Użytkownik:Bezp0czuciacHumoru/brudnopis: Różnice pomiędzy wersjami
(kontynuacja 2021) Znacznik: edytor wizualny |
Dronerczyk (dyskusja • edycje) (Hahahhahahhahah, wy naprawdę myśleliście że on pozostanie w zapomnieniu? Nie ma takiej opcji. Redakcja.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:2019 Formula One tests Barcelona, Verstappen (cropped).jpg|thumb|Max |
[[Plik:2019 Formula One tests Barcelona, Verstappen (cropped).jpg|thumb|250px|Max przed rozpoczęciem dominowania. Nadzwyczajnie wyluzowany.]] |
||
⚫ | |||
''Ja nie mam syna.'' |
|||
⚫ | |||
⚫ | '''Max Emilian Verstappen''' ps. Super Max, Holenderski Seba albo Maxipad (ur. 30 września 1997 w Hasselt) – belgijski<ref>Ojciec skłamał w dokumentach, że jest Holendrem.</ref> kierowca wyścigowy, nerwus, [[pozer]], profesjonalny gracz komputerowy i lądowy odpowiednik Latającego Holendra. Zwycięzca [[Formuła 1|Formuły 1]] w latach 2021-2023. Przy okazji zabrał pewnemu [[Danił Kvyat|Rosjaninowi]] zabrał miejsce w zespole, jego dziewczynę i córkę. |
||
⚫ | |||
''Pan Maruda niszczyciel dobrej zabawy.'' |
|||
⚫ | |||
⚫ | '''Max Emilian |
||
== Młode lata == |
== Młode lata == |
||
Swoje pierwsze lata życia spędził w <s>Holandii</s> Niderlandach. W wieku 4 lat przeprowadził się wraz z ojcem do [[Wrocław|Wrocławia]], aby nauczyć się jeździć |
Swoje pierwsze lata życia spędził w <s>Holandii</s> Niderlandach. W wieku 4 lat przeprowadził się wraz z ojcem do [[Wrocław|Wrocławia]], aby nauczyć się jeździć. Podczas nauki we wrocławskich szkołach był znany z kradzieży, głównie kabli z sal informatycznych, które rozbierał na miedź. Istotnym jest to, że starty w wyścigach decydowały nie tylko o karierze, ale również przetrwaniu, o czym Max miał okazję się przekonać, kiedy ojciec za karę zostawił go na stacji benzynowej. Gdyby nie interwencja mamy, prawdopodobnie by teraz nie straszył innych kierowców. Potem przestał być kapryśny i w zamian otrzymał pomoc swojego ojca, dzięki czemu został kierowcą w Europejskiej Formule 3. Zajął 3. miejsce i już takim wynikiem zainteresował Red Bulla, który coś w nim wyczuł<ref>I to nie było zioło z pobliskiego kofishopu</ref>. Niedługo potem został przyjęty do ich akademii, a 6 dni później został ogłoszony jako kierowca Toro Rosso, siostrzanego zespołu [[Red Bull Racing|Red Bulla]]. |
||
== Formuła 1 == |
== Formuła 1 == |
||
{{cytat|Simply lovely.|'''Max''' po wygraniu udanego wyścigu.}} |
|||
=== Toro Rosso === |
=== Toro Rosso === |
||
[[Plik:Max Verstappen 2015 Malaysia FP1.jpg|thumb|Max |
[[Plik:Max Verstappen 2015 Malaysia FP1.jpg|thumb|Max nawet bez prawa jazdy umiał ujarzmić bolid]] |
||
Pod koniec 2014 roku wziął udział w paru treningach w których nie odstawał zbytnio tempem do regularnych kierowców Formuły 1. Jego debiut w Australii byłby obiecujący, gdyby nie ch{{Cenzura3}} silnik Renault przez który odpadł z wyścigu. I tak |
Pod koniec 2014 roku wziął udział w paru treningach w których nie odstawał zbytnio tempem do regularnych kierowców Formuły 1. Jego debiut w Australii byłby obiecujący, gdyby nie ch{{Cenzura3}} silnik Renault, przez który odpadł z wyścigu. I tak już był w centrum uwagi z powodu kontrowersji. Już wchodząc do tego sportu zmienił kryteria przyznawania superlicencji. To nawet lepiej dla niego, bo teraz już nikt nie pobije jego rekordów. |
||
<!-- Wielka Redakcja od tego punktu. Do zrobienia. --> |
|||
=== Red Bull podczas dominacji Mercedesa (2016 - 2020) === |
=== Red Bull podczas dominacji Mercedesa (2016 - 2020) === |
||
