FSO Polonez: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 21: Linia 21:
* Zewnętrzna toaleta (zimno w d{{cenzura}}ę).
* Zewnętrzna toaleta (zimno w d{{cenzura}}ę).
* Brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów.
* Brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów.

== Zaprzestanie produkcji ==
Z powodu licznych wybuchów silnika i awarii sokowirówek, które mieliły całą załogę pojazdu, w [[2300]] roku zaprzestano produkcji tego auta.

[[Kategoria:Samochody]]

Wersja z 16:56, 13 cze 2007

Nowy model poloneza
Stary model poloneza
NonNews
Zobacz w NonNews temat:

Polonez (właśc. Pomylonez) – coś, co powstało w 1950 na zlecenie Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł, polska firma OSF przejęła pracę nad tym pojazdem. W 1958 roku polonez trafił do seryjnej produkcji. OSF to skrót od Ożesz Super Fura. Była to fabryka powstała z inicjatywy Lecha Wałęsy. Wyprodukowała ona wiele samochodów, takich jak Fiat 126p – Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1-osobowego, 2-drzwiowego, 6-razy przepłaconego.


Zalety

  • Niska cena (350 tys. w wersji podstawowej, 1 400 000 miesięcznie w wersji podrasowanej).
  • Masz go wtedy, kiedy chcesz.
  • W końcu to polski samochód.
  • Hamulce bębnowe.
  • Zawieszenie na resorach dobrze znanych z parowozów i furmanek - twój kowal je polubi.

spot reklamowy: http://www.youtube.com/watch?v=gXT7Qu5-J6k

Wady

  • Spala 10 litrów wysokooktanowej benzyny i 0 oleju (silnikowego) / 100 km w cyklu wiejskim i o połowę mniej na trasie.
  • Brak możliwości otwierania drzwi.
  • Zewnętrzna toaleta (zimno w dSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragmentę).
  • Brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów.