FSO Polonez: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 21: | Linia 21: | ||
* Zewnętrzna toaleta (zimno w d{{cenzura}}ę). |
* Zewnętrzna toaleta (zimno w d{{cenzura}}ę). |
||
* Brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów. |
* Brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów. |
||
== Zaprzestanie produkcji == |
|||
Z powodu licznych wybuchów silnika i awarii sokowirówek, które mieliły całą załogę pojazdu, w [[2300]] roku zaprzestano produkcji tego auta. |
|||
[[Kategoria:Samochody]] |
Wersja z 16:56, 13 cze 2007
Ten artykuł dotyczy 'samochodu'. Zobacz też polonez (taniec) i polonez (wódka). |
Polonez (właśc. Pomylonez) – coś, co powstało w 1950 na zlecenie Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł, polska firma OSF przejęła pracę nad tym pojazdem. W 1958 roku polonez trafił do seryjnej produkcji. OSF to skrót od Ożesz Super Fura. Była to fabryka powstała z inicjatywy Lecha Wałęsy. Wyprodukowała ona wiele samochodów, takich jak Fiat 126p – Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1-osobowego, 2-drzwiowego, 6-razy przepłaconego.
Zalety
- Niska cena (350 tys. w wersji podstawowej, 1 400 000 miesięcznie w wersji podrasowanej).
- Masz go wtedy, kiedy chcesz.
- W końcu to polski samochód.
- Hamulce bębnowe.
- Zawieszenie na resorach dobrze znanych z parowozów i furmanek - twój kowal je polubi.
spot reklamowy: http://www.youtube.com/watch?v=gXT7Qu5-J6k
Wady
- Spala 10 litrów wysokooktanowej benzyny i 0 oleju (silnikowego) / 100 km w cyklu wiejskim i o połowę mniej na trasie.
- Brak możliwości otwierania drzwi.
- Zewnętrzna toaleta (zimno w dę).
- Brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów.