EW58: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (Ostrzyciel przeniósł stronę EW58 na Użytkownik:JozinZbazin/EW58, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem: artykuły dopracowujemy w brudnopisie) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:EW58-012 i EW58-005, Gdynia Cisowa Postojowa, 2016-11-26.jpg|mały|Typowe egzemplarze od 2013 do 2016 roku]] |
|||
{{Infobox|start|EW58|bg=White}} |
|||
{{Infobox|obrazek|[[Plik:EwA.jpg|200px]]|Typowy egzemplarz od 2013 do 2016 roku}} |
|||
{{Infobox|wiersz|Producent|[[Pafawag|Pafawag Wrocław]]|bg=White}} |
|||
{{Infobox|wiersz|Ilość wytłuczonych egzemplarzy|28|bg=White}} |
|||
{{Infobox|wiersz|Lata tłuczenia|1974-1980|bg=White}} |
|||
{{Infobox|wiersz|Lata jeżdżenia|1975-2013|bg=White}} |
|||
{{Infobox|end|bg=White}} |
|||
⚫ | |||
'''EW58''' – Produkt kiblopodobny tłuczone |
|||
. |
|||
⚫ | y w pafawagu w latach 1974-1980 w liczbie 28 sztuk. Mieli je produkować dla WWK (przodka [[SKM w Warszawie|SKM]] [[Warszawa|Wa-Wa]] i KM) oraz [[Szybka Kolej Miejska w Trójmieście|SKM]] w [[Trójmiasto|Stolicy korków]], ale przez zbyt nowoczesny jak na [[PRL|PRL]] projekt wrzucili go tylko do Trójmiasta (bo w stolycy może jeździć tylko tabor na cycuś glancuś). Częste awarie powodowane przez kosmitów z [[Kapitan Bomba|Kapitana Bomby]] poskutkowały żargonową nazwą UFO, przez parę lat każdy egzemplarz miał inne malowanie (przez częste rewizje wykonywane przez pijanych mechaników w Lęborku, którzy nie odróżniają różowego od czerwonego). Na podstawie EW58 zbudowali równie nieudany chłam zwany [[EW60|EW60]]. |
||
=== Jak się tym jeździło? === |
|||
Przygotowywanie do jazdy SKMką zaczyna się od schowania telefonu w bezpieczne miejsce (aby [[Dres|mieszkaniec cisowej]] go nie ukradł), zabrania ze sobą poduszki (w razie natrafienia na EW58 z plastikowymi siedzeniami) oraz skasowany bilet. Jazda EW58 różni się tym że podczas ruszania ze stacji z większą niż 60 km/h szlakowej pasażerowie mieli większą szansę na mdłości, z powodu "wciskania w fotel" podczas ruszania z innej niż manewrowa pozycji nastawnika. A i trzeba było się odlać bo EW58 nie ma kibla. |
|||
=== Czemu nie wypaliło? === |
|||
A bo projektanci nie przewidzieli że [[PRL|Polska zależna od ZSRR]] nie wyprodukuje w p{{cenzura}}du super hiper rozruchu impulsowego (który dostał jeden egzemplarz, ale nie poszczęściło mu się). Również maszyniści przyzwyczajeni do [[EN57|kibelków]] nie ogarniali super nowoczesnego pulpitu. |
Wersja z 15:10, 17 kwi 2019
EW58 – Produkt kiblopodobny tłuczone
y w pafawagu w latach 1974-1980 w liczbie 28 sztuk. Mieli je produkować dla WWK (przodka SKM Wa-Wa i KM) oraz SKM w Stolicy korków, ale przez zbyt nowoczesny jak na PRL projekt wrzucili go tylko do Trójmiasta (bo w stolycy może jeździć tylko tabor na cycuś glancuś). Częste awarie powodowane przez kosmitów z Kapitana Bomby poskutkowały żargonową nazwą UFO, przez parę lat każdy egzemplarz miał inne malowanie (przez częste rewizje wykonywane przez pijanych mechaników w Lęborku, którzy nie odróżniają różowego od czerwonego). Na podstawie EW58 zbudowali równie nieudany chłam zwany EW60.
Jak się tym jeździło?
Przygotowywanie do jazdy SKMką zaczyna się od schowania telefonu w bezpieczne miejsce (aby mieszkaniec cisowej go nie ukradł), zabrania ze sobą poduszki (w razie natrafienia na EW58 z plastikowymi siedzeniami) oraz skasowany bilet. Jazda EW58 różni się tym że podczas ruszania ze stacji z większą niż 60 km/h szlakowej pasażerowie mieli większą szansę na mdłości, z powodu "wciskania w fotel" podczas ruszania z innej niż manewrowa pozycji nastawnika. A i trzeba było się odlać bo EW58 nie ma kibla.
Czemu nie wypaliło?
A bo projektanci nie przewidzieli że Polska zależna od ZSRR nie wyprodukuje w pdu super hiper rozruchu impulsowego (który dostał jeden egzemplarz, ale nie poszczęściło mu się). Również maszyniści przyzwyczajeni do kibelków nie ogarniali super nowoczesnego pulpitu.