Mercedes-Benz W123: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: nadużycie: usuwanie sporej ilości tekstu
Znacznik: nadużycie: usuwanie sporej ilości tekstu
Linia 20: Linia 20:
*{{t|300D}}oryginalna jak na tamte lata pięciocylindrowa konstrukcja. Podobnie jak pozostałe diesle w zasadzie niezniszczalna, pali jednak więcej, a dalej nie chce jechać.
*{{t|300D}}oryginalna jak na tamte lata pięciocylindrowa konstrukcja. Podobnie jak pozostałe diesle w zasadzie niezniszczalna, pali jednak więcej, a dalej nie chce jechać.
*{{t|300D TURBO}}doładowana wersja powyższego. Pali jednak mniej i jako jedyna chce jechać. Ceną za to jest posiadanie kolejnej części, która może się kiedyś tam popsuć – rzeczona turbosprężarka.
*{{t|300D TURBO}}doładowana wersja powyższego. Pali jednak mniej i jako jedyna chce jechać. Ceną za to jest posiadanie kolejnej części, która może się kiedyś tam popsuć – rzeczona turbosprężarka.

== Ciekawostki ==
[[Plik:Mercedes-Benz W123 230 CE vr green TCE.jpg|right|thumb|250px|Ulubiona wiejska ozdóbka – podkowa na atrapie chłodnicy]]
* Pewien [[Grecja|grecki]] taksówkarz pokonał swoją Beczką 3 600 000 km bez remontu silnika. W podzięce za wytrwałość dostał od producenta za darmo [[Mercedes-Benz W211|W211]], którego jednak sprzedał po roku ze względu na ''zbyt dużą awaryjność''.
* Przeciętny przebieg W123 z dieslem 2.0, po którym ulegał on pierwszej awarii powodującej jego unieruchomienie wynosił 852 777 km. Dla porównania nowe [[Mercedes-Benz|Mercedesy]] zwykle idą do remontu po góra 300 000 km, a w kilkukrotnie droższych Maybachach silnik wysiada po 600 000…
* Cena importowanego do Polski W123 z drugiej ręki była za komuny dwukrotnie wyższa niż nowej Wołgi, do której dorzucano jeszcze gratisowy podsłuch i [[Miejska legenda|szczątki porwanych dzieci]]. Na Zachodzie proporcje były odwrotne.
* Jeśli zmieszamy ze sobą [[Warszawa 210|Warszawę 210]] oraz W123, otrzymamy Wołgę z dieslem.
* W123 były pierwszymi niemieckimi taksówkami pomalowanymi w charakterystyczny [[Budyń|budyniowy]] kolor, co stanowiło gest solidarności taksówkarzy z Nonsensopedią.

{{Przypisy}}
{{Motoryzacja}}
{{Medal}}
[[Kategoria:Samochody]]

Wersja z 02:57, 4 lip 2014

Mercedesik nówka sztuka nie śmigana, igła. Przebieg 1234567 km, pociągnie drugie tyle. Rocznik 1977

Przeciętne ogłoszenie o W123

Szablon:Tsamochód klasy średniej-wyższej produkowany przez zakłady Mercedesa, znany ze swojej niezniszczalności. Zachwycił nawet polskich komunistów, którzy postanowili wymienić się z Niemcami na zasadzie: my bierzemy od was W123, Rosjanie kopiują silniki i wsadzają je do Wołgi.

Wersje nadwoziowe

Beczki powstawały w 4 wersjach nadwoziowych:

  • Szablon:Tnajbardziej popularna wersja. Dawniej kojarzyła się z luksusem, dziś wygląda najczęściej jakby miała złamać się na pół za sprawą charakterystycznej parabolicznej linii bocznej.
  • Szablon:Tdla niepoznaki oznaczony literką T, oznaczającej Twój tata. Miało to wywoływać skojarzenia z samochodem rodzinnym i maskować fakt, że większość tego typu samochodów kończyła jako karawany pogrzebowe. Tego typu zastosowanie ułatwiało tylne zawieszenie pneumatyczne, dzięki któremu tył nie opadał i nie podnosił się po zmianie ilości bagażu.
  • Szablon:Ttu z kolei wybrano literkę C, co miało nawiązywać do cycków, które mieliśmy dzięki temu samochodowi zobaczyć. Ale zaraz, jesteśmy przecież w Niemczech… tam kobiety mają cycki?
  • Szablon:Twbrew pozorom nie chodzi tu o długość członka właściciela, a jedynie o ośmioosobową limuzynę z dwiema tylnymi kanapami.

Silniki

Plik:Mercedes-Benz W123 karawan.jpg
Od dawna wiemy jak najlepiej umrzeć, ale ważne jest też czym nas powiozą w ostatnią drogę

W zasadzie można uznać, że wersje sprzed modernizacji uległy samorzutnemu rozpadowi, dlatego szeroko omówimy tylko silniki montowane w wersjach po facelifitngu:

  • Szablon:Tprosty gaźnikowy motor, w którym możliwość tankowania nafty i benzyny bezołowiowej[1] okupiona jest wysokim spalaniem i dynamiką na poziomie przeciętnego produktu polskiej myśli technicznej.
  • Szablon:Ttu już mamy wytrysk wtrysk, więc spalanie mniejsze, a i moc stosowniejsza. Gdzie mi, kretynie, leziesz z tym gazem?! To mechaniczny wtrysk Boscha jest, tu gazu nie założysz.
  • Szablon:Twiększa wersja dwusetki, dynamiką porównywalna z 230E. Niestety ze względu na duże spalanie, w całej murzyńskiej wsi może sobie pozwolić na niego tylko wódz.
  • Szablon:Trzędowy, sześciocylindrowy potwór. Można powiedzieć, że w tym silniku każdy ze 185 koników hasa do porzygu, chcąc zamienić Beczkę w przyśpieszającą do setki w 8,5 s rakietę.
  • Szablon:Tgrupka trzech zasilanych ropą silników, różniących się tylko wielkością komory spalania. Wszystkie posiadają zatem takie cechy jak: nieśmiertelność, brak mocy, zapewniający osiągi na poziomie Skody 105 oraz niskie zużycie paliwa. Uwaga! Pompa wtryskowa wytrzymuje tylko około 500 000 km.
  • Szablon:Toryginalna jak na tamte lata pięciocylindrowa konstrukcja. Podobnie jak pozostałe diesle w zasadzie niezniszczalna, pali jednak więcej, a dalej nie chce jechać.
  • Szablon:Tdoładowana wersja powyższego. Pali jednak mniej i jako jedyna chce jechać. Ceną za to jest posiadanie kolejnej części, która może się kiedyś tam popsuć – rzeczona turbosprężarka.
  1. A także innych paliw, jeśli ktoś wykaże się odwagą