Nieskończoność: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 9: | Linia 9: | ||
J |
|||
Jedna z teorii powstania nieskończoności mówi o [[przesąd]]nych [[matematyk]]ach, którzy napadli i potłukli ósemkę, ponieważ miała być rzekomo mniej szczęśliwa od siódemki. Dlatego też w niektórych kręgach uważa się, że ósemka jest już skończona. |
|||
Według niedawno powstałej teorii M&C nieskończoność równa jest 0. |
|||
Udowodnić to można bardzo prosto za pomocą całkowania. Jak wiemy całka i odwrotność całki (całka obrócona o 180 stopni) złączone ze sobą dają uniwersalny symbol nieskończoności. Po wyciągnięciu całki przed nawias wychodzi nam całka * (1-1), co daje 0. |
|||
[[Grafika:Matma.PNG]] |
|||
Powstała teoria obala podstawowe zasady współczesnej matematyki. |
|||
Zbiór R jest bowiem zbiorem obustronnie niedomkniętym od -nieskończoności do +nieskończoności. Przy założeniu że nieskończoność to 0, zbiór R jest zbiorem od -0 do +0, czyli zbiorem jednoelementowym zawierającym liczbę 0. |
|||
Jednakowoż gdyby przedstawić oś zbioru R za pomocą okręgu można przyjąć że jest to zbiór punktów równoodległych od zera, a zatem każda liczba jest jednocześnie większa i mniejsza od zera. |
|||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
Wersja z 17:43, 17 paź 2008
Wartość Nieskończoności
W sierpniu w roku 2008 w małej polskiej wsi Chotyłów na zbiorniku wodnym znanym w okolicy jako "kubiki",grupa młodych Mat-Fizów w wyniku skomplikowanego doświadczenia zmierzyła wartość nieskończoności.Dokładny skład grupy badawczej nie jest znany.Jedyne co wiadomo to to że klusek i jego pies nie brali udziału w doświadczeniu. Doświadczenie to pozwoliło określić wartość nieskończoności która wynosi 7. od tego dnia
=7
Wzbudziło to kontrowersje w całym świecie naukowym. Najbardziej kłopotliwe okazało sie to że od teraz wszyscy uczniowie zaznaczający przedział nie mogą stosować znaku a muszą go zastąpić cyfrą 7. od teraz np przedział (-,21> musi być wyrażony (-7,21>. spowodowało to milionowe straty ponoszone przez wydawnictwa które muszą wycofać nie aktualne podręczniki.
J