Wartburg: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Hani.md. Autor wycofanej wersji to 62.111.131.251.) |
|||
Linia 10: | Linia 10: | ||
* ''V max'' = 489+ km/h (pewnie dałoby się więcej ale tor by się stopił od takiej szybkości) |
* ''V max'' = 489+ km/h (pewnie dałoby się więcej ale tor by się stopił od takiej szybkości) |
||
* ''Przyspieszenie 0-100 km/h'' = |
* ''Przyspieszenie 0-100 km/h'' = 0.1 s |
||
* ''Masa'' = |
* ''Masa'' = 666 kg |
||
* ''Silnik'' = Na gaz, wolnossący V16 z 4 turbosprężarkami |
* ''Silnik'' = Na gaz, wolnossący V16 z 4 turbosprężarkami |
||
* ''Cylindry'': 2+5-90-20%:(67-45)+6=... nie wiem, chyba 12 |
* ''Cylindry'': 2+5-90-20%:(67-45)+6=... nie wiem, chyba 12 |
||
* ''Moc'' = |
* ''Moc'' = 12000 KM |
||
* ''Pojemnośc silnika'' = 992 cm<sup>3</sup> |
* ''Pojemnośc silnika'' = 992 cm<sup>3</sup> |
||
* ''Pojemność bagażnika'' = 2 [[Krowa|krowy]] i 4 butelki 0,5 litra [[wino|wina]] owocowego rodzimej (polskiej) produkcji zawierającej bardzo dużo związków siarki potocznie zwane winem (np. ''Czar PGR-u'' lub ''Szato de Jabol''). |
* ''Pojemność bagażnika'' = 2 [[Krowa|krowy]] i 4 butelki 0,5 litra [[wino|wina]] owocowego rodzimej (polskiej) produkcji zawierającej bardzo dużo związków siarki potocznie zwane winem (np. ''Czar PGR-u'' lub ''Szato de Jabol''). |
Wersja z 21:08, 13 lip 2008
Wartburg - Samochodo-książo-zamko-fazaka
Historia modelu
Projektantem wspaniałej sylwetki Wartburga jest znany i ceniony projektant, Edward Burg. Pierwsze szkice modelu powstały w 666 roku na potrzeby niesamowicie bogatego szejka naftowego - Abdula Nabahadżima, chcącego posiadać samochód o niespotykanych dotąd osiągach i oszałamiającym, ponadczasowym wyglądzie. Projekt karoserii, który przedstawił projektant, bardzo spodobał się szejkowi, niestety podczas I wojny z pingwinami plany zaginęły i dopiero w roku 1967 podczas wykopalisk w tamtym rejonie odnaleziono je. Pierwsze testy odbyły się w 1980 na torze Nurburgring w Niemczech, pierwsza oficjalna prezentacja modelu 353 odbyła się na Detroit Auto Show w roku 1985. Kilka miesięcy później trafił do produkcji seryjnej.
Osiągi
- V max = 489+ km/h (pewnie dałoby się więcej ale tor by się stopił od takiej szybkości)
- Przyspieszenie 0-100 km/h = 0.1 s
- Masa = 666 kg
- Silnik = Na gaz, wolnossący V16 z 4 turbosprężarkami
- Cylindry: 2+5-90-20%:(67-45)+6=... nie wiem, chyba 12
- Moc = 12000 KM
- Pojemnośc silnika = 992 cm3
- Pojemność bagażnika = 2 krowy i 4 butelki 0,5 litra wina owocowego rodzimej (polskiej) produkcji zawierającej bardzo dużo związków siarki potocznie zwane winem (np. Czar PGR-u lub Szato de Jabol).
- Skrzynia biegów = Dwubiegowa, z trzema biegami wstecznymi
- Maksymalne obroty = 25.000 rpm
![](/images/thumb/9/94/Wartburg_Center_in_Nowa_Huta.jpg/300px-Wartburg_Center_in_Nowa_Huta.jpg)
Sukcesy w sporcie
Samochody marki Wartburg były wprost stworzone do sportów motorowych, nieprzeciętne osiągi, precyzyjne zawieszenie i układ kierowniczy sprawiały, że samochody te triumfowały w każdej możliwej imprezie sportowej. Oto skrócona lista wygranych imprez:
- Wszystkie wyścigi Monte Carlo od roku 1986 do 1995
- Pchnięcie kulą, skok w zwyż, bieg przez płotki - złote medale na igrzyskach olimpijskich w Seulu 1988
- Wygrana Pucharu Księżyca
- Mistrzostwo świata w szydełkowaniu 1990
- 1. miejsce w wielkich zawodach otwierania słoików z ogórkami kiszonymi. 1992
- Bieg po Twaróg 1993
- Pobicie rekodu w rzucie beretem 2004
Inne określenia
- Warczyburg
- Wartborghini
- Wartgolf
- Warbardżetta
- Warczybeger
- Wanka
- Warczystrach
- Warczach
- Zwarty burek
- Warczyblacha