Twoja wieś: Różnice pomiędzy wersjami
(usuwam, prawdopodobnie artykuł może zmienić nazwę lub zostanie usunięty) Znacznik: rewert ręczny |
(Przekształcenie tekstu, w celu możliwości przeniesienia. Pomysł na przekształcenie autorstwa Polskacafe.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
''' |
'''Twoja wieś''' – przeciętna polska wieś według początkujących edytorów [[Nonsensopedia|Nonsensopedii]]. Protektorat i kolonia Rzeczypospolitej. Miejsce znane z braku jakiejkolwiek cywilizacji czy oznak inteligentnego życia. Prawdopodobnie ostatnie siedlisko ludojadów w Europie. |
||
== Historia == |
== Historia == |
||
Pierwsza wzmianka na temat |
Pierwsza wzmianka na temat twojej wsi pochodzi z 2137 roku przed naszą erą, kiedy to [[Juliusz Cezar]], podczas najazdu na Wielką Lechię, próbował dotrzeć ze swoją armią do Morza Bałtyckiego i napotkał na swojej drodze tę osadę. W swoich pamiętnikach pisał, że nigdy jeszcze nie zetknął się z ludem tak dzikim, brudnym i brutalnym. |
||
Mieszko I w swoich pamiętnikach pisał, że pod wpływem tego, co widział na wsi nieopodal wybrzeża nawrócił się na chrześcijaństwo, mając nadzieję, że Bóg zlituje się nad nim i jego ludem. |
[[Mieszko I]] w swoich pamiętnikach pisał, że pod wpływem tego, co widział na wsi nieopodal wybrzeża nawrócił się na chrześcijaństwo, mając nadzieję, że Bóg zlituje się nad nim i jego ludem. |
||
Jeden z generałów Napoleona Bonapartego pisał w liście do cesarza, że połowę oddziałów stracił próbując przedrzeć się przez wioskę zamieszkaną przez dzikich tubylców na południe od Gdańska (stracił wtedy ok. 30.000 ludzi). |
Jeden z generałów Napoleona Bonapartego pisał w liście do cesarza, że połowę oddziałów stracił próbując przedrzeć się przez wioskę zamieszkaną przez dzikich tubylców na południe od Gdańska (stracił wtedy ok. 30.000 ludzi). |
||
Podczas konferencji pokojowej w Paryżu, po I wojnie światowej, Ignacy Mościcki |
Podczas konferencji pokojowej w Paryżu, po I wojnie światowej, [[Ignacy Mościcki]] sprzeciwiał się włączeniu twojej wsi w obszar Rzeczypospolitej Polskiej, proponując przekazanie jej w niemieckie władaniu jako karę za rozpoczęcie Wielkiej Wojny. |
||
W 1957 władze Związku Radzieckiego rozważały wykorzystanie broni atomowej w celu oczyszczenia wsi, jednak ostatecznie postanowiono, by nadzór nad nią przekazać Polsce, by długofalowo zaburzać jej rozwój. |
W 1957 r. władze Związku Radzieckiego rozważały wykorzystanie broni atomowej w celu oczyszczenia wsi, jednak ostatecznie postanowiono, by nadzór nad nią przekazać Polsce, by długofalowo zaburzać jej rozwój. |
||
⚫ | |||
W 1991 prezydent Rzeczypospolitej Lech Wałęsa zaproponował kanclerzowi Republiki Federalnej Niemiec zwrot Pręgowa, jednak temu na wieść o tej wsi zaczęła płynąć krew z uszu i został przewieziony do szpitala. |
|||
W 1997 wojownicy pręgowscy wyparli niewielki oddział żołnierzy polskich z pobliskiego przystanku kolejowego, wykorzystywanego do transportu wojsk i zaopatrzenia. Ciał żołnierzy nigdy nie odnaleziono. |
|||
