Użytkownik:Suchareq/Tajne: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowa strona)
Znacznik: edytor źródłowy
 
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 1: Linia 1:
<center><font size=8>To inkubator zamknięty. WARA!!!</font></center>
<center><font size=8>To inkubator zamknięty. WARA!!!</font></center>
{{t|Sid Meier's Pirates!}}[[USA|hamerykancka]] gra akcji<ref>Chociaż polski dystrybutor zapewnia na opakowaniu, iż jest to: „Wspaniała gra akcji z elementami skradanki, zręcznościówki, gry tanecznej, kulinarnej, visual novel, dramatu, kulinarnego horroru, wspaniałą symulacją wszystkiego i niczego. Zapewniamy rozrywkę, śmiech, płacz, płacz ze śmiechu, ch*je, wuje, dzikie węże, spalinowe karabiny.”</ref> osadzona w realiach Karaibów końca XVI wieku. Została wydana po dwakroć, w 1987 (na [[PC]], [[Commodore 64]], [[Apple]] II) oraz w wersji burżuazyjnie trójwymiarowej w [[2004]] roku.
{{t|Sid Meier's Pirates!}}[[USA|hamerykancka]] gra akcji<ref>Chociaż polski dystrybutor zapewnia na opakowaniu, iż jest to: „Wspaniała gra akcji z elementami skradanki, zręcznościówki, gry tanecznej, kulinarnej, visual novel, dramatu, kulinarnego horroru, wspaniałą symulacją wszystkiego i niczego. Zapewniamy rozrywkę, śmiech, płacz, płacz ze śmiechu, ch*je, wuje, dzikie węże, spalinowe karabiny.”</ref> osadzona w realiach Karaibów końca XVI wieku. Została wydana po dwakroć, w 1987 (na [[PC]], [[Commodore 64]], [[Apple]] II) oraz w wersji burżuazyjnie trójwymiarowej w [[2004]] roku. Urodziło to cudo studio Firaxis (Ci od [[Civilization]]) przy pomocy Atari. Obie wersje zdobyły trzy rzesze fanów.

==Wersje==
Dwie i pół. Święte graale miłośników [[RPG]].
*Sid Meier's Pirates!(1987) – Oparta na silniku, co to go Miras z [[Robur]]a wyciągnął. Piksele postaci można było policzyć na palcach (równo 30). Oferowała bitwy morskie i pojedynki na czteropikselowe szpady. Jest to jedna z pierwszych gier, które zawierały cutscenki, nie dało się ich jednak oglądać, bo można było dostać oczopląsu. W [[PRL|Peerelu]] dostępna tylko na Stadionie Dziesięciolecia. Napisana od deski do deski przez Sida Meyera. Na wspomnienie zasługuje możliwość handlu tytoniem lub innym zielskiem.
**Pirates! Gold! (1993) – Gdy powyższa stała się czymś w rodzaju „oldtimera” [[Atari]] postanowiło się przypie{{cenzura2}}ć do Meyera, żeby zrobił remake<ref>Bo piniążki muszą się zgadzać</ref>. Ale że jego ekipie się najwidoczniej trochę popiło, to powstał prawdziwy potwór. Grafika była niefortunnym mixem prawie3D i 2D. Wydano to na każdą możliwą platformę (nawet Obywatelską). Była tak nieudana, że można ją porównać do [[Ford Pinto|Forda Pinto]] wśród gier. Większość graczy (i nawet Atari) wolało o tym czymś zapomnieć. Skończyło się na tym, że ten wytwór zachłanności nie ma nawet strony na Wikipedii.
*Sid Meier's Pirates!(2004) – Jedenaście lat po [[porażka|umiarkowanym sukcesie]] wersji Gold! Atari postanowiła jeszcze raz spróbować remake'u. Tym razem wyszło dużo lepiej. Gracze tak się na to rzucili, że nikt już nie pamięta o poprzednich. Poza pełnym 3D, dodano możliwość zarywania do Karyn (córek gubernatorów), odkrywania sekretnych bimbrowni i upierdliwa „opcjonalna” historia. Gra została oparta na silniku Gamebryo, o którym wiadomo tylko tyle, że nic o nim nie wiadomo.


{{Przypisy}}
{{Przypisy}}

Wersja z 22:18, 10 lip 2016

To inkubator zamknięty. WARA!!!

Szablon:Thamerykancka gra akcji[1] osadzona w realiach Karaibów końca XVI wieku. Została wydana po dwakroć, w 1987 (na PC, Commodore 64, Apple II) oraz w wersji burżuazyjnie trójwymiarowej w 2004 roku. Urodziło to cudo studio Firaxis (Ci od Civilization) przy pomocy Atari. Obie wersje zdobyły trzy rzesze fanów.

Wersje

Dwie i pół. Święte graale miłośników RPG.

  • Sid Meier's Pirates!(1987) – Oparta na silniku, co to go Miras z Robura wyciągnął. Piksele postaci można było policzyć na palcach (równo 30). Oferowała bitwy morskie i pojedynki na czteropikselowe szpady. Jest to jedna z pierwszych gier, które zawierały cutscenki, nie dało się ich jednak oglądać, bo można było dostać oczopląsu. W Peerelu dostępna tylko na Stadionie Dziesięciolecia. Napisana od deski do deski przez Sida Meyera. Na wspomnienie zasługuje możliwość handlu tytoniem lub innym zielskiem.
    • Pirates! Gold! (1993) – Gdy powyższa stała się czymś w rodzaju „oldtimera” Atari postanowiło się przypieBlad.pngć do Meyera, żeby zrobił remake[2]. Ale że jego ekipie się najwidoczniej trochę popiło, to powstał prawdziwy potwór. Grafika była niefortunnym mixem prawie3D i 2D. Wydano to na każdą możliwą platformę (nawet Obywatelską). Była tak nieudana, że można ją porównać do Forda Pinto wśród gier. Większość graczy (i nawet Atari) wolało o tym czymś zapomnieć. Skończyło się na tym, że ten wytwór zachłanności nie ma nawet strony na Wikipedii.
  • Sid Meier's Pirates!(2004) – Jedenaście lat po umiarkowanym sukcesie wersji Gold! Atari postanowiła jeszcze raz spróbować remake'u. Tym razem wyszło dużo lepiej. Gracze tak się na to rzucili, że nikt już nie pamięta o poprzednich. Poza pełnym 3D, dodano możliwość zarywania do Karyn (córek gubernatorów), odkrywania sekretnych bimbrowni i upierdliwa „opcjonalna” historia. Gra została oparta na silniku Gamebryo, o którym wiadomo tylko tyle, że nic o nim nie wiadomo.

Przypisy

  1. Chociaż polski dystrybutor zapewnia na opakowaniu, iż jest to: „Wspaniała gra akcji z elementami skradanki, zręcznościówki, gry tanecznej, kulinarnej, visual novel, dramatu, kulinarnego horroru, wspaniałą symulacją wszystkiego i niczego. Zapewniamy rozrywkę, śmiech, płacz, płacz ze śmiechu, ch*je, wuje, dzikie węże, spalinowe karabiny.”
  2. Bo piniążki muszą się zgadzać