Felipe Massa: Różnice pomiędzy wersjami
GriegorBOT (dyskusja • edycje) M (removed Category:Brazylijczycy using HotCat) |
(wykorzystałem fakt, że spręzyna wpadła felipe ciemnej massie w oko podczas gp węgier 2009) Znacznik: edytor wizualny |
||
Linia 7: | Linia 7: | ||
'''Felipe Massa''' (ur. [[25 kwietnia]] [[1981]]) – sympatyczny, brazylijski kierowca wyścigowy o chłopięcej twarzy. Owa chłopięca twarz w połączeniu z łysieniem i wadą wymowy (mówi jak dziecko) kwalifikuje go do typu mężczyzn zwanego przez wschodnich sąsiadów „malieńkij-starieńkij”. Aktualnie reprezentuje barwy zespołu [[Scuderia Ferrari|Ferrari]] w [[Formuła 1|Formule 1]]. Jest jedynym człowiekiem na świecie, który był Mistrzem Świata przez 30 sekund. |
'''Felipe Massa''' (ur. [[25 kwietnia]] [[1981]]) – sympatyczny, brazylijski kierowca wyścigowy o chłopięcej twarzy. Owa chłopięca twarz w połączeniu z łysieniem i wadą wymowy (mówi jak dziecko) kwalifikuje go do typu mężczyzn zwanego przez wschodnich sąsiadów „malieńkij-starieńkij”. Aktualnie reprezentuje barwy zespołu [[Scuderia Ferrari|Ferrari]] w [[Formuła 1|Formule 1]]. Jest jedynym człowiekiem na świecie, który był Mistrzem Świata przez 30 sekund. |
||
Od |
Od GP Węgier 2009 żonaty ze sprężyną. |
||
== Od kołyski po F1 == |
== Od kołyski po F1 == |
||
Massa jako mały chłopiec jeździł na żółwiu. Z czasem ojciec kupił mu trójkołowy rower i zapatrzony w sukcesy [[Ayrton Senna|Senny]] pokochał wyścigi. Wielokrotnie zdobywał tytuły mistrza osiedla w wyścigach na wrotkach. Gdy Felipe ukończył 9 lat, jego ojciec zauważył chęć bycia wielkim kierowcą wyścigowym u swego syna i postanowił mu pomóc w rozwoju kariery finansując starty w kartingu. Jeździł tak bez sensu przez następne 7 lat i w [[1998]] r. przeniósł się do Formuły [[Chevrolet]], gdzie w drugim sezonie zdobył tytuł. W roku [[2000]] przeniósł się do Europy i rozpoczął starty w [[Włochy|włoskiej]] i [[Europa|europejskiej]] Formule [[Renault]], wygrywając obie serie. Mając okazję startów w Formule 3, postanowił startować w Ojro-Serii Formuły 3000. Zdominował sezon wygrywając 6 z 8 wyścigów i zdobył mistrzostwo. Borykający się z kłopotami [[Peter Sauber]] postanowił zatrudnić pięknego |
Massa jako mały chłopiec jeździł na żółwiu. Z czasem ojciec kupił mu trójkołowy rower i zapatrzony w sukcesy [[Ayrton Senna|Senny]] pokochał wyścigi. Wielokrotnie zdobywał tytuły mistrza osiedla w wyścigach na wrotkach. Gdy Felipe ukończył 9 lat, jego ojciec zauważył chęć bycia wielkim kierowcą wyścigowym u swego syna i postanowił mu pomóc w rozwoju kariery finansując starty w kartingu. Jeździł tak bez sensu przez następne 7 lat i w [[1998]] r. przeniósł się do Formuły [[Chevrolet]], gdzie w drugim sezonie zdobył tytuł. W roku [[2000]] przeniósł się do Europy i rozpoczął starty w [[Włochy|włoskiej]] i [[Europa|europejskiej]] Formule [[Renault]], wygrywając obie serie. Mając okazję startów w Formule 3, postanowił startować w Ojro-Serii Formuły 3000. Zdominował sezon wygrywając 6 z 8 wyścigów i zdobył mistrzostwo. Borykający się z kłopotami [[Peter Sauber]] postanowił zatrudnić pięknego brazylijczyka, jako testera. |
||
== Formuła 1 == |
== Formuła 1 == |
||
Linia 18: | Linia 18: | ||
== Ferrari == |
== Ferrari == |
||
[[Plik:Massa.jpg|thumb|250px|Felipe Massa z rodziną.]] |
[[Plik:Massa.jpg|thumb|250px|Felipe Massa z rodziną.]] |
||
Massa<s>kra</s> będąc zapowiedzią mistrza świata, miał zastąpić [[Michael Schumacher|Michaela Schumachera]], jednak zwolniono [[Rubens Barrichello|Rubensa Barrichello]]. Bardzo odstawał od „[[Michael Schumacher|Schumowiny]]”, nie radził sobie nawet z debiutantami, jak [[Robert Kubica]]. Wielokrotnie nie wytrzymywał presji i przegrywał pojedynki, nawet o zwycięstwo. Pomimo tego pozostał w [[Scuderia Ferrari|Ferrari]] na sezon [[2007]]. Dopiero w [[2008]] roku włączył się do walki o tytuł. Jednak pomimo zwinności naszej Piękności Nocy (Lewus Hamilton) został on sklasyfikowany na drugim miejscu. Z Lewusem przegrał tylko 1 punktem. przed wywalczeniem tytułu wicemistrza zdołał m.in. pobić rekord świata w kręceniu piruetów. Obecnie jego partnerem jest [[Fernando Alonso]]. Podczas GP Malezji 2009 wzbudził podejrzenia, gdyż wyszło na jaw, że inżynier zwraca się do niego „kochanie”. |
Massa<s>kra</s> będąc zapowiedzią mistrza świata, miał zastąpić [[Michael Schumacher|Michaela Schumachera]], jednak zwolniono [[Rubens Barrichello|Rubensa Barrichello]]. Bardzo odstawał od „[[Michael Schumacher|Schumowiny]]”, nie radził sobie nawet z debiutantami, jak [[Robert Kubica]]. Wielokrotnie nie wytrzymywał presji i przegrywał pojedynki, nawet o zwycięstwo. Pomimo tego pozostał w [[Scuderia Ferrari|Ferrari]] na sezon [[2007]]. Dopiero w [[2008]] roku włączył się do walki o tytuł. Jednak pomimo zwinności naszej Piękności Nocy (Lewus Hamilton) został on sklasyfikowany na drugim miejscu. Z Lewusem przegrał tylko 1 punktem. przed wywalczeniem tytułu wicemistrza zdołał m.in. pobić rekord świata w kręceniu piruetów. Obecnie jego partnerem jest [[Fernando Alonso]]. Podczas GP Malezji 2009 wzbudził podejrzenia, gdyż wyszło na jaw, że inżynier zwraca się do niego „kochanie”. |
||
Wersja z 21:13, 10 wrz 2023
Jak wiadomo, Massa nie jest X-Fighterem.
