FSO Polonez: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Szoferka) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Grafika:Polonez.jpg|thumb|300px|Nowy model Poloneza]] |
[[Grafika:Polonez.jpg|thumb|300px|Nowy model Poloneza]] |
||
'''Polonez''' - powstał w [[1950]] na zlecenie [[Józef Stalin|Stalina]]. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł [[Polska|polska]] firma OSF przejeła pracę nad tym pojazdem. W [[1958]] roku Polonez trafił do seryjnej produkcji. OSF to skrót od Ożesz Super Fura. Była to fabryka powstała z inicjatywy [[Lech Wałęsa|Lecha Wałęsy]]. Wyprodukowali wiele samochodów takich jak [[Fiat 126p]] - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1 osobowego, 2 drzwiowego, 6 razy przepłaconego |
'''Polonez''' - powstał w [[1950]] na zlecenie [[Józef Stalin|Stalina]]. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł [[Polska|polska]] firma OSF przejeła pracę nad tym pojazdem. W [[1958]] roku Polonez trafił do seryjnej produkcji. OSF to skrót od Ożesz Super Fura. Była to fabryka powstała z inicjatywy [[Lech Wałęsa|Lecha Wałęsy]]. Wyprodukowali wiele samochodów takich jak [[Fiat 126p]] - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1 osobowego, 2 drzwiowego, 6 razy przepłaconego. |
||
== Dane techniczne == |
== Dane techniczne == |
Wersja z 18:37, 25 kwi 2006
Polonez - powstał w 1950 na zlecenie Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł polska firma OSF przejeła pracę nad tym pojazdem. W 1958 roku Polonez trafił do seryjnej produkcji. OSF to skrót od Ożesz Super Fura. Była to fabryka powstała z inicjatywy Lecha Wałęsy. Wyprodukowali wiele samochodów takich jak Fiat 126p - Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1 osobowego, 2 drzwiowego, 6 razy przepłaconego.
Dane techniczne
- liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową
- prędkość maksymalna: 350 km/h (z górki)
- 0 - 100 km/h: w 2,0487 sec
- max. moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów
- pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki
- pojemność bagażnika: 150 litrów, po złożeniu tylnej kanapy: 180 litrów
- w standardzie:
- poduszka powietrzna dla kota
- pół litra
- komplet opon dla jazdy po tundrze
- silnik
- po dopłacie można otrzymać:
- sokowirówkę
- przednią szybę
- drzwi
- karnet do klubu Go go
Zalety
- niska cena (350 tys. w wersji podstawowej)
- w końcu to polski samochód
Wady
- kupa na siedzeniu
- spala 40 litrów / 100 km w cyklu wiejskim
- brak możliwości otwierania drzwi
- zewnętrzna toaleta(zimno w dupe)
- brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa sie jak u flinstonów
Zaprzestanie produkcji
Z powodów licznych wybuchów silnika i awarii sokowirówek które mieliły całą załogę pojazdu w 2005 roku zaprzestano produkcji tego pojazdu.