Thompson dla aliantów zachodnich, Mp40 dla Niemców oraz Mp18 dla Wódkochlejów i Japończyków. Dobra szybkostrzelność, zadowalająca celność, niski odrzut, duży magazynek.
  • Apteczka – można nią healować samego siebie, co jest bardzo pomocne w urządzaniu rampagów.
  • Granaty – ta klasa używa granatów do epickich spawnkilli, a nie do niszczenia czołgów.

Engineer

Skuteczna klasa w powstrzymywaniu czołgów i robieniu pułapek. Mało ludzi ją wybiera ze względu na słaby karabin, jednak jego słabość zależy od skilla – w rękach dobrego gracza staje się zabójczą bronią. Inżynier ma najbardziej wykokszone uzbrojenie, czyli:

  • Karabin powtarzalny – nazwijmy go snajperką bez celownika. Postrzelenie przeciwnika z karabinu i dobicie pistoletem gwarantuje szybkie wbijanie fragów, dopóki nie musimy walczyć z kilkoma naraz. Niektórzy kamperzy wolą takie karabiny od snajperek, ponieważ zadają takie same obrażenia, a mają dwa razy więcej amunicji. Niemcy używają k98, a Alianci No4.
  • Karabin samopowtarzalny – Japończycy i Amerykanie używają go w walkach na Pacyfiku zamiast karabinów powtarzalnych. Japończycy mają Typ5, a Jankesi Garanda. Nieco skuteczniejszy od karabinu powtarzalnego, bo strzela pięć razy szybciej.
  • {TNT – każdy szanujący się fan Minecrafta NIE wie, jak go używać. Dynamit rzuca się pod gąsienice czołgu i odpala na odległość za pomocą pompki. Inżynier po podłożeniu ładunku musi się nieźle oddalić, by samemu nie dostać (I tak zginie szybciej od granatów kolegów).
  • Mina – zielony krążek z guziczkiem na środku, niszczący każdy pojazd. Niestety nie niszczy piechoty.
  • Klucz francuski – zwykły żelazny klucz, a czyni cuda. Może naprawiać pojazdy.

Pojazdy

Jeepy

Jeepy mieszczą w sobie po dwie osoby, z których żadna nie może strzelać. Dzięki dużej prędkości można unikać ognia nieprzyjaciela. Normalni alianci mają zwykłego jeepa, Kanadyjczycy niejakiego Lynxa, Szkopy kibelwagena, a Japońce Typ95. Oprócz tego na niektórych mapach Niemcy mają do dyspozycji opancerzony motocykl na gąsienicach.

Czołgi lekkie

Z technicznego punkty widzenia są to czołgi średnie, ale każdy je nazywa lekkimi. Mają dwa miejsca – jedno zajmuje kierowca i operator wieżyczki, a z w drugim zamontowany jest niezależny karabin maszynowy. Można je rozwalić jedną rakietą w dupę lub dwoma trafieniami z czołgu ciężkiego. Alianci zachodni mają Shermany, sowieci T-34/85, naziole PanzerIV, a Ziółci maszynę o tajemniczej nazwie Chi-Ha.

Czołgi ciężkie

Są wolne, ale zadają heavy damage i mają heavy armor. Mieszczą tylko jednego gracza. Alianci zachodni mają M10, Ruscy T-34/76, a Szwaby Tygrysa

Transportery opancerzone

Szybkie pancerne ciężarówki gąsienicowe uzbrojone w ckm. Mieszczą aż sześć graczy, czyli kierowcę, strzelca i czterech w środku. Tym ostatnim na bieżąco regeneruje się życie i amunicja. Niemcy mają Hanomaga[3], alianci ciężarówkę M3, a Japończycy Ho-Ha.

Działa samobieżne

Zadają najheviejszy damage i mają najszerszy splash damage, ale za to giną od jednego postrzału z pistoletu na kapiszony. Mają największy zasięg, jednak wykorzystanie go w pełni wymaga pomocy scouta, na którą rzecz jasna nie możemy liczyć. Alianci mają Priesty, Kanadyjczycy Sextony, sowieci Katiusze, a osiaki Vespy.

Myśliwce

Dobra zwrotność, prędkość, damage, większość noobów nie potrafi nimi latać. Alianci mają Spitfire i Mustangi, sowieci Jak9, Niemcy Messerschmitty 109. Na Pacyfiku Amerykanie latają na Corsairach a Japońce na Zerach.

Lekkie bombowce

Są stabilniejsze od myśliwców i mają miejsce na strzelca ogonowego. Ameykanie mają SBD, Ruscy Ił2, Szkopy Sztukasy, a Japończycy Vale.

Statki

  • Lotniskowce – mają je tylko Amerykanie i Japończycy. Ogromne statki z samolotami na pokładzie.
  • Pancerniki – czyli kupa dział nagromadzona na maleńkiej łupince. Jak wszystkie okręty w grze, występują tyko na Pacyfiku.
  • Łodzie podwodne – ulubiony pojazd noobów, którzy i tak nie potrafią nimi walczyć.
  • Barki – służą do wysadzania żołnierzy na ląd.
  • Łodzie patrolowe – spore łodzie z zamontowanymi CKM-ami.

Multiplayer

Gra posiada bardzo rozbudowany multiplayer (i nic poza tym, chyba że lubisz przechodzić kampanię z przeciwnikami o inteligencji przeciętnego ślimaka).

Typy graczy

Troll

Jedna z najpowszechniejszych grup. Swój sukces mierzą w ilościach banów. Sposoby ich działania są różne, od zwykłego strzelania do swojej drużyny, przez spychanie czających się snajperów w przepaść, zakładanie ładunków wybuchowych na skrzydłach przyjaznych samolotów aż po zapraszanie kolegów z drużyny do samochodu i wrzucanie ich do rzeki. Gatunek pozbawiony ochrony, sezon łowiecki trwa cały rok. Statystyki -3:15 (później dostaje kicka lub bana)

Pro

Zazwyczaj no-life który gra 28 godzin na dobę. Charakteryzuje się wynikiem na poziomie 50:0

Noob

Jego statystyki to około 1:10, jeżeli udało mu się w ogóle przejechać tego jednego przeciwnika (noob nie radzi sobie z innymi rodzajami zabijania).

Normalny człowiek

Człowiek jaki jest każdy widzi. Wynik zazwyczaj mniej więcej 5:2.

Występują także inne mniejsze gatunki.

Przypisy

  1. W 2003 roku nie każdy miał 2 Mb połączenia, a nową grę trzeba jakoś wcisnąć każdemu!
  2. Serio, w BF1942 jest taka armia
  3. Piękna germańska nazwa…