Free jazz: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
M (literówka)
Linia 4: Linia 4:
{{cytat|...charakteryzuje się pełną swobodą harmoniczną, kolektywną improwizacją, olbrzymią intensywnością wyrazu, polirytmicznością, inkorporowaniem wpływów muzyki etnicznej z różnych części świata, rozszerzeniem palety dźwięków muzycznych na zgrzyty, szmery itp.|[[Wikipedia]] o '''free jazzie'''. Źródło mówi samo za siebie...}}
{{cytat|...charakteryzuje się pełną swobodą harmoniczną, kolektywną improwizacją, olbrzymią intensywnością wyrazu, polirytmicznością, inkorporowaniem wpływów muzyki etnicznej z różnych części świata, rozszerzeniem palety dźwięków muzycznych na zgrzyty, szmery itp.|[[Wikipedia]] o '''free jazzie'''. Źródło mówi samo za siebie...}}


'''Free jazz''' – odmiana [[jazz]]u, rozpoczęta we wczesnych latach sześćdziesiątych wraz z <s>beznadziejną</s> innowacyjną płytą saksofonisty [[Ornette Coleman]]a pod tym samym tytułem. Przez większość normalnych ludzi nie do odróżnienia od dźwięków wydawanego przez [[Orkiestra|szkolną orkiestrę]] w czasie strojenia.
'''Free jazz''' – odmiana [[jazz]]u, rozpoczęta we wczesnych latach sześćdziesiątych wraz z <s>beznadziejną</s> innowacyjną płytą saksofonisty [[Ornette Coleman]]a pod tym samym tytułem. Przez większość normalnych ludzi nie do odróżnienia od dźwięków wydawanych przez [[Orkiestra|szkolną orkiestrę]] w czasie strojenia.


== Charakterystyka ==
== Charakterystyka ==

Wersja z 11:43, 28 cze 2013

thumb|250px|right|Jedna z najlepszych solówek
free jazzowych

New-Bouncywikilogo.gif Dla tych bez poczucia humoru, eksperci z Wikipedii posiadają nudniejszy powiązany artykuł.
Zobacz: Free jazz

...charakteryzuje się pełną swobodą harmoniczną, kolektywną improwizacją, olbrzymią intensywnością wyrazu, polirytmicznością, inkorporowaniem wpływów muzyki etnicznej z różnych części świata, rozszerzeniem palety dźwięków muzycznych na zgrzyty, szmery itp.

Wikipedia o free jazzie. Źródło mówi samo za siebie...

Free jazz – odmiana jazzu, rozpoczęta we wczesnych latach sześćdziesiątych wraz z beznadziejną innowacyjną płytą saksofonisty Ornette Colemana pod tym samym tytułem. Przez większość normalnych ludzi nie do odróżnienia od dźwięków wydawanych przez szkolną orkiestrę w czasie strojenia.

Charakterystyka

Free jazz daje taką swobodę grania, że w zespole free jazzowym może grać praktycznie każdy. Zbyteczne są takie idiotyczne utrudnienia jak metrum, tonacja czy tempo. Do wykonania utworu potrzeba jedynie paru ludzi wyposażonych w dziwne, nienastrojone instrumenty. Dobrze nadają się: