Parowóz: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Szymi12. Autor wycofanej wersji to 95.41.24.30.)
M (dr.)
Linia 1: Linia 1:
'''Parowóz''' - ruchomy czajnik. Podrasowana [[lokomotywa]], napędzana [[woda|parą]], w lepszych przypadkach wzbogaconym [[uran]]em w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Chciano zastosować poduszki powietrzne i pasy, lecz rząd produkujący te maszyny ([[Polska]]) nie zgodził się na to. Fabryki znajdowały się w [[Chrzanów|Chrzanowie]] i [[Poznań|Poznaniu]] i pracowały pełną parą od roku 1919.
'''Parowóz''' ruchomy czajnik. Podrasowana [[lokomotywa]], napędzana [[woda|parą]], w lepszych przypadkach wzbogaconym [[uran]]em w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Chciano zastosować poduszki powietrzne i pasy, lecz rząd produkujący te maszyny ([[Polska]]) nie zgodził się na to. Fabryki znajdowały się w [[Chrzanów|Chrzanowie]] i [[Poznań|Poznaniu]] i pracowały pełną parą od roku 1919.


== Dane techniczne ==
== Dane techniczne ==
* Liczba miejsc: [[Maszynista]] + [[mechanik]] = 2 miejsca
* Liczba miejsc: [[Maszynista]] + [[mechanik]] = 2 miejsca
* Prędkość maksymalna: średnio 80 km/h;
* Prędkość maksymalna: średnio 80 km/h;
* Przyśpieszenie: 0 - 100 km/h - w pół godziny;
* Przyśpieszenie: do 100 km/h w pół godziny;
* Pojemność [[silnik]]a: 150 hektolitrów.
* Pojemność [[silnik]]a: 150 hektolitrów.


Linia 11: Linia 11:


* Żelazna rura do asekuracji podczas zderzenia;
* Żelazna rura do asekuracji podczas zderzenia;
* Schowek na w'''o'''dę/uran;
* Schowek na wodę/uran;
* Maszynista;
* Maszynista;
* 1,5l Nałęczowianki do wytworzenia pary/100 ton uranu;
* 1,5l Nałęczowianki do wytworzenia pary/100 ton uranu;
Linia 17: Linia 17:


=== Dodatkowe ===
=== Dodatkowe ===
*Resztę parowozu (1337 części);
* Reszta parowozu (1337 części);
* [[Wycieraczki]];
* [[Wycieraczki]];
* [[Pompa próżniowa|Pompę próżniową]];
* [[Pompa próżniowa|Pompę próżniową]];
* 4x [[wagon]];
* 4x [[wagon]];
* Zniżkę na stacji na [[Woda|wodę]] i uran;
* Zniżkę na stacji na wodę i uran;
* Wygodne fotele dla maszynisty obszyte skórą z morsa (po 2 dniach używania nie będzie się dało odróżnić od smaru);
* Wygodne fotele dla maszynisty obszyte skórą z morsa (po 2 dniach używania nie będzie się dało odróżnić od smaru);
* [[Łopata|Łopatę]];
* [[Łopata|Łopatę]];
* [[Komputer]] pokładowy;
* [[Komputer]] pokładowy;
* [[Zapałki]];
* [[Zapałki]];
* [[Darth]] Vadera - ochrona;
* [[Darth Vader]]a ochrona;
* [[Reaktor termojądrowy]].
* [[Reaktor termojądrowy]].


Linia 33: Linia 33:
* Ogrzewanie nie było potrzebne, ponieważ 1/2 kabiny jest odsłonięta;
* Ogrzewanie nie było potrzebne, ponieważ 1/2 kabiny jest odsłonięta;
* [[Komin]] trzeba było przepychać ręcznie;
* [[Komin]] trzeba było przepychać ręcznie;
* Rzadko się psuł podczas [[karambol]]u, bardziej podczas spokojnej jazdy;
* Rzadko się psuł podczas karambolu, bardziej podczas spokojnej jazdy;
* Z powodu latających [[owad]]ów [[maszynista]] żył średnio 4 lata .
* Z powodu latających [[owad]]ów maszynista żył średnio 4 lata .


== Koniec produkcji ==
== Koniec produkcji ==

Wersja z 02:52, 26 gru 2010

Parowóz – ruchomy czajnik. Podrasowana lokomotywa, napędzana parą, w lepszych przypadkach wzbogaconym uranem w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Chciano zastosować poduszki powietrzne i pasy, lecz rząd produkujący te maszyny (Polska) nie zgodził się na to. Fabryki znajdowały się w Chrzanowie i Poznaniu i pracowały pełną parą od roku 1919.

Dane techniczne

  • Liczba miejsc: Maszynista + mechanik = 2 miejsca
  • Prędkość maksymalna: średnio 80 km/h;
  • Przyśpieszenie: do 100 km/h w pół godziny;
  • Pojemność silnika: 150 hektolitrów.

Wyposażenie

Standardowe

  • Żelazna rura do asekuracji podczas zderzenia;
  • Schowek na wodę/uran;
  • Maszynista;
  • 1,5l Nałęczowianki do wytworzenia pary/100 ton uranu;
  • Koła (?).

Dodatkowe

Ciekawostki

  • Ogrzewanie nie było potrzebne, ponieważ 1/2 kabiny jest odsłonięta;
  • Komin trzeba było przepychać ręcznie;
  • Rzadko się psuł podczas karambolu, bardziej podczas spokojnej jazdy;
  • Z powodu latających owadów maszynista żył średnio 4 lata .

Koniec produkcji

  • Około roku 1960 zaprzestano produkcji, generalne to bez przyczyny.
  • Brakowało wystarczająco odważnych maszynistów.
  • Amerykanie ukradli Niemcom cały uran, a woda w Bałtyku jest za brudna nawet dla parowozów.