Dingo Bar: Różnice pomiędzy wersjami
M (Potrójne zteereowanie) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{TRE}} |
|||
[[Plik:Dingo bar.jpg|200px|right|thumb|Dingo bar w okresie swojej świetności]] |
[[Plik:Dingo bar.jpg|200px|right|thumb|Dingo bar w okresie swojej świetności]] |
||
Linia 8: | Linia 7: | ||
Tancerka [[Isadora Duncan]] przychodziła tu, bo miała tylko przez jezdnię, a [[Aleister Crowley]] bo był ćpunem, chlorem i pojebem. [[Djuna Barnes]], pisarka, przychodziła, bo kumplowała się z barmanem, a klimat Dingo Baru opisała potem w elżbietańskiej tragedii ''Nightwood''. |
Tancerka [[Isadora Duncan]] przychodziła tu, bo miała tylko przez jezdnię, a [[Aleister Crowley]] bo był ćpunem, chlorem i pojebem. [[Djuna Barnes]], pisarka, przychodziła, bo kumplowała się z barmanem, a klimat Dingo Baru opisała potem w elżbietańskiej tragedii ''Nightwood''. |
||
{{ |
{{stub|bud}} |
||
{{ |
{{stub|substub}} |
||
[[Kategoria:Paryż]] |
[[Kategoria:Paryż]] |
Wersja z 21:03, 22 gru 2012
Dingo American Bar and Restaurant, Dingo Bar – bar w Paryżu otwarty w 1923, będący w dwudziestoleciu międzywojennym przytuliskiem dla rezydujących w Paryżu artystów. Barmanem był były bokser wagi lekkiej, James Charters, o którego bokserskich sukcesach nic się nie zachowało.
Tutaj poznali się Ernest Hemingway i Francis Scott Fitzgerald, co w późniejszym okresie zrodziło podejrzenia obu panów o homoseksualizm, a następnie Hemingwaya o homofobię, bo wiadomo, że jak nie pedał, to homofob.
Tancerka Isadora Duncan przychodziła tu, bo miała tylko przez jezdnię, a Aleister Crowley bo był ćpunem, chlorem i pojebem. Djuna Barnes, pisarka, przychodziła, bo kumplowała się z barmanem, a klimat Dingo Baru opisała potem w elżbietańskiej tragedii Nightwood.
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny architektury i budownictwa. Jeśli nie spadają na ciebie cegły w drewnianym kościele – rozbuduj go.
Autorowi tego hasła oderwało palce zaraz po tym, jak wklepał kilka zdań. Jeśli chcesz go zastąpić – rozbuduj to hasło.