Volkswagen Golf: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Po dziabągu. Autor wycofanej wersji to 195.128.228.17.)
Linia 1: Linia 1:
'''VW Golf''' – niezwykle popularny samochód koncernu [[Volkswagen]],. Golfa uznać można za auto uniwersalne i [[Kult|kultowe]].
'''VW Golf''' – niezwykle popularny samochód koncernu [[Volkswagen]],. Golfa uznać można za auto uniwersalne i [[Kult|kultowe]]. Golfem w wersji GTI 2.0 jeździ niejeden [[dresiarz|inteligent]], w 1.9TDI toczy się dziadek, natomiast w 2.8VR6 spotkamy maniaka prędkości. Polacy upodobali sobie wersję z podstawowym, niezwykle dynamicznym, benzynowym silnikiem 1.4 na licencji koncernu FIAT, który w wersji 703 cm3 używany jest w modelu Czinkłaczento.


== Modele ==
== Modele ==
Producent twierdzi, że auto produkowane było w wielu wersjach (pomijając modele). Ze śmiałych obserwacji wynika, że one wszystkie to GTI 2.8 VR6 16V DOHC Turbo Intercooler Kompressor G60 20V V6. Tak bynajmniej wynika ze specyfikacji znaczkowo-oklejeniowej tylnej klapy. Najmniej popularnym modelem jest Volkswagen Golf''sztrom'' z silnikiem HiF 1.6 115 KM (czyt. '''K'''ucyków '''M'''echanicznych).
Auto produkowane było w wielu wersjach


== Najnowszy model ==
== Najnowszy model ==
Sportowe zawieszenie – radykalna gleba -80/-60, od starego modelu twardsze sprężyny, sztywniejsze amortyzatory, poliuretanowe tuleje wahaczy i drążków stabilizatora. Oryginalnie zawias jest zbyt miękki i nie pozwala nam wyczuć mikropęknięć [[asfalt]]u. Analogicznie wysokość zawieszenia jest dużo większa, i jak to się mówi, jeśli na żyletce nie wisi, to za wysoko... (+20 do handlingu, -60% mobilność, +100 [[lans]]).
Golf VI


== Tuning ==
== Tuning ==
Golfy są na 3 miejscu za Hondą Civic i BMW E36 na liście najczęściej buraczanych (tuningowanych) aut.
Golfy są na 1 miejscu (przed [[Honda Civic|Hondą Civic]]) na liście najczęściej buraczanych (tuningowanych) aut. To auto które najczęściej zbiera komentarze w stylu... (sytuacja z trzema właścicielami Golfa pod sklepem)
- Mój Golf III jest ładniejszy,
- Nie - to mój Golf III jest ładniejszy,
- A ja Wam mówię że mój Golf III jest ładniejszy.
Po czym obydwaj wciągają wspólnie kreskę pokoju.


== Gadżety ==
== Gadżety ==

Wersja z 12:36, 7 sie 2010

VW Golf – niezwykle popularny samochód koncernu Volkswagen,. Golfa uznać można za auto uniwersalne i kultowe. Golfem w wersji GTI 2.0 jeździ niejeden inteligent, w 1.9TDI toczy się dziadek, natomiast w 2.8VR6 spotkamy maniaka prędkości. Polacy upodobali sobie wersję z podstawowym, niezwykle dynamicznym, benzynowym silnikiem 1.4 na licencji koncernu FIAT, który w wersji 703 cm3 używany jest w modelu Czinkłaczento.

Modele

Producent twierdzi, że auto produkowane było w wielu wersjach (pomijając modele). Ze śmiałych obserwacji wynika, że one wszystkie to GTI 2.8 VR6 16V DOHC Turbo Intercooler Kompressor G60 20V V6. Tak bynajmniej wynika ze specyfikacji znaczkowo-oklejeniowej tylnej klapy. Najmniej popularnym modelem jest Volkswagen Golfsztrom z silnikiem HiF 1.6 115 KM (czyt. Kucyków Mechanicznych).

Najnowszy model

Sportowe zawieszenie – radykalna gleba -80/-60, od starego modelu twardsze sprężyny, sztywniejsze amortyzatory, poliuretanowe tuleje wahaczy i drążków stabilizatora. Oryginalnie zawias jest zbyt miękki i nie pozwala nam wyczuć mikropęknięć asfaltu. Analogicznie wysokość zawieszenia jest dużo większa, i jak to się mówi, jeśli na żyletce nie wisi, to za wysoko... (+20 do handlingu, -60% mobilność, +100 lans).

Tuning

Golfy są na 1 miejscu (przed Hondą Civic) na liście najczęściej buraczanych (tuningowanych) aut. To auto które najczęściej zbiera komentarze w stylu... (sytuacja z trzema właścicielami Golfa pod sklepem) - Mój Golf III jest ładniejszy, - Nie - to mój Golf III jest ładniejszy, - A ja Wam mówię że mój Golf III jest ładniejszy. Po czym obydwaj wciągają wspólnie kreskę pokoju.