[[Plik:Max Verstappen 2016 Malaysia 1.jpg|thumb| |
[[Plik:Max Verstappen 2016 Malaysia 1.jpg|thumb|200px|Co mi zrobisz jak mnie złapiesz, Danił?]] |
||
Po GP Rosji zarząd |
Po GP Rosji zarząd postanowił zrobić to co umie najlepiej, czyli zamianę kierowców między zespołami. Max Verstappen trafił do Redbulla za Daniła Kwiata. Następny wyścig wygrał w zaskakujących okolicznościach dzięki kolizji i autoeliminacji dwóch Mercedesów, zostając nowym oczkiem w głowie. A potem dał taki popis taneczny w Sao Paulo, że został nagrodzony tytułem kierowcy roku. <!-- W 2017 roku 7 razy odpadł z wyścigów, 4 razy przez problemy z bolidem oraz 3 razy przez kolizje w pierwszym okrążeniu. Podczas tego sezonu stanął 4 razy na podium (GP Chin oraz Japonii) w tym 2 razy wygrał (GP Malezji i Meksyku). --> |
||
O pierwszych 6 wyścigach sezonu 2018 chcą zapomnieć Verstappen i Red Bull, podczas których to brał udział w incydentach wyścigowych, w tym ulubioną akcję Netfixa podczas GP Azerbejdżanu, kiedy to Daniel Riccardo wjechał w jego eliminując ich obu. Po tych incydentach Christian Horner podszedł do Crashstappena i dał mu zapobiegawczo w ryj. To pomogło Max'owi który stanął później w tym sezonie jeszcze 10 razy na podium. Ciekawym wyścigiem było GP Brazylii, podczas którego Max pewnie jechał po zwycięstwo, ale nie wiedział jeszcze, że jak jest obok Esceban Ocon to powinien go szerzej omijać. Żabojad Ocon<ref>Na polecenie Toto Wolfa, który jest jego agentem oraz szefem srebnych strzał.</ref> walnął w holendra, uniemożliwiając temu drugiemu w wygraniu wyścigu. |
<!-- O pierwszych 6 wyścigach sezonu 2018 chcą zapomnieć Verstappen i Red Bull, podczas których to brał udział w incydentach wyścigowych, w tym ulubioną akcję Netfixa podczas GP Azerbejdżanu, kiedy to Daniel Riccardo wjechał w jego eliminując ich obu. Po tych incydentach Christian Horner podszedł do Crashstappena i dał mu zapobiegawczo w ryj. To pomogło Max'owi który stanął później w tym sezonie jeszcze 10 razy na podium. Ciekawym wyścigiem było GP Brazylii, podczas którego Max pewnie jechał po zwycięstwo, ale nie wiedział jeszcze, że jak jest obok Esceban Ocon to powinien go szerzej omijać. Żabojad Ocon<ref>Na polecenie Toto Wolfa, który jest jego agentem oraz szefem srebnych strzał.</ref> walnął w holendra, uniemożliwiając temu drugiemu w wygraniu wyścigu. --> |
||
Po wyścigu między tymi dwoma doszło do niezwykle ładnej i efektywnej wymiany argumentów, z łatwością zawstydzając Fame MMA. Max zakończył ten sezon na czwartym miejscu. Tymczasem jego kolega z zespołu sfrustrowany wybrykami Holendra, nie mógł już dłużej być Sympatycznym Kangurem. Z powodu maltretowania psychicznego i konfliktu interesów, skapitulował, a potem zmienił zespół na Renault w celu szukania sukcesów<ref>Po kilku latach zatoczył koło i wrócił do RB</ref>. |
|||
Sezon 2019 był dla |
<!-- Sezon 2019 był dla Maxa Verstappena łatwiejszy niż poprzednie. Został on w zespole kierowcą nr. 1, któremu nie mogli zagrozić ani Piotr Gasly ani Aleks Albin. Dodatkowo do postępu holendra przyczynił się Robert Kubica, który podczas tego sezonu udzielał rad jak w przyszłości pokonać Lewisa Hamiltona. Podczas tego sezonu uzyskał swoje pierwsze pole position (tzw. pozycję Polaka) GP Węgier. Podczas GP Belgii wywalił się na pierwszym zakręcie, ale nikt nie zwrócił na to uwagi, ponieważ dzień wcześniej na tym torze w wyścigu F2 Antoine śmiertelnie obrócił swój bolid. Podczas tego dość spokojnego sezonu Max zdobył trzy zwycięstwa oraz dziewięć miejsc na podium. --> |
||
