Robert Kubica: Różnice pomiędzy wersjami
(ogólnie rozwinąłem opis kariery) |
M (redakcja) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Grafika:Robert Kubica1.jpg|thumb|right|200px|Robert Kubica w drodze do niedociążonego wozu. Uśmiecha się – jeszcze nie wie.]] |
[[Grafika:Robert Kubica1.jpg|thumb|right|200px|Robert Kubica w drodze do niedociążonego wozu. Uśmiecha się – jeszcze nie wie.]] |
||
'''Robert Kubica''' (ur. [[7 grudnia]] [[1984]] w [[Kraków|Krakowie]]) – pierwszy polski [[kierowca wyścigowy]] i sezonowy [[bohater narodowy]]. Był [[Adam Małysz|Małysz]], był [[Jerzy Dudek|Dudek]], była [[Otylia Jędrzejczak|Otylka]], a teraz Robert będzie śmigał, darł opony, żeby dojechać jako pierwszy, a na [[meta|mecie]] go zważą i okaże się, że jest za lekki. Jeździ w stadninie koni [[BMW |
'''Robert Kubica''' (ur. [[7 grudnia]] [[1984]] w [[Kraków|Krakowie]]) – pierwszy polski [[kierowca wyścigowy]] i sezonowy [[bohater narodowy]]. Był [[Adam Małysz|Małysz]], był [[Jerzy Dudek|Dudek]], była [[Otylia Jędrzejczak|Otylka]], a teraz Robert będzie śmigał, darł opony, żeby dojechać jako pierwszy, a na [[meta|mecie]] go zważą i okaże się, że jest za lekki. Jeździ w stadninie koni [[BMW Sauber]]. |
||
== Przed Formułą 1 == |
== Przed Formułą 1 == |
||
Kubica zaczynał od klasy ''mikro'', najpierw ścigał się na [[gokart|gokartach]] na pedały, gdzie zdobył wiele plastikowych medali. W wieku 16 lat |
Kubica zaczynał od klasy ''mikro'', najpierw ścigał się na [[gokart|gokartach]] na pedały, gdzie zdobył wiele plastikowych medali. W wieku 16 lat przerzucił się na Formułę 21, napędzaną siłą własnych stóp. Nasz Robuś musiał ciężko pracować nogami – niczym [[Fred Flinston]]. Niestety ten sport nie przypadł mu do gustu i postanowił się przerzucić na Formułę 3. Jeżdżąc w tej klasie wyścigowej wygrał wiele rajdów, m.in. Grand-Prix Izraela (wyprzedzając kierowcę [[Polonez Caro|Poloneza Caro]] na ostatnich 3 centymetrach). Ten sezon w Formule 3 okazał się ogromnym sukcesem dla Roberta, co zaowocowało przejściem do klasy ''Syrenka World Series''. Robert Kubica wygrywał wyścig za wyścigiem (m.in legendarny wyścig w [[Makao]]), był na samym szczycie, nazywano go ''guru syrenki''. Jego legendarna już dziś 105 została uznana za auto roku [[2001]] przez magazyn Retro. |
||
== Formuła 1 == |
== Formuła 1 == |
||
Po olbrzymim sukcesie w wyścigach |
Po olbrzymim sukcesie w wyścigach ''Syrenka World Series'' Robert dostał propozycję występów w [[Formuła 1|Formule 1]] w barwach stadniny z [[BMW Sauber]]. I tym sposobem Robert jako pierwszy [[Polak]] zasiadł na kilkukonną maszynę z silnikiem od [[wiertarka|wiertarki]] i z karoserią zrobioną z puszek po konserwach. |
||
[[4 |
[[4 sierpnia]] [[2006]] świat obiegła sensacyjna wiadomość: Robert Kubica dostał szansę na debiut w Grand-Prix Watykanu. Bardzo spięty i zeżarty przez tremę Kubica jechał bardzo ładnie: wypadł tylko 6 razy z toru, dwukrotnie doszczętnie rozbijając [[bolid]], jednak nie przeszkodziło mu to w zwycięstwie w tym GP. Niestety po wyścigu Robert został zdyskwalifikowany za zbyt lekkie [[opona|opony]] i jazdę na dwóch gazach, co jak wiemy w Formule 1 jest zabronione. Obecnie Robert ma [[niedowaga|niedowagę]] i lubi [[sok pomarańczowy]]. |
||
{{stubspo}} |
|||
[[Kategoria:Polscy sportowcy]] |
[[Kategoria:Polscy sportowcy]] |
Wersja z 00:07, 8 sie 2006
Robert Kubica (ur. 7 grudnia 1984 w Krakowie) – pierwszy polski kierowca wyścigowy i sezonowy bohater narodowy. Był Małysz, był Dudek, była Otylka, a teraz Robert będzie śmigał, darł opony, żeby dojechać jako pierwszy, a na mecie go zważą i okaże się, że jest za lekki. Jeździ w stadninie koni BMW Sauber.
Przed Formułą 1
Kubica zaczynał od klasy mikro, najpierw ścigał się na gokartach na pedały, gdzie zdobył wiele plastikowych medali. W wieku 16 lat przerzucił się na Formułę 21, napędzaną siłą własnych stóp. Nasz Robuś musiał ciężko pracować nogami – niczym Fred Flinston. Niestety ten sport nie przypadł mu do gustu i postanowił się przerzucić na Formułę 3. Jeżdżąc w tej klasie wyścigowej wygrał wiele rajdów, m.in. Grand-Prix Izraela (wyprzedzając kierowcę Poloneza Caro na ostatnich 3 centymetrach). Ten sezon w Formule 3 okazał się ogromnym sukcesem dla Roberta, co zaowocowało przejściem do klasy Syrenka World Series. Robert Kubica wygrywał wyścig za wyścigiem (m.in legendarny wyścig w Makao), był na samym szczycie, nazywano go guru syrenki. Jego legendarna już dziś 105 została uznana za auto roku 2001 przez magazyn Retro.
Formuła 1
Po olbrzymim sukcesie w wyścigach Syrenka World Series Robert dostał propozycję występów w Formule 1 w barwach stadniny z BMW Sauber. I tym sposobem Robert jako pierwszy Polak zasiadł na kilkukonną maszynę z silnikiem od wiertarki i z karoserią zrobioną z puszek po konserwach. 4 sierpnia 2006 świat obiegła sensacyjna wiadomość: Robert Kubica dostał szansę na debiut w Grand-Prix Watykanu. Bardzo spięty i zeżarty przez tremę Kubica jechał bardzo ładnie: wypadł tylko 6 razy z toru, dwukrotnie doszczętnie rozbijając bolid, jednak nie przeszkodziło mu to w zwycięstwie w tym GP. Niestety po wyścigu Robert został zdyskwalifikowany za zbyt lekkie opony i jazdę na dwóch gazach, co jak wiemy w Formule 1 jest zabronione. Obecnie Robert ma niedowagę i lubi sok pomarańczowy.