Call of Duty: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Optdex. Ofiarą rewertu jest 2.96.240.21.)
Linia 31: Linia 31:
==Fabuła==
==Fabuła==
Fabuła w tej grze jest bardzo przewidywalna – jeśli choć raz przeczytałeś podręcznik do historii, to żadne zwroty akcji cię nie zaskoczą. Co prawda w jednej misji walczysz w Afryce w 1942, w następnej uwalniasz Warszawę w 1944, a w jeszcze późniejszej uwalniasz Plac Czerwony w 1943, ale to nic. Jak w każdej grze wojennej musi być lądowanie na plaży, więc w każdej części (poza Modern Warfare 1 i 2) lądujemy na jakiejś.
Fabuła w tej grze jest bardzo przewidywalna – jeśli choć raz przeczytałeś podręcznik do historii, to żadne zwroty akcji cię nie zaskoczą. Co prawda w jednej misji walczysz w Afryce w 1942, w następnej uwalniasz Warszawę w 1944, a w jeszcze późniejszej uwalniasz Plac Czerwony w 1943, ale to nic. Jak w każdej grze wojennej musi być lądowanie na plaży, więc w każdej części (poza Modern Warfare 1 i 2) lądujemy na jakiejś.
Po za tym seria Call of Duty słynie ze swojej liniowości oraz ciągle tego samego (od modern warfare). Nic się nie zmienia: styl rozgrywki, grafika itp.


==Gameplay==
==Gameplay==

Wersja z 23:32, 9 lip 2012

Germans!

Typowy Anglik/Amerykanin o Niemcach.

Amerikana!

Typowy Niemiec o Aliantach.

Za Russike! Za Matrland!

Typowy Rosjanin o Rosji podczas walki.

Komunisten!

Typowy Niemiec o Rosjanach.

Call of Duty (z ang. Wezwanie do Obowiązku, Zew Cła, choć dopuszczalne jest tłumaczenie Telefon z WKU) – gra strategiczna o II wojnie światowej błędnie uważana za strzelankę (ale ma pewne jej elementy, jak expienie na przeciwnikach). Bliżej jej do Hearts of Iron niż do CS-a (mimo że ma grafikę 3D jak CS). Gra stworzona przez teletubisie pod pseudonimem Activision, którym przewodzi Święty Mikołaj zwący się dla niepoznaki Bobby'm Kotickiem. Z części na część posiada coraz lepszą grafikę oraz coraz bardziej rozbudowane mapy, a kupowana jest głównie przez starszych, bardziej wymagających graczy, mimo że może ją bez problemu kupić i sześciolatek. Zespoły tworzące tę grę (Infinity Ward, Treyarch) uważa się za najbardziej kreatywnych ludzi w branży, ponieważ każda część CoD'a różni się radykalnie od poprzedniej pod wieloma względami np. eee...no, tego. Mimo, że żadna część serii póki co nie znalazła zbyt wielu nabywców (gra dla koneserów komputerowej rozrywki), wspomniany wyżej Bobby zatwierdza kolejne części dokładając na proces twórczy ze swojej kieszeni, licząc, że kolejna część sprzeda się gorzej od poprzedniej. Zawsze daje twórcom odpowiednio dużo czasu aby odpowiednio dopracowali swój produkt i potem nie musieli sprzedawać go w kawałkach za grubą kasę (DLC).

Frakcje występujące w grze

Bronie

Tylko te, które występowały w II wojnie światowej.

Czasami znajdzie się jeszcze Niemiec, któremu w ręce wpadł MP44, ale to rzadkość, zwłaszcza w 1940 roku, ponieważ został on opracowany w roku 1943, ale Niemcy są mocni. Komintern (alianci) używają jedynie PPSh-ów i tego co zostanie po Niemcach, bo bieda w kraju i nie stać ich na amunicję.

Kontynuacje

Jak każda szanująca się gra Call of Duty też ma ich od groma (ze trzy bodajże):

  • Szablon:Tzwykły pakiet misji dla 1 gracza/n00b'a (niepotrzebne skreślić) który urozmaica zabawę o kilku Niemców.
  • Szablon:Tchodzi tu oczywiście o Nazi Zombies czyli opowieści o jednym lub dwóch Amerykanach, którzy nie potrafią się zabarykadować. Dodatek idealny dla sadystów i masochistów. Bronie oczywiście z II W.W. Ale znajdzie się czasem broń UFO?
  • Szablon:TModern Warfare 1 tylko że z lepszą grafą i bez fabuły. Stworzone jedyne do trzepania kasiory. Bronie jak w CS-ie.
  • Szablon:Tgra, w której chodzi o chodzenie po mapie i szukanie zombie
  • Szablon:Tkontynuacja Modern Warfare 2 (jakbyście nie wiedzieli) i najnowsza część serii. Chodzi w niej głównie o anhilowanie Ruskich. Całej ich masy.

Fabuła

Fabuła w tej grze jest bardzo przewidywalna – jeśli choć raz przeczytałeś podręcznik do historii, to żadne zwroty akcji cię nie zaskoczą. Co prawda w jednej misji walczysz w Afryce w 1942, w następnej uwalniasz Warszawę w 1944, a w jeszcze późniejszej uwalniasz Plac Czerwony w 1943, ale to nic. Jak w każdej grze wojennej musi być lądowanie na plaży, więc w każdej części (poza Modern Warfare 1 i 2) lądujemy na jakiejś. Po za tym seria Call of Duty słynie ze swojej liniowości oraz ciągle tego samego (od modern warfare). Nic się nie zmienia: styl rozgrywki, grafika itp.

Gameplay

Call of Duty posiada bardzo zróżnicowaną i rozbudowaną rozgrywkę. Większość czasu spędzamy na strzelaniu do... wrogów i udawaniu, że jest się zaskoczonym kiedy znienacka coś wybuchnie (bomba atomowa albo trzy) czy główny bohater w ostatniej sekundzie rozbroi jakąś inną bombę czy coś. Właściwie rola gracza sprowdza się w znacznym stopniu do obserwowania co się dzieje na ekranie i od czasu do czasu przejęcia kontroli nad protagonistą w celu powybijania wszystkiego co się rusza.

Dla zainteresowanych

  • W tej grze nie ma kampanii wrześniowej (czyli TKS-ami i PZL.37 Łoś sobie nie pogramy...);
  • Co prawda istnieje Call of Duty: Modern Warfare (z wyposażeniem z przełomu wieków XX i XXI), ale nie jest uznawana przez tró graczy za część Call of Duty (akcja Modern Warfare nie rozgrywa się podczas II wojny światowej);
  • Call of Duty to obecnie najlepiej sprzedająca się marka gier na świecie, a zarazem symbol kiczu i nadmiernego patosu. Amerykański patriotyzm wylewający się wręcz z ekranu może być nie do wytrzymania przez obcokrajowca (jeśli ktokolwiek zwracałby uwagę na „fabułę”).

Szablon:Stubgry