FSO Polonez: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 8: Linia 8:
* liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową;
* liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową;
* prędkość maksymalna: 350 km/h (z przepaści);
* prędkość maksymalna: 350 km/h (z przepaści);
* przyspieszenie od 0 do 100 km/h: w 2,0487 sek;
* przyspieszenie od 0 do 1000 km/h: w 2,0487 sek;
* maksymalny moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów;
* maksymalny moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów;
* pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki;
* pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki;

Wersja z 11:51, 9 maj 2008

Nowy model poloneza
Stary model poloneza
NonNews
Zobacz w NonNews temat:

Polonez (właśc. Pomylonez) – coś, co powstało w 1950 na zlecenie Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł, polska firma OSF przejęła pracę nad tym pojazdem. W 1958 roku polonez trafił do seryjnej produkcji. OSF to skrót od Ożesz Super Fura. Była to fabryka powstała z inicjatywy Lecha Wałęsy. Wyprodukowała ona wiele samochodów, takich jak Fiat 126p – Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1-osobowego, 2-drzwiowego, 6-razy przepłaconego.

Dane techniczne

  • liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową;
  • prędkość maksymalna: 350 km/h (z przepaści);
  • przyspieszenie od 0 do 1000 km/h: w 2,0487 sek;
  • maksymalny moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów;
  • pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki;
  • pojemność bagażnika: 190 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy: 80 litrów, po otworzeniu klapy bagażnika mamy nieskończenie dużą pojemność (co jest jedną z niewielu, jeśli nie jedyną zaletą tego wozu);
  • w standardzie:
    • poduszka powietrzna dla kota,
    • kołdra powietrzna dla psa
    • pół litra,
    • piec kaflowy na węgiel do ogrzewania,
    • komplet opon dla jazdy po tundrze,
    • samochód;
  • po dopłacie można otrzymać:
    • sokowirówkę,
    • przednią szybę,
    • wycieraczki,
    • felgi z ornamentem w kształcie Sfinksa,
    • drzwi,
    • karnet do klubu Go-Go,
    • kolejne pół litra,
    • kierownicę obszytą skórą z królika,
    • funkcję taką, że samochód ten mógł skręcać.
    • zestaw siedzeń tylnych,
    • prostytutkę do jazdy dziennej lub nocnej,
    • szpachlówkę,
    • farbę podkładową,
    • pól litra likieru/lakieru w kolorze nadwozia.
    • silnik (o ile nie skolujesz jakiegos)
    • komputer pokladowy z monitorem
    • radio lampowe Unitra
    • worek węgla do pieca kaflowego
    • wycieraczki

Zalety

  • Niska cena (350 tys. w wersji podstawowej, 1 400 000 miesięcznie w wersji podrasowanej).
  • Masz go wtedy, kiedy chcesz.
  • W końcu to polski samochód.
  • Zawieszenie na resorach dobrze znanych z parowozów i furmanek - twój kowal je polubi.
  • Skonstruowany z myślą o polskich drogach, szczególnie autostradach.
  • Brak przedniej klapy od komory silnikowej co zapewniało dobre chłodzenie silnika.

Wady

  • Spala 40 litrów wysokooktanowej benzyny i 5 oleju (silnikowego) / 100 km w cyklu wiejskim i o połowę mniej na trasie.
  • Brak możliwości otwierania drzwi.
  • Zewnętrzna toaleta (zimno jak w dupie).
  • Brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów.
  • Polonez przy prędkości 40 km/h wylatywał z zakrętu i dachował.

Ciekawostki

  • Jak już jest wcześnie napisane każdy Polonez posiada do ogrzewania piec kaflowy na tani ruski węgiel. Z racji tego, że koniec komina znajdował się wewnątrz kabiny to samochód trzeba było prowadzić z otwartymi szybami.
  • Polonez zrobił furore podczas zamieszek ulicznych, gdyż przy rozjeżdżaniu demonstrantów wcale się nieniszczył.
  • Jego karoseria była silna ponieważ wykonana była z mieszanki brązowego kartonu z szarym papierem toaletowym, a jej spoiwo stanowiła mąka ziemniaczana z pastą do butów KIWI.

Zaprzestanie produkcji

W 2005 roku zaprzestano produkcji z powodu:

  • Wybuchów silnika.
  • Awarii sokowirówek, które mieliły całą załogę pojazdu.
  • Częstych uduszeń się załogi pojazdu dymem wydobywającym się z pieca, gdyż załoga zapominała otwierać okien.