[[Plik:Linia 229 Pregowo Gdanskie.JPG|alt=Przystanek kolejowy|thumb|Przystanek kolejowy wykorzystywany przez Wojsko Polskie, zajęty w 1997 przez pręgowskich wojowników]] |
|||
⚫ | |||
== Status prawny i administracja == |
== Status prawny i administracja == |
||
Twoja wieś oficjalnie znajduje się pod protekcją rządu polskiego, jednak wszelkie dokumenty w tej sprawie są utajnione, bo nikt nie chce się przyznać do styczności z tym miejscem. Kontrola nad obszarem wsi sprowadza się do regularnych przelotów helikopterów bojowych w celach patrolowych. Wieś jest otoczona kordonem wojskowym, który uniemożliwia migrację z i do wsi, a żołnierze, którzy służyli w ochronie, zostają poddani eutanazji, celem utrzymania tajemnicy państwowej i z litości dla ich zdrowia psychicznego. |
|||
== Ludność i język == |
== Ludność i język == |
||
Mimo że dokładnej liczby ludności |
Mimo że dokładnej liczby ludności Twojej Wsi nie da się ustalić, badacze szacują, że wieś zamieszkuje około 500 osób. Nie da się określić ich przynależności narodowościowej, ponieważ żadna osoba próbująca ją ustalić nie przeżyła. |
||
Miejscowa ludność posługuje się skomplikowanym i niezrozumiałym językiem, który wykazuje on żadnych podobieństw do języków indoeuropejskich, ani żadnego innego języka ludzkiego. Dzieli się na 420 rozpoznanych dialektów (po jednym na każdego mieszkańca wsi). Potocznie nazywany jest bełkotem. |
|||
[[Plik:Zoulous (Shakaland).jpg|alt=Wojownik i szaman|thumb|Jedyne ocalałe zdjęcie z Pręgowa, wykonane przy pomocy drona, przedstawiające pręgowskiego wojownika stojącego obok szamana]] |
|||
We wsi obowiązuje silna hierarchia społeczna: na czele wioski stoi starszyzna, z której najważniejszą osobą jest szaman. Niżej w hierarchii stoją wojownicy, potem |
We wsi obowiązuje silna hierarchia społeczna: na czele wioski stoi starszyzna, z której najważniejszą osobą jest szaman. Niżej w hierarchii stoją wojownicy, potem tak zwani ''ludzie wolni'', a najniżej niewolnicy. |
||
== Architektura == |
== Architektura == |
||
Architektura wsi sprowadza się do lepianek i ziemianek, zaś bogatsze jednostki zamieszkują szałasy. W centrum wsi stoi monumentalna świątynia, wybudowana ku czci nieznanego badaczom bóstwa |
Architektura wsi sprowadza się do lepianek i ziemianek, zaś bogatsze jednostki zamieszkują szałasy. W centrum wsi stoi monumentalna świątynia, wybudowana ku czci nieznanego badaczom bóstwa. Składani są w niej ofierze niewolnicy i osoby próbujące przekroczyć granice. |
||
== Transport i kultura == |
== Transport i kultura == |
||
Podstawę komunikacji stanowi szereg wydeptanych ścieżek łączących większość szałasów i lepianek. Najszybszym środkiem transportu mieszkańców |
Podstawę komunikacji stanowi szereg wydeptanych ścieżek łączących większość szałasów i lepianek. Najszybszym środkiem transportu mieszkańców twojej wsi jest dzik. |
||
Liczba dzików, podobnie jak liczba żon, jest wskaźnikiem prestiżu. Niewolnik nie może posiadać żony ani dzika. Wolny obywatel - może posiadać jedną żonę i jednego dzika. Wojownik - dwie żony i dwa dziki. Członek starszyzny - trzy żony i trzy dziki, zaś szaman - nieograniczoną liczbę żon i dzików. Niektórzy badacze twierdzą, że Pręgowianie potrafią porozumiewać się z dzikami. |
