PlayStation: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 95.48.79.105. Autor wycofanej wersji to 89.229.89.46.)
Linia 1: Linia 1:
'''PlayStation 3''' (PS3) – konsola gier wideo firmy Sony, czwarta w rodzinie PlayStation. Najbardziej zaawansowana konsola na świecie. Jej moc nie została jeszcze okiełznana w przeciwieństwie do marnego produktu Microsoftu X-Pudła zwanego też xboxem 360. W Polsce w dniu premiery konsola była dostępna w wersji 60 GB z wsteczną kompatybilnością w cenie 2399 zł (niestać na nią fanów x-pudła). Konsola jest następcą PlayStation 2. Obecnie dostępne wersje to 80GB oraz 160GB - w przeciwieństwie do poprzednich wersji pad z zestawu posiada wibracje. PS3 wygrywa bez problemu z konsolami Microsof Xbox 360 oraz Nintendo Wii (Wee - sikać).
[[Grafika:gaystation.jpg|200px|thumb|right|Jedna z wersji PlayStation, szczególnie popularna w Holandii]]
[[Grafika:Ps3333333333333333333 copybypiotrov.png|250px|thumb|right|PS3 według [[Bill Gates | Billa Gatesa]]]]
'''PlayStation''' – elektroniczne cudo służące do [[gry wideo|gier wideo]] (i nie tylko) wymyślone przez [[japonia|japońskich]] naukowców w celu wszczepienia w kulturze zachodniej własnych [[ideologia|ideologii]]. Produkowane przez koncern [[Sony]] w celu zmylenia kupującego co do jakości i niezawodności [[sprzęt]]u. Podobno owe „plejstejszyn” używano do wystrzeliwania nieistniejących, [[irak|irackich]] [[rakieta|rakiet]] dalekiego zasięgu.


Konsolę wyróżniają bogate możliwości multimedialne - możliwość odczytywania filmów na Bluray(Full HD) i DVD, odczytywania filmów, muzyki i zdjęć z sieci lokalnej oraz nośników USB (np. pendrive, dyski twarde, aparaty cyfrowe i odtwarzacze muzyki). Znacznie rozwinięta w stosunku do poprzednich konsol Sony została obsługa internetu. Wbudowana przeglądarka internetowa umożliwia przeglądanie stron WWW, sieć Playstation Network umożliwia przechowywanie listy przyjaciół oraz łatwy kontakt z nimi, granie w gry online, oraz możliwość ściągania gier i innych materiałów z Playstation Store. Obsługę konsoli i korzystanie z internetu ułatwia możliwość podłączenia komputerowych myszek i klawiatur (kompatybilne są wszystkie na USB, oraz większość na Bluetooth), aczkolwiek większość gier z nich nie korzysta. Wbudowane złącze Ethernet oraz obsługa sieci bezprzewodowych Wi-Fi umożliwiają łatwe podłączenie konsoli do internetu.
== Użytkownicy ==
Użytkownicy PlayStation (peesowcy) to grupa często powszechna na forach, szczególnie w tematach PS3 kontra Xbox 360. Tępią użytkowników [[Xbox 360|X-pudła]] albo [[Wii]]. Jako jedyni grają w HAZE w rozdzielczości PAL (full HD). Peesowcy zwiększyli znacznie swoją liczbę dzięki sukcesowi marketingowemu PS2.


Możliwość instalacji niezależnych systemów operacyjnych (np. Linux) zamienia Playstation 3 w pełnosprawny komputer, z wszystkimi jego możliwościami.
=== Zasady ===
Oto kilka zasad, którymi kierują się użytkownicy PS:
* Każda gra, która nie jest exclusivem na naszą konsolę jest be.
* Nasza konsola ma 666 razy lepszą grafikę od Xbox 360.
* Potrafi przywracać do życia zmarłych
* Potrafi rozwiązywać równania z wartością bezwzględna
* Procesor w PS3 potrafi leczyć choroby serca, obliczać tor lotu pocisków balistycznych oraz przywraca do życia dinozaury.
* PS3 jest tak szybkie, że US Army zaczęło go montować jako komputer pokładowy w samolotach F-16
* Płyty Blu-Ray są tańsze od dyskietek.


