Volvo B10B: Różnice pomiędzy wersjami
(Allahu Thumburihhtu!) Znacznik: przez API |
M (bot wprowadza drobne poprawki) Znacznik: przez API |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Volvo B10B''' – Szwedzki [[autobus]], ale produkowany w polskiej fabryce we [[Wrocław|Wrocławiu]] lub zaraz pod nim, przez co z legendarnej szwedzkiej jakości zostało niewiele. |
|||
== Odmiany == |
== Odmiany == |
||
[[Plik:Volvo_B10BLE_2x6.jpg|250px|thumb|Volvo B10BLE 2x6]] |
[[Plik:Volvo_B10BLE_2x6.jpg|250px|thumb|Volvo B10BLE 2x6]] |
||
'''B10BLE''' – tzw. „akwarium”, 12 metrów, nisko wejściowy (coś dla babć, ale tylko przy środkowych drzwiach), ponoć może przyklękać tak nisko, że wózki dziecięce i inwalidzkie spadają z krawężnika, zanim tam wjadą. |
|||
[[Plik:Volvo_B10Ble_Elblag.jpg|250px|thumb|Volvo B10BLE w Elblągu]] |
[[Plik:Volvo_B10Ble_Elblag.jpg|250px|thumb|Volvo B10BLE w Elblągu]] |
||
'''B10BLE 2x6''' – deskorolka długości 15 metrów, w [[Jelenia Góra|Jeleniej Górze]] wykurzyły resztki [[Ikarus 280|Ikarusów 280]]. Patent rewelacyjny, tym bardziej że w tym zlepku okolicznych wiosek ulice są tak szerokie, że przód i tył tego wynalazku szoruje po chodniku, a boki ocierają się o przesmyki pod wiaduktami. Pomimo ostrzeżenia o zachodzeniu co chwila przetrąca kilka [[samochód|samochodów]] i kilkunastu pieszych. We Wrocławiu zaś pomimo braku parcianej szmaty zaliczane są do autobusów przegubowych. |
|||
== Cechy charakterystyczne == |
== Cechy charakterystyczne == |
Wersja z 23:05, 15 lut 2017
Volvo B10B – Szwedzki autobus, ale produkowany w polskiej fabryce we Wrocławiu lub zaraz pod nim, przez co z legendarnej szwedzkiej jakości zostało niewiele.
Odmiany
B10BLE – tzw. „akwarium”, 12 metrów, nisko wejściowy (coś dla babć, ale tylko przy środkowych drzwiach), ponoć może przyklękać tak nisko, że wózki dziecięce i inwalidzkie spadają z krawężnika, zanim tam wjadą.
B10BLE 2x6 – deskorolka długości 15 metrów, w Jeleniej Górze wykurzyły resztki Ikarusów 280. Patent rewelacyjny, tym bardziej że w tym zlepku okolicznych wiosek ulice są tak szerokie, że przód i tył tego wynalazku szoruje po chodniku, a boki ocierają się o przesmyki pod wiaduktami. Pomimo ostrzeżenia o zachodzeniu co chwila przetrąca kilka samochodów i kilkunastu pieszych. We Wrocławiu zaś pomimo braku parcianej szmaty zaliczane są do autobusów przegubowych.
Cechy charakterystyczne
- Nie wiadomo, od czego zależy kształt przednich świateł (raz okrągłe, a raz kwadratowe).
- Często wyświetlacze zamiast na biało, są podświetlane na niebiesko, co skutecznie ogranicza czytelność zielonej mozaiki.
- Sporo miejsca do bawienia się we Flinstonów w deskorolkach przy środkowych drzwiach w razie zarwania podłogi.
- Jest nieprzemakalny oraz ma takie dobre szyby pancerne że po jednej wystarczy.