|||
O dziwo najważniejszym miejscem kultu nie jest żaden [[kościół]], nieważne jak wielki by był. Tym miejscem jest sklep, ale tylko pod warunkiem, że ma koncesję na [[alkohol]]. Właściciele są godni goszczenia najwyższych grup społecznych na wsi, wliczając w to samego szamana. |
|||
Pręgowianie nie jedzą dzików, gdyż uważają je za święte stworzenia. |
|||
== Siły zbrojne == |
== Siły zbrojne == |
||
Siły zbrojne twojej wsi pełnią funkcję zarówno wojska jak i policji. Składają się z nieokreślonej liczby wojowników wyposażonych w drewniane dzidy lub maczugi oraz drewniane tarcze. Ubrani są, podobnie jak cała lokalna społeczność, w liściaste przepaski, a od cywilów odróżniają je charakterystyczne barwy wojenne w kształcie męskiego przyrodzenia na całym ciele. |
|||
W ostatnich latach, w związku z coraz częstszymi przelotami śmigłowców i użytkowaniem dronów, |
W ostatnich latach, w związku z coraz częstszymi przelotami śmigłowców i użytkowaniem dronów, wieś wytworzyła swoiste siły przeciwlotnicze. |
||
== Gospodarka == |
== Gospodarka == |
||
Podstawę wyżywienia ludności |
Podstawę wyżywienia ludności wiejskiej stanowią szyszki. Nie uprawiają żadnych owoców, warzyw, czy zbóż, ani nie hodują żadnych zwierząt – nie znają upraw ani hodowli, mimo to prowadzą osiadły tryb życia. Gospodarka wsi opiera się o zbieractwo i łowiectwo. Dziczyznę mają prawo spożywać tylko wojownicy i starszyzna, a osoby wolne – w święta (niewolnicy nigdy). Dieta uzupełniana jest o grzyby, korzonki, trawę i sporadycznie śmieci. |
Wersja z 18:39, 30 maj 2023
Twoja wieś – przeciętna polska wieś według początkujących edytorów Nonsensopedii. Protektorat i kolonia Rzeczypospolitej. Miejsce znane z braku jakiejkolwiek cywilizacji czy oznak inteligentnego życia. Prawdopodobnie ostatnie siedlisko ludojadów w Europie.
Historia
Pierwsza wzmianka na temat twojej wsi pochodzi z 2137 roku przed naszą erą, kiedy to Juliusz Cezar, podczas najazdu na Wielką Lechię, próbował dotrzeć ze swoją armią do Morza Bałtyckiego i napotkał na swojej drodze tę osadę. W swoich pamiętnikach pisał, że nigdy jeszcze nie zetknął się z ludem tak dzikim, brudnym i brutalnym.
Mieszko I w swoich pamiętnikach pisał, że pod wpływem tego, co widział na wsi nieopodal wybrzeża nawrócił się na chrześcijaństwo, mając nadzieję, że Bóg zlituje się nad nim i jego ludem.
Jeden z generałów Napoleona Bonapartego pisał w liście do cesarza, że połowę oddziałów stracił próbując przedrzeć się przez wioskę zamieszkaną przez dzikich tubylców na południe od Gdańska (stracił wtedy ok. 30.000 ludzi).
Podczas konferencji pokojowej w Paryżu, po I wojnie światowej, Ignacy Mościcki sprzeciwiał się włączeniu twojej wsi w obszar Rzeczypospolitej Polskiej, proponując przekazanie jej w niemieckie władaniu jako karę za rozpoczęcie Wielkiej Wojny.
W 1957 r. władze Związku Radzieckiego rozważały wykorzystanie broni atomowej w celu oczyszczenia wsi, jednak ostatecznie postanowiono, by nadzór nad nią przekazać Polsce, by długofalowo zaburzać jej rozwój.
