Szablon:Pojedynki: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: edytor źródłowy |
M Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Pojedynki/schemat |
{{Pojedynki/schemat |
||
|Art1czytaj= |
|Art1czytaj=Ludzki żywot |
||
|Art2czytaj= |
|Art2czytaj=Football Manager |
||
|Art1=[[Plik: |
|Art1=[[Plik:Ludzkizywotbox2.png|thumb|left|150px]] |
||
'''Ludzki żywot''' – gra z gatunku [[MMORPG]]. Okrzyknięta została najbardziej innowacyjną grą wszech czasów, głównie z racji niesamowitych efektów graficznych, wielowątkowej, nieliniowej fabuły, a także z niebywałej popularności – jest najpopularniejszą grą na świecie, obecnie gra w nią ponad 7 miliardów ludzi, a liczba ta systematycznie rośnie głównie przez tamtejszy [[chiny|najpopularniejszy]] serwer. |
|||
'''FreeCell''' – gra karciana na bazie [[Microsoft Pasjans|pasjansa]], będąca jednocześnie integralną częścią systemu operacyjnego [[Microsoft Windows|Windows]]. Usunięto ją dopiero wraz z premierą Windows 8. |
|||
;Ogólny zarys |
|||
;Pochodzenie |
|||
Rozgrywka prowadzona jest z perspektywy pierwszej osoby ([[First-person shooter|FPP]]) i opiera się w głównej mierze na interakcji z otoczeniem oraz innymi graczami. Bohater gry rozwija się, zdobywa doświadczenie i wiedzę. Wiele zamieszania wprowadza fakt, że fabuła gry nie jest w żadnym stopniu stała. Każda rozgrywka niesie ze sobą zupełnie odmienny poziom wrażeń. Każdy z graczy rozpoczyna swoją historię zupełnie inaczej oraz prowadzi ją w indywidualny, niepowtarzalny sposób. Nawet najmniejsze wybory mają wpływ na kolejne wydarzenia. Fakt ten pogłębiony jest przez bardzo duży aspekt losowości oraz to, że na świat wpływają jednocześnie miliardy innych użytkowników. Aby grać w jakąkolwiek inną grę komputerową, musisz grać w Ludzki żywot. |
|||
FreeCella nikt nie znał, dopóki nie zaczął się pojawiać jako jedna z części systemu Windows. Mało ludzi wie jak w to grać, a może to i dobrze? |
|||
;Zasady |
|||
No i tu pojawia się pierwszy problem FreeCella. Nikt przeciętny nie wie, jak naprawdę się w to gra. Odkąd gra pojawiła się na komputerach, przez kolejne lata [[naukowcy]] rozgryzali jej zasady metodą prób i błędów. Po sześciu milionach dwustu tysiącach prób wciąż nie doszli do rozwiązania. Badania trwają. Ten, który pierwszy odkryje zasady FreeCella, otrzyma [[Nagroda Nobla|Pokojową Nagrodę Nooba]]. Niektórzy wiedzą jak w to grać ale nikt nie wie jak w to wygrać. |
|||
;Rozgrywka |
|||
Polega na jak najszybszym powkładaniu czterech kart na puste pola w prawym górnym rogu. Gdy do tego dojdziemy, próbujemy wkładać karty do pozostałych pustych pól, ale komputer odmawia wykonania ruchu. Potem następują próby przekładania kart ze stosu na stos. Gdy i to się nie powodzi, zaczynają się serie [[przekleństwo|przekleństw]]. |
|||
|Ankieta=<poll> |
|Ankieta=<poll> |
||
Który artykuł wybierasz? |
Który artykuł wybierasz? |
||
Ludzki żywot |
|||
FreeCell |
|||
Football Manager |
|||
Steam |
|||
</poll> |
</poll> |
||
|Art2=[[Plik: |
|Art2=[[Plik:FFM06.jpg|thumb|150px|Okładka jednej z gier w serii]] |
||
'''Football Manager'''<ref>Według głupich [[Amerykanie|Amerykanów]] i Kanadyjczyków ''Worldwide Soccer Manager'', wcześniej ''Championship Manager'', która jest dziś konkurencją.</ref> – seria komputerowych managerów piłkarskich, często mylona z arkuszem kalkulacyjnym Excel. Ma rzeszę fanów większą niż [[Mount Everest]] i kilkakrotnie więcej przeciwników jej nierozumiejących. |
|||
'''Steam''' ([[Język angielski|ang.]] ''Para'') – drugi (po [[Microsoft Windows|Window$ie]]) najpowszechniejszy [[wirus komputerowy]], stworzony przez geniusza zła [[Gabe Newell|Gabe'a Newella]] i jego pomagierów z [[Valve Software]]. Jego głównym zadaniem jest permanentna i nieodwracalna inwigilacja nieświadomego użytkownika oraz wysyłanie impulsów elektromagnetycznych do jego mózgu w celu przekonania go, że jedyną słuszną firmą jest Valve, a [[Electronic Arts|EA]], [[Treyarch]] i [[Infinity Ward]] są sługami [[Szatan]]a. Przy okazji służy jako elektroniczna platforma do rozprowadzania gier Valve i wielu innych firm, grania w nie, komunikacji ze znajomymi, łączenia się w grupy itepe itede. |