⚫ | Holender dowiedział się od Wróżbity Macieja, że w sezonie 2020 zdobędzie mistrzostwo<ref>Przepowiednia wróżbity głosiła, że na początku lat 20. XXI wieku wrocławianin zmieni równowagę tego sportu.</ref>. Jednak zwątpił w to, kiedy kilkanaście wyścigów zostało odwołanych. Sprawę pogorszyła wysoka skuteczność W11 wyposażonego w Do{{cenzura3}}ny Apgrejd Sterowania (DAS). Dłuższa przerwa cofnęła mentalnie Holendra i ten musiał się zadowolić dwiema wygranymi<ref>Za to bardzo prestiżowe w Grand Prix 70-cia, takiej okazji już nie będzie</ref>. |
||
⚫ | |||
⚫ | Holender dowiedział się od Wróżbity Macieja, że w sezonie 2020 zdobędzie mistrzostwo<ref>Przepowiednia wróżbity głosiła, że na początku lat 20 |
||
⚫ | W 2021 roku Adrian Newey stworzył samochód, który mógł naprawdę walczyć o mistrzostwo z Mercedesem i Hamiltoniarzykiem. Dodatkowo wywalono z zespołu Albina i zastąpiono go Perezem, który jako doświadczony i wolniejszy od złego holendra kierowca miał mieć to samo zadanie co Marek Webber (czyli bycie kierowcą nr.2). <!-- Zanim doszło do rywalizacji Holender spotkał w jednej z wrocławskich uliczek Marcina Dubiela z którym rozmyślał jak pokonać ten niemiecki zespół. Max uznał, że ten znowu robi nieśmieszne żarty, wylał na Marcina puszkę Red Bulla i pokazał znak Vettela<ref>W F1 zamiast środkowego palca używa się wskazującego palca, który bardziej działa na nerwy.</ref>. To był błąd, Dubiel śledził młodego Verstappena przez pierwsze 6 wyścigów szukając okazji do zniszczenia mu wyścigu bez żadnych konsekwencji. Okazja przyszła w GP Azerbejdżanu. Na okrążeniu 37 w barierki wywalił się Daddy Cash, więc ingerencja największego prankstera nie byłaby zauważalna. Na okrążeniu 41 Dubiel trafił snajperką w oponę bolidu Maxa, który wpadł w barierki. Holender tym co się wydarzyło był załamany, bo mógł stracić prowadzenie nad brytolem. Był, bo na ponownym starcie wyścigu Lewis zapomniał docisnąć przycisk do grzania kół i wyleciał z toru na 15 miejsce. Trzy kolejne wyścigi minęły na wygranych tego bogatego dzieciaka. W Silverstone odbył się niestety pierwszy wyścig sprinterski, chociaż dobra kogo obchodzą wyścigi sprinterskie. --> Ważniejszy jest główny wyścig, podczas którego Hamilton zaczepił Maxa<ref>Oficjalnie to jest incydent wyścigowy</ref> i Holender został posłany w otchłań z siłą 51 G. Brytol dostał za to karę, ale i tak wygrał ten wyścig, śmiejąc się i paradując przed publicznością niczym paw. Dopiero wtedy doszło do deklaracji wojny. <!-- Rozbawiony Mercedes postanowił w następnym wyścigu wysłać swojego kierowcę<ref>Bottasa oczywiście, tradycja związana z kierowcą nr. 2</ref>, aby wyeliminować przeciwników w tym Maxa Verstappena. Bolid Red Bulla oberwał dość mocno, ale mógł dalej jechać dzięki silnikowi GP2 i skończył na miejscu 9. Kolejnym incydentem wyścigowym był ten na Monzie gdzie Max skończył wyścig nad Hamiltonem, a raczej na jego bolidzie w żwirze. Nie wiadomo jak ta kolizja by się skończyła gdyby nie system HALO, dzięki któremu bolid Maxa nie wgniótł się bardziej w Hamiltona. Reszta sezonu minęła na dzieleniu się między tymi zgniatarkami zwycięstwo-2 miejsce. Zwłaszcza na dwóch ostatnich kontrowersyjnych wyścigach: GP Arabii Saudyjskiej oraz GP Bubu Zubi. W Arabii Saudyjskiej kwalifikacje były bardzo zacięte i Max jechał szybkie okrążenie, które by wygrał, gdyby nie dotknął lekko swojego bolidu w ścianę. Podczas wyścigu na 37 okrążeniu Max wyprzedził Lewisa poza torem i oczywiście został poproszony o oddanie pozycji. Ten postanowił przypomnieć to co się stało w Azerbejdżanie 3 lata wcześniej. Zahamował przed bolidem Mercedesa. Doszło do kolizji i pamiętnego uszkodzonego przedniego skrzydła Hamiltoniarzyka. Max po tym ostatecznie przepuścił czterdziestkę czwórkę, która wygrała ten wyścig. Po tym wyścigu oboje mieli tyle samo punktów. Wszystko mógł zadecydować ostatni wyścig. --> |
