AssaultCube: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (poprawki) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''AssaultCube''' (ang.''AtakującaKostka'') – wesoła gra komputerowa, sieciowy FPS stworzony na graficznym silniku „kjub endżin” przez Rabid Viper Productions. Grają w niego głównie [[Linuksiarz|linuksiarze]] czy czasem posiadacze [[Macintosh|Maców]]. Ci z [[Windows|Windy]] grają w ''Batelfildy'' na piratach. Gierka schematem rozgrywki przypomina [[Quake|Quake'a]], przez co rozwija wysoce [[Myślenie|myślenie]] u graczy. Światło dzienne ujrzała 16 czerwca 2006 roku zmieniając na zawsze świat elektronicznej rozgrywki. |
'''AssaultCube''' (ang. ''AtakującaKostka'') – wesoła gra komputerowa, sieciowy FPS stworzony na graficznym silniku „kjub endżin” przez Rabid Viper Productions. Grają w niego głównie [[Linuksiarz|linuksiarze]] czy czasem posiadacze [[Macintosh|Maców]]. Ci z [[Windows|Windy]] grają w ''Batelfildy'' na piratach. Gierka schematem rozgrywki przypomina [[Quake|Quake'a]], przez co rozwija wysoce [[Myślenie|myślenie]] u graczy. Światło dzienne ujrzała 16 czerwca 2006 roku zmieniając na zawsze świat elektronicznej rozgrywki. |
||
== Dostępne Tryby Gry == |
== Dostępne Tryby Gry == |
||
* '''Deathmatch''' – wysoce |
* '''Deathmatch''' – wysoce obciążający nasz [[mózg|Mózg]] tryb rozgrywki. Bierzemy giwerę i nawalamy do wszystkiego co się rusza. |
||
* '''Team Deathmatch''' – to samo co wyżej, tyle ze z podziałem na drużyny (Czerwoni i Niebiescy). |
* '''Team Deathmatch''' – to samo co wyżej, tyle ze z podziałem na drużyny (Czerwoni i Niebiescy). |
||
* '''Capture The Flag''' – To samo co wyżej, z tym że jedna drużyna musi przechwycić flagę przeciwników, po czym ma zapier... do własnej bazy nie gubiąc flagi wroga i nie tracąc własnej. |
* '''Capture The Flag''' – To samo co wyżej, z tym że jedna drużyna musi przechwycić flagę przeciwników, po czym ma zapier... do własnej bazy nie gubiąc flagi wroga i nie tracąc własnej. |
||
* '''One Shot One Kill''' – Jeden |
* '''One Shot One Kill''' – Jeden strzał, jeden frag. To samo co deathmatch, z tym że wszyscy na start dostają karabiny snajperskie i na starcie mają po 1HP. Śmieszne, nie? |
||
* '''Team One Shot One Kill''' – nazwa tego trybu w skrócie brzmi |
* '''Team One Shot One Kill''' – nazwa tego trybu w skrócie brzmi „TOSOK”. Tak trochę po swojsku. Schemat podobny do opisanego powyżej, z tym że gracze znów dzielą się na drużyny i nawalają do siebie. Wygrywa ta drużyna, która pokona wrogów. |
||
* '''Last Swiss Standing''' – kolejne wariactwo. Dostępne są tu tylko nóż i granaty. Wygrywa ten, co ostatni zostanie na mapie w rundzie. |
* '''Last Swiss Standing''' – kolejne wariactwo. Dostępne są tu tylko nóż i granaty. Wygrywa ten, co ostatni zostanie na mapie w rundzie. |
||
Oprócz tych są dostępne jeszcze tryby '''Survivor''' i jego wersja drużynowa, '''Pistol Frenzy''' czy '''Keep The Flag''' albo '''Hunt The Flag'''. |
Oprócz tych są dostępne jeszcze tryby '''Survivor''' i jego wersja drużynowa, '''Pistol Frenzy''' czy '''Keep The Flag''' albo '''Hunt The Flag'''. |
||
Linia 15: | Linia 15: | ||
* '''Pistolet Maszynowy''' – Takie małe cudo dobre na średnie i dalsze dystanse. Jedna seria wróg leży. Jeśli to przeciwnik go używał, to my leżymy. |
* '''Pistolet Maszynowy''' – Takie małe cudo dobre na średnie i dalsze dystanse. Jedna seria wróg leży. Jeśli to przeciwnik go używał, to my leżymy. |
||
* '''Shotgun''' – świetny na kamperów, ale nie nadaje się na szturm. Po strzale z bliska z wroga nie zostają nawet skarpetki. |
* '''Shotgun''' – świetny na kamperów, ale nie nadaje się na szturm. Po strzale z bliska z wroga nie zostają nawet skarpetki. |
||
* '''Karabin Snajperski''' – po kiego grzyba do takiej gry snajperka? Nie wiem, jednak super [[pr0|pr0]] umieją jej używać i nak*wiają z niej noobów |