W 2003 r., wedle ustaleń badaczy, nowo mianowany miejscowy szaman o imieniu YYyyUUo Aaeare Pfpfpf ogłosił, że rozwinie cywilizacyjnie wieś, wprowadzając ogień i koło. Następnego dnia widziano jak, objąwszy nowego szamana, miejscowa ludność składała poprzedniego w ofierze.
Status prawny i administracja
Twoja wieś oficjalnie znajduje się pod protekcją rządu polskiego, jednak wszelkie dokumenty w tej sprawie są utajnione, bo nikt nie chce się przyznać do styczności z tym miejscem. Kontrola nad obszarem wsi sprowadza się do regularnych przelotów helikopterów bojowych w celach patrolowych. Wieś jest otoczona kordonem wojskowym, który uniemożliwia migrację z i do wsi, a żołnierze, którzy służyli w ochronie, zostają poddani eutanazji, celem utrzymania tajemnicy państwowej i z litości dla ich zdrowia psychicznego.
Ludność i język
Mimo że dokładnej liczby ludności Twojej Wsi nie da się ustalić, badacze szacują, że wieś zamieszkuje około 500 osób. Nie da się określić ich przynależności narodowościowej, ponieważ żadna osoba próbująca ją ustalić nie przeżyła.
Miejscowa ludność posługuje się skomplikowanym i niezrozumiałym językiem, który wykazuje on żadnych podobieństw do języków indoeuropejskich, ani żadnego innego języka ludzkiego. Dzieli się na 420 rozpoznanych dialektów (po jednym na każdego mieszkańca wsi). Potocznie nazywany jest bełkotem.
We wsi obowiązuje silna hierarchia społeczna: na czele wioski stoi starszyzna, z której najważniejszą osobą jest szaman. Niżej w hierarchii stoją wojownicy, potem tak zwani ludzie wolni, a najniżej niewolnicy.
Architektura
Architektura wsi sprowadza się do lepianek i ziemianek, zaś bogatsze jednostki zamieszkują szałasy. W centrum wsi stoi monumentalna świątynia, wybudowana ku czci nieznanego badaczom bóstwa. Składani są w niej ofierze niewolnicy i osoby próbujące przekroczyć granice.
Transport i kultura
Podstawę komunikacji stanowi szereg wydeptanych ścieżek łączących większość szałasów i lepianek. Najszybszym środkiem transportu mieszkańców twojej wsi jest dzik.
O dziwo najważniejszym miejscem kultu nie jest żaden kościół, nieważne jak wielki by był. Tym miejscem jest sklep, ale tylko pod warunkiem, że ma koncesję na alkohol. Właściciele są godni goszczenia najwyższych grup społecznych na wsi, wliczając w to samego szamana.
Siły zbrojne
Siły zbrojne twojej wsi pełnią funkcję zarówno wojska jak i policji. Składają się z nieokreślonej liczby wojowników wyposażonych w drewniane dzidy lub maczugi oraz drewniane tarcze. Ubrani są, podobnie jak cała lokalna społeczność, w liściaste przepaski, a od cywilów odróżniają je charakterystyczne barwy wojenne w kształcie męskiego przyrodzenia na całym ciele.
W ostatnich latach, w związku z coraz częstszymi przelotami śmigłowców i użytkowaniem dronów, wieś wytworzyła swoiste siły przeciwlotnicze.
Gospodarka
Podstawę wyżywienia ludności wiejskiej stanowią szyszki. Nie uprawiają żadnych owoców, warzyw, czy zbóż, ani nie hodują żadnych zwierząt – nie znają upraw ani hodowli, mimo to prowadzą osiadły tryb życia. Gospodarka wsi opiera się o zbieractwo i łowiectwo. Dziczyznę mają prawo spożywać tylko wojownicy i starszyzna, a osoby wolne – w święta (niewolnicy nigdy). Dieta uzupełniana jest o grzyby, korzonki, trawę i sporadycznie śmieci.