Od 30 listopada 2008 dostępna jest klawiatura (w 8 wersjach językowych) do PS3 podczepiania pod port miniUSB gamepada DualShock 3/Sixaxis, komunikuje się z konsolą drogą radiową Bluetooth. 11 grudnia 2008 roku ponownie po rocznej przerwie ruszyła otwarta wersja bety PS Home.
=== Wygląd ===
Bardzo zróżnicowany. Może być to smarkowaty dzieciak, który dostał PS3 na komunię lub nachlany dresiarz chcący zaszpanować wyglądem PlayStation jak swoją [[BMW|beemką]]. Zazwyczaj jednak to pierwsze. Z powodu możliwości instalowania [[Linux|Linuxa]] na PlayStation 3 sporo peesowców zmieniło się w linuksowców noszących koszule w kratę.


Centralną jednostką obliczeniową konsoli jest procesor Cell zaprojektowany wspólnie przez firmy IBM, Sony i Toshiba. Składa się on z głównego 64-bitowego procesora PowerPC (tzw. "Power Processing Element" lub PPE) oraz ośmiu rdzeni typu "Synergistic Processing Elements" (SPEs). Należy zwrócić uwagę na specyfikę tego rodzaju konstrukcji: 1 rdzeń do uniwersalnego użytku oraz 6 użytecznych, wyspecjalizowanych rdzeni, które maja bardzo ograniczony dostęp do pamięci oraz posiadają zupełnie inna architekturę niż rdzeń główny. Jest to bardzo niestandardowe rozwiązanie, które zmusza developerów do wykorzystania zupełnie innego zestawu instrukcji i różnego rodzaju sposobów do przeniesienia danych obliczonych przez pomocniczych 6 rdzeni do procesora głównego. Jest to niewiarygodnie trudne zadanie, co sprawia, iż większość twórców oprogramowania w głównej mierze wykorzystuje tylko główny rdzeń, zaś pozostałe nie są w pełni wykorzystane. Do użytku w grach pozostanie sześć rdzeni, gdyż siódmy jest dezaktywowany, by usprawnić produkcję (nawet gdy procesor opuści taśmę produkcyjną z niesprawnym jednym rdzeniem, może być użytkowany jako w pełni funkcjonalny), a ósmy zarezerwowano do obsługi systemu operacyjnego konsoli. Cały układ taktowany jest zegarem 3,2 GHz. Procesor działa w trybie in-order execution.
=== Zachowanie ===
Zazwyczaj agresywne. Wykłóca się na forach w tematach „która konsola lepsza”. Wymieni wszystkie zastosowania procesora CELL. Porównuje kartę graficzną RSX do 295gtx zielonych lub Radeona 4970 czerwonych. W [[MediaMarkt|Sklepie Dla Idiotów]] kupił PlayStation w wersji 80Gb i uruchamia na nim gry PAL. 100 razy przeszedł [[KillZone]]. Cena konsoli jest niewyobrażalnie wysoka co pozwala na zakup tylko dla bogatych rozpuszczonych dzieciaków, czarni bracia opracowują już nową konsole nazwaną bb king 1 (black brother).


Procesor Graficzny (RSX) [edytuj]
== Istniejące gatunki playstation ==
'''Playstation X (PSX od Play Station lunchboX)''' - Pierwsza konsola playstation, tworzona przez Nintendo i Sony. Mimo wielu lat planowania, zaczętych w średniowieczu konsola i tak przypomina pudełko na kanapki. Bardzo interesująca konsola, po 30 minutach gry konsola zaczyna się topić, a rozżarzone odłamki płyty (głównej i CD)latają we wszystkie strony.