* '''Karabin Snajperski''' – po kiego grzyba do takiej gry snajperka? Nie wiem, jednak super [[pr0|pr0]] umieją jej używać i nak*wiają z niej noobów niczym Stachanow węgiel, tym samym przodując w statystykach i doprowadzając do obłędu pozostałych graczy. |
||
* '''Karabin''' – takie cuś, jak snajperka tyle że bez celownika. Właściwie mało kto tego używa, bo ani dobre do kampienia, ani do szturmowania... |
* '''Karabin''' – takie cuś, jak snajperka tyle że bez celownika. Właściwie mało kto tego używa, bo ani dobre do kampienia, ani do szturmowania... |
||
* '''Pistolet(y)''' – Jeden pistolet, a od czasu do czasu dwa, dzięki czemu możemy się poczuć jak bohaterowie filmów Johna Woo. Strzelają szybciej niż uzi... |
* '''Pistolet(y)''' – Jeden pistolet, a od czasu do czasu dwa, dzięki czemu możemy się poczuć jak bohaterowie filmów Johna Woo. Strzelają szybciej niż uzi... |
Wersja z 11:16, 4 mar 2012
AssaultCube (ang. AtakującaKostka) – wesoła gra komputerowa, sieciowy FPS stworzony na graficznym silniku „kjub endżin” przez Rabid Viper Productions. Grają w niego głównie linuksiarze czy czasem posiadacze Maców. Ci z Windy grają w Batelfildy na piratach. Gierka schematem rozgrywki przypomina Quake'a, przez co rozwija wysoce myślenie u graczy. Światło dzienne ujrzała 16 czerwca 2006 roku zmieniając na zawsze świat elektronicznej rozgrywki.
Dostępne Tryby Gry
- Deathmatch – wysoce obciążający nasz Mózg tryb rozgrywki. Bierzemy giwerę i nawalamy do wszystkiego co się rusza.
- Team Deathmatch – to samo co wyżej, tyle ze z podziałem na drużyny (Czerwoni i Niebiescy).
- Capture The Flag – To samo co wyżej, z tym że jedna drużyna musi przechwycić flagę przeciwników, po czym ma zapier... do własnej bazy nie gubiąc flagi wroga i nie tracąc własnej.
- One Shot One Kill – Jeden strzał, jeden frag. To samo co deathmatch, z tym że wszyscy na start dostają karabiny snajperskie i na starcie mają po 1HP. Śmieszne, nie?
- Team One Shot One Kill – nazwa tego trybu w skrócie brzmi „TOSOK”. Tak trochę po swojsku. Schemat podobny do opisanego powyżej, z tym że gracze znów dzielą się na drużyny i nawalają do siebie. Wygrywa ta drużyna, która pokona wrogów.
- Last Swiss Standing – kolejne wariactwo. Dostępne są tu tylko nóż i granaty. Wygrywa ten, co ostatni zostanie na mapie w rundzie.
Oprócz tych są dostępne jeszcze tryby Survivor i jego wersja drużynowa, Pistol Frenzy czy Keep The Flag albo Hunt The Flag.
Arsenał
Nazwy dostępnych broni i tak są fikcyjne, wiec nawet gdyby zostały tu napisane, i tak za wiele by nie mówiły...
- Karabin Szturmowy – Posiada 20 naboi w magazynku. Ma taki rozrzut, że podczas strzelania w miejscu aż cofa gracza, co noobów przyzwyczajonych do używania no-recoila w CS-ie doprowadza do furii.
- Pistolet Maszynowy – Takie małe cudo dobre na średnie i dalsze dystanse. Jedna seria wróg leży. Jeśli to przeciwnik go używał, to my leżymy.
- Shotgun – świetny na kamperów, ale nie nadaje się na szturm. Po strzale z bliska z wroga nie zostają nawet skarpetki.
- Karabin Snajperski – po kiego grzyba do takiej gry snajperka? Nie wiem, jednak super pr0 umieją jej używać i nak*wiają z niej noobów niczym Stachanow węgiel, tym samym przodując w statystykach i doprowadzając do obłędu pozostałych graczy.
- Karabin – takie cuś, jak snajperka tyle że bez celownika. Właściwie mało kto tego używa, bo ani dobre do kampienia, ani do szturmowania...
- Pistolet(y) – Jeden pistolet, a od czasu do czasu dwa, dzięki czemu możemy się poczuć jak bohaterowie filmów Johna Woo. Strzelają szybciej niż uzi...
- Granaty – najrzadziej używany. Nooby często się nim wysadzają, ale to akurat dziwne nie jest.
- Nóż – broń używana przez suberuberpr0 jeszcze częściej niż karabin snajperski. Przydatny, kiedy chcemy zaszpanować na serwerze i w sytuacji 1 na 1 pokonujemy wroga z shotgunem. Z miejsca szacun +5.