Rozkład jazdy: Różnice pomiędzy wersjami
(Grafika) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Rozkład jazdy''' – to lista [[godzina|godzin]] o której na pewno nie odjedzie nasz ulubiony [[pojazd]] komunikacji miejskiej lub dalekobieżnej. Najczęściej rozkład jazdy znajduje się w stanie rozkładu i jego dokładnej treści można się jedynie domyślać. |
'''Rozkład jazdy''' – to lista [[godzina|godzin]] o której na pewno nie odjedzie nasz ulubiony [[pojazd]] komunikacji miejskiej lub dalekobieżnej. Najczęściej rozkład jazdy znajduje się w stanie rozkładu i jego dokładnej treści można się jedynie domyślać. |
||
[[Grafika:Kurs15.jpg|thumb|Typowy rozkład jazdy]] |
|||
Rozkład jazdy prawdopodobnie wymyślony został nie w celu informowania o przyszłych odjazdach ale po to żeby zdenerwować użytkowników komunikacji wiadomością że ich autobus właśnie zdupcył. |
Rozkład jazdy prawdopodobnie wymyślony został nie w celu informowania o przyszłych odjazdach ale po to żeby zdenerwować użytkowników komunikacji wiadomością że ich autobus właśnie zdupcył. |
Wersja z 17:14, 15 paź 2008
Rozkład jazdy – to lista godzin o której na pewno nie odjedzie nasz ulubiony pojazd komunikacji miejskiej lub dalekobieżnej. Najczęściej rozkład jazdy znajduje się w stanie rozkładu i jego dokładnej treści można się jedynie domyślać.
Rozkład jazdy prawdopodobnie wymyślony został nie w celu informowania o przyszłych odjazdach ale po to żeby zdenerwować użytkowników komunikacji wiadomością że ich autobus właśnie zdupcył.
Na niektórych liniach rozkład jazdy ma znaczenie praktyczne: pasażer przychodząc na przystanek przed rozkładową godziną odjazdu wsiobusu, np. przed godziną 7.10, może śmiało twierdzić, że zdążył i czeka, bo autobus na pewno „chwileczkę” się spóźni. Może ten pogląd głosić o godz. 7.18, 7.30, a nawet 11.57. Natomiast gdyby przyszedł choćby o minutę za późno (o 7.11), mógłby najwyżej stwierdzić, że dziś autobus był punktualnie i nie poczekał ani minuty.
W większych miastach wzięto się na sposób i zaczęto umieszczać rozkłady jazdy za przeszkleniem, co zaskutkowało zwiększoną agresją ze strony znudzonych pasażerów i zwiększeniem nakładów na utrzymanie przystanków, ponieważ szyby szły non stop. Najnowsze rozkłady są w Koszalinie(elektroniczne), gdzie po ok. 2 tygodniach zniszczono pierwszą, honorową, szybę.
Inną stosowaną metodą są rozkłady na metalowych tabliczkach wpływających korzystnie na ruch w interesie zbieraczy złomu, skupów złomu a także ubogich i mało wybrednych kolekcjonerów.