Zaprojektowany wspólnie przez firmy NVIDIA i Sony. Jego możliwości można porównać do układu graficznego – 6800Ultra w trybie SLI (2x 6800 Ultra) lub do jednej 7900GTX.
'''Playstation 1 (PSone)''' - Marzenie każdego maniaka gier w czasach jego powstania. Dzięki kartom pamięci można grać na własnych sejwach i u siebie i u qmpla. dresiarze robią na tej konsoli turnieje w TEKKENA 3


* jądro zbudowane z 300 mln. tranzystorów
'''Playstation 2 (PS2)''' - Inaczej wygląda, obecnie najpopularniejsza bo tania jak barszczyk. Wyglądem przypomina pierwszy czarny odtwarzacz płyt kompaktowych
* taktowanie rdzenia 500 MHz [14]
* taktowanie jednostek pixel shader 550 MHz
* 128-bitowa szyna danych pamięci GDDR3
* 96 kB pamieci podręcznej L1 i L2 dla tekstur na każdą grupę 4 jednostek pixel shader. Łącznie 576 kB dla wszystkich jednostek pixel shader
* komunikacja z procesorem za pomocą FlexIO
* jedno wyjście wysokiej rozdzielczości max 1080p
* programowalne, szeregowe potoki cieniowania
* 256 megabajtów własnej pamięci RAM dla grafiki
* 24 jednostki Pixel Shaders i 8 Vertex Shaders
* 8 jednostek ROP
* oparty na G70 NVIDII
* zastosowano shadery specjalizowane, w przeciwieństwie do Xboxa 360 który posiada shadery zunifikowane


Przepustowość
'''Playstation 3 (PS3)''' - Prawdziwa bestia, a zarazem bubel, droga więc tylko najbogatsze downy mogą sobie pozwolić. Dzięki napędowi bluray gry się dłużej ładują niż w poprzednich konsolach. Dzięki czujnikom ruchu w dualshockach 3 wiiloty i inne pierdoły się chowaja. Pierwsza konsola firmy sony co odtwarza divxy oraz można na niej przeglądać [[youtube]]


* komunikacja pomiędzy PPE, wszystkimi SPE, kontrolerem pamięci i I/O odbywa się przez Element Interconnect Bus (EIB) które oferuje teoretyczną maksymalną przepustowość wynoszącą 204.8GB/s
'''Playstation portable (PSP)''' - Przenośna odmiana PS-a posiada menu jak w PS3. Chociaż gry bardziej są rodem z psx-a. Konsola bardziej dla ryzykantów, ponieważ cokolwiek byś nie zrobił cegła (t.z.w. Brick) rozwali ci pamięć Flash, po czym elegancka konsola zamienia się w jeszcze bardziej elegancki trzymacz do papieru. Efekt połączenia komórki, tostera, DVD i jednorękiego bandyty, ale do dziś nie wiadomo co to jest.


Ogólna wydajność [edytuj]
== Wzór na playstation ==
Wzór na pole PS:
½Ο+X:(Δx□) bo O-Xx(½Δ:□)


Teoretycznie PlayStation 3 jest w stanie wykonać blisko 2 biliony operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę (2 TFLOPS-y). Składa się na nie 1,8 TFLOPS-ów [18] karty graficznej RSX oraz około 200 GFLOPS-ów [19] procesora Cell przy obliczeniach wymagających pojedynczej precyzji (około 15 GFLOPS-ów przy podwójnej). Jest to jednak tylko teoretyczna wydajność, której nie da się w rzeczywistych warunkach osiągnąć m.in. z powodu ograniczeń magistrali systemowej, GPU oraz małej ilości pamięci podręcznej procesora. Rezultat 1,8 TFLOPS jest wysokim wynikiem dla GPU biorąc pod uwagę że RSX pojawił się już w 2006 roku i kosztował w przybliżeniu tylko 130 USD [20]. Jedynym źródłem tak wysokiego wyniku jest NVIDIA która nie podaje żadnych szczegółów (precyzja liczb zmiennoprzecinkowych itp).
Wzór na wysokość PS:
PS-X-O-Δ=□