||
== Profesjonalny gracz == |
|||
⚫ | |||
Jazda w Formule 1 to tylko przykrywka do prawdziwego zajęcia, jakim jest granie w Internecie. Zaczęło się od niewinnej FIFY, gdzie swoimi bezwzględnymi atakami łamał wszelkie obrony. Szybko mu się znudziło i zaczął wymiatać pozostałości po samochodach rywali na iRacing. Niebywały rozwój pasji sprawił, że dla wirtualnych wyścigów woził stanowisko ze sobą, szkolił (i poniżał) innych e-kierowców i zarywał długie godziny, czasami zupełnie ignorując prawdziwe i jedyne przymusowe wyścigi. Niestety, szefostwo zakazało mu uczestniczenia w rozgrywkach w czasie weekendu wyścigowego, co nie oznacza, że simracingowcy przestali żyć w strachu przed gniewem Latającego Holendra ― już za niewielką zniewagę grozi im koszmarne nawiedzenie. |
|||
[[Plik:Max Verstappen (Austin 2021).jpg|thumb|Aerodynamika Newey'a w USA]] |
|||
⚫ | W 2021 roku Adrian Newey stworzył samochód, który mógł naprawdę walczyć o mistrzostwo z Mercedesem i Hamiltoniarzykiem. Dodatkowo wywalono z zespołu Albina i zastąpiono go Perezem, który jako doświadczony i wolniejszy od złego holendra kierowca miał mieć to samo zadanie co Marek |
||
coś jeszcze by się tu przydało |
|||
<references /> |
|||
== Ciekawostki == |
|||
* Pomimo bycia ofiarą dyscypliny domowej, jest jednym z argumentów za jej podtrzymaniem. |
|||
* Nie widzi problemu w graniu do 4:00 w nocy w przeddzień wyścigu. |
|||
* Symulator jazdy za 40 tysięcy euro to jego niezbędnik (nie, nie podejdziesz do niego). |
|||
* Chwali się pucharem Mistrza Świata przy każdej transmisji na żywo. |
|||
* Nigdy nie odpuszcza swoim wrogom. |
|||
{{Przypisy}} |
Wersja z 20:56, 22 paź 2024
Ja nie mam syna.
- Jos Verstappen po tym, jak Max zdobył 2. miejsce w GP Arabii Saudyjskiej 2023
Pan Maruda niszczyciel dobrej zabawy.
- Martin Brundle o Holendrze podczas GP Bahrajnu 2024.
Max Emilian Verstappen ps. Super Max, Holenderski Seba albo Maxipad (ur. 30 września 1997 w Hasselt) – belgijski[1] kierowca wyścigowy, nerwus, pozer, profesjonalny gracz komputerowy i lądowy odpowiednik Latającego Holendra. Zwycięzca Formuły 1 w latach 2021-2023. Przy okazji zabrał pewnemu Rosjaninowi zabrał miejsce w zespole, jego dziewczynę i córkę.
Młode lata
Swoje pierwsze lata życia spędził w Holandii Niderlandach. W wieku 4 lat przeprowadził się wraz z ojcem do Wrocławia, aby nauczyć się jeździć. Podczas nauki we wrocławskich szkołach był znany z kradzieży, głównie kabli z sal informatycznych, które rozbierał na miedź. Istotnym jest to, że starty w wyścigach decydowały nie tylko o karierze, ale również przetrwaniu, o czym Max miał okazję się przekonać, kiedy ojciec za karę zostawił go na stacji benzynowej. Gdyby nie interwencja mamy, prawdopodobnie by teraz nie straszył innych kierowców. Potem przestał być kapryśny i w zamian otrzymał pomoc swojego ojca, dzięki czemu został kierowcą w Europejskiej Formule 3. Zajął 3. miejsce i już takim wynikiem zainteresował Red Bulla, który coś w nim wyczuł[2]. Niedługo potem został przyjęty do ich akademii, a 6 dni później został ogłoszony jako kierowca Toro Rosso, siostrzanego zespołu Red Bulla.
Formuła 1
Simply lovely.
- Max po wygraniu udanego wyścigu.
