Tramwaj: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to PIKeR. Autor wycofanej wersji to 83.5.156.18.)
Linia 24: Linia 24:
===Niebieskie piszczki===
===Niebieskie piszczki===
Z zewnątrz jak trupki ale wewnątrz są stylizowane w kolorze niebieskim i żółtym. Kabina [[Motorniczy|motorniczego]] posiada zaawansowany komputer podający [[napięcie]] i [[natężenie]] (przydatne do nauki [[Prawo Ohma|prawa Ohma]]), oraz jest niżej niż zwykle. Niektóre okropnie piszczą przy hamowaniu.
Z zewnątrz jak trupki ale wewnątrz są stylizowane w kolorze niebieskim i żółtym. Kabina [[Motorniczy|motorniczego]] posiada zaawansowany komputer podający [[napięcie]] i [[natężenie]] (przydatne do nauki [[Prawo Ohma|prawa Ohma]]), oraz jest niżej niż zwykle. Niektóre okropnie piszczą przy hamowaniu.
W Łodzi występują w barchach łódzkiego MPK, a i tak piszczą, tyle że prawie zawsze :)


===Sititrupki===
===Sititrupki===

Wersja z 15:54, 27 lis 2007

Tramwaj (zwany także przecinakiem) - Pojazd poruszający się na metalowych kołach, które suną po metalowych patykach zwanymi szynami ortopedycznymi. Najczęściej tramwaj jest jak kobieta: robi skoki w bok i nie prowadzi się prosto.

Budowa zewnętrzna

pudło osadzone na najczęściej 3 parach kół i jednym okręgu. Z przodu możemy znaleźć pręt stalowy służący do wbijania się w inne tramwaje celem ich przyczepienia.

Pasażerowie tramwaju

drobnomieszczanie, oraz wszelka inna masa niesmrodziarzy + motorniczy, któremu dodatkowo płacą za jazdę tramwajem

Miastem o największej ilości tramwajów jest Szczecin, którego dyktator nazwał "wsią z tramwajami". Jeździ tam ponad 50 linii i krzywych tramwajowych, ulokowanych w zajezdniach tramwajowych, których najbardziej znanymi są Zajezdnia Pogodno i Zajezdnia Sztuki.

Klasyfikacja tramwajów

Sitki

Fachowa nazwa: cityrunner. W Łodzi jedynie linia 10 jest obsługiwana przez niego. Ważną wadą jest brak śmietniczek.

Citki

Fachowa nazwa: Citadis. Tramwaje te są eksploatowane w Gdańsku i Katowicach. Mają one zalety takie jak niska podłoga i to, że w ogóle jeżdżą (jak jeżdżą). Wadami natomiast są fotele powtykane wszędzie gdzie się da (nie eksploatowane ze względu na brak miejsca na kończyny dolne) i wymagany przegląd co 150 kilometrów.

Trupki

Zwane też villagerunner. Klasyczne tramwaje. Posiadają krzesła z czerwonego plastiku, wszystkie drzwi otwiera motorniczy, posiadają brązowe kasowniki z oczkami obok siebie lub tzw. mordki.

Trupki modernizowane

Mogą mieć przyciski do drzwi, krzesła wyściełane ohydną niebieską tkaniną (?) oraz nowsze kasowniki.

Niebieskie piszczki

Z zewnątrz jak trupki ale wewnątrz są stylizowane w kolorze niebieskim i żółtym. Kabina motorniczego posiada zaawansowany komputer podający napięcie i natężenie (przydatne do nauki prawa Ohma), oraz jest niżej niż zwykle. Niektóre okropnie piszczą przy hamowaniu. W Łodzi występują w barchach łódzkiego MPK, a i tak piszczą, tyle że prawie zawsze :)

Sititrupki

Bardzo unowocześnione, drugi wagon nie ma kabinki motorniczego co zwiększa bardzo jego pojemność, często mają krzesła z tkaniną z logiem MPK. Jednak mogą mieć nawet kasowniki brązowe z oczkami obok siebie. Przyciski do drzwi zielone w obudowie żółtej.

Klasyfikacja ze względu na kasowniki

Nieodpowiednia dla Sitków.

Standardowy

Dwa kasowniki (przedni i środkowy), tylnego brak.

Niestandardowy

Trzy kasowniki, z czego jeden nie działa.

Fenomen

Są trzy kasowniki w wagonie i wszystkie działają.

Zobacz też:

Szablon:Stubtrans