|||
;Skąd to się wzięło? |
|||
;Historia |
|||
Na początku było słowo. A dokładniej dwa słowa wypowiedziane przez [[bracia Collyer|braci-programistów – Collyer]]. Brzmiały one ''Championship Manager''. Przeszli oni szybko od słów do czynów i w [[1992]] wydali grę pod taką właśnie nazwą. Niedługo potem założyli [[Sports Interactive]] i weszli w spółkę ze zdradziecką (zaraz się okaże, dlaczego) firmą [[Eidos]]. Współpraca układała się dość dobrze, tylko niedługo, bowiem już w [[2005]] doszło do rozpadu duetu. Od tego czasu tworzone są dwie konkurencyjne gry. Eidos, myśląc, że nazwa to klucz do sukcesu, zatrzymał sobie nazwę ''Championship Manager'' i pod nią wydawało kolejne marne gierki. SI zabrało jednak kod, bazę danych gry, kasę i pracowników, dlatego Eidos mógł tylko pomarzyć o sukcesie. Bracia Collyer zmuszeni do zmiany nazwy zamiast „Championship” wstawili „Football” i wchodząc w spółkę z [[Sega|Segą]] wydają gry pod banderą ''Football Manager'' z tradycjami Championshipa. |
|||
Serwis Steam powstał [[12 września]] [[2003]] roku, kiedy to połowa osób nosiła jeszcze [[Internet]] w wiaderkach, a co bogatsi pozwalali sobie na luksus podłączania kabelka do modemu telefonu z zawrotną szybkością 56 kb/s. Nie przeszkadzało to jednak [[Gaben|wujaszkowi]] wymagać stałego połączenia z siecią, aby korzystać z usługi. |
|||
{{przypisy}} |
|||
}}<noinclude>[[Kategoria:Szablony strony głównej]][[Kategoria:Pojedynki ANM-ów|*]]</noinclude> |
}}<noinclude>[[Kategoria:Szablony strony głównej]][[Kategoria:Pojedynki ANM-ów|*]]</noinclude> |
Wersja z 12:02, 27 sty 2016
Ludzki żywot – gra z gatunku MMORPG. Okrzyknięta została najbardziej innowacyjną grą wszech czasów, głównie z racji niesamowitych efektów graficznych, wielowątkowej, nieliniowej fabuły, a także z niebywałej popularności – jest najpopularniejszą grą na świecie, obecnie gra w nią ponad 7 miliardów ludzi, a liczba ta systematycznie rośnie głównie przez tamtejszy najpopularniejszy serwer.
Rozgrywka prowadzona jest z perspektywy pierwszej osoby (FPP) i opiera się w głównej mierze na interakcji z otoczeniem oraz innymi graczami. Bohater gry rozwija się, zdobywa doświadczenie i wiedzę. Wiele zamieszania wprowadza fakt, że fabuła gry nie jest w żadnym stopniu stała. Każda rozgrywka niesie ze sobą zupełnie odmienny poziom wrażeń. Każdy z graczy rozpoczyna swoją historię zupełnie inaczej oraz prowadzi ją w indywidualny, niepowtarzalny sposób. Nawet najmniejsze wybory mają wpływ na kolejne wydarzenia. Fakt ten pogłębiony jest przez bardzo duży aspekt losowości oraz to, że na świat wpływają jednocześnie miliardy innych użytkowników. Aby grać w jakąkolwiek inną grę komputerową, musisz grać w Ludzki żywot. |
Który artykuł wybierasz? Zagłosuj poniżej. 0 0 Oddano już 0 głosów. poll-id 1150C34F3CE87FAABCBE2A4EDD1381F9 |
Football Manager[1] – seria komputerowych managerów piłkarskich, często mylona z arkuszem kalkulacyjnym Excel. Ma rzeszę fanów większą niż Mount Everest i kilkakrotnie więcej przeciwników jej nierozumiejących.
Na początku było słowo. A dokładniej dwa słowa wypowiedziane przez braci-programistów – Collyer. Brzmiały one Championship Manager. Przeszli oni szybko od słów do czynów i w 1992 wydali grę pod taką właśnie nazwą. Niedługo potem założyli Sports Interactive i weszli w spółkę ze zdradziecką (zaraz się okaże, dlaczego) firmą Eidos. Współpraca układała się dość dobrze, tylko niedługo, bowiem już w 2005 doszło do rozpadu duetu. Od tego czasu tworzone są dwie konkurencyjne gry. Eidos, myśląc, że nazwa to klucz do sukcesu, zatrzymał sobie nazwę Championship Manager i pod nią wydawało kolejne marne gierki. SI zabrało jednak kod, bazę danych gry, kasę i pracowników, dlatego Eidos mógł tylko pomarzyć o sukcesie. Bracia Collyer zmuszeni do zmiany nazwy zamiast „Championship” wstawili „Football” i wchodząc w spółkę z Segą wydają gry pod banderą Football Manager z tradycjami Championshipa. Przypisy
|
Archiwum |