Gadżety

Golf powinien posiadać:

  • naklejkę na tylnej szybie Tjunink/Turbo/Alpajn/Pajonier/SPORT;
  • Plastikowe, chromowane lusterka typu M3;
  • Neony;
  • Niebieskie postojówki;
  • Czarne szyby;
  • Dużą, głośną i bezsensowną końcówkę wydechu;
  • Subwoofer zbudowany w oparciu o wzmacniacz Voice Fraft i kolumnę Alphard o łącznej mocy przekraczającej moc alternatora;
  • Nieczynne wloty powietrza na przedniej masce;
  • Naklejkę trójwymiarową imitującą wgniecenie karoserii;
  • Kołpaki zakupione w Tesco za 10 złotych;
  • Klatka bezpieczeństwa z atestem firmy „pan Wiesław”;
  • Nieodzownym elementem każdego agrotuningowanego Golfa jest osłona maski (ang. Bra);
  • Profesjonalną wlepę imitującą sportowy wlew paliwa;
  • Instalację LPG montowaną u pana Henia w trzeciej chałupie za sołtysem;
  • Pstryczek na kierownicy, który do niczego nie służy, za to szpanersko wygląda
  • Hak holowniczy wyposażony w piłeczkę tenisową

Użytkowanie

Na chodniku stoi sobie Golf III. Pod maską 1.4 na gaźniku. Kolor wyblakło-czerwony, czarna maska, pokaźny spoiler i zderzaki z dokładką. Blacharka gdzieniegdzie powgniatana, w kilku miejscach krzywo nałożona szpachla. Korozja wyziera spod nakładek na nadkolach. Na atrapie i klapie bagażnika ze dwie/trzy naklejki VR6 (opcjonalnie GT). Przód obniżony (po co sportowe sprężyny? wystarczy skrócić starą). Do auta wsiada łysy pan, w ciemnych okularach, bez szyi, oczywiście dresik Adidasa. Nagle ze środka dobiega "wilk na mikrofonie". Po kilku minutach wsłuchiwania się w utwór muzyczny, jedna ręka ląduje za oknem (tzw. zimny łokieć, a druga ręka przekręca kluczyk. Wciśnięcie sprzęgła lub wrzucenie biegu jałowego nie jest konieczne, gdyż Golf z przebiegiem 315 tys. km nie ma już sprzęgła. Przez kilka/kilkadziesiąt sekund należy kręcić rozrusznikiem, aby silnik zapalił. Jeśli to nie skutkuje należy przepchać gaźnik (pochodzący z bolidu marki Fiat 126. Czy silnik odpalił można poznać, po tym, że z rury o średnicy 30cm wydostaje się czarna chmura spalonej mieszanki paliwowo-olejowej, a spod maski słychać startującego Boeinga. Jeszcze dwa depnięcia w gaz, coby potężne 1.4 nie zgasło i można przełączyć na potlenek LPG. Kiedy już wehikuł jest przygotowany, kierowca Golfa musi ruszyć z piskiem opon i koniecznie wymusić pierwszeństwo podczas włączania się do ruchu - w przypadku pominięcia tego punktu poziom lansu spada o 5 pkt.

Spalanie

Średnie spalanie jakie zaobserwowali kierowcy aut to około 0,75 płynu. Jednak do dzisiaj nie wiadomo o jaki płyn chodziło. Dodatkowo udało się ustalić spalanie magicznej substancji LPG. W przypadku montowania instalacji LPG u pana Henia, za rogiem w stodole spalanie wynosi 20 litrów LPG na 100 km zakładając, średnią prędkość 50 km/h na 5 biegu. W przypadku zakładania instalacji LPG u pana Zbysława w salonie Golfy i spółka S.A, spalanie wynosi 10 litrów na 100 km, średnia prędkość to 90 km/h na 5 biegu. Dodatkowo każdy kto założy LPG u pana Zbysława dostaje magiczną kartkę, lecz w tym wypadku poziom respektu spada -50 punktów. Od pana Henia zawsze zyskujemy brak magicznej karteczki, lecz mocny ból głowy i dziwny zapach w czasie jazdy plus +30 punktów respektu.


Tuning

Najczęstsze sposoby na poprawienie osiągów to:

  • Strumienice mocy (+10KM);
  • Magnetyzery mocy (teraźniejsze są tak dopracowane że każdy dodaje +40KM);
  • Sportowe w pełni profesjonalne filtry stodołowe (kawałek dziurawej rury obłożony słomą)(+10KM);
  • Dysze spryskiwaczy z diodami led (+8KM szt.);
  • Naklejki sponsorów (+1KM szt.);
  • Białe tarcze zegarów (+5KM, 40km/h zawyża);
  • Lotka, spojler, skrzydło (+20KM, -30km/h, +3obrażenia u przechodniów, + 10% intensywność kontroli drogowych);
  • Sportowy wydech (końcowy) (+25KM);
  • Dodatkowe zegary AutoGauge (+2KM szt);
  • Przyciemnione szyby (+ 10KM);
  • Emblemat GTI (+ 145KM) lub TDI (+ 150KM);
  • Instalacja podtlenku LPG (na śrubkę) (+0,000001KM);
  • Ksenonowe reflektory (jonizują powietrze +13,5KM).
  • Siekiera w bagażniku (+2KM, +2 do obrony domu przed gangsterami)

Oraz sportowe hamulce – Umalowane czerwonym lub żółtym sprayem tarcze + klocki + ceramiczne bębny hamulcowe. Lego z serii do lat 3 , przewody w oplocie sparcialo gumowym ,wzmacniacz siły hamowania czyli nic innego jak aluminiowa nakladka na pedal hamulca (opcjonalnie gaz i sprzeglo) itp itd etc i w cholerę...

Eksploatacja

Auto tak proste w obsłudze i naprawie, że do jego naprawa nie wymaga asysty MacGyver'a. Należy zwracać szczególną uwagę na wymianę części (akumulator, klocki, szczęki, olej itp.) ponieważ w ten sposób ich wymiana może przekroczyć wartość całego "pojazdu". Bitexowanie podwozia, aby podłoga nie odpadła.