Jednym słowem Cud Miód i Malina. X-pudłowcy możecie sobie pomarzyć o takim sprzęcie. Wasze konsole nie dorównują PS3 w nawet 10% :P
Wzór na PS (ogólny):
X+O+Δ+□=PS bo:
PS-(Δ+O+□)=X bo:
PS-(Δ+X+□)=O bo:
PS-(X+O+□)=Δ no, bo:
PS-(X+O+X)=□


żal mi Was xD

{{stubgry}}

[[Kategoria:Konsole gier wideo]]

[[pt:PlayStation]]

[[de:Playstation]]
[[en:PlayStation]]
[[es:PlayStation]]
[[fi:PlayStation]]
[[fr:Playstation]]
[[id:PlayStation]]
[[it:Playstation]]
[[ja:プレイステーション]]
[[ko:플레이스테이션]]
[[ru:PlayStation]]
[[th:เครื่องเล่นวินนิ่ง]]
[[zh-tw:Play $tation]]

Wersja z 04:07, 26 cze 2009

PlayStation 3 (PS3) – konsola gier wideo firmy Sony, czwarta w rodzinie PlayStation. Najbardziej zaawansowana konsola na świecie. Jej moc nie została jeszcze okiełznana w przeciwieństwie do marnego produktu Microsoftu X-Pudła zwanego też xboxem 360. W Polsce w dniu premiery konsola była dostępna w wersji 60 GB z wsteczną kompatybilnością w cenie 2399 zł (niestać na nią fanów x-pudła). Konsola jest następcą PlayStation 2. Obecnie dostępne wersje to 80GB oraz 160GB - w przeciwieństwie do poprzednich wersji pad z zestawu posiada wibracje. PS3 wygrywa bez problemu z konsolami Microsof Xbox 360 oraz Nintendo Wii (Wee - sikać).

Konsolę wyróżniają bogate możliwości multimedialne - możliwość odczytywania filmów na Bluray(Full HD) i DVD, odczytywania filmów, muzyki i zdjęć z sieci lokalnej oraz nośników USB (np. pendrive, dyski twarde, aparaty cyfrowe i odtwarzacze muzyki). Znacznie rozwinięta w stosunku do poprzednich konsol Sony została obsługa internetu. Wbudowana przeglądarka internetowa umożliwia przeglądanie stron WWW, sieć Playstation Network umożliwia przechowywanie listy przyjaciół oraz łatwy kontakt z nimi, granie w gry online, oraz możliwość ściągania gier i innych materiałów z Playstation Store. Obsługę konsoli i korzystanie z internetu ułatwia możliwość podłączenia komputerowych myszek i klawiatur (kompatybilne są wszystkie na USB, oraz większość na Bluetooth), aczkolwiek większość gier z nich nie korzysta. Wbudowane złącze Ethernet oraz obsługa sieci bezprzewodowych Wi-Fi umożliwiają łatwe podłączenie konsoli do internetu.

Możliwość instalacji niezależnych systemów operacyjnych (np. Linux) zamienia Playstation 3 w pełnosprawny komputer, z wszystkimi jego możliwościami.

Od 30 listopada 2008 dostępna jest klawiatura (w 8 wersjach językowych) do PS3 podczepiania pod port miniUSB gamepada DualShock 3/Sixaxis, komunikuje się z konsolą drogą radiową Bluetooth. 11 grudnia 2008 roku ponownie po rocznej przerwie ruszyła otwarta wersja bety PS Home.

