Tramwaj: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to PIKeR. Autor wycofanej wersji to 83.5.156.18.) |
|||
Linia 5: | Linia 5: | ||
==Pasażerowie tramwaju== |
==Pasażerowie tramwaju== |
||
drobnomieszczanie, oraz wszelka inna masa niesmrodziarzy + motorniczy, któremu dodatkowo płacą za jazdę tramwajem |
drobnomieszczanie, oraz wszelka inna masa niesmrodziarzy + motorniczy, któremu dodatkowo płacą za jazdę tramwajem |
||
Częstymi pasażerami tramwajów są również [[żule]]. Mogą się oni cieszyć nieodpłatną prywatnością, ponieważ jeżeli żul siedzi z przodu tramwaju, to wszyscy inni pasażerowie przechodzą na jego tył. Żule i menele nie stanowią również obiektów zainteresowań dla uporczywych [[kanarów]]. |
|||
Miastem o największej ilości tramwajów jest [[Szczecin]], którego dyktator nazwał "wsią z tramwajami". Jeździ tam ponad 50 linii i krzywych tramwajowych, ulokowanych w zajezdniach tramwajowych, których najbardziej znanymi są [[Zajezdnia Pogodno]] i [[Zajezdnia Sztuki]]. |
Miastem o największej ilości tramwajów jest [[Szczecin]], którego dyktator nazwał "wsią z tramwajami". Jeździ tam ponad 50 linii i krzywych tramwajowych, ulokowanych w zajezdniach tramwajowych, których najbardziej znanymi są [[Zajezdnia Pogodno]] i [[Zajezdnia Sztuki]]. |
Wersja z 22:37, 24 lis 2007
Tramwaj (zwany także przecinakiem) - Pojazd poruszający się na metalowych kołach, które suną po metalowych patykach zwanymi szynami ortopedycznymi. Najczęściej tramwaj jest jak kobieta: robi skoki w bok i nie prowadzi się prosto.
Budowa zewnętrzna
pudło osadzone na najczęściej 3 parach kół i jednym okręgu. Z przodu możemy znaleźć pręt stalowy służący do wbijania się w inne tramwaje celem ich przyczepienia.
Pasażerowie tramwaju
drobnomieszczanie, oraz wszelka inna masa niesmrodziarzy + motorniczy, któremu dodatkowo płacą za jazdę tramwajem
Miastem o największej ilości tramwajów jest Szczecin, którego dyktator nazwał "wsią z tramwajami". Jeździ tam ponad 50 linii i krzywych tramwajowych, ulokowanych w zajezdniach tramwajowych, których najbardziej znanymi są Zajezdnia Pogodno i Zajezdnia Sztuki.
Klasyfikacja tramwajów
Sitki
Fachowa nazwa: cityrunner. W Łodzi jedynie linia 10 jest obsługiwana przez niego. Ważną wadą jest brak śmietniczek.
Citki
Fachowa nazwa: Citadis. Tramwaje te są eksploatowane w Gdańsku i Katowicach. Mają one zalety takie jak niska podłoga i to, że w ogóle jeżdżą (jak jeżdżą). Wadami natomiast są fotele powtykane wszędzie gdzie się da (nie eksploatowane ze względu na brak miejsca na kończyny dolne) i wymagany przegląd co 150 kilometrów.
Trupki
Zwane też villagerunner. Klasyczne tramwaje. Posiadają krzesła z czerwonego plastiku, wszystkie drzwi otwiera motorniczy, posiadają brązowe kasowniki z oczkami obok siebie lub tzw. mordki.
Trupki modernizowane
Mogą mieć przyciski do drzwi, krzesła wyściełane ohydną niebieską tkaniną (?) oraz nowsze kasowniki.
Niebieskie piszczki
Z zewnątrz jak trupki ale wewnątrz są stylizowane w kolorze niebieskim i żółtym. Kabina motorniczego posiada zaawansowany komputer podający napięcie i natężenie (przydatne do nauki prawa Ohma), oraz jest niżej niż zwykle. Niektóre okropnie piszczą przy hamowaniu.
Sititrupki
Bardzo unowocześnione, drugi wagon nie ma kabinki motorniczego co zwiększa bardzo jego pojemność, często mają krzesła z tkaniną z logiem MPK. Jednak mogą mieć nawet kasowniki brązowe z oczkami obok siebie. Przyciski do drzwi zielone w obudowie żółtej.
Klasyfikacja ze względu na kasowniki
Nieodpowiednia dla Sitków.
- Standardowy
Dwa kasowniki (przedni i środkowy), tylnego brak.
- Niestandardowy
Trzy kasowniki, z czego jeden nie działa.
- Fenomen
Są trzy kasowniki w wagonie i wszystkie działają.