Robert Kubica: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(ogólnie rozwinąłem opis kariery)
M (redakcja)
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:Robert Kubica1.jpg|thumb|right|200px|Robert Kubica w drodze do niedociążonego wozu. Uśmiecha się – jeszcze nie wie.]]
[[Grafika:Robert Kubica1.jpg|thumb|right|200px|Robert Kubica w drodze do niedociążonego wozu. Uśmiecha się – jeszcze nie wie.]]
'''Robert Kubica''' (ur. [[7 grudnia]] [[1984]] w [[Kraków|Krakowie]]) – pierwszy polski [[kierowca wyścigowy]] i sezonowy [[bohater narodowy]]. Był [[Adam Małysz|Małysz]], był [[Jerzy Dudek|Dudek]], była [[Otylia Jędrzejczak|Otylka]], a teraz Robert będzie śmigał, darł opony, żeby dojechać jako pierwszy, a na [[meta|mecie]] go zważą i okaże się, że jest za lekki. Jeździ w stadninie koni [[BMW-Sauber]].
'''Robert Kubica''' (ur. [[7 grudnia]] [[1984]] w [[Kraków|Krakowie]]) – pierwszy polski [[kierowca wyścigowy]] i sezonowy [[bohater narodowy]]. Był [[Adam Małysz|Małysz]], był [[Jerzy Dudek|Dudek]], była [[Otylia Jędrzejczak|Otylka]], a teraz Robert będzie śmigał, darł opony, żeby dojechać jako pierwszy, a na [[meta|mecie]] go zważą i okaże się, że jest za lekki. Jeździ w stadninie koni [[BMW Sauber]].


== Przed Formułą 1 ==
== Przed Formułą 1 ==


Kubica zaczynał od klasy ''mikro'', najpierw ścigał się na [[gokart|gokartach]] na pedały, gdzie zdobył wiele plastikowych medali. W wieku 16 lat przeżucił się na Formułe 21 napędzaną siłą własnych stóp. Nasz Robuś musiał ciężko pracować nogami niczym [[Fred Flinston]]. Niestety ten sport nie przypadł mu do gustu i postanowił się przeżucić na Formułe 3. Jeżdżąc w tej klasie wyścigowej wygrał wiele wyścigów m.in. Grand-Prix Izraela (wyprzedzając kierowce [[Polonez Caro|Poloneza Caro]] [[Jack Handsolo|Jacka Handsolo]] na ostatnich 3 centymetrach). Ten sezon w Formule 3 okazał się ogromnym sukcesem dla Roberta co zaowocowało przejściem do klasy [[Syrenka World Series]]. Robert Kubica wygrywał wyścig za wyścigiem (m.in legendarny wyścig w [[Makao]]) był na samym szczycie nazywano go ''guru syrenki''. Jego legendarna już dziś 105 została uznana za auto roku 2001 przez magazyn Retro.
Kubica zaczynał od klasy ''mikro'', najpierw ścigał się na [[gokart|gokartach]] na pedały, gdzie zdobył wiele plastikowych medali. W wieku 16 lat przerzucił się na Formułę 21, napędzaną siłą własnych stóp. Nasz Robuś musiał ciężko pracować nogami niczym [[Fred Flinston]]. Niestety ten sport nie przypadł mu do gustu i postanowił się przerzucić na Formułę 3. Jeżdżąc w tej klasie wyścigowej wygrał wiele rajdów, m.in. Grand-Prix Izraela (wyprzedzając kierowcę [[Polonez Caro|Poloneza Caro]] na ostatnich 3 centymetrach). Ten sezon w Formule 3 okazał się ogromnym sukcesem dla Roberta, co zaowocowało przejściem do klasy ''Syrenka World Series''. Robert Kubica wygrywał wyścig za wyścigiem (m.in legendarny wyścig w [[Makao]]), był na samym szczycie, nazywano go ''guru syrenki''. Jego legendarna już dziś 105 została uznana za auto roku [[2001]] przez magazyn Retro.