Centralną jednostką obliczeniową konsoli jest procesor Cell zaprojektowany wspólnie przez firmy IBM, Sony i Toshiba. Składa się on z głównego 64-bitowego procesora PowerPC (tzw. "Power Processing Element" lub PPE) oraz ośmiu rdzeni typu "Synergistic Processing Elements" (SPEs). Należy zwrócić uwagę na specyfikę tego rodzaju konstrukcji: 1 rdzeń do uniwersalnego użytku oraz 6 użytecznych, wyspecjalizowanych rdzeni, które maja bardzo ograniczony dostęp do pamięci oraz posiadają zupełnie inna architekturę niż rdzeń główny. Jest to bardzo niestandardowe rozwiązanie, które zmusza developerów do wykorzystania zupełnie innego zestawu instrukcji i różnego rodzaju sposobów do przeniesienia danych obliczonych przez pomocniczych 6 rdzeni do procesora głównego. Jest to niewiarygodnie trudne zadanie, co sprawia, iż większość twórców oprogramowania w głównej mierze wykorzystuje tylko główny rdzeń, zaś pozostałe nie są w pełni wykorzystane. Do użytku w grach pozostanie sześć rdzeni, gdyż siódmy jest dezaktywowany, by usprawnić produkcję (nawet gdy procesor opuści taśmę produkcyjną z niesprawnym jednym rdzeniem, może być użytkowany jako w pełni funkcjonalny), a ósmy zarezerwowano do obsługi systemu operacyjnego konsoli. Cały układ taktowany jest zegarem 3,2 GHz. Procesor działa w trybie in-order execution.

Procesor Graficzny (RSX) [edytuj]

Zaprojektowany wspólnie przez firmy NVIDIA i Sony. Jego możliwości można porównać do układu graficznego – 6800Ultra w trybie SLI (2x 6800 Ultra) lub do jednej 7900GTX.

   * jądro zbudowane z 300 mln. tranzystorów
   * taktowanie rdzenia 500 MHz [14]
   * taktowanie jednostek pixel shader 550 MHz
   * 128-bitowa szyna danych pamięci GDDR3
   * 96 kB pamieci podręcznej L1 i L2 dla tekstur na każdą grupę 4 jednostek pixel shader. Łącznie 576 kB dla wszystkich jednostek pixel shader
   * komunikacja z procesorem za pomocą FlexIO
   * jedno wyjście wysokiej rozdzielczości max 1080p
   * programowalne, szeregowe potoki cieniowania
   * 256 megabajtów własnej pamięci RAM dla grafiki
   * 24 jednostki Pixel Shaders i 8 Vertex Shaders
   * 8 jednostek ROP
   * oparty na G70 NVIDII
   * zastosowano shadery specjalizowane, w przeciwieństwie do Xboxa 360 który posiada shadery zunifikowane
Przepustowość
   * komunikacja pomiędzy PPE, wszystkimi SPE, kontrolerem pamięci i I/O odbywa się przez Element Interconnect Bus (EIB) które oferuje teoretyczną maksymalną przepustowość wynoszącą 204.8GB/s
Ogólna wydajność [edytuj]

Teoretycznie PlayStation 3 jest w stanie wykonać blisko 2 biliony operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę (2 TFLOPS-y). Składa się na nie 1,8 TFLOPS-ów [18] karty graficznej RSX oraz około 200 GFLOPS-ów [19] procesora Cell przy obliczeniach wymagających pojedynczej precyzji (około 15 GFLOPS-ów przy podwójnej). Jest to jednak tylko teoretyczna wydajność, której nie da się w rzeczywistych warunkach osiągnąć m.in. z powodu ograniczeń magistrali systemowej, GPU oraz małej ilości pamięci podręcznej procesora. Rezultat 1,8 TFLOPS jest wysokim wynikiem dla GPU biorąc pod uwagę że RSX pojawił się już w 2006 roku i kosztował w przybliżeniu tylko 130 USD [20]. Jedynym źródłem tak wysokiego wyniku jest NVIDIA która nie podaje żadnych szczegółów (precyzja liczb zmiennoprzecinkowych itp).

Jednym słowem Cud Miód i Malina. X-pudłowcy możecie sobie pomarzyć o takim sprzęcie. Wasze konsole nie dorównują PS3 w nawet 10% :P

żal mi Was xD