Warcaby: Różnice pomiędzy wersjami
M (poprawki) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Warcaby |
'''Warcaby''' – [[gra]] planszowa osadzona w scenerii biało-czarnej... czegoś w rodzaju pustyni. Głównym zadaniem graczy (jest ich tylko dwóch) polega na dowodzeniu dwiema armiami płaskich pionków. Każdy może awansować na superpionka o skomplikowanej nazwie ''damka''. |
||
== Charakterystyka pionków == |
== Charakterystyka pionków == |
||
Zwykłe pionki to ogłupiałe gostki poruszające się wolno, a co najgorsze |
Zwykłe pionki to ogłupiałe gostki, poruszające się wolno, a co najgorsze – krzywo. Ich [[broń|uzbrojenie]] jest owiane tajemnicą – zabijają się, przeskakując przeciwnika, a czasem więcej. |
||
Z kolei |
Z kolei damki to również niezłe [[lachon]]y, tylko że poruszają się szybciej. |
||
Oba rodzaje pionków charakteryzuje też |
Oba rodzaje pionków charakteryzuje też swoistą ''fobia graniczna'' – nigdy nie tkną przeciwnika przy granicy planszy. |
||
== Zasady gry == |
== Zasady gry == |
||
Linia 10: | Linia 10: | ||
== Cel gry == |
== Cel gry == |
||
Cel gry polega na zapitoleniu całej ferajny przeciwnikowi, ewentualnie przyblokowaniu |
Cel gry polega na [[kradzież|zapitoleniu]] całej ferajny przeciwnikowi, ewentualnie przyblokowaniu pionów z grupy przeciwnika. Ale by gra zakończyła się tym drugim końcem, twój przeciwnik musi być znacznie głupszy od ciebie (albo tak samo debilny jak ty, o ile w ogóle masz skłonności do debilizmu). |
||
{{Stubgry}} |
|||
[[Kategoria: Rozrywka | Gry]] |
[[Kategoria: Rozrywka | Gry]] |
Wersja z 00:41, 23 maj 2009
Warcaby – gra planszowa osadzona w scenerii biało-czarnej... czegoś w rodzaju pustyni. Głównym zadaniem graczy (jest ich tylko dwóch) polega na dowodzeniu dwiema armiami płaskich pionków. Każdy może awansować na superpionka o skomplikowanej nazwie damka.
Charakterystyka pionków
Zwykłe pionki to ogłupiałe gostki, poruszające się wolno, a co najgorsze – krzywo. Ich uzbrojenie jest owiane tajemnicą – zabijają się, przeskakując przeciwnika, a czasem więcej. Z kolei damki to również niezłe lachony, tylko że poruszają się szybciej. Oba rodzaje pionków charakteryzuje też swoistą fobia graniczna – nigdy nie tkną przeciwnika przy granicy planszy.
Zasady gry
Główna zasada to przede wszystkim przesuwanie swojej debilnej bandy po planszy w kierunku wroga i jak najszybsze osiągnięcie celu gry...
Cel gry
Cel gry polega na zapitoleniu całej ferajny przeciwnikowi, ewentualnie przyblokowaniu pionów z grupy przeciwnika. Ale by gra zakończyła się tym drugim końcem, twój przeciwnik musi być znacznie głupszy od ciebie (albo tak samo debilny jak ty, o ile w ogóle masz skłonności do debilizmu).