== Formuła 1 ==
== Formuła 1 ==


Po olbrzymim sukcesie w wyścigach [[Syrenka World Series]] Robert dostał propozycje występów w [[Formuła 1|Formule 1]] w barwach stadniny z [[BMW-Sauber]]. I tym sposobem Robert jako pierwszy [[Polska|Polak]] zasiadł na kilkukonną maszynę z silnikiem od [[wiertarka|wiertarki]] i karoseri zrobionej z puszek po konserwach.
Po olbrzymim sukcesie w wyścigach ''Syrenka World Series'' Robert dostał propozycję występów w [[Formuła 1|Formule 1]] w barwach stadniny z [[BMW Sauber]]. I tym sposobem Robert jako pierwszy [[Polak]] zasiadł na kilkukonną maszynę z silnikiem od [[wiertarka|wiertarki]] i z karoserią zrobioną z puszek po konserwach.
[[4 Sierpnia]] [[2006]] świat obiegła sensacyjna wiadomość Robert Kubica dostał szanse na debiut w Grand-Prix Watykanu. Bardzo spięty i zeżarty przez treme Kubica jechał bardzo ładnie wypadł tylko 6 razy z toru dwukrotnie doszczętnie rozbijając bolid, jednak nie przeszkodziło mu to w zwycięstwie w tym GP. Niestety po wyścigu Robert został zdyskwalifikowany za zbyt lekkie opony i jazde na dwóch gazach, co jak wiemy w [[Formuła 1|Formule 1]] jest zabronione. Robert słynie z tego, że ma [[niedowaga|niedowagę]] i lubi [[sok pomarańczowy]].
[[4 sierpnia]] [[2006]] świat obiegła sensacyjna wiadomość: Robert Kubica dostał szansę na debiut w Grand-Prix Watykanu. Bardzo spięty i zeżarty przez tremę Kubica jechał bardzo ładnie: wypadł tylko 6 razy z toru, dwukrotnie doszczętnie rozbijając [[bolid]], jednak nie przeszkodziło mu to w zwycięstwie w tym GP. Niestety po wyścigu Robert został zdyskwalifikowany za zbyt lekkie [[opona|opony]] i jazdę na dwóch gazach, co jak wiemy w Formule 1 jest zabronione. Obecnie Robert ma [[niedowaga|niedowagę]] i lubi [[sok pomarańczowy]].

{{stubspo}}


[[Kategoria:Polscy sportowcy]]
[[Kategoria:Polscy sportowcy]]

Wersja z 00:07, 8 sie 2006

Robert Kubica w drodze do niedociążonego wozu. Uśmiecha się – jeszcze nie wie.

Robert Kubica (ur. 7 grudnia 1984 w Krakowie) – pierwszy polski kierowca wyścigowy i sezonowy bohater narodowy. Był Małysz, był Dudek, była Otylka, a teraz Robert będzie śmigał, darł opony, żeby dojechać jako pierwszy, a na mecie go zważą i okaże się, że jest za lekki. Jeździ w stadninie koni BMW Sauber.

Przed Formułą 1

Kubica zaczynał od klasy mikro, najpierw ścigał się na gokartach na pedały, gdzie zdobył wiele plastikowych medali. W wieku 16 lat przerzucił się na Formułę 21, napędzaną siłą własnych stóp. Nasz Robuś musiał ciężko pracować nogami – niczym Fred Flinston. Niestety ten sport nie przypadł mu do gustu i postanowił się przerzucić na Formułę 3. Jeżdżąc w tej klasie wyścigowej wygrał wiele rajdów, m.in. Grand-Prix Izraela (wyprzedzając kierowcę Poloneza Caro na ostatnich 3 centymetrach). Ten sezon w Formule 3 okazał się ogromnym sukcesem dla Roberta, co zaowocowało przejściem do klasy Syrenka World Series. Robert Kubica wygrywał wyścig za wyścigiem (m.in legendarny wyścig w Makao), był na samym szczycie, nazywano go guru syrenki. Jego legendarna już dziś 105 została uznana za auto roku 2001 przez magazyn Retro.

Formuła 1

Po olbrzymim sukcesie w wyścigach Syrenka World Series Robert dostał propozycję występów w Formule 1 w barwach stadniny z BMW Sauber. I tym sposobem Robert jako pierwszy Polak zasiadł na kilkukonną maszynę z silnikiem od wiertarki i z karoserią zrobioną z puszek po konserwach. 4 sierpnia 2006 świat obiegła sensacyjna wiadomość: Robert Kubica dostał szansę na debiut w Grand-Prix Watykanu. Bardzo spięty i zeżarty przez tremę Kubica jechał bardzo ładnie: wypadł tylko 6 razy z toru, dwukrotnie doszczętnie rozbijając bolid, jednak nie przeszkodziło mu to w zwycięstwie w tym GP. Niestety po wyścigu Robert został zdyskwalifikowany za zbyt lekkie opony i jazdę na dwóch gazach, co jak wiemy w Formule 1 jest zabronione. Obecnie Robert ma niedowagę i lubi sok pomarańczowy.