T-55: Różnice pomiędzy wersjami
(poprawa) |
M (poprawka zmiany) |
||
Linia 14: | Linia 14: | ||
Kolorystycznie występuje w kolorach: oliwkowy, pustynny oraz śnieżny, za dodatkową opłatą dostępne odmiany „metallic” wszystkich kolorów. |
Kolorystycznie występuje w kolorach: oliwkowy, pustynny oraz śnieżny, za dodatkową opłatą dostępne odmiany „metallic” wszystkich kolorów. |
||
Zasilany benzyną, LPG lub [[Wódka|wódką]] ( |
Zasilany benzyną, LPG lub [[Wódka|wódką]] (istnieje możliwość zamontowania butli z podtlenkiem azotu) i naszpikowany nanotechnologią. |
||
== Wersje == |
== Wersje == |
Wersja z 09:35, 7 sie 2009
To proste, jak budowa czołgu T-55
- Ktokolwiek o czymś prostym jak budowa cepa
To taki jakby kałach wśród czołgów...
- Znawca o T-55
T-55 – cud sowieckiej technologii, radziecka wunderwaffe[1], najnowocześniejszy czołg IV[2] generacji produkowany w Fabryce Traktorów w Charkowie[3]. Jest modernizacją równie dobrego T-54. Jego prototypy zdobywały świat w latach 1956-1957. Na wojenną ścieżkę pewnym krokiem wkroczył w 1958 r. i od tamtej pory aż do 1981 r. był produkowany codziennie w ilości 1000 egzemplarzy na dzień. Powszechnie uznany na świecie. Był wielokrotnie minowany nominowany do Pokojowej Nagrody Nobla[4].
Wyposażenie
Posiada kamery termowizyjne, noktowizyjne, światłoczułe, energooszczędne, mikrofalowe, ultrafioletowe i ruchoczułe. Posiada fabrycznie wbudowany GPS z mapami satelitarnymi całego byłego ZSRR i wszystkich państw demokracji ludowej[5].
Czołg standardowo wyposażony jest w działo standardowego radzieckiego kalibru 7,62 mm przeznaczone do niszczenia celów biegających, pełzających oraz samo-wysadzających, stacjonarny pistolet PM (Makarow) lub stacjonarną pepeszę oraz łopatkę do kopania dołów zamontowaną na karoserii. Grubość pancerza wynosi 9,72 m, jest on stworzony z włókien węglowych i szklanych przełożonych na przemian z bibułą. Jest niewidzialny dla radarów.
Posiada klimatyzację, ABS, czujnik parkowania, światła przeciwmgielne i wycieraczki. Standardowo montowany szyberdach. Ma założone alufelgi na gąsienicach.
Kolorystycznie występuje w kolorach: oliwkowy, pustynny oraz śnieżny, za dodatkową opłatą dostępne odmiany „metallic” wszystkich kolorów.
Zasilany benzyną, LPG lub wódką (istnieje możliwość zamontowania butli z podtlenkiem azotu) i naszpikowany nanotechnologią.
Wersje
Poza standardową wersją istnieją także wersje:
- Cabrio (T-55K, ros. kабриолет – kabriolet);
- Z dachem panoramicznym (T-55AK, ros. автоматическая крыша – awtomaticzeskaja krisza, automatyczny dach);
- Kombi (T-55MK, ros. мото-koмби – moto-kombi);
- Z działem nuklearnym (T-55A, ros. Армагеддон – Armageddon);
Ciekawostki
- Producenci T-55, Fabryka Traktorów w Charkowie planuje zastąpienie teamu BMW-Sauber w przyszłym sezonie F1, startując pod nazwą „Kharkov Pover” ze swoim najnowszym bolidem – T-90.
- Fabryka Traktorów w Charkowie chciała być oficjalnym partnerem EURO 2012, lecz polskie CBA wykryło na czas nieprawidłowości i powszechną korupcję wśród pracowników firmy.
- W Rosji spotykane są przedłużane T-55 w wersji limuzyn.
- T-55 pomimo nazwy nie powstał w 1955 roku.
Przypisy
- ↑ Z niem. cudowna broń
- ↑ Słynny amerykański Abrams czy używany przez Naszą Ojcowiznę niemiecki Leopard to czołgi dopiero III generacji
- ↑ Potem także w jej filiach na całej Ukrainie i w Rosji oraz na licencji w Naszej Ojcowiźnie oraz w Czechosłowacji (w tym kraju aż do dziś)
- ↑ Według zdradzieckich kapitalistycznych mediów T-55 przyczynił się do szerzenia wstrętnej demokracji na świecie! Ich zdaniem podczas pierwszej lepszej potyczki z jego udziałem miał tendencję do rozpadania się, dzięki czemu przeciwnicy komunizmu wygrywali bitwy bez walki. Ale ja wam towarzysze mówię – zachodnie świnie kłamią! To cud techniki!
- ↑ Mapy państw zachodnich należy zakupić oddzielnie