- Andrzej Borowczyk o zawodzie Massy
Wyskoczył, jak Felipe z konopi.
- Maciej Dowbor o zwinności Massy
Mocno dotankowany tata Felipe Massy.
- Andrzej Borowczyk o tacie Massy
Felipe Massa (ur. 25 kwietnia 1981) – sympatyczny, brazylijski kierowca wyścigowy o chłopięcej twarzy. Owa chłopięca twarz w połączeniu z łysieniem i wadą wymowy (mówi jak dziecko) kwalifikuje go do typu mężczyzn zwanego przez wschodnich sąsiadów „malieńkij-starieńkij”. Aktualnie reprezentuje barwy zespołu Ferrari w Formule 1. Jest jedynym człowiekiem na świecie, który był Mistrzem Świata przez 30 sekund.
Od GP Węgier 2009 żonaty ze sprężyną.
Od kołyski po F1
Massa jako mały chłopiec jeździł na żółwiu. Z czasem ojciec kupił mu trójkołowy rower i zapatrzony w sukcesy Senny pokochał wyścigi. Wielokrotnie zdobywał tytuły mistrza osiedla w wyścigach na wrotkach. Gdy Felipe ukończył 9 lat, jego ojciec zauważył chęć bycia wielkim kierowcą wyścigowym u swego syna i postanowił mu pomóc w rozwoju kariery finansując starty w kartingu. Jeździł tak bez sensu przez następne 7 lat i w 1998 r. przeniósł się do Formuły Chevrolet, gdzie w drugim sezonie zdobył tytuł. W roku 2000 przeniósł się do Europy i rozpoczął starty w włoskiej i europejskiej Formule Renault, wygrywając obie serie. Mając okazję startów w Formule 3, postanowił startować w Ojro-Serii Formuły 3000. Zdominował sezon wygrywając 6 z 8 wyścigów i zdobył mistrzostwo. Borykający się z kłopotami Peter Sauber postanowił zatrudnić pięknego brazylijczyka, jako testera.
Formuła 1
Massa spisał się wyjątkowo dobrze podczas testów rozbijając sześć bolidów (przeciwnikom) stając się kierowcą Saubera. W 2002 roku jeżdżąc u boku Nicka Heidfelda, Massa okazał się szybkim kierowcą jednak nieustannie popełniał błędy i wypadał z toru, często eliminując przy tym innych kierowców. W pierwszym sezonie startów zdobył aż 4 punkty. To sporo, jak na taką ilość przygód. Pod koniec sezonu z powodu braku pieniędzy na budowę nowych bolidów dla Massy, został zastąpiony przez Heinza-Haralda Frentzena i został kierowcą testowym Ferrari, obejmując funkcję przynieś, podaj, pozamiataj.
Włoski zespół był pod wrażeniem jego umiejętności, a dzięki treningom i rozmowom z psychoanalitykami spowodowała, że ilość pomyłek znacznie się zmniejszyła. Sauber zawarł nowy pakt z Massą na sezon 2004. Brazylijczyk starał się co sił i zaimponował szefostwu Ferrari.
Ferrari
Massakra będąc zapowiedzią mistrza świata, miał zastąpić Michaela Schumachera, jednak zwolniono Rubensa Barrichello. Bardzo odstawał od „Schumowiny”, nie radził sobie nawet z debiutantami, jak Robert Kubica. Wielokrotnie nie wytrzymywał presji i przegrywał pojedynki, nawet o zwycięstwo. Pomimo tego pozostał w Ferrari na sezon 2007. Dopiero w 2008 roku włączył się do walki o tytuł. Jednak pomimo zwinności naszej Piękności Nocy (Lewus Hamilton) został on sklasyfikowany na drugim miejscu. Z Lewusem przegrał tylko 1 punktem. przed wywalczeniem tytułu wicemistrza zdołał m.in. pobić rekord świata w kręceniu piruetów. Obecnie jego partnerem jest Fernando Alonso. Podczas GP Malezji 2009 wzbudził podejrzenia, gdyż wyszło na jaw, że inżynier zwraca się do niego „kochanie”.
Także w roku 2009, podczas GP Węgier sprężyna urwana z bolidu wpadła mu w oko, więc prawdopodobnie poświęci jej większość kariery.