Toro Rosso
Pod koniec 2014 roku wziął udział w paru treningach w których nie odstawał zbytnio tempem do regularnych kierowców Formuły 1. Jego debiut w Australii byłby obiecujący, gdyby nie ch silnik Renault, przez który odpadł z wyścigu. I tak już był w centrum uwagi z powodu kontrowersji. Już wchodząc do tego sportu zmienił kryteria przyznawania superlicencji. To nawet lepiej dla niego, bo teraz już nikt nie pobije jego rekordów.
Red Bull podczas dominacji Mercedesa (2016 - 2020)
Po GP Rosji zarząd postanowił zrobić to co umie najlepiej, czyli zamianę kierowców między zespołami. Max Verstappen trafił do Redbulla za Daniła Kwiata. Następny wyścig wygrał w zaskakujących okolicznościach dzięki kolizji i autoeliminacji dwóch Mercedesów, zostając nowym oczkiem w głowie. A potem dał taki popis taneczny w Sao Paulo, że został nagrodzony tytułem kierowcy roku.
Po wyścigu między tymi dwoma doszło do niezwykle ładnej i efektywnej wymiany argumentów, z łatwością zawstydzając Fame MMA. Max zakończył ten sezon na czwartym miejscu. Tymczasem jego kolega z zespołu sfrustrowany wybrykami Holendra, nie mógł już dłużej być Sympatycznym Kangurem. Z powodu maltretowania psychicznego i konfliktu interesów, skapitulował, a potem zmienił zespół na Renault w celu szukania sukcesów[3].
Holender dowiedział się od Wróżbity Macieja, że w sezonie 2020 zdobędzie mistrzostwo[4]. Jednak zwątpił w to, kiedy kilkanaście wyścigów zostało odwołanych. Sprawę pogorszyła wysoka skuteczność W11 wyposażonego w Dony Apgrejd Sterowania (DAS). Dłuższa przerwa cofnęła mentalnie Holendra i ten musiał się zadowolić dwiema wygranymi[5].
Energetyk kontra srebne strzały.
W 2021 roku Adrian Newey stworzył samochód, który mógł naprawdę walczyć o mistrzostwo z Mercedesem i Hamiltoniarzykiem. Dodatkowo wywalono z zespołu Albina i zastąpiono go Perezem, który jako doświadczony i wolniejszy od złego holendra kierowca miał mieć to samo zadanie co Marek Webber (czyli bycie kierowcą nr.2). Ważniejszy jest główny wyścig, podczas którego Hamilton zaczepił Maxa[6] i Holender został posłany w otchłań z siłą 51 G. Brytol dostał za to karę, ale i tak wygrał ten wyścig, śmiejąc się i paradując przed publicznością niczym paw. Dopiero wtedy doszło do deklaracji wojny.
Profesjonalny gracz
Jazda w Formule 1 to tylko przykrywka do prawdziwego zajęcia, jakim jest granie w Internecie. Zaczęło się od niewinnej FIFY, gdzie swoimi bezwzględnymi atakami łamał wszelkie obrony. Szybko mu się znudziło i zaczął wymiatać pozostałości po samochodach rywali na iRacing. Niebywały rozwój pasji sprawił, że dla wirtualnych wyścigów woził stanowisko ze sobą, szkolił (i poniżał) innych e-kierowców i zarywał długie godziny, czasami zupełnie ignorując prawdziwe i jedyne przymusowe wyścigi. Niestety, szefostwo zakazało mu uczestniczenia w rozgrywkach w czasie weekendu wyścigowego, co nie oznacza, że simracingowcy przestali żyć w strachu przed gniewem Latającego Holendra ― już za niewielką zniewagę grozi im koszmarne nawiedzenie.
coś jeszcze by się tu przydało
Ciekawostki
- Pomimo bycia ofiarą dyscypliny domowej, jest jednym z argumentów za jej podtrzymaniem.
- Nie widzi problemu w graniu do 4:00 w nocy w przeddzień wyścigu.
- Symulator jazdy za 40 tysięcy euro to jego niezbędnik (nie, nie podejdziesz do niego).
- Chwali się pucharem Mistrza Świata przy każdej transmisji na żywo.
- Nigdy nie odpuszcza swoim wrogom.
Przypisy
- ↑ Ojciec skłamał w dokumentach, że jest Holendrem.
- ↑ I to nie było zioło z pobliskiego kofishopu
- ↑ Po kilku latach zatoczył koło i wrócił do RB
- ↑ Przepowiednia wróżbity głosiła, że na początku lat 20. XXI wieku wrocławianin zmieni równowagę tego sportu.
- ↑ Za to bardzo prestiżowe w Grand Prix 70-cia, takiej okazji już nie będzie
- ↑ Oficjalnie to jest incydent wyścigowy