Felipe Massa: Różnice pomiędzy wersjami
M (drobne) |
M (+szablon nawigacyjny) |
||
Linia 22: | Linia 22: | ||
Także w roku 2009, podczas GP Węgier sprężyna urwana z bolidu wpadła mu w oko, więc prawdopodobnie poświęci jej większość kariery. |
Także w roku 2009, podczas GP Węgier sprężyna urwana z bolidu wpadła mu w oko, więc prawdopodobnie poświęci jej większość kariery. |
||
{{stubspo}} |
{{stubspo}} |
||
<br><br><br><br><br> |
|||
{{Formuła 1}} |
|||
[[Kategoria:Kierowcy Formuły 1|Massa, Felipe]] |
[[Kategoria:Kierowcy Formuły 1|Massa, Felipe]] |
||
[[Kategoria:Brazylijczycy|Massa, Felipe]] |
[[Kategoria:Brazylijczycy|Massa, Felipe]] |
Wersja z 20:03, 10 mar 2011
Jak wiadomo, Massa nie jest X-Fighterem.
- Andrzej Borowczyk o zawodzie Massy
Wyskoczył, jak Felipe z konopi.
- Maciej Dowbor o zwinności Massy
Mocno dotankowany tata Felipe Massy.
- Andrzej Borowczyk o tacie Massy
Felipe Massa (ur. 25 kwietnia 1981) – sympatyczny, brazylijski kierowca wyścigowy o chłopięcej twarzy. Owa chłopięca twarz w połączeniu z łysieniem i wadą wymowy (mówi jak dziecko) kwalifikuje go do typu mężczyzn zwanego przez wschodnich sąsiadów "malieńkij - starieńkij". Aktualnie reprezentuje barwy zespołu Ferrari w Formule 1.
Od 30 listopada 2007r. żonaty ze stylistką Anna Rafaellą Bassi.
Od kołyski po F1
Massa jako mały chłopiec jeździł na żółwiu. Z czasem ojciec kupił mu trójkołowy rower i zapatrzony w sukcesy Senny pokochał wyścigi. Wielokrotnie zdobywał tytuły mistrza osiedla w wyścigach na wrotkach. Gdy Felipe ukończył 9 lat, jego ojciec zauważył chęć bycia wielkim kierowcą wyścigowym u swego syna i postanowił mu pomóc w rozwoju kariery finansując starty w kartingu. Jeździł tak bez sensu przez następne 7 lat i w 1998 r. przeniósł się do Formuły Chevrolet, gdzie w drugim sezonie zdobył tytuł. W roku 2000 przeniósł się do Europy i rozpoczął starty w włoskiej i europejskiej Formule Renault, wygrywając obie serie. Mając okazję startów w Formule 3, postanowił startować w Ojro-Serii Formuły 3000. Zdominował sezon wygrywając 6 z 8 wyścigów i zdobył mistrzostwo. Borykający się z kłopotami Peter Sauber postanowił zatrudnić pięknego Brazylijczyka, jako testera.
Formuła 1
Massa spisał się wyjątkowo dobrze podczas testów rozbijając sześć bolidów (przeciwnikom) stając się kierowcą Saubera. W 2002 roku jeżdząć u boku Nicka Heidfelda, Massa okazał się szybkim kierowcą jednak nieustannie popełniał błędy i wypadał z toru, często eliminując przy tym innych kierowców. W pierwszym sezonie startów zdobył aż 4 punkty. To sporo, jak na taką ilość przygód. Pod koniec sezonu z powodu braku pieniędzy na budowę nowych bolidów dla Massy, został zastąpiony przez Heinza-Haralda Frentzena i został kierowcą testowym Ferrari, obejmując funkcję "przynieś, podaj, pozamiataj".
Włoski zespół był pod wrażeniem jego umiejętności, a dzięki treningom i rozmowom z psychoanalitykami spowodowała, że ilość pomyłek znacznie się zmniejszyła. Sauber zawarł nowy pakt z Massą na sezon 2004. Brazylijczyk starał się co sił i zaimponował szefostwu Ferrari.
Ferrari
Massakra będąc zapowiedzią mistrza świata, miał zastąpić Michaela Schumachera, jednak zwolniono Rubensa Barrichello. Bardzo odstawał od "Schumowiny", nie radził sobie nawet z debiutantami, jak Robert Kubica. Wielokrotnie nie wytrzymywał presji i przegrywał pojedynki, nawet o zwycięstwo. Pomimo tego pozostał w Ferrari na sezon 2007. Dopiero w 2008 roku włączył się do walki o tytuł. Jednak pomimo zwinności naszej Piękności Nocy (Lewus Hamilton) został on sklasyfikowany na drugim miejscu. Z Lewusem przegrał tylko 1 punktem. przed wywalczeniem tytułu wicemistrza zdołał m.in. pobić rekord świata w kręceniu piruetów. Obecnie jego partnerem jest Fernando Alonso. Podczas GP Malezji 2009 wzbudził podejrzenia, gdyż wyszło na jaw, że inżynier zwraca się do niego "kochanie".
Także w roku 2009, podczas GP Węgier sprężyna urwana z bolidu wpadła mu w oko, więc prawdopodobnie poświęci jej większość kariery.
